Vegatopia Forum

Wat eten we vandaag?

Offline koekje

• 2.503
  • Geslacht: Vrouw
Wat eten we vandaag?
« Reactie #1420 Gepost op: 30 oktober 2011, 20:37:08 »
De ene is met pitten en soort aparte kamers, de andere is zonder pitten en niet zozeer aparte kamers. Ik weet alleen niet bij welke soort welke naam hoort. Ik vind ze wel lekker zoet.
'Never eat more than you can lift' - Miss Piggy

Offline Selly

• 30.783
Wat eten we vandaag?
« Reactie #1421 Gepost op: 30 oktober 2011, 20:45:46 »
Er schijnt ook nog iets met looizuur te zijn.
,,,,فلافل

Offline haantje

• 5.068
Wat eten we vandaag?
« Reactie #1422 Gepost op: 30 oktober 2011, 22:06:17 »
Mocht je zoiets nog eens eten, kan je dat ook in een makkelijk en kruidig tomatensausje doen. Basmati apart serveren en de quorn (ik eet de naturel stukjes, nooit die in satésaus) op het laatst meewarmen nadat je die eerst los hebt gebakken.
Sjalot snipperen en aanfruiten in koekenpan met laagje olijfolie om te bakken. Teen knoflook uit knijper (of met koksmes heel klein gesnipperd) erbij, ook beetje aanfruiten. Dan schepje (dessertlepel) goedkope sambal oelek (bv Improba) erbij en naar wens zo'n klein gedroogd pepertje gestampt in de vijzel. Dan groente in kleine stukjes; bv dunne schijfjes champignons en halve rode en halve gele paprika, eventueel ook handje halve sperziebonen uit de vriezer erbij. Allemaal lekker aanbakken.
Dan blikje tomatenpuree van de Aldi erbij en 1 blikje water. Klein snufje suiker (halve theelepel ofzo, hoeft echt niet meer), snufje zout en peper en handje gehakte peterselie erbij. Doorroeren en even laten pruttelen. Als je geen sperziebonen had, kan je er nu eventueel een handje bevroren doperwten bij gooien. De laatste minuut kan je er ook, als je het in huis hebt, een in schuine ringetjes gesneden lente-ui doordoen. Op het laatst dus de gebakken quornstukjes bijwarmen.

Je kan het sausje van tomatenpuree ook een meer 'Aziatisch' tintje geven. Gebruik dan groente die ze meer in oosterse keuken gebruiken (verse shiitakes bv ipv champs, paksoi, wortel). Voeg wat meer suiker toe en bij de knoflook ook een beetje geraspte gemberwortel (of een beetje gembersiroop bij je blikje tomatenpuree). Ipv peterselie zou je koriander kunnen gebruiken, als je dat lust en niet naar Dreft vindt smaken.
Deze van Koekje met basmati, gemarineerde tofu (die nog stijf bevroren was en ik in aller ijl in een pannetje warm water tot snijdbare hardheid moest ontdooien  ::) ) en de volgende groenten: ui, sjalot, champignons, groene en gele paprika, wortel, prei, spitskool en paksoi.
Een fikse poging tot koelkast leegeten dus.
Oh, en ik had er nog een meer dan flinke scheut slagroom door. Voor herhaling vatbaar.
"Vroeger, toen kraaiden de hanen nog. Tegenwoordig gapen ze alleen nog maar", zei de dove.

Offline Sedna

• 160
Wat eten we vandaag?
« Reactie #1423 Gepost op: 30 oktober 2011, 22:09:16 »
Vandaag snel wat klaar gemaakt we waren laat terug van museum aviodrome. Dus 400 gram japanse roerbakgroente , Queorn stukjes , roerbakrijst en allemaal in de wok wat woksaus er over even door roeren en klaar was kees. Binnen 5 min. staat er eten op tafel dat gaat sneller dan eten halen en veel gezonder.
Als ieder mens zijn stukje vlees zelf zou moeten schieten, dan zouden er veel meer vegetariërs zijn.

Offline Temari

• 1.336
Wat eten we vandaag?
« Reactie #1424 Gepost op: 30 oktober 2011, 22:25:48 »
Linzensoep

Offline Christiaan

• 10.293
Wat eten we vandaag?
« Reactie #1425 Gepost op: 30 oktober 2011, 22:31:43 »
GENERATION 98: The first time you see this, copy it into your sig on any forum and subtract 1 from the generation. Social experiment.

Offline haantje

• 5.068
"Vroeger, toen kraaiden de hanen nog. Tegenwoordig gapen ze alleen nog maar", zei de dove.

Offline Temari

• 1.336
Wat eten we vandaag?
« Reactie #1428 Gepost op: 30 oktober 2011, 22:50:33 »
Er schijnt ook nog iets met looizuur te zijn.

Als hij niet goed rijp is, inderdaad. De sharon kun je ook eten wanneer hij nog niet helemaal rijp is, want die bevat veel minder looizuur.

Offline Edda

• 159
Wat eten we vandaag?
« Reactie #1429 Gepost op: 31 oktober 2011, 08:50:54 »
iets met paksoi ??

Offline Bast

• 4.149
Wat eten we vandaag?
« Reactie #1430 Gepost op: 31 oktober 2011, 09:51:54 »
Gekruide kikkererwten met prei, paprika, tomaat, ui, knoflook, gember, sojasaus, sambal manis, kurkuma en zwarte peper met in kerrie massala gebakken krieltjes in de schil en ingelegde komkommer. Dag erna mihoen met paprika, prei, ui en andere kruiderij in oestersaus.

Vanavond maar simpel uit het vuistje dingen in hummus dippen, wegens futloosheid.
Sin chile, no tiene chiste!

Offline LL de Ling

• Moderator
  • 10.321
Wat eten we vandaag?
« Reactie #1431 Gepost op: 31 oktober 2011, 11:38:04 »
Vrijdag kwam mijn een vriend eten. Hij leerde mij de kneepjes van bandjes belichten en vuilbekken, hij wilde wel meer over vegetarisch koken weten. We maakten bietenrisotto en het was heel erg gezellig.

Zaterdag hadden we restjes (linzen-pompoensoep,risotto). Gisteren boerenkool met vega-rookworst.

Vandaag denk ik een pasta met kikkererwten, wat groenten uit de vriezer een restjes kaas.

Offline koekje

• 2.503
Wat eten we vandaag?
« Reactie #1432 Gepost op: 31 oktober 2011, 14:34:49 »
Ik heb nog steeds in pizza. Ik denk dat ik de BBM maar eens ga aanzetten om een deegje te maken.
'Never eat more than you can lift' - Miss Piggy

Offline niewied

• 1.930
  • Geslacht: Man
Wat eten we vandaag?
« Reactie #1433 Gepost op: 31 oktober 2011, 16:53:45 »
sharonvrucht of kaki

Ik dacht dat dat hetzelfde was.
(En ik dacht ook dat die dingen vies zijn, dus de kans is groot dat ik niets van kaki's/sharonfruits weet.)

Nee het is wat anders. Ik vind ze ook niet lekker.

Niet lekker? Heerlijk! Volgens oudste zoon is sharon niet gelijk aan kaki (persimon)
NW: hoogste tijd voor spijs en drank

Offline niewied

• 1.930
Wat eten we vandaag?
« Reactie #1434 Gepost op: 31 oktober 2011, 16:58:25 »
Vandaag: rest bloemkool-ui-knoflook-broodsoep, gebakken tofu met wortel, ui, knoflook en tomaat, boekweit, alcoholvijgen met wat mispel. Dat toetje is echt gefundenes Fressen nl de laatste vijgen van de eigen boom en de mispels van de boom van de buurman. De rest is gekaufte Nahrung. Dag heer Eeelco.

O ja, ik kan me vinden in heer Christiaans notitie bij de restaurantlijst.

Ik voeg een verandering toe: mijn vrouw wil aardappelen eten. Geen probleem.
« Laatst bewerkt op: 31 oktober 2011, 17:07:03 door niewied »
NW: hoogste tijd voor spijs en drank

Offline karl

• 6.377
Wat eten we vandaag?
« Reactie #1435 Gepost op: 31 oktober 2011, 18:14:28 »
vanmorgen decadent een eitje gebakken met champignons, rode uit, habanero's en paprika op een geroosterde boterham .

vanmiddag een boterham met kaas, sla, tomaat, rode ui, augurk en een mosterdsausje

en vanavond aardappels, spruitjes met vegaspekjes en een kaasbroccoli- dinges van de Appie met een uien jus

Dat vind ik nu allemaal zo lekker dat ik nog het compliment wil uiten dat ik graag als een kaboutertje in je huis zou willen wonen en kleine porties van dat alles meeëten. Waarvoor ik dan in ruil mooie sprookjes zou voorlezen.

Offline Edda

• 159
Wat eten we vandaag?
« Reactie #1436 Gepost op: 31 oktober 2011, 18:51:51 »
vanmorgen decadent een eitje gebakken met champignons, rode uit, habanero's en paprika op een geroosterde boterham .

vanmiddag een boterham met kaas, sla, tomaat, rode ui, augurk en een mosterdsausje

en vanavond aardappels, spruitjes met vegaspekjes en een kaasbroccoli- dinges van de Appie met een uien jus

Dat vind ik nu allemaal zo lekker dat ik nog het compliment wil uiten dat ik graag als een kaboutertje in je huis zou willen wonen en kleine porties van dat alles meeëten. Waarvoor ik dan in ruil mooie sprookjes zou voorlezen.

hihi, nou , hier in huis zijn sprookjes vertellende kaboutertjes, maar ook grotere eters welkom hoor, hoe meer zielen , hoe meer vreugd :D

Offline bambi

• 5.560
Wat eten we vandaag?
« Reactie #1437 Gepost op: 31 oktober 2011, 19:03:21 »
Pasta met rode saus.
Rivier O Rivier jy's die diepste woord wat ek ken

Offline Dot

• 2.630
Wat eten we vandaag?
« Reactie #1438 Gepost op: 31 oktober 2011, 19:05:56 »
Aardappelschijfjes, sperziebonen en een vegaworst. Mandarijnen toe.
Ze had een jurk met bloemknoppen aan
en toen ze in de zon ging staan
zijn al die knopjes één voor één open gegaan

Offline Selly

• 30.783
Wat eten we vandaag?
« Reactie #1439 Gepost op: 31 oktober 2011, 19:51:23 »
Boerenkoolstamppot en veggie worst met zelfgemaakte piccalilly. Appelmoes en clementine toe.
,,,,فلافل