Maar dat Roozemarijn had begreep ik wél een menu en niets vega's. Zoiets hoort niet in de gids, daarover leest men maar in het restaurantforum. Hetzelfde geldt voor sterrenrestaurants zonder vegaopties op de kaart: je kunt verwachten dat je daar als veggie heerlijk kunt eten, maar in de gids staan ze niet, tenzij ze altijd mooi veggie eten op de kaart hebben.
Een restaurant met voor iederéén geen menu, ja dat kan prima in de gids als men daar met plezier aan lekker veggie doet.
Welaan, wat een Selly-purisme. Maar ja, kom op met de geit, zou heer Christiaan zeggen na gisteren!
Als ik zo de reacties zie: een lijst van restaurants die
niet aan de Vegatopialijst voldoen maar waar vegatopisten wèl prima aten. Dat geeft toch in elk geval een indicatie. Ik stem voor zo een lijst. Maar ja, is natuurlijk wel veel extra werk, dat wèl.
O ja, in de Koestraat 2-6 te Maastricht, ook hartje centrum, is Nxt Door (een annex van de ster-Baluga) die wèl aan de Vegatopiaeis voldoet, althans er staan 2 veggies menu's op de kaart. En dat zag er goed uit allemaal daar.
Vandaag: boontjes moeten op, ik denk met pinda-kecapsaus, gebakken tahu met tomaat, ui, knoflook en korianderzaad, misschien flespompoenhumus met wat kikkererwtenmeel erdoor, en rijst.