Vegatopia Forum

Wat eten we vandaag?

Wat eten we vandaag?
« Reactie #1580 Gepost op: 19 november 2011, 10:41:44 »
Eerder soepkoeltoer...

O, is 't een allogtoone bakker, dat zal ook wel.
Ik hoop gewoon dat ik niemand terug zie staren als ik eenmaal in de ruimte ben en naar buiten kijk.
William Shatner

Offline Eelco

• Admin
  • 20.671
  • Geslacht: Man
    • Mijn Homepage
Wat eten we vandaag?
« Reactie #1581 Gepost op: 19 november 2011, 12:35:48 »
Mijn eerste reactie was ook dat spruitjes met pindasaus me echt niet lekker leken (ben ook niet zo'n pindasausfan), maar het is echt lekker!
Ik was eerst ook sceptisch, maar was na de eerste keer uitproberen ook om.
War is peace, freedom is slavery, and ignorance is strength

Offline Selly

• 30.783
Wat eten we vandaag?
« Reactie #1582 Gepost op: 19 november 2011, 17:37:02 »
Groentesoep, andijviesalade met rode paprika, lekkere olijven, zomer-beaufort en chabichou kaas met Niemeijerbrood en een bietendipje en kruidenboter.
,,,,فلافل

Offline Bast

• 4.149
Wat eten we vandaag?
« Reactie #1583 Gepost op: 19 november 2011, 18:13:28 »
Vandaag ben ik heel braaf langs Niemeijer gelopen.

Wat voor bietendipje?
Sin chile, no tiene chiste!

Offline haantje

• 5.068
  • Geslacht: Vrouw
Wat eten we vandaag?
« Reactie #1584 Gepost op: 19 november 2011, 19:05:42 »
Rijst met roerbakprutje en rooktofu.
"Vroeger, toen kraaiden de hanen nog. Tegenwoordig gapen ze alleen nog maar", zei de dove.

Offline dorinka

• 741
Wat eten we vandaag?
« Reactie #1585 Gepost op: 19 november 2011, 19:08:44 »
Vanmiddag pompoensoep, vanavond pizza.
Zo.

Offline Amarillo

• Forumkenner 2004, 2005, 2007 en 2014
  • 3.233
Wat eten we vandaag?
« Reactie #1586 Gepost op: 19 november 2011, 19:22:17 »
Mijn eerste reactie was ook dat spruitjes met pindasaus me echt niet lekker leken (ben ook niet zo'n pindasausfan), maar het is echt lekker!

Whence al die terughoudendheid? Het is gewoon een soort gado gado (met maar één groente, de kool). Net als boterhammen met pindakaas en daar tomaat of komkommer op, gaat ook prima.
Ik wil vega bananenschuimpjes.

Offline koekje

• 2.503
Wat eten we vandaag?
« Reactie #1587 Gepost op: 19 november 2011, 19:28:37 »
Het idee van de satésaus spreekt mij ook wel aan, maar die spruiten nog steeds niet.

Ik heb overigens van alles in huis voor chili sin carne, maar eigenlijk enorme zin in een pizza ineens.
'Never eat more than you can lift' - Miss Piggy

Offline Bast

• 4.149
Wat eten we vandaag?
« Reactie #1588 Gepost op: 19 november 2011, 19:34:14 »
Ben geen pindasausfan en ik moet zeggen dat ik gado gado ook nooit echt kon waarderen. Maar sinds Koekje's gado gado en mijn eigen pindasausbrouwacties is dat wel veranderd...
Sin chile, no tiene chiste!

Offline Eelco

• Admin
  • 20.671
    • Mijn Homepage
Wat eten we vandaag?
« Reactie #1589 Gepost op: 19 november 2011, 20:47:00 »
Net als boterhammen met pindakaas en daar tomaat of komkommer op, gaat ook prima.
Eh, nee, da's niet mijn kopje thee.

Wij hadden vanavond een ovenschotel van aardappelschijfjes en bloemkoolroosjes, begoten met een mosterdsausje (met karwij- en venkelzaad). Erover een laagje kaas, bestrooid met nigella.
War is peace, freedom is slavery, and ignorance is strength

Offline niewied

• 1.930
Wat eten we vandaag?
« Reactie #1590 Gepost op: 20 november 2011, 09:22:02 »
@ div. vegatopisten: Spruiten met pindasaus, goh, dat eten we al 40 jaar. Enige tip: als je spruiten zacht kookt zijn ze m.i. oneetbaar. Broccoli idem. Maar nog groen en knapperig en evt even gebakken in weinig sesamolie, al dan niet met wat knoflook: prima basis voor pindasaus.

Gemaakt: soep van tomaat, rode paprika, gebakken ui en knoflook, wat suiker (tomaten zijn veelal zuur hier), bouilllonpoeder en daarna gestaafmixed (mixt?). Erg lekker. Nog eens zeven is ook mooi. Hier in de stad betaal je voor soep in x-taria 5 € , je krijgt er dan wel een bete brood bij.  

Vandaag: seitanbroodje (kant en klaar gekocht) gebakken in bakpan, gebakken witlof (overlangs halveren en bittere stronkwig eruit, als u biowitlof heeft; de niet-bio is vaak nauwelijk bitter, achterlijk, net als spruiten die veelal ontbittert zijn). Tja en dan nog eens wat erbij verzinnen.

Uitsmijters:
1. Canvas (TV Be) heeft een aardig program: man over woord.
2. Glazen thee- en koffiekoppen, volop. Maar schoteltjes (Untertassen, soucoupe) ervoor nergens te vinden, ook niet op rommelmarkten. Dat komt wellicht door de mokkencultuur. HH Eelco en Karl: In Du of Be wel te krijgen?

« Laatst bewerkt op: 20 november 2011, 10:00:12 door niewied »
NW: hoogste tijd voor spijs en drank

Offline Temari

• 1.336
Wat eten we vandaag?
« Reactie #1591 Gepost op: 20 november 2011, 14:44:54 »

Goh... Wie weet ga ik dat eens proberen!

Offline Selly

• 30.783
Wat eten we vandaag?
« Reactie #1592 Gepost op: 20 november 2011, 19:57:11 »
3 gangen gekookt, erg lekker, maar  :roodmannetje:-> kerstmenu.
,,,,فلافل

Offline haantje

• 5.068
Wat eten we vandaag?
« Reactie #1593 Gepost op: 20 november 2011, 20:05:42 »
Prefab aardappeltjes  :-[, bakje sla, gebakken ei.
"Vroeger, toen kraaiden de hanen nog. Tegenwoordig gapen ze alleen nog maar", zei de dove.

Offline Maartje!

• Staafmixermeisje. Pur sang.
  • 6.752
Wat eten we vandaag?
« Reactie #1594 Gepost op: 20 november 2011, 20:19:25 »
Pannekoeken met gebakken champignons, spekjes, kaas en snijbiet, met wat kaas en yoghurt, uit de oven.
Voor straks nog een appel-caramel-clafoutis-Yorkshire pudding.
This is between me and the vegetable!

Offline Selly

• 30.783
Wat eten we vandaag?
« Reactie #1595 Gepost op: 20 november 2011, 20:29:31 »
Pannekoeken met gebakken champignons, spekjes, kaas en snijbiet, met wat kaas en yoghurt, uit de oven.

Die snijbiet was een apart gerecht? En die spekjes neem ik aan veggiespekjes, is dat lekker in de pannenkoek, want dan wil ik het ook wel eens uitproberen. Heb je ze dan eerst gebakken en die champs ook of hoe?

Citaat

Cool! Ik ken Yorkshire pudding vooral hartig, maar dit klinkt lekker!
,,,,فلافل

Offline Maartje!

• 6.752
Wat eten we vandaag?
« Reactie #1596 Gepost op: 20 november 2011, 20:47:33 »

Die snijbiet was een apart gerecht? En die spekjes neem ik aan veggiespekjes, is dat lekker in de pannenkoek, want dan wil ik het ook wel eens uitproberen. Heb je ze dan eerst gebakken en die champs ook of hoe?
Nee, het was all mixed in a bucket.

Champignons gebakken en daar uien en vegaspekjes bij gedaan. Zachtjes laten bakken tot de uien mooi geel zijn en op het laatst gesneden snijbiet erdoor.
Dat dan in pannekoeken vouwen, in een ovenschaal stapelen en er wat kaas overheen doen. En toen werd ik bang dat het uit zou drogen in de oven, en kaassaus leek me wat al te woest, en tomaten niet echt passen, dus toen roerde in een lepel bloem door wat yoghurt en daar had ik ook wat water bij moeten doen, en gooide ik dat eroverheen. Ik denk dat crème fraiche lekkerder was geweest (maar dat had ik niet).

Citaat
Citaat
Cool! Ik ken Yorkshire pudding vooral hartig, maar dit klinkt lekker!
Het is een experiment, en ik zit nog een beetje vol van [zie boven], dus het is nog niet aangebroken. Maar er komt denk ik vanillevla bij.

Offline Selly

• 30.783
Wat eten we vandaag?
« Reactie #1597 Gepost op: 20 november 2011, 20:55:26 »
Champignons gebakken en daar uien en vegaspekjes bij gedaan. Zachtjes laten bakken tot de uien mooi geel zijn en op het laatst gesneden snijbiet erdoor.
Dat dan in pannekoeken vouwen, in een ovenschaal stapelen en er wat kaas overheen doen. En toen werd ik bang dat het uit zou drogen in de oven, en kaassaus leek me wat al te woest, en tomaten niet echt passen, dus toen roerde in een lepel bloem door wat yoghurt en daar had ik ook wat water bij moeten doen, en gooide ik dat eroverheen. Ik denk dat crème fraiche lekkerder was geweest (maar dat had ik niet).

Yum! Dat lijkt me wel wat, ga ik ook eens mee klooien.
,,,,فلافل

Offline Maartje!

• 6.752
Wat eten we vandaag?
« Reactie #1598 Gepost op: 20 november 2011, 21:11:25 »
O, en fyi, een pak houdbare melk kun je rustig een half jaar na de uiterste houdbaarheidsdatum tot pannekoeken verwerken.

Offline dorinka

• 741
Wat eten we vandaag?
« Reactie #1599 Gepost op: 20 november 2011, 21:19:47 »
En het was niet de yoghurt geworden waar je het eerder over had?
Zo.