Vegatopia Forum

Wat eten we vandaag?

Online Eelco

• Admin
  • 20.671
  • Geslacht: Man
    • Mijn Homepage
Re: Wat eten we vandaag?
« Reactie #16180 Gepost op: 02 september 2018, 22:04:18 »
Na een muzieksessie in een café in Wageningen zijn we spontaan uitgenodigd door de organisatoren om bij hen thuis mee te eten. Ze hadden een fikse pan courgettesoep (van courgettes uit eigen tuin) gemaakt. Erbij Turks brood, biologisch brood, olijven, kerstomaatjes, komkommer en een aantal lekkere stinkkaasjes.
War is peace, freedom is slavery, and ignorance is strength

Offline Sven

• 3.928
« Reactie #16181 Gepost op: 03 september 2018, 10:10:53 »
Dit weekend zeer uitzonderlijk niet gekookt maar telkens iets gaan eten in het centrum van Brussel.

Vrijdag: gebakken noedels voor 5€ bij Asiagrill (Kolenmarkt)

Zaterdag: gemengde salade met daarbij orzo met tomatensaus bij Athena (Kaasmarkt aka pitastraat)

Zondag: vegabal met champignonsaus en een witlofsalade bij gehaktballenrestaurant Ballekes (Sint-Katelijnestraat). Het concept is leuk, maar het probleem hier is dat de frieten en de kroketten in dierlijk vet gebakken worden. Als vegetariër heb je dus enkel groente of salade als bijgerecht. Vind ik toch ietsje minder. Volgende keer toch weer naar Balls & Glory.
Als je echt ontbijt op bed wil, ga je maar in de keuken slapen.

Offline neleH

• 1.736
  • Geslacht: Vrouw
« Reactie #16182 Gepost op: 03 september 2018, 11:34:51 »
Gisteren courgettesoep met broodjes citroenkruidenboter, vandaag een pokebowl (allerlei groente en tempeh leuk gesorteerd in een diep bord dus).

Offline Miranda

• 3.376
« Reactie #16183 Gepost op: 03 september 2018, 15:26:39 »
Vanavond eten met een vriendin. Gisteren stelde ik voor om naar de pizzeria te gaan.
Wilde ze niet, want op dieet. Ze kwam liever naar mij (zelf kan ze niet koken). Ik zou dan iets 'gezonds' koken. Ook prima.

Zojuist een appje: ze heeft zoooooveel zin in pizza, of we niet toch....?

Pizza dus vanavond  ;D

Offline Sam

• 7.191
« Reactie #16184 Gepost op: 03 september 2018, 20:08:40 »
Ik kan me niet voorstellen dat je niet kunt koken, wat een gemis in je leven! Niet dat pizza niet lekker is natuurlijk  ;D

Vanavond een simpele volkorenpenne met een tomatensaus met veel paprika, champignons en een uitje. Erover een bechamelsaus met cheddar. En meteen een voorraadje tomatensaus voor de vriezer.
My candle burns at both ends, it will not last the night
But ah my foes and oh my friends, it gives a lovely light

Online Eelco

• Admin
  • 20.671
    • Mijn Homepage
« Reactie #16185 Gepost op: 03 september 2018, 20:31:28 »
Tagliatelle in salieboter. Erbij een salade van ijsbergsla, venkel, radijs, komkommer en kidneybonen met een stroop-yoghurt-mosterddressing.

Offline bambi

• 5.560
« Reactie #16186 Gepost op: 03 september 2018, 20:32:40 »
Salade uit Veg met tahin-dressing.
Rivier O Rivier jy's die diepste woord wat ek ken

Offline Sven

• 3.928
« Reactie #16187 Gepost op: 03 september 2018, 21:58:08 »
Experimentele lasagne die als basis dient voor een toekomstig recept  :roodmannetje: Het was niet slecht maar ook niet helemaal geslaagd. Nu weet ik wat ik moet aanpassen om het gewenste resultaat te krijgen. Na 3 of 4 lasagnes zal het wel helemaal op punt staan ;D

Offline meisbaer

• 5.625
« Reactie #16188 Gepost op: 03 september 2018, 22:10:45 »
In Maastricht bij Spice of India gegeten: Dahl saag, oftewel linzen met spinazie. Erbij een hele luchtige  (en loeihete) garlic naan. Met een lichtzoute mangolassi. Tijdens het wachten kregen we trouwens twee grote poppadoms met lekkere pickle, beetje raïta-achtig sausje en een soort van tamarinejam. Die laatste was trouwens erg lekker. Mijn vriend had trouwens paneer vindaloo. Was lekker, en een leuke zaak met aardig, Indiaas personeel.

Offline neleH

• 1.736
« Reactie #16189 Gepost op: 04 september 2018, 09:13:45 »
Andijviestamppot  met vegaworstjes ;D

Offline Wombat

• 2.706
« Reactie #16190 Gepost op: 04 september 2018, 18:56:05 »
Nasi.

Offline LL de Ling

• Moderator
  • 10.321
« Reactie #16191 Gepost op: 04 september 2018, 20:44:26 »
Een goed gelukte linzencurry met palmkool uit de moestuinbak (Kan zijn dat ondanks goed schoonmaken er toch nog wat luizen in het eten terecht gekomen zijn; extra proteïnen ;D) en tomaat. En paneer van Arla (die kregen we bij de AH).

Offline meisbaer

• 5.625
« Reactie #16192 Gepost op: 04 september 2018, 21:23:47 »
Bij de Italiaan Cucina 50 in Maastricht: canelloni met ricotta en spinazie, gloeiend heet met tomatensaus en gesmoltenkaas. Toe huisgemaakte tiramisu. Lekker buiten gezeten, want het is een lekkere zwoele avond.

Online Eelco

• Admin
  • 20.671
    • Mijn Homepage
« Reactie #16193 Gepost op: 04 september 2018, 21:24:14 »
Nasi.
Hier ook nasi! Gevuld met spitskool, bospeen en taugé. Erbij knapperige tempeh in plakkerige saus, een omeletje, seroendeng en atjar tjampoer.

Offline Sven

• 3.928
« Reactie #16194 Gepost op: 04 september 2018, 21:33:59 »
Restje madeirasaus van gisteren met wat sojaroom verwerkt tot een pastasaus. Daarbij elleboogjesmaccaroni.
« Laatst bewerkt op: 05 september 2018, 12:24:21 door Sven »

Offline neleH

• 1.736
« Reactie #16195 Gepost op: 05 september 2018, 08:53:13 »
Nasi.
Hier ook nasi! Gevuld met spitskool, bospeen en taugé. Erbij knapperige tempeh in plakkerige saus, een omeletje, seroendeng en atjar tjampoer.

Ik heb van de week jouw knapperige tempeh in plakkerige saus gemaakt. Echt zo goddelijk lekker. Thanks!

Offline neleH

• 1.736
« Reactie #16196 Gepost op: 05 september 2018, 08:54:07 »
'iets' met venkel.

Online Eelco

• Admin
  • 20.671
    • Mijn Homepage
« Reactie #16197 Gepost op: 05 september 2018, 20:31:31 »
'iets' met venkel.
Hou ons niet langer in spanning!

Koolrabischnitzeltjes. Zoete-aardappelpatat. Kikkererwten in kruidige tomatensaus.

Offline Hedwig

• 793
« Reactie #16198 Gepost op: 05 september 2018, 20:54:12 »
Eergisteren stampot rode bietenblokjes, bleekselderij en appel, rauw door de aardappelpuree, met gepaneerde fetaplak van 125 g
Gister kwamen we terug uit Friesland en had onze zoon zilvervliesrijst met groenten in pindasaus gemaakt met voor mij erbij tempé á la Eelco (dat zelf gedaan)
Vandaag gerecht wat van mij sinds gister op Vegatopia staat, variant op vegetarische Stamna 

Offline meisbaer

• 5.625
« Reactie #16199 Gepost op: 05 september 2018, 21:27:50 »
Gebakken gnocchi met heel veel verschillende geroosterde groenten bij Eetcafé Ceramique (zie ook de restaurantgids). Mijn vriend had zuurvlees met quorn (!). Allebei erg lekker, met ook nog frietjes en gemengde salade erbij. Voor het eten kregen we ook nog een mandje met lekker brood met olijfolie. Leuke tent, geen poespas maar wel goed  bezig. Was er ook best druk,  en dat voor een woensdag.