Vegatopia Forum

Wat eten we vandaag?

Offline Maartje!

• Staafmixermeisje. Pur sang.
  • 6.752
Wat eten we vandaag?
« Reactie #1600 Gepost op: 20 november 2011, 21:24:15 »
Nee, er was niets mis mee. Ja, houdbare melk is zowiezo niet zo heel lekker, maar het deed het nog prima. Blijkbaar is het écht heel houdbaar.
This is between me and the vegetable!

Offline Eelco

• Admin
  • 20.671
  • Geslacht: Man
    • Mijn Homepage
Wat eten we vandaag?
« Reactie #1601 Gepost op: 21 november 2011, 00:28:13 »
Zoals elders al gemeld, had K. spontaan drie mensen te eten uitgenodigd. En met wat er nog in huis was, is het volgende op tafel gekomen:

Vooraf vier verschillende linzengerechtjes, geserveerd in schaaltjes met erbij schijfjes Turks brood uit de oven (met olijfolie bestreken en bestrooid met fleur de sel):
- chana dahl met tomaat, szechuanpeper en zwarte kardemom
- geschilde mungbonen met mosterdzaad, kruidnagel, pepertje, kardemom en asafoetida, gesmolten boter
- tarka dahl (rode linzen met tomaat, knoflook, kardemom, koriander- en karwijzaad, gesmolten boter
- oogbonen in gember-tamarindesaus
Alle vier heel verschillende smaken en het leuke was dat ieder zijn eigen favoriet had.

Als hoofdgerecht geroosterde aardappelen uit de oven, bestrooid met Parmezaanse kaas; geroosterde pompoen met pompoensaus (knoflook, gember en pepertje aangebraden, gepureerde pompoen erdoor en verder op smaak gebracht met piment en een scheutje citroensap); kaasburgers à la Joyce (gekruid met mosterd en tijm).

Toe een appel-crumble, gemaakt door K.

Allemaal 's middags al voorbereid, zodat we bijna drie uur lang hebben kunnen eten en kletsen, terwijl de oven zijn werk deed.
War is peace, freedom is slavery, and ignorance is strength

Offline greet

• 2.671
Wat eten we vandaag?
« Reactie #1602 Gepost op: 21 november 2011, 09:59:56 »
Dit weekend vrijdag bij een thai in wenduine, heb al veel beter thais gegeten, maar kom. Zaterdag tomatensaus met vele typische groentsels voor bij de spaghetti, en gisteren frietjes. Overgoten met veel drank, wegens met mijn 2 beste vriendinnetjes op weekend. Heerlijk!

Offline Bast

• 4.149
Wat eten we vandaag?
« Reactie #1603 Gepost op: 21 november 2011, 13:26:04 »
Gezellig Greet!

Hier wordt het iig een suikeroverdosis aan zoetigheid. Verlaat verjaardagstaartjeseetfeestje ;D
Sin chile, no tiene chiste!

Offline Selly

• 30.783
Wat eten we vandaag?
« Reactie #1604 Gepost op: 21 november 2011, 18:58:17 »
Frietjes, salade van andijvie, rode paprika, jalapeno en kappertjes. Appelmoes.
,,,,فلافل

Offline Temari

• 1.336
  • Geslacht: Vrouw
Wat eten we vandaag?
« Reactie #1605 Gepost op: 21 november 2011, 19:30:07 »
Pannekoeken met gebakken champignons, spekjes, kaas en snijbiet, met wat kaas en yoghurt, uit de oven.
Voor straks nog een appel-caramel-clafoutis-Yorkshire pudding.

Door jou kreeg ik ook zin in pannekoeken, heb er net een gegeten met een spinaziemengsel.

Offline niewied

• 1.930
Wat eten we vandaag?
« Reactie #1606 Gepost op: 21 november 2011, 19:34:52 »
pompoensaus (knoflook, gember en pepertje aangebraden, gepureerde pompoen erdoor en verder op smaak gebracht met piment en een scheutje citroensap);

Ha, na de R2saus nu de EK-saus!  Zo schrijft men geschiedenis.  

Dan nog iets geks. Het -voegsel fiel is zolangzamerhand verwant aan vilein aan het worden. Terwijl een pedofiel naar het woord niks anders is dan iemand die kinderen lief vindt en elke ouder dus (hoop ik) pedofiel is. Verzin eens een beter woord voor verwerpelijk gedrag met kinderen en doe de taal eer aan. Iets voor onze Vlaamse vrienden, want hier in Neerland is het zowat taaldumboland.

Ik ben in elk geval een glaucofiel. Glaucofaag, nee chlorofaag. Kijk maar wortels, , salade, kiwi, kaki., aubergine, ..Zo!

Aten: puree van rode aardappel, selderieknol, gebakken ui en knoflook plus korianderblaadjes, een burger van tofu, ui, knof, koriander, dille en sojasaus met een saus van joghurt, zout en koriander. Arabische knol (zo noemt mijn vrouw  koolraap) met kaassaus en vijgen plus peer gemarineerd in Trester. Nu is de vijgenboom echt leeg.

Hoorde net op TV/EO een arts hospis zeggen. Hospice! Arts eet zeker ook snitsel en swartswalder. Of zou hij correct Schwarzwälder zeggen?

« Laatst bewerkt op: 21 november 2011, 20:48:21 door niewied »
NW: hoogste tijd voor spijs en drank

Offline Dot

• 2.630
Wat eten we vandaag?
« Reactie #1607 Gepost op: 21 november 2011, 20:10:51 »
Ik at groentecrèmesoep met brood. Net zoals gisteren. En waarschijnlijk eet ik dat de rest van de week ook, want R. maakte een enorme pan vol.
Ze had een jurk met bloemknoppen aan
en toen ze in de zon ging staan
zijn al die knopjes één voor één open gegaan

Offline niewied

• 1.930
Wat eten we vandaag?
« Reactie #1608 Gepost op: 21 november 2011, 21:07:22 »
Ik at groentecrèmesoep met brood. Net zoals gisteren. En waarschijnlijk eet ik dat de rest van de week ook, want R. maakte een enorme pan vol.

Vroeger heette dat 'platten'.

Offline Poek

• Forumkenner 2006, 2009 en 2011
  • 11.929
    • dimitri.org
Wat eten we vandaag?
« Reactie #1609 Gepost op: 21 november 2011, 22:31:22 »
Dan nog iets geks. Het -voegsel fiel is zolangzamerhand verwant aan vilein aan het worden. Terwijl een pedofiel naar het woord niks anders is dan iemand die kinderen lief vindt en elke ouder dus (hoop ik) pedofiel is. Verzin eens een beter woord voor verwerpelijk gedrag met kinderen en doe de taal eer aan.

Dat is er al: pedosexueel.

En ik at vandaag broodjes Griekse rondo.

Offline LL de Ling

• Moderator
  • 10.321
Wat eten we vandaag?
« Reactie #1610 Gepost op: 22 november 2011, 08:56:22 »
Vrijdag een weekend weggegaan met vrienden. 's avonds aten we een simpele spaghetti met tomatensaus. En maakte we alvast erwtensoep. Die aten we zaterdag, met pannenkoeken.

Gisteren aten we rode kool, aardappels, en vegaballetjes.

Offline niewied

• 1.930
Wat eten we vandaag?
« Reactie #1611 Gepost op: 22 november 2011, 10:06:44 »
In de American Druggist van April 1888 (ik was op zoek naar een oude analyse van stikstof en zag toen al scrollend die publicatie) las ik dat cocaine heel geschikt is om kwalijke geuren van zweet en excrementen weg te werken. Ik vroeg me toen af of hedendaagse drugbetrijders weten dat sommige van hun cliënten niet slecht ruiken.
Vroeg me ook af of je zo ook mestgeur zou kunnen kwijtraken. Iets voor Brabant met al z'n varkensmesterijen. Ha.

Mijn vrouw is druk doende somosa te bereiden. En dal van rode linzen. Klein-India in Brabant. Wijlen mijn schoonmoeder zou met grote ogen hebben gekeken en wellicht haar neus hebben dichtgeknepen. Tijden veranderen.

Overigens in die oude Druggist staan ook allerlei leuke recepten om je eigen borrel te maken en elixers tegen muggenbeten.

Mevrouw Poek: U hebt gelijk, zo een woord is er.

Offline Selly

• 30.783
Wat eten we vandaag?
« Reactie #1612 Gepost op: 22 november 2011, 19:24:16 »
Wraps (aan tafel te vullen) met pittige tofu, witte koolsalade met peterselie en bieslook, jalapenopepers, paprikasalade, mais, zure room en geraspte kaas.
,,,,فلافل

Offline LL de Ling

• Moderator
  • 10.321
Wat eten we vandaag?
« Reactie #1613 Gepost op: 22 november 2011, 19:50:30 »
Snijbonen, lekker gekruid met onder andere mosterdzaad en kokoksmelk, wat noten en rijst.

Offline Eelco

• Admin
  • 20.671
    • Mijn Homepage
Wat eten we vandaag?
« Reactie #1614 Gepost op: 22 november 2011, 21:47:31 »
Spruitjesstamppot, erbij kidneybonen in pittige tomatensaus.
War is peace, freedom is slavery, and ignorance is strength

Offline Temari

• 1.336
Wat eten we vandaag?
« Reactie #1615 Gepost op: 23 november 2011, 00:20:50 »
Overigens in die oude Druggist staan ook allerlei leuke recepten om je eigen borrel te maken en elixers tegen muggenbeten.

Leuk, brouwseltjes maken!

Mevrouw Poek

Ik snap de verwarring wel, Poek wil nog wel 's een berichtje plaatsen in de 'draad voor de vrouw' ;).
« Laatst bewerkt op: 23 november 2011, 00:25:15 door Temari »

Offline Hizikigrrrl

• Moderator
  • 21.786
Wat eten we vandaag?
« Reactie #1616 Gepost op: 23 november 2011, 00:22:39 »

Leuk, brouwseltjes maken!

Wij hadden daar thuis een interessant boekje over: Mengen en Roeren.

Offline niewied

• 1.930
Wat eten we vandaag?
« Reactie #1617 Gepost op: 23 november 2011, 11:05:28 »
 :)@mevrouw zeewier: mengen en roeren, dat boekje ken ik nog wel, ik meen voor de jeugd die iets met scheikunde wilde.

Mijn vrouw maakte gister somosa. Er is nog vulling over en ook rijst die ik kookte met kokos en kurkuma uit de biowinkel (prachtige kurkuma is dat, veel beter dan die uit de toko). Ook hebben we nog zelfbereide tofuburgers over. Al met al vandaag dus 'balance' met gekookte bloemkool erbij, gok ik.

Offline Wombat

• 2.706
Wat eten we vandaag?
« Reactie #1618 Gepost op: 23 november 2011, 11:58:13 »
:)@mevrouw zeewier: mengen en roeren, dat boekje ken ik nog wel, ik meen voor de jeugd die iets met scheikunde wilde.
Nee, niet helemaal, ik citeer het voorwoord: "Mengen en Roeren" is een uitgave voor alle belangstellenden in het "hoe?" en "wat?" der alledaagsche gebruiksartikelen, voor hen, die zich bijwijlen verdiepen in de samenstelling van stoffen als zeep, verf, tandpasta, cosmetische preparaten, was, dranken, inkt, enz. enz. en die zich afvragen, waarom deze artikelen dikwijls zoo hoog geprijsd zijn.

Offline Hizikigrrrl

• Moderator
  • 21.786
Wat eten we vandaag?
« Reactie #1619 Gepost op: 23 november 2011, 14:03:59 »
Nee, niet helemaal, ik citeer het voorwoord: "Mengen en Roeren" is een uitgave voor alle belangstellenden in het "hoe?" en "wat?" der alledaagsche gebruiksartikelen, voor hen, die zich bijwijlen verdiepen in de samenstelling van stoffen als zeep, verf, tandpasta, cosmetische preparaten, was, dranken, inkt, enz. enz. en die zich afvragen, waarom deze artikelen dikwijls zoo hoog geprijsd zijn.

Jep, die ja! Als kind had ik trouwens een hekel aan het boekje, mijn vader kwam er te pas en te onpas mee op de proppen (waarschijnlijk was het altijd te pas en lag het 'te onpas' meer aan mij). Laatst heb ik mijn moeder flink aan het schrikken gemaakt met de vraag of ze het boekje eens wil opzoeken ;D.