Vegatopia Forum

Wat eten we vandaag?

Offline meisbaer

• 5.625
Re: Wat eten we vandaag?
« Reactie #15840 Gepost op: 20 juni 2018, 22:08:31 »
Pasta met tomaatjes en paprika uit de oven, plus nog met gebakken champignons, ui en courgette. Klein beetje pesto erover, en veel parmazaanse kaas.

Offline Sven

• 3.928
  • Geslacht: Man
« Reactie #15841 Gepost op: 20 juni 2018, 22:26:02 »
Koolrabie met blauwekaassaus. Daarbij bruine rijst met linzen.
Als je echt ontbijt op bed wil, ga je maar in de keuken slapen.

Offline neleH

• 1.736
  • Geslacht: Vrouw
« Reactie #15842 Gepost op: 21 juni 2018, 09:49:03 »
Een aardappelschotel vanavond: (nieuwe) aardappeltjes, ui, champignons, paprika, knoflook en wat specerijen. Welke zie ik straks wel. En de nieuwe vegabiefstuk van Vivera.

F vond ook de vegabiefstuk bij Coop! Dus meteen het menu aangepast en gisteren gegeten. Eerste hap: 'ach gewoon een vleesvervanger'. Maar er zitten dus echt vezelige stukjes in. En natuurlijk dat 'bloederige' (bietensap). Ik vond hem echt supergoed! We aten er dus falafel bij (ook schandalig goed gelukt, rest ligt in de vriezer). En een salade met komkommer/gele paprika/ feta/ sojaboontjes. Kortom we likten onze borden weer af.

Offline Sam

• 7.191
« Reactie #15843 Gepost op: 21 juni 2018, 11:02:09 »
Ik ga ook voor de pita broodjes met falafel vanavond, met een stevige knoflooksaus (maar midweekse sterkte ipv weekendsterkte) en een flinke berg salade om wat groente-achterstand weg te werken.
Ik kwam er net op tijd achter dat ik vanmorgen een afspraak bij de tandarts had om half acht, dus ik heb de knoflooksaus maar even naar vanavond geschoven  ;D

Gisteravond pasta met tomatensaus met veel paprika, lekker lang gesudderd met een scheut wijn. Komkommersalade met witte balsamico en verse basilicum erbij.
My candle burns at both ends, it will not last the night
But ah my foes and oh my friends, it gives a lovely light

Offline Poek

• Forumkenner 2006, 2009 en 2011
  • 11.929
    • dimitri.org
« Reactie #15844 Gepost op: 21 juni 2018, 13:46:17 »
Half acht? :o

Offline Sam

• 7.191
« Reactie #15845 Gepost op: 21 juni 2018, 14:47:49 »
Ja, mijn tandartsenpraktijk is open van 7 's morgens tot 9 uur 's avonds. En ik heb het liever maar achter de rug...

Offline Hedwig

• 793
« Reactie #15846 Gepost op: 21 juni 2018, 15:35:13 »
We zijn op vakantie op Corfu, en je kunt hier fantastisch vegetarisch eten. Ik vind het altijd een feestje wat dat aangaat om in Griekenland te zijn. Gisteren een heerlijke schotel geheten van giga Griekse bonen in verse tomatensaus, verse rode bieten met pistou, geroosterde puntpaprika’s, dolmades met tzatziki en fetacrème als lunch.
Stuffed pepper & stuffed tomato (gemista) als avondeten met mezze als voorgerecht.
Vanavond ga ik denk ik voor papoutsakia, een aubergineschotel met groenten en feta

Offline Gem

• 303
« Reactie #15847 Gepost op: 21 juni 2018, 18:14:08 »
Verse pasta met kaasvulling, champignonsaus, broccoli en blauwe kaas

Offline Eelco

• Admin
  • 20.671
    • Mijn Homepage
« Reactie #15848 Gepost op: 21 juni 2018, 21:07:23 »
Bami goreng met bospeen, venkel en taugé. Tempeh in pittige pindasaus. Omeletje. Sajoer tjampoer. Seroendeng. Gebakken ui. Sambal.
War is peace, freedom is slavery, and ignorance is strength

Offline meisbaer

• 5.625
« Reactie #15849 Gepost op: 21 juni 2018, 21:18:54 »
Hmm, lekker! Van het weekend ook maar weer eens indonesisch koken  ;D. Hier een stoofpotje van broccoli, gemengde bonen, champignons, wortel, ui, prei en apart gebakken speckjes.

De blikken bonen van Bioplus zijn trouwens zonder zout, wat erg fijn is.

Offline Eelco

• Admin
  • 20.671
    • Mijn Homepage
« Reactie #15850 Gepost op: 22 juni 2018, 20:31:18 »
De hond wilde een extra lang rondje uit en eigenlijk vond ik spanakopita te veel werk, waarop ik mezelf er op moest wijzen dat mijn recept hiervoor een snelle spanakopita heette. En inderdaad: binnen twintig minuten stond hij in de oven. Gedurende de 25 minuten baktijd kon ik alvast wat huishoudelijke klusjes opknappen. De spanakopita was weer bijzonder lekker!

Offline Miranda

• 3.376
« Reactie #15851 Gepost op: 23 juni 2018, 15:42:23 »
Ik vond de biefstukc niet zo lekker helaas. Zal hem niet snel nog eens kopen.

Ik was vanmorgen op de boerenmarkt met Selly en kocht  allerlei lekkers. Vanavond fijn mee koken: tomatenrijst met tuinbonen, wilde oregano, geitenkaas en gefrituurde uitjes. Nu al zin in.

Offline Eelco

• Admin
  • 20.671
    • Mijn Homepage
« Reactie #15852 Gepost op: 23 juni 2018, 19:11:40 »
Falafel! Met een salade van ijsbergsla, koolrabi, radijs en bospeen met een citroenige mosterd-honingdressing, bestrooid met geroosterd sesamzaad. Ook op tafel: bulgur, Turkse yoghurt, hummus, kerstomaatjes en verse oregano, augurken, ingelegde pepertjes.

Offline meisbaer

• 5.625
« Reactie #15853 Gepost op: 24 juni 2018, 13:13:38 »
Vandaag weer eens indonesisch. Ik had tegen mijn vriend gezegd dat hij tofu en taugé moest kopen, maar hij heeft tofu en tempé gehoord. Dus nu even kijken of ik tofu of tempé ga maken of allebei. Er wordt in ieder geval spitskoolsajour gemaakt, en pindasaus.

Offline Eelco

• Admin
  • 20.671
    • Mijn Homepage
« Reactie #15854 Gepost op: 24 juni 2018, 20:33:27 »
Een champignon-witlof-fetarisotto. Lekker!

Offline Gem

• 303
« Reactie #15855 Gepost op: 24 juni 2018, 21:49:11 »
Vegaslager Willies, witte bonen in tomatensaus, paprika en gekookte aardappelen

Offline neleH

• 1.736
« Reactie #15856 Gepost op: 25 juni 2018, 10:03:07 »
We zijn op vakantie op Corfu, en je kunt hier fantastisch vegetarisch eten. Ik vind het altijd een feestje wat dat aangaat om in Griekenland te zijn. Gisteren een heerlijke schotel geheten van giga Griekse bonen in verse tomatensaus, verse rode bieten met pistou, geroosterde puntpaprika’s, dolmades met tzatziki en fetacrème als lunch.
Stuffed pepper & stuffed tomato (gemista) als avondeten met mezze als voorgerecht.
Vanavond ga ik denk ik voor papoutsakia, een aubergineschotel met groenten en feta

Ha, goed te horen! Mijn (carnivore) vrienden waren daar en vonden het echt een eiland voor ons. Alleen wisten ze niet zeker of er veel vegetarisch te eten was. Maar nu weet ik dat dat wel goed zit. Ik ga eens kijken!

Offline neleH

• 1.736
« Reactie #15857 Gepost op: 25 juni 2018, 10:05:24 »
Vanavond weer gegrilde bloemkoolsalade van de Groene Meisjes (http://www.degroenemeisjes.nl/bulgur-met-bloemkool-tahini/). Jammie!

Offline karl

• 6.377
« Reactie #15858 Gepost op: 25 juni 2018, 18:05:17 »
Capellini met bloemkool, jonge spinazie, wat tomatenblokjes en pijnboompitten.

Offline Sam

• 7.191
« Reactie #15859 Gepost op: 25 juni 2018, 18:48:31 »
Couscous met een kikkerwten stoofpotje.