Vegatopia Forum

Wat eten we vandaag?

Offline Eelco

• Admin
  • 20.669
  • Geslacht: Man
    • Mijn Homepage
Re: Wat eten we vandaag?
« Reactie #14040 Gepost op: 03 juni 2017, 20:24:03 »
Ovenschotel van bloemkool met mosterdsaus en nigella . Ik met schijfjes aardappel, Kristof met volkorenpenne.
War is peace, freedom is slavery, and ignorance is strength

Offline Eelco

• Admin
  • 20.669
    • Mijn Homepage
« Reactie #14041 Gepost op: 04 juni 2017, 16:11:00 »
Vanavond krijgen we bezoek en we hebben besloten dat we gaan barbecueën. Gisteren al tempeh en tofu gemarineerd (de tempeh met een sojasaus-sambal-stroopmengsel, de tofu met olijfolie, oregano en paprikapoeder). Verder hebben we gemarineerde aubergines, courgette en puntpaprika, plus halloumi, en champignons die met zelfgemaakte kruidenboter kunnen worden gevuld. Verder nog een peterselie-yoghurtsausje en een yoghurt-currydip. Verder nog een schaal met rauwkost om te dippen of zo op te knabbelen (koolrabi, komkommer, bleekselderij, bospeen, radijs). Ik was nog van plan een stokbroodje in de oven te doen, maar volgens mij wordt dat te veel.

Eet er verder niemand meer?  :o
« Laatst bewerkt op: 04 juni 2017, 17:11:28 door Eelco »

Offline LL de Ling

• Moderator
  • 10.321
« Reactie #14042 Gepost op: 04 juni 2017, 19:27:01 »
Eet er verder niemand meer?  :o

O jewel. Gisteren was ik dansen op een festivalletje en at ik een frietje met.

Vandaag iets gezonder: rijst met sperziebonen en balletjes in satésaus van Unox/Vegaslager. Laatste vond ik niet zo bijzonder. Heb nu nog een portie, dus dat moet binnenkort wel op.

Offline Wombat

• 2.706
« Reactie #14043 Gepost op: 04 juni 2017, 21:47:20 »
Andijviestamppot met falafel. Toe een perzik.

Offline Eelco

• Admin
  • 20.669
    • Mijn Homepage
« Reactie #14044 Gepost op: 05 juni 2017, 20:08:48 »
Ik had nog restjes gemarineerde courgette en paprika. Samen met een uitje, een restje tomatensaus uit de vriezer en verse tijm en rozemarijn heb ik die verwerkt in een ratatouille. Erbij peterselie-aardappeltjes.

Offline meisbaer

• 5.623
« Reactie #14045 Gepost op: 05 juni 2017, 20:10:47 »
Kaasfondue met gekookte bloemkool, gebakken champies en veel rauekost. Verder lekkere broodjes in stukjes.

Offline Selly

• 30.783
« Reactie #14046 Gepost op: 05 juni 2017, 20:47:11 »
Gisteren vooraf een witlofsalade met kappertjes. Daarna een ovenschotel met krielaardappeltjes, witte asperges, room, ei en kaas.
Vandaag moesten er veel groenten op. Dus gebakken courgettes met een dressing van zwarte Chinese azijn, gegrilde witlof, bietjes met tahindressing en za'atar, ijsbergsla met radijs, kerstomaatjes met ui en balsamico uit de oven en een maiskolf. Bruine rijst erbij en aardbeien toe.
,,,,فلافل

Offline neleH

• 1.736
  • Geslacht: Vrouw
« Reactie #14047 Gepost op: 06 juni 2017, 08:55:50 »
Gisteren asperge-aardappelsalade met een texmexding van AH en wat tomaat.

Vanavond tomatenrisotto met een groene salade.

Offline LL de Ling

• Moderator
  • 10.321
« Reactie #14048 Gepost op: 06 juni 2017, 09:45:19 »
Gisteren ruim 20 km gewandeld en toen waren we wel moe, dus een maaltijdsalade gehaald bij AH togo.

Vandaag weer aan de bak en sportles geven, dus ik zal wel weer moe zijn vanavond :). Ik draai wel weer wat in elkaar met de vegaballetjes en bonen. Misschien een eitje erbij.
« Laatst bewerkt op: 06 juni 2017, 13:05:28 door LL de Ling »

Offline meisbaer

• 5.623
« Reactie #14049 Gepost op: 06 juni 2017, 20:48:41 »
Goed gelukte tomatensaus met vegoballetjes en fancy pasta (soort spaghetti, maar dan hol van binnen).

Offline bambi

• 5.560
« Reactie #14050 Gepost op: 06 juni 2017, 21:09:16 »
Gegrilde groene asperges (aanbieding AH), pasta, bio mozzarella (aanbieding AH): groenten op smaak gebracht met balsamico en knoflook. Zo'n zak van 350 gram is een goed maal in je eentje. :)
Rivier O Rivier jy's die diepste woord wat ek ken

Offline Eelco

• Admin
  • 20.669
    • Mijn Homepage
« Reactie #14051 Gepost op: 07 juni 2017, 01:15:23 »
Een lekkere pizza met gorgonzola, artisjok, kappertjes, ui en champignon bij pizzeria Romagna in Nijmegen. De chili-olie ("kunt u daar wel tegen?" knipoog) was een welkome aanvulling. Leuke, praatgrage half-Italiaanse uitbaatster. Daar komen we terug.

Offline Hedwig

• 793
« Reactie #14052 Gepost op: 07 juni 2017, 18:29:14 »
Lekker dikke asperges met roombotersaus, nieuwe aardappeltjes en een algenburger met erbij een hardgekookt ei

Offline neleH

• 1.736
« Reactie #14053 Gepost op: 08 juni 2017, 11:11:45 »
Ik heb een leuk kookboek van Delicious (groentekookboek) en daar heb ik gisteren dit gerechtje uit gemaakt, met blauwe kaas ipv brie. Het was goddelijk lekker!!

https://deliciousmagazine.nl/2012/11/24/kleine-spinazieclafoutis-met-brie-en-pecannoten/

Ik heb eens geinvesteerd in kleinere springvormen (1-persoons) zodat je allebei een leuk 'taartje' op je bord hebt (dit was een beetje souffle-achtig).

Erbij een tomatensalade.

Offline meisbaer

• 5.623
« Reactie #14054 Gepost op: 08 juni 2017, 21:14:55 »
Lekker makkelijk: Couscoussalade met feta, gebakken courgette, tomaat, komkommer, gemengde sla, veel kruiden. En wat in stukjes gesneden gedroogde abrikoosjes.

Offline bambi

• 5.560
« Reactie #14055 Gepost op: 08 juni 2017, 22:44:02 »
Broodjes kaas bij Domstad; nu trek in groenten ...
Rivier O Rivier jy's die diepste woord wat ek ken

Offline Eelco

• Admin
  • 20.669
    • Mijn Homepage
« Reactie #14056 Gepost op: 08 juni 2017, 23:24:03 »
Onverwacht lang op pad geweest en daarom onderweg snel in de supermarkt een Turks brood en twee smeersels gekocht. Nu thuis eet ik, bij wijze van blikje doperwten, nog wat radijsjes met peterseliekwarkdip en kerstomaatjes.

Offline Eelco

• Admin
  • 20.669
    • Mijn Homepage
« Reactie #14057 Gepost op: 09 juni 2017, 22:16:27 »
Groene asperges uit de grilpan, bestrooid met limoenrasp en Italiaanse harde kaas. Gekookte aardappeltjes, doorgeschud met een klontje boter en rucola. Stoofje van kikkererwten, tomaat en bosui.

Offline Monica

• 231
« Reactie #14058 Gepost op: 09 juni 2017, 23:54:08 »
Gekookt met restjes: de stronken van de broccoli, die nog over waren van begin van de week, en tomaatjes, die eigenlijk al aan de zachte kant waren, tot een lekker soepje gekookt met een restje rijst erdoor. Daarbij nog wat stokbrood uit de vriezer. Een duurzaam gerechtje.  ;)

Offline Eelco

• Admin
  • 20.669
    • Mijn Homepage
« Reactie #14059 Gepost op: 10 juni 2017, 21:10:18 »
Ovenschotel van bloemkool met mosterdsaus en nigella. Kristof met volkorenpenne, ik met aardappelschijfjes.