Vegatopia Forum

Wat eten we vandaag?

Offline Sam

• 7.191
Re: Wat eten we vandaag?
« Reactie #15480 Gepost op: 09 april 2018, 19:11:06 »
Rauwkostsalade met paprika, wortel, romana sla, komkommer en griekse yoghurt dressing met veel verse bieslook. Erbij warme pistoletjes.
My candle burns at both ends, it will not last the night
But ah my foes and oh my friends, it gives a lovely light

Offline LL de Ling

• Moderator
  • 10.321
« Reactie #15481 Gepost op: 09 april 2018, 19:19:53 »
Nasi goreng maar dan met freekeh (naar een idee van Vegatopia), met een gebakken ei en satésaus.

Offline Sven

• 3.928
  • Geslacht: Man
« Reactie #15482 Gepost op: 09 april 2018, 21:12:48 »
Gekookt met wat ik in huis had. Eerst een wortelsalade met nori en Japanserige dressing. Daarna restje groente vann de afhaalchinees opgeleukt met wat pindakaas en sambal. Daarbij hardgekookte eitjes uit de koelkast en basmatirijst. Gevulde koek van AH toe.
Als je echt ontbijt op bed wil, ga je maar in de keuken slapen.

Offline Eelco

• Admin
  • 20.671
    • Mijn Homepage

Offline neleH

• 1.736
  • Geslacht: Vrouw
« Reactie #15484 Gepost op: 10 april 2018, 09:18:37 »
Ik vet ze niet in, en heb altijd perfect knapperige poppadums uit de magnetron. Hele lekkere snack tussendoor, zeker als je die met peper of karwij neemt.

Ik doe dit ook zo. Volgens mij is het ook de bereidingswijze op de verpakking.

Offline neleH

• 1.736
« Reactie #15485 Gepost op: 10 april 2018, 09:20:01 »
Gisteren een weekmenu gemaakt (oa van Vegatopia natuurlijk) en direct alle boodschappen voor de hele week gehaald. Gisteravond aten we courgette-bleekselderij-briesoep (restantenverwerking), vanavond noodles met vegakip en allerlei groentes/ kokosmelk.

Offline Eelco

• Admin
  • 20.671
    • Mijn Homepage
« Reactie #15486 Gepost op: 10 april 2018, 10:43:28 »
Ik vet ze niet in, en heb altijd perfect knapperige poppadums uit de magnetron. Hele lekkere snack tussendoor, zeker als je die met peper of karwij neemt.
Bij mij stond er op de verpakking 'lichtjes invetten', maar ik had al gedacht dat zonder invetten ook zou werken. De volgende keer.
War is peace, freedom is slavery, and ignorance is strength

Offline Hedwig

• 793
« Reactie #15487 Gepost op: 10 april 2018, 12:58:32 »
Bij mij stond er op de verpakking 'lichtjes invetten', maar ik had al gedacht dat zonder invetten ook zou werken. De volgende keer.

Ik heb een combi-magnetron, weet niet of het daar aan ligt maar bij mij worden de papadums wel lekker knapperig maar twee dunne banen over het midden blijven rauw.
We eten vandaag pasta met bolognesesaus en geroosterde tomaatjes met veel basilicum, knoflook en parmezaan. Erbij een salade met buffelmozzerella, tomaatjes en olijven
« Laatst bewerkt op: 10 april 2018, 14:30:16 door Hedwig »

Offline Wombat

• 2.706
« Reactie #15488 Gepost op: 10 april 2018, 17:36:25 »
Linzensoep. Meteen voor twee dagen gekookt. Toe vandaag een pannenkoek (over van gisteren) met warme kersen. Morgen weet ik nog niet.

Offline Selly

• 30.783
« Reactie #15489 Gepost op: 10 april 2018, 18:16:05 »

Ik heb een combi-magnetron, weet niet of het daar aan ligt maar bij mij worden de papadums wel lekker knapperig maar twee dunne banen over het midden blijven rauw.

Ik keer de pappadums halverwege in de magneton en dan is de rauwe baan verdwenen bij mij. Ik doe beide zijden 1 minuut. Ik vet niet in.
,,,,فلافل

Offline Gem

• 303
« Reactie #15490 Gepost op: 10 april 2018, 19:51:31 »
Nogmaals kikkererwtenschotel

Offline LL de Ling

• Moderator
  • 10.321
« Reactie #15491 Gepost op: 10 april 2018, 19:52:45 »
At alleen vandaag en heb wat zoete aardappel en peen in stukken gesneden en met wat olie in een ovenschaal gegooid. Op het eind wat peterselie en feta erover. Lekker hoor.

Offline meisbaer

• 5.625
« Reactie #15492 Gepost op: 10 april 2018, 19:57:16 »
Mie met vivera kipstukjes, courgette en ananas  ;)

Offline Windigo

• 525
« Reactie #15493 Gepost op: 10 april 2018, 19:58:02 »
Pannenkoeken. Lang niet gemaakt, lekker :)

Morgen maar weer eens beginnen met echt koken denk ik.
Nothing tastes like compassion feels

Offline Sven

• 3.928
« Reactie #15494 Gepost op: 10 april 2018, 20:14:29 »
Eenpanspasta met courgette, aubergine, champignons, tomatenpasata, witte wijn, room
Als je echt ontbijt op bed wil, ga je maar in de keuken slapen.

Offline Eelco

• Admin
  • 20.671
    • Mijn Homepage
« Reactie #15495 Gepost op: 10 april 2018, 21:21:21 »
Lasagne bolognese! Met sojagehakt, bleekselderij, wortel en broccoli in tomatensaus. Bedekt met mozzarella, bestrooid met een piepklein beetje Schabzigerklee.

Offline Hedwig

• 793
« Reactie #15496 Gepost op: 10 april 2018, 22:52:44 »

Ik keer de pappadums halverwege in de magneton en dan is de rauwe baan verdwenen bij mij. Ik doe beide zijden 1 minuut. Ik vet niet in.

Jáá na drie pogingen gelukt, ik doe nu iedere kant een minuut en nu worden ze knapperig :cheer: :cheer: ik zit er nu lekker van te genieten, met mangochutney

Offline Gem

• 303
« Reactie #15497 Gepost op: 11 april 2018, 19:08:02 »
Linzensoep

Offline Eelco

• Admin
  • 20.671
    • Mijn Homepage
« Reactie #15498 Gepost op: 11 april 2018, 19:56:57 »
Kristof had zichzelf vanmiddag al getrakteerd op een zoete pannekoek, dus die hoefde vanavond alleen maar een salade (ijsbergsla, venkel, komkommer, kidneybonen met yoghurt-mosterd-honingdressing en geroosterde zonnebloempitten. Ikzelf heb dan op mijn beurt een hartige pannenkoek gegeten, met champignons, venkel, kerstomaat en spinazie.

Offline meisbaer

• 5.625
« Reactie #15499 Gepost op: 11 april 2018, 22:48:22 »
Gevulde pasta met tomatensaus, met courgette, champies en prei. Met een beetje geraspte kaas.