Straks een barbecue bij mijn schoonouders (de eerste dit jaar!).
Citaat van: niewied op 20 juli 2018, 15:06:37Ik vergat Doctor LL te groeten. Las dat ze wandelde en frietjes at. Mooi allemaal. Mooi ook dat ze frietje schrijft en niet patat. Goed u weer terug te zien, heer Niewied! Ik schrijf inderdaad meestal friet, maar soms als ik terug ga naar het oosten bestel ik toch maar 'patat' omdat ze anders niet weten wat ik bedoel. Zo opportuun ben ik dan ook wel weer.
Ik vergat Doctor LL te groeten. Las dat ze wandelde en frietjes at. Mooi allemaal. Mooi ook dat ze frietje schrijft en niet patat.
Ik ben 15 jaar geleden verhuisd naar ietsje zuidelijker en ik merk dat ik van 'patat' ben overgeschakeld op 'friet'! OMG.
Citaat van: neleH op 26 juli 2018, 11:52:33Ik ben 15 jaar geleden verhuisd naar ietsje zuidelijker en ik merk dat ik van 'patat' ben overgeschakeld op 'friet'! OMG.Jij Judas!
Citaat van: LL de Ling op 24 juli 2018, 17:34:49Citaat van: niewied op 20 juli 2018, 15:06:37Ik vergat Doctor LL te groeten. Las dat ze wandelde en frietjes at. Mooi allemaal. Mooi ook dat ze frietje schrijft en niet patat. Goed u weer terug te zien, heer Niewied! Ik schrijf inderdaad meestal friet, maar soms als ik terug ga naar het oosten bestel ik toch maar 'patat' omdat ze anders niet weten wat ik bedoel. Zo opportuun ben ik dan ook wel weer.Ik ben 15 jaar geleden verhuisd naar ietsje zuidelijker en ik merk dat ik van 'patat' ben overgeschakeld op 'friet'! OMG.
Ook is het Laugenbrot echt superlekker. Volgens mij wordt het deeg even in natronloog gedoopt, zoals bij bagels oom het geval is.Ik heb nog een extra Bretzel meegenomen voor morgen.
Echte brezel maak je toch wel mat natronloog, niet met baksoda. Dit is in NL wel lastig om aan te komen, ik heb het maar een keer kunnen kopen. Hou me aanbevolen voor tips waar te krijgen!Edit: dit bedoel ik dus, maar wordt niet naar NL verstuurd. https://www.amazon.de/Brezellauge-Rezept-Laugenbrezeln-Wienerle-Brezelteig/dp/B01E3LZOFM/ref=mp_s_a_1_1/262-9644152-6416513?__mk_de_DE=%C3%85M%C3%85Z%C3%95%C3%91&qid=1532771991&sr=8-1&pi=AC_SX236_SY340_QL65&keywords=laugenperlen&dpPl=1&dpID=41ANKn6-eOL&ref=plSrch
Ik gok dat bij een bakkerij/fabriek wel met natronloog wordt gewerkt (misschien wat meer verdund? Kan dat?), maar de huis-tuin-keukenbakker zal met baksoda werken.