Vegatopia Forum

Wat eten we vandaag?

Online Eelco

• Admin
  • 20.668
  • Geslacht: Man
    • Mijn Homepage
Re: Wat eten we vandaag?
« Reactie #14140 Gepost op: 01 juli 2017, 22:05:55 »
Pizza! Een vrij vochtig, elastisch deeg, dat een lekker knapperige bodem werd. En dit keer met Emmentaler en Cheddar ipv Mozzarella, lekker pittig. Ik had er ui, groene paprika, rode paprika, een vers chilipepertje en olijven op, Kristof groene en rode paprika en ananas.
War is peace, freedom is slavery, and ignorance is strength

Offline LL de Ling

• Moderator
  • 10.321
« Reactie #14141 Gepost op: 02 juli 2017, 21:49:48 »
Vrijdag bij de zus van mijn vriend: ze maakte geitenkaas uit de oven, met salade en walnoot en druif. Chocolademousse toe.

Gisteren bij een vriend gegeten, hij maakte gegrilde haloumni met tuinbonen, een auberginegerecht en er was salade en brood. Lekker!

Vandaag broodje falafel, 2 wilde perziken toe.

Offline meisbaer

• 5.622
« Reactie #14142 Gepost op: 03 juli 2017, 13:02:52 »
Dit weekend gegeten op Rock Werchter in Belgiƫ. O.a. thaise groene curry, pad thai (beide met soort van kerrieloepiaatjes) en lekkere, verse gemaakte falafel in een turks broodje met ijsberg, tomaat en augurk en lekkere knoflooksaus. En loempiaatjes en natuurlijk een verse wafel.

Zelf had ik lunch en ontbijt mee, crackers met jam, brood met tartex en pindakaas/chocopasta.

Offline neleH

• 1.736
  • Geslacht: Vrouw
« Reactie #14143 Gepost op: 03 juli 2017, 14:24:37 »
Gisteren superlekkere pizza's gemaakt met tomatensaus/ gegrilde groentes/blauwe kaas en rucola. Het deeg van AH (in papieren deegzak met bruine opdruk) is helemaal goed, zelf gist toevoegen en minimaal 2 uur laten rijzen. Ik maak het in de keukenmachine (30 sec laten draaien en klaar), niet zo gezellig (deegjes kneden is zo fijn) maar wel lekker vlot als je daarna nog ergens naartoe moet.

Vanavond weet ik het nog niet precies, ik heb voor 3 of 4 dagen boodschappen in huis. O.a. spinazie, tempeh, krieltjes, tomaten.

Offline Selly

• 30.783
« Reactie #14144 Gepost op: 03 juli 2017, 21:22:45 »
Gister maakte ik tapas: geblakerde pimiento de padron, brood en aardappeltjes met aioli, salade van reuzenbonen, tuinbonen en ingelegde citroen met gemarineerde rode ui en gerookte paprika, manchegokaas, olijven en kapperappeltjes, salade van kleine tomaatjes met snijbonen en macadamianotenolie.
Vandaag spaghetti met tomatensaus, aubergine, paprika en geraspte kaas. Granaatappel toe.
« Laatst bewerkt op: 03 juli 2017, 22:27:21 door Selly »
,,,,فلافل

Offline Hedwig

• 793
« Reactie #14145 Gepost op: 03 juli 2017, 22:00:21 »
Recept meegenomen vanuit Grieks Santorini 'Imam' van aubergines een uur gestoofd in de oven met verse tomatensaus van zoete tomaatjes bestrooid met paranokaas en peterselie na bereiding, met bruin gebakken aardappeltjes en vers gemaakte tzatziki

Offline Sven

• 3.927
« Reactie #14146 Gepost op: 03 juli 2017, 22:50:37 »
Fusilli met courgette, gele paprika, champignons en cashewnoten.
Als je echt ontbijt op bed wil, ga je maar in de keuken slapen.

Online Eelco

• Admin
  • 20.668
    • Mijn Homepage
« Reactie #14147 Gepost op: 03 juli 2017, 22:57:37 »
Tussen Hannover en Nijmegen in de trein een bak koolrabi, bospeen, radijs, paprika en komkommer met peterselieyoghurtdip. Plus twee broodjes brie.

Offline Sam

• 7.191
« Reactie #14148 Gepost op: 04 juli 2017, 09:11:09 »
Gister maakte ik tapas: geblakerde pimiento de padron, brood en aardappeltjes met aioli, salade van reuzenbonen, tuinbonen en ingelegde citroen met gemarineerde rode ui en gerookte paprika, manchegokaas, olijven en kapperappeltjes, salade van kleine tomaatjes met snijbonen en macadamianotenolie.
Het water loopt me in de mond Selly!

Gisteravond stond er een hele uitgebreide pastasalade op het menu. Toen kreeg mijn auto een lekke band en heb ik snel een broodje vegaburger gegeten. Lang leve de ANWB trouwens, ik had die bouten nooit los gekregen.
My candle burns at both ends, it will not last the night
But ah my foes and oh my friends, it gives a lovely light

Offline neleH

• 1.736
« Reactie #14149 Gepost op: 04 juli 2017, 10:32:48 »
Recept meegenomen vanuit Grieks Santorini 'Imam' van aubergines een uur gestoofd in de oven met verse tomatensaus van zoete tomaatjes bestrooid met paranokaas en peterselie na bereiding, met bruin gebakken aardappeltjes en vers gemaakte tzatziki

Dat klinkt lekker zeg!

Offline neleH

• 1.736
« Reactie #14150 Gepost op: 04 juli 2017, 10:33:57 »
Vanavond maaltijdsalade. Er stond een zak gemengde sla op het boodschappenbriefje maar F heeft daar een gezinszak van 300 gram van gemaakt  :-\, dus we eten vandaag, en morgen denk ik ook nog wel, een maaltijdsalade.

Offline Gem

• 303
« Reactie #14151 Gepost op: 04 juli 2017, 21:42:21 »
Linzensoep en rode bietensalade

Offline bambi

• 5.560
« Reactie #14152 Gepost op: 04 juli 2017, 22:53:35 »
Geitenkaassalade, met gegrilde geitenkaas, en stokbrood erbij.
Rivier O Rivier jy's die diepste woord wat ek ken

Offline LL de Ling

• Moderator
  • 10.321
« Reactie #14153 Gepost op: 05 juli 2017, 08:51:44 »

Dat klinkt lekker zeg!

Lijkt het hier op? http://www.vegatopia.com/vega/koken/recepten/13684-aubergines-van-de-imam-met-humus-wortelsalade-en-pilav-rijst

Ik had gisteren een "Einde van de cyclus borrel" en dronk spa maar nam heel veel gefrituurde hapjes. Toen nam ik nog een rotirol van het nieuwe Surinaamse zaakje bij de buren. Ik gun het ze daar zo, maar echt fantastisch vind ik ze ook niet.

Offline meisbaer

• 5.622
« Reactie #14154 Gepost op: 05 juli 2017, 20:45:47 »
Mijn vriend had vandaag iets "normaals" gekookt: Pasta in tomatensaus met blauwe kaas  :vork:

Online Eelco

• Admin
  • 20.668
    • Mijn Homepage
« Reactie #14155 Gepost op: 06 juli 2017, 01:33:10 »
Dinsdagavond gegeten bij Stoom in het Honigcomplex in Nijmegen. Een smakelijke groentesalade met patat en zelfgemaakte mayonaise, best ok (met het bier erbij meer dan ok). Vooral leuk dat een aantal collega's me daarheen hebben gesleurd. Vanavond snel een falafel op Nijmegen Centraal gescoord en lekker asociaal in de trein gegeten (mijn enige kans om niet met een lege maag goed vijf uur in de trein te zitten). En twee dagen bij mijn gastheer ontbeten met onvervalst Nederlands brood (wel met lekkere kaas en tomaat, dus prima te pruimen).

Offline fem fatale

• Forumkenner 2010 en 2012
  • 7.160
    • fatalefem
« Reactie #14156 Gepost op: 06 juli 2017, 22:40:28 »
Couscous met tajine met flespompoen, zoete aardappel, wortel, Chinese kool, ui, courgette, aubergine, kikkererwten en tomaat. P had een rijstwafel, maar ik betwijfel of ze daar iets van doorgeslikt heeft.

Ik eet morgen weer hetzelfde, maar R gaat uit eten en P krijgt een gekookt worteltje.
Supercalifragilisticexpialidocious!

Online Eelco

• Admin
  • 20.668
    • Mijn Homepage
« Reactie #14157 Gepost op: 07 juli 2017, 00:14:31 »
Een salade van ijsbergsla, koolrabi, radijs, bospeen, puntpaprika, komkommer met yoghurt-mosterd-honingdressing. Erbij spaghetti aglio, olio e peperoncino. Vandaag bij het boodschappen doen heb ik me in moeten houden: de voorraadkastjes moeten leger en vanaf zondag zijn we 10 dagen op pad, dus de verse groente moet op.

Offline Sven

• 3.927
« Reactie #14158 Gepost op: 07 juli 2017, 09:10:31 »
Quiche met champignons en een gemengde salade
Als je echt ontbijt op bed wil, ga je maar in de keuken slapen.

Online Eelco

• Admin
  • 20.668
    • Mijn Homepage
« Reactie #14159 Gepost op: 07 juli 2017, 21:32:40 »
Turks brood gevuld met sjalotje, pepertje, puntpaprika, kerstomaat en kaas. Erbij een salade van bospeen, radijs, koolrabi en komkommer met yoghurt-mosterd-honingdressing.