Vegatopia Forum

Wat eten we vandaag?

Offline LL de Ling

• Moderator
  • 10.321
Wat eten we vandaag?
« Reactie #1560 Gepost op: 16 november 2011, 18:09:54 »
Ik at ook het een en ander de laatste tijd.

Zondag met vrienden in de Klinker. Daar kun je goedkoop aanschuiven in het weekend. Er was broccolisoep die te pittig was (maar dat zeiden ze zelf al, een bord vol met onder andere iets met pompoen, couscous en verder weet ik het niet meer) en een appelcake toe. Lekker.

Maandag at ik wat restjes die ik had meegenomen naar een vriendin.

Gisteren aten we veldsla met aardbeienazijn vooraf, gebakken aardappels met onder andere courgette en vega-stukjes van Tivall denk ik.

Vandaag waarschijnlijk pasta met raapsteeltjes.

Offline Selly

• 30.783
Wat eten we vandaag?
« Reactie #1561 Gepost op: 16 november 2011, 18:41:41 »
Hutspot met huttenkase en tofuworstjes. Erbij piccalilly, Engelse mosterd, loeihete wat zoetige sambal.
,,,,فلافل

Offline Maartje!

• Staafmixermeisje. Pur sang.
  • 6.752
Wat eten we vandaag?
« Reactie #1562 Gepost op: 16 november 2011, 21:41:23 »
Er dreigde een ramp in huize Maartje: ik was al laat thuis, en met veel driftige plannen, en ik rekende erop dat L voor boodschappen en eten zou zorgen. Wat niet zo was, want het is zijn wekelijkse de-andere-vrouw-in-mijn-leven-avond, en dan kookt zij, maar niet voor mij.

Gelukkig was ik, op weg naar mijn yuppenflat, langs de soepuitdeelplaats gefietst terwijl ik het koud had, en de meneren die daar stonden te wachten dus nog meer. Dat relativeert zo'n rampje meteen, en de aanwezigheid van een blok linzensoep in de vriezer maken dat het toch nog helemaal goed kwam!
This is between me and the vegetable!

Offline greet

• 2.671
Wat eten we vandaag?
« Reactie #1563 Gepost op: 16 november 2011, 21:51:25 »
Er dreigde een ramp in huize Maartje: ik was al laat thuis, en met veel driftige plannen, en ik rekende erop dat L voor boodschappen en eten zou zorgen. Wat niet zo was, want het is zijn wekelijkse de-andere-vrouw-in-mijn-leven-avond, en dan kookt zij, maar niet voor mij.

Gelukkig was ik, op weg naar mijn yuppenflat, langs de soepuitdeelplaats gefietst terwijl ik het koud had, en de meneren die daar stonden te wachten dus nog meer. Dat relativeert zo'n rampje meteen, en de aanwezigheid van een blok linzensoep in de vriezer maken dat het toch nog helemaal goed kwam!

Linzensoep to the rescue! Kan lekker hartverwarmend zijn  :)

Zelf at ik deze middag frietjes, bij de schoonfamilie thuis met vegestukjes als gyros klaargemaakt, best ok. Half mattentaartje als dessert, zeker ok!
Deze avond overschot tom yum soep van gisteren (zelfgemaakt, met veel noedels in en verse kruidsels maar ook een beetje uit een potje (merk thai heritage van de GB heeft geen gedroogde garnalen erin) En een boterhammetje met gebakken ei.

Offline haantje

• 5.068
  • Geslacht: Vrouw
Wat eten we vandaag?
« Reactie #1564 Gepost op: 16 november 2011, 21:55:29 »
Gekookte aardappels met witlofsalade (met fruit, augurk en tomaat voor de kleur) en ter eiwit wat noten en iets wat je vroeger feta mocht noemen.
"Vroeger, toen kraaiden de hanen nog. Tegenwoordig gapen ze alleen nog maar", zei de dove.

Offline Eelco

• Admin
  • 20.671
  • Geslacht: Man
    • Mijn Homepage
Wat eten we vandaag?
« Reactie #1565 Gepost op: 17 november 2011, 00:14:42 »
Een lasagne met ui, venkel en tomaat.
War is peace, freedom is slavery, and ignorance is strength

Offline niewied

• 1.930
Wat eten we vandaag?
« Reactie #1566 Gepost op: 17 november 2011, 16:54:18 »
Mijn vrouw heeft lumpia, vooruit loempia, gekocht bij de AH. Eten we met rijst, tofu gebakken met tomaat, ui, knoflook en gember, rijst, in sesamolie gebakken spruiten;  bokbier erbij (mijn favoriet is die van Grolsch)
en mijn vrouw drinkt een rode wijn. Ik denkt de Dornfelder die we net gekocht hebben om te proeven. 
Tip (wellicht overbodig): bij Ikea serveert men prima friet, salade en vaak ook een warm veggie gerecht en snack zoals aardappel-gratin. Kost weinig. Voor mij was het nieuw, want ik kom niet vaak bij Ikea.

Dag mevrouw Maartje.
« Laatst bewerkt op: 17 november 2011, 16:56:44 door niewied »
NW: hoogste tijd voor spijs en drank

Offline haantje

• 5.068
Wat eten we vandaag?
« Reactie #1567 Gepost op: 17 november 2011, 17:51:41 »
De overige aardappels van gister tot stamppot andijvie/ijsbergsla getransformeerd. Erbij gebakken champignons en een vegaworstje. Hetzelfde als eergister dus.
"Vroeger, toen kraaiden de hanen nog. Tegenwoordig gapen ze alleen nog maar", zei de dove.

Offline Dot

• 2.630
Wat eten we vandaag?
« Reactie #1568 Gepost op: 17 november 2011, 18:44:47 »
Pizza.
Ze had een jurk met bloemknoppen aan
en toen ze in de zon ging staan
zijn al die knopjes één voor één open gegaan

Offline dorinka

• 741
Wat eten we vandaag?
« Reactie #1569 Gepost op: 18 november 2011, 00:05:08 »
Een heerlijk vette mihoen, met sperciebonen, taugee, courgette en een brokje kokosvet (zo'n pakje dat bij de kokosmelk in de winkel ligt en ik geopend houdbaarder vind overkomen). heerlijk na een fietstocht zonder jas.
Zo.

Offline koekje

• 2.503
Wat eten we vandaag?
« Reactie #1570 Gepost op: 18 november 2011, 16:56:47 »
Ik liep net naar huis een stukje over de markt, ook langs de dyslectische bakker (die verkoopt keek ipv cake). Hij had allerlei broodjes, ook van die platte, met duiven erop. Die hoefde ik dus niet, maar hij had ook een aanbieding: 5 berlinerbollen voor 1 euro. Ik had die dingen nog nooit gegeten en ik dacht dat het kleintjes waren formaat cupcakeje (ik stond aan de andere kant van de kraam en kan niet zo ver kijken). Het werden er dus 5 formaat moorkop.
Ik heb er net 1tje geproefd. Ik vind ze denk ik niet zo lekker  :-\ . Ze zijn een beetje taai, smaken naar oude oliebol en best droog. Er zit rare 'jam' in ipv banketbakkersroom. Het ergste vind ik dat ze bremzout zijn. Ik heb net een halve liter water gedronken in 1x en nog steeds dorst, maar ik kan niet meer drinken, omdat ik nu al aan het klotsen ben.
'Never eat more than you can lift' - Miss Piggy

Offline haantje

• 5.068
Wat eten we vandaag?
« Reactie #1571 Gepost op: 18 november 2011, 16:59:41 »
Volgens mij heb ik ook een keer een Berliner bol gehad, met een vaag synthetisch zeepsopsmaakje eraan.

Offline niewied

• 1.930
Wat eten we vandaag?
« Reactie #1572 Gepost op: 18 november 2011, 17:09:00 »
Ha, mevrouw Koekje, ja Berliner bol ofwel Pfannkuchen. Met jam. Zeer Duits. Mijn moeder sneed oliebollen altijd open en dan deed ze er jam op. "Pfannkuchen", zei ze dan verheerlijkt.

Eten heden: weet niet echt, mijn vrouw wil het niet zeggen. Zag  biet, kool om iets in te rollen, Koolraap, knolselderij. Ze zei iets als groentenbouket. Ook mompelde ze aardappel. ik ga haar maar niet op de vingers kijken. O ja, en ze heeft chutney gemaakt van de laatste, zeer vele vijgen die nog van de boom zijn gekomen. In november, niet te geloven.

NW: hoogste tijd voor spijs en drank

Offline Eelco

• Admin
  • 20.671
    • Mijn Homepage
Wat eten we vandaag?
« Reactie #1573 Gepost op: 18 november 2011, 17:32:43 »
ze heeft chutney gemaakt van de laatste, zeer vele vijgen die nog van de boom zijn gekomen.
Vijgenchutney, lekker!

Wij hadden aardappelpuree met een flinke lik mosterd erdoor; gestoofde worteltjes met sesamzaad; knolselderijschnitzeltjes; oogbonen en linzen in tomatensaus (gekruid met mosterd-, venkel- en karwijzaad).
War is peace, freedom is slavery, and ignorance is strength

Offline haantje

• 5.068
Wat eten we vandaag?
« Reactie #1574 Gepost op: 18 november 2011, 18:11:57 »
Spruitjes met pindasaus!

Offline Maartje!

• Staafmixermeisje. Pur sang.
  • 6.752
Wat eten we vandaag?
« Reactie #1575 Gepost op: 18 november 2011, 18:37:32 »
Ik heb een brood gebakken en maak er zo kaasfondue bij. Met spruitjes, stukjes aardappel en knoflookchampignons om in te dippen.
This is between me and the vegetable!

Wat eten we vandaag?
« Reactie #1576 Gepost op: 18 november 2011, 20:01:47 »
Ik liep net naar huis een stukje over de markt, ook langs de dyslectische bakker (die verkoopt keek ipv cake). Hij had allerlei broodjes,

Dat is niet dyslectisch, dat is sosjalisties. Of kan ik het beter anargisties noemen?
Ik hoop gewoon dat ik niemand terug zie staren als ik eenmaal in de ruimte ben en naar buiten kijk.
William Shatner

Offline Temari

• 1.336
Wat eten we vandaag?
« Reactie #1577 Gepost op: 19 november 2011, 01:06:23 »
Spruitjes met pindasaus!

Echt waar? Is dat lekker? Wat doe je er dan bij?

Offline haantje

• 5.068
Wat eten we vandaag?
« Reactie #1578 Gepost op: 19 november 2011, 08:30:11 »
Spruitjes met pindasaus!

Echt waar? Is dat lekker? Wat doe je er dan bij?
Da's bijna klassiek  ;)
Als je van spruitjes en van pindasaus houdt, dan is het lekker. Ik at er gewoon gekookte aardappels bij, maar rijst kan vast ook prima. Spruitjes zijn tenslotte gewoon kool en spitskool met pindasaus bij rijst vindt niemand raar.

Offline Bast

• 4.149
Wat eten we vandaag?
« Reactie #1579 Gepost op: 19 november 2011, 10:37:51 »
Ik liep net naar huis een stukje over de markt, ook langs de dyslectische bakker (die verkoopt keek ipv cake). Hij had allerlei broodjes,

Dat is niet dyslectisch, dat is sosjalisties. Of kan ik het beter anargisties noemen?

Eerder soepkoeltoer...

Mijn eerste reactie was ook dat spruitjes met pindasaus me echt niet lekker leken (ben ook niet zo'n pindasausfan), maar het is echt lekker!

Van de week een brute kaassaus verpest (de cheddar smolt gedeeltelijk heel slecht), maar de smaak was wel erg ok. Wel achterlijk veel kaas, o.a. taleggio, graskaas en pecorino. Dat werd ook een kaasfondue later.

Sin chile, no tiene chiste!