Vegatopia Forum

Wat eten we vandaag?

Offline Dot

• 2.630
  • Geslacht: Vrouw
Wat eten we vandaag?
« Reactie #1380 Gepost op: 27 oktober 2011, 16:47:32 »
R. heeft gisteren erg veel soep gemaakt, dus daar eten we vanavond weer van. En nu eet ik eerst al wat aardappelschijfjes met mayo voor de lekkere trek.
Ze had een jurk met bloemknoppen aan
en toen ze in de zon ging staan
zijn al die knopjes één voor één open gegaan

Offline Uniflame

• 180
Wat eten we vandaag?
« Reactie #1381 Gepost op: 27 oktober 2011, 16:51:15 »
Bietensoep met appel, van de site.

Ik heb al geen bieten meer op sinds dat ik een kind was, maar ze zaten in de groentetas. Dus ik ben benieuwd of ik ze wel lekker vind.

Offline niewied

• 1.930
  • Geslacht: Man
Wat eten we vandaag?
« Reactie #1382 Gepost op: 27 oktober 2011, 17:19:17 »
Verder druk met Schellbach-publicatie.
Is titreren weer helemaal hot?

Prachtig, u kent die streep. Ik heb na lang speurwerk de bedenker ervan achterhaald, 1885! Wilt u me mailen waar en hoe u de naam Schellbach  leerde kennen en wanneer (jaartal). Het vreemde is dat chemici die iets jonger zijn dan ik, maar wel grijsaard, soms nog nooit van die streep hebben gehoord.

Eten vandaag: pizza (een uit de diepvries die we opwaarderen met tomaat, knoflook, ui, kaas, peper...
En dan nog eens kijken welke groenten en welk soort eiwit anders dan kaas.

NW: hoogste tijd voor spijs en drank

Offline koekje

• 2.503
Wat eten we vandaag?
« Reactie #1383 Gepost op: 27 oktober 2011, 18:39:44 »
Vanavond paddenstoelensoep. Ik weet nog niet of het een gebonden of heldere soep wordt. Ik weet ook nog niet of ik er AH-paddenstoelenbouillonblokjes bij ga doen of die van de toko. Er gaan wel gewone champignons en gedroogde shiitakes door, die al in de week staan. En het eea aan kruiderij (peterselie en selder als dat nog in de vriezer ligt) en een lente-ui door. Erbij kaasui-pita's.
Voor morgen staat tofu-siam op het programma.
'Never eat more than you can lift' - Miss Piggy

Offline Christiaan

• 10.293
Wat eten we vandaag?
« Reactie #1384 Gepost op: 27 oktober 2011, 18:50:12 »
Ik eet vandaag sla, koolraap-prei-gratin en wat eigesgebakken brood.
GENERATION 98: The first time you see this, copy it into your sig on any forum and subtract 1 from the generation. Social experiment.

Offline bambi

• 5.560
Wat eten we vandaag?
« Reactie #1385 Gepost op: 27 oktober 2011, 20:17:43 »
Puntpaprika en feta uit de oven, champignons met rozemarijn en pasta.
Rivier O Rivier jy's die diepste woord wat ek ken

Offline koekje

• 2.503
Wat eten we vandaag?
« Reactie #1386 Gepost op: 27 oktober 2011, 21:08:52 »
Het was een gebonden soep geworden met alletwee de soorten bouillonblokjes. Ik kon geen selder meer in de vriezer vinden, maar alleen peterselie en lente-ui was ook leuk.
'Never eat more than you can lift' - Miss Piggy

Offline Sedna

• 160
Wat eten we vandaag?
« Reactie #1387 Gepost op: 27 oktober 2011, 21:50:04 »
Hutspot met een kaassouflle.
Als ieder mens zijn stukje vlees zelf zou moeten schieten, dan zouden er veel meer vegetariërs zijn.

Offline Edda

• 159
Wat eten we vandaag?
« Reactie #1388 Gepost op: 28 oktober 2011, 09:56:13 »
groentesoep met broodjes ivm personeelsdingetje van vriendje vanavond,
de soep is een turbosoepje met bouillonblokjes, twee zakken soepgroen, vermicelli en sojakruimels
en misschien dat ik er nog maar wat habanero's of kleine rode pepertjes vers van de plant doorheen snipper
en hopelijk is er vega vriendelijk eten vanavond,m want ik ben weer toe aan een strenger vega eetpatroon... 

Offline Selly

• 30.783
Wat eten we vandaag?
« Reactie #1389 Gepost op: 28 oktober 2011, 10:13:03 »
en hopelijk is er vega vriendelijk eten vanavond

nog even bellen met de locatie waar het is?
,,,,فلافل

Offline Sedna

• 160
Wat eten we vandaag?
« Reactie #1390 Gepost op: 28 oktober 2011, 12:05:11 »
Als ieder mens zijn stukje vlees zelf zou moeten schieten, dan zouden er veel meer vegetariërs zijn.

Offline Edda

• 159
Wat eten we vandaag?
« Reactie #1391 Gepost op: 28 oktober 2011, 12:10:31 »
en hopelijk is er vega vriendelijk eten vanavond

nog even bellen met de locatie waar het is?

het is op de zaak zelf, open dag morgen en dan vanavond voor personeel en wat klanten een voorafje zeg maar, maar er is vast wel iets wat vega-vriendelijk is , groen en stokbrood oid, ik ga het vanavond gewoon zien
van te voren even een bakkie soep met een broodje en ik red het wel :)

(weet ook sinds gisteravond pas  dat het de bedoeling is daar wat te eten, anders had ik inderdaad wel even gebeld denk ik  :)  )

Offline Christiaan

• 10.293
Wat eten we vandaag?
« Reactie #1392 Gepost op: 28 oktober 2011, 14:25:33 »
Foul moudammas, hardgekookt ei, tomaat, rode ui, pita.
GENERATION 98: The first time you see this, copy it into your sig on any forum and subtract 1 from the generation. Social experiment.

Offline haantje

• 5.068
Wat eten we vandaag?
« Reactie #1393 Gepost op: 28 oktober 2011, 16:04:24 »
Foul moudammas, hardgekookt ei, tomaat, rode ui, pita.
Wat is/zijn dat?
"Vroeger, toen kraaiden de hanen nog. Tegenwoordig gapen ze alleen nog maar", zei de dove.

Offline Christiaan

• 10.293
Wat eten we vandaag?
« Reactie #1394 Gepost op: 28 oktober 2011, 18:03:47 »
Gedroogde tuinbonen. Met veel olijfolie, knoflook, chilipeper en komijn weer tot leven gewekt.

Of: Egyptisch.

En citroensap en peterselie dus. En de tomaat en ui in de pitabroodjes gestoken, met wat hot pickle.
« Laatst bewerkt op: 28 oktober 2011, 18:54:37 door Christiaan »

Offline niewied

• 1.930
Wat eten we vandaag?
« Reactie #1395 Gepost op: 28 oktober 2011, 21:47:50 »
Foul medam of madam (men schrijft maar wat, dat is geen vaste transcriptie). In Egyptische steden op elke straathoek zo een man met een kanonvormige oven en dan schept ie voor een paar cente een bakje foul voor je. Vraag Tertia recepten.

Ik had al geprobeerd om iets over Maastricht te zeggen maar de site van vegatopia was corrupt. Nou ja, ging op tilt.

Vandaag in Maastricht lunch in restaurant R"o"zemarijn (weet niet waarom ze die ''o" hebben) in de Havenstraat 19. Geen enkel veggie menu op de kaart, maar geen probleem om iets interessants te serveren. Vooraf een tri-amuse: klein kopje bospaddestoelroomsoep, lepeltje quinoia met kruiden (in Lat. Amerika ligt de klemtoon op qui, wellicht in Spanje ook) en bieten-vanilleschuim in een klein glaasje. Zeer perfect.
Daarna een ondergrond van zeer prima couscous met vleugje kerry (ik heb eigenlijk nog nergens zo goede couscous gegeten) waarop verschillende soorten tempura, een ubi-chipje, julienne gesneden groenten, wat garneerspetters, vervolgens een groot bord met allerlei goentehapjes waaronder broccoli, zuurkool, auberginekaviaar (rare naam). Zeer smakelijke broodjes, goede olijfolie. Toen nog koffie met drie soorten mooiïgheden in drie glaasjes: crème brulée, bevroren roomkoffie, en een yoghurtiets. Zeer goede open wijnen en Brands-up van het vat. Prijs: hoog , maar de moeite waard.
Een ding op het groentebord was vissig maar ik ben er niet achter gekomen wat.

Offline niewied

• 1.930
Wat eten we vandaag?
« Reactie #1396 Gepost op: 28 oktober 2011, 21:54:43 »
Vandaag in Maastricht lunch in restaurant R"o"zemarijn (weet niet waarom ze die ''o" hebben) in de Havenstraat 19.

Ik vul aan: op de Vegatopia site mag dit (en soortgelijk) niet want geen twee veg. menu's op de kaart. Maar zo mis je wel een hoop mogelijkheden. Als iemand nu een restaurant aanmeldt dat prima veg eten maakt op verzoek, en ze willen zelf ook wel vermeld worden, wat is er dan op tegen? Doen zou ik zeggen. De ned Veg Bond maakt het helemaal bont: die zetten alleen restaurants erop, als ik het goed interpreteer, die bijdragen. Voor de veggies is dat allemaal niet goed terwijl die sites en magazines er toch voor hen zijn.

Zeuren: dagelijkse kost vandaag.

Offline Sedna

• 160
Wat eten we vandaag?
« Reactie #1397 Gepost op: 29 oktober 2011, 07:35:17 »
Ik ben het met je eens @Niewied. Ik vond de lijst van restaurants wel erg klein van de NVB. Voor de rest moet ik zeggen dat ze veel informatie geven en ik blij ben dat ik lid ben (vooral om het gratis boek ;)).

Offline Christiaan

• 10.293
Wat eten we vandaag?
« Reactie #1398 Gepost op: 29 oktober 2011, 08:19:40 »
Vandaag in Maastricht lunch in restaurant R"o"zemarijn (weet niet waarom ze die ''o" hebben) in de Havenstraat 19.

Ik vul aan: op de Vegatopia site mag dit (en soortgelijk) niet want geen twee veg. menu's op de kaart.
Heer niewied: Tegenwoordig zijn de restaurants waar je niet vegetarisch kan eten op de vingers van één hand te tellen. Maar als je ergens uit eten gaat dan wil je toch, bijvoorbeeld, wel keuze. De twee-gerechten eis is een, wellicht vrij grove, manier om te voorkomen dat je alsmaar aan de gevulde champignons, de salade met geitenkaas en honing en de groentelasagne moet. De kans ook dat de kok iets heel goeds vegetarisch kan improviseren en er desondanks geen vegetarische gerechten op de kaart staan... dat is een soort van tegenspraak.

Offline Eelco

• Admin
  • 20.669
    • Mijn Homepage
Wat eten we vandaag?
« Reactie #1399 Gepost op: 29 oktober 2011, 11:44:21 »
Gisteren knutseleten: pitabroodjes, zelf te vullen met falafel, sla, paprika, wortel, yoghurtsausje, pepertjes.
War is peace, freedom is slavery, and ignorance is strength