Vegatopia Forum

Wat eten we vandaag?

Offline Hedwig

• 793
Re: Wat eten we vandaag?
« Reactie #16100 Gepost op: 17 augustus 2018, 20:54:07 »
Vandaag Oosterse oesterzwammen gebakken met knoflook, gember, bosui, rode peper, sojasaus, limoensap, ketjap, sambal badjak en pinda’s met zoetzure komkommersalade met rode peper. Erg lekker, vonden ook de vleeseters

Offline LL de Ling

• Moderator
  • 10.321
« Reactie #16101 Gepost op: 18 augustus 2018, 19:09:33 »
Pasta met saus van ricotta en winterpostelein, met erwtjes. Lekker!

Offline Eelco

• Admin
  • 20.671
  • Geslacht: Man
    • Mijn Homepage
« Reactie #16102 Gepost op: 18 augustus 2018, 19:16:41 »
Chili met kidneybonen, broccoli, bospeen, paprika en courgette. Op tafel tortillawraps, ijsbergsla, ananas, tabasco, kaas en kaasrasp, tortillachips.
War is peace, freedom is slavery, and ignorance is strength

Offline Hedwig

• 793
« Reactie #16103 Gepost op: 19 augustus 2018, 08:05:26 »
Gisteravond gegeten; Gevulde auberginerolletjes gevuld met wilde spinazie en ricotta, citroensap en -rasp, knoflook, parmezaan, zout en peper. In een tomatensaus met rode paprika en witte wijn en véél verse kruiden. Dessert wordt kaasplankje voor twee met 🥂

Offline Eelco

• Admin
  • 20.671
    • Mijn Homepage
« Reactie #16104 Gepost op: 19 augustus 2018, 19:25:17 »
Tagliatelle met champignon-roomsaus gevuld met venkel, bleekselderij, courgette en groene paprika.

Offline Hedwig

• 793
« Reactie #16105 Gepost op: 19 augustus 2018, 20:17:46 »
Vanavond curry met ui, knoflook, bloemkool, flespompoen, courgette, kikkererwten, koriander, rode currypasta, kokosmelk, limoensap, serehpasta en palmsuiker

Offline Gem

• 303
  • Geslacht: Vrouw
« Reactie #16106 Gepost op: 19 augustus 2018, 20:22:59 »
Gecondoleerd, Eelco!
Vandaag snijbonensoep met aardappel, courgette en paprika

Offline meisbaer

• 5.625
« Reactie #16107 Gepost op: 19 augustus 2018, 20:30:40 »
Zelfgemaakte kaasfondue van emmentaler, alpenzeiler en witte wijn. Het was lekker, maar ik had er denk ik toch teveel maïzena ingedaan. Blijft even uitproberen. Met afbakbroodjes, veel rauwkost en gebakken champignons.

Daarvoor had ik alvast voor morgen een groententajine gemaakt met aubergine, courgette, wortel, prei, ui, gedroogde abrikozen en een blik tomaten. Ik maak er zo nog couscous met lenteui, amandelen, munt en koriander bij. En natuurlijk is er een grote lading specerijen in de saus gegaan.

Offline LL de Ling

• Moderator
  • 10.321
« Reactie #16108 Gepost op: 19 augustus 2018, 21:07:36 »
Couscous met snijbiet en tahin. Recept van de voorpagina van Annemieke. Lekker!

Offline Miranda

• 3.376
« Reactie #16109 Gepost op: 20 augustus 2018, 09:13:49 »
Gisteren als lunch courgette-maïskoekjes met geitenkaas. Er waren er nog een paar over, dus vandaag dezelfde lunch.
Gisteravond een courgettesoepje en bruschetta met tomaat, basilicum en parmezaan.
Vanavond wordt het een recept uit "Superveg": rijst met bimi en cashewnoten (knoflook, gember, rode peper, sojasaus, sushiazijn). Misschien maak ik er nog wat zoetzure komkommer bij.

Offline Sven

• 3.928
« Reactie #16110 Gepost op: 20 augustus 2018, 09:59:16 »
Gisteren: BBQ met vrienden in de buurt van Spa, in de tuin aan de rand van het bos. BBQ pakket van Greenway, wokgroenten, Thais geïnspireerde salade, fruittaart. Met 3 Thai en 1 Laotiaan aanwezig was het voorspelbaar dat het eten deels Thais zou zijn.

Vandaag: nog in de koelkast: stoofpotje met paprika, champignons, tomaten-roomsaus en veel paprikapoeder (gerookt + gewoon), komijn, knoflook, cayennepeper. Daarbij wellicht rijst.
Als je echt ontbijt op bed wil, ga je maar in de keuken slapen.

Offline Gem

• 303
« Reactie #16111 Gepost op: 20 augustus 2018, 20:19:25 »
Witte bonenschotel met zoete aardappel

Offline Eelco

• Admin
  • 20.671
    • Mijn Homepage
« Reactie #16112 Gepost op: 21 augustus 2018, 00:52:41 »
Na een bewogen dag, een mooie ceremonie en een Leichenschmaus (Herr Niewied, een mooi treurig Duits woord) thuis een klein buffet van pompoensoep, salade en stokbrood met beleg. Ik heb de hele week voor mijn vader, Kristof en de familie (wanneer aanwezig) gekookt en dat was fijn. Vanaf morgen ben ik weer terug in Nijmegen. Mijn vader gaat weer zijn eigen prakkie koken (op zijn eigen manier, zoals de afgelopen twee maanden), wij gaan weer door met ons eigen leven, dat een week lang in het teken stond van het afscheid van mijn moeder. Morgen dus eerst maar eens boodschappen doen.
« Laatst bewerkt op: 21 augustus 2018, 01:01:19 door Eelco »

Offline neleH

• 1.736
« Reactie #16113 Gepost op: 21 augustus 2018, 12:05:32 »
Gecondoleerd Eelco, heel veel sterkte. Fijn dat je iets praktisch, het koken, hebt kunnen doen.

Wij eten vandaag iets met tempeh, een pokebowl denk ik. Heb van alles gekocht gisteren (kwam thuis en zocht allerlei ingredienten, toen bleek dat ik 3 van de 4 tasjes meegenomen had van de supermarkt, de 4e stond nog bij de kassa, dus kon weer terug naar de supermarkt  ;D)

Offline Sam

• 7.191
« Reactie #16114 Gepost op: 21 augustus 2018, 15:12:20 »
Gecondoleerd Eelco. Het klinkt alsof jullie het mooi hebben kunnen afsluiten, fijn dat je daar met je maaltijden zoveel aan toe hebt kunnen voegen.

Hier vanavond veel rauwkost met gekruide griekse yoghurt. Erbij een zelgemaakte rösti met stukjes jalapeno erdoor.
My candle burns at both ends, it will not last the night
But ah my foes and oh my friends, it gives a lovely light

Offline Eelco

• Admin
  • 20.671
    • Mijn Homepage
« Reactie #16115 Gepost op: 21 augustus 2018, 20:59:52 »
We zijn weer thuis. In eigen keuken kookt het toch het lekkerst. We hadden tagliatelle met salieboter, Kristof had erbij een kleine salade en ik een portie gestoomde groene asperges (onze groenteboer had weer eens een lading onderschept die anders wellicht vernietigd zou worden).

Offline Hedwig

• 793
« Reactie #16116 Gepost op: 21 augustus 2018, 21:07:18 »
Shakshuka aten we vandaag, met ui, knoflook, mutti-tomaten, paprika’s, jalapenô-pepers, zoete paprikapoeder, zwarte bonen  (waar ik iets te veel van heb gebruikt) uiteraard eieren, feta, Erbij gegrilde tortilla’s besmeerd met crème fraiche met plakjes avocado klein beetje aromat en wat limoensap
« Laatst bewerkt op: 21 augustus 2018, 21:17:58 door Hedwig »

Offline Gem

• 303
« Reactie #16117 Gepost op: 21 augustus 2018, 21:11:12 »
Maaltijdsalade van andijvie, geitenkaas,appel, kidneybonen en radijsjes met knoflookbrood

Offline meisbaer

• 5.625
« Reactie #16118 Gepost op: 21 augustus 2018, 23:00:54 »
Grote schelpenpasta met o.a. vivera shoarma.
Morgen risotto met geitenkaas.

Offline LL de Ling

• Moderator
  • 10.321
« Reactie #16119 Gepost op: 22 augustus 2018, 06:56:48 »
Gisteren op het zoontje van een vriendin gepast. Wij mochten Thais bestellen. Nam vega pad thai, gemengde groenten en een paar loempia’s. Was gezellig, de Thai niet zo goed.