Vegatopia Forum

Wat eten we vandaag?

Offline jol

• 2.653
Re: Wat eten we vandaag?
« Reactie #13780 Gepost op: 12 april 2017, 14:52:39 »
Gister aten we met ui, peterselie en dille gestoofde courgette, daarbij vegaballetjes in tomatensaus en penne.
Straks thuis heel snel wat rauwkost eten en dan weer onderweg, nog niets gepland dus mogelijk een bak kwark meenemen...Gelukkig al flink gevulde tomatensoep (met linzen en wortel) op, geloof dat het met de groenten wel goed zit.

Offline Hedwig

• 793
« Reactie #13781 Gepost op: 12 april 2017, 16:08:34 »
Pasta met artisjokken, room, tomaat, lekker veel knoflook en mozerella en  parmazaan

Offline neleH

• 1.736
  • Geslacht: Vrouw
« Reactie #13782 Gepost op: 12 april 2017, 16:46:09 »
Vanavond weet ik het nog niet,

(superlekker)

Zeker weten dat je het nog niet weet?  :D

Hahaha, ja gewoon NOG een keer tempeh! Nee, ik ben een beetje gehaast, dus het worden kant&klare pizzabodems (van die AH dingen met groente er in) belegd met oa gorgonzola en puntpaprika (moet op), aangevuld met andere lekkere dingen.

Offline Eelco

• Admin
  • 20.669
  • Geslacht: Man
    • Mijn Homepage
« Reactie #13783 Gepost op: 12 april 2017, 19:30:55 »
Een lekker Indisch stoofpotje van bloemkool, favabonen (restje blikje foul medames, moest op), ui en basmatirijst (knoflook, pepertje, tomatenpuree, citroen, veel kardemom, ajowan, venkelzaad, piment, kurkuma en korianderblad.
War is peace, freedom is slavery, and ignorance is strength

Offline LL de Ling

• Moderator
  • 10.321
« Reactie #13784 Gepost op: 12 april 2017, 20:28:17 »
Gisteren en eergisteren pasta met tomatensaus, courgette en erwten.

Vandaag risotto met courgette en tuinbonen. Mega fusion, want ik maakte het met paellarijst en misobouillon.
Best lekker.

Offline meisbaer

• 5.624
« Reactie #13785 Gepost op: 12 april 2017, 22:30:44 »
Gisteren groentepizza uit de vriezer voor een concert, vandaag pastasalade door mijn vriend gemaakt en samen opgegeten op mjjn werk voor de cursus   :)

Offline bambi

• 5.560
« Reactie #13786 Gepost op: 12 april 2017, 22:46:07 »
Jazeker, pasta spinazie brie. Ik was 18.50 thuis, en 19.10 de deur weer uit. :)
Rivier O Rivier jy's die diepste woord wat ek ken

Offline Sven

• 3.927
« Reactie #13787 Gepost op: 12 april 2017, 22:50:01 »
Ik had een salade van wortel, selder en komkommer meegenomen naar het werk samen met een stuk brie. Maar ik was vergeten dat ik een lunchvergadering met broodjes had. De salade heb dan mee naar huis genomen en vanavond opgegeten met wat satésaus erbij. De brie had ik aan mijn bureau al opgegeten :P
Als je echt ontbijt op bed wil, ga je maar in de keuken slapen.

Offline Windigo

• 525
« Reactie #13788 Gepost op: 13 april 2017, 09:32:54 »
Vanavond pastinaak frietjes, aardappelpuree, en dvs Hollandse stoof (1e keer) . Makkelijk en hopelijk lekker.
Nothing tastes like compassion feels

Offline Sam

• 7.191
« Reactie #13789 Gepost op: 13 april 2017, 14:30:53 »
Ik snap niet waarom een blog voor recepten voor goedkope vegetarische gerechten als eerste post een duur broodje niet-vegetarische tonijn heeft, zonder recept? Niet helemaal geschikt voor je doelgroep die wil koken, weinig geld heeft en geen tonijn eet lijkt me?

En wat eet ik dan vandaag? Heel veel knoflooksaus. Waarschijnlijk voorzien van een pitabroodje (om het vast te houden) en wat vega shoarma (om de saus te absorberen). Morgen vrij, dus kan de hele dag uitwalmen  :iek:
My candle burns at both ends, it will not last the night
But ah my foes and oh my friends, it gives a lovely light

Offline Sven

• 3.927
« Reactie #13790 Gepost op: 13 april 2017, 15:20:22 »
We gaan hier geen eindeloze discussie van maken, maar mijn ervaring is wel dat 6,45€ voor een bagel best wel veel is. Bij de meeste studenten past dit niet in het budget voor de dagelijkse lunch. Goedkoop eten voor studenten is 2€-3€.

Wanneer je tonijn eet, ben je geen vegetariër. Misschien ben op weg om vegetariër te worden en is het makkelijker om geleidelijk aan af te bouwen. Dat begrijpen we. Maar toch past tonijn niet in het lijstje van vegetarische gerechten. Deze verwarring is ook erg vermoeiend voor mensen die geen vis eten.

Daarbij, je bent wel erg positief over Bagel&Beans. Is dit artikel soms gesponsord?
« Laatst bewerkt op: 13 april 2017, 15:22:25 door Sven »

Offline Eelco

• Admin
  • 20.669
    • Mijn Homepage
« Reactie #13791 Gepost op: 13 april 2017, 16:13:59 »
We gaan hier geen eindeloze discussie van maken, maar mijn ervaring is wel dat 6,45€ voor een bagel best wel veel is. Bij de meeste studenten past dit niet in het budget voor de dagelijkse lunch. Goedkoop eten voor studenten is 2€-3€.

Wanneer je tonijn eet, ben je geen vegetariër. Misschien ben op weg om vegetariër te worden en is het makkelijker om geleidelijk aan af te bouwen. Dat begrijpen we. Maar toch past tonijn niet in het lijstje van vegetarische gerechten. Deze verwarring is ook erg vermoeiend voor mensen die geen vis eten.

Daarbij, je bent wel erg positief over Bagel&Beans. Is dit artikel soms gesponsord?
Als een moderator de originele post niet heeft verwijderd, dan is hier net iemand met de staart tussen de benen afgedropen  ;D.
« Laatst bewerkt op: 13 april 2017, 16:21:52 door Eelco »

Offline Eelco

• Admin
  • 20.669
    • Mijn Homepage
« Reactie #13792 Gepost op: 13 april 2017, 20:21:38 »
Groene asperges! Kort in olijfolie gebakken, bestrooid met zeezout en zest (citroenschilrasp). Erbij champignonrisotto. Lekker!

Offline meisbaer

• 5.624
« Reactie #13793 Gepost op: 13 april 2017, 20:49:52 »
Ik dacht al, ik mis wat  ;)

Hier vanavond rode kool met aardapels, curryworstjes van de Lidl (die iets over datum waren)  en appelmoes. Morgen kookt mijn vriend, maar  zaterdag word het risotto met zachte geitenkaas, champignons waterkers en doperwtjes.

Offline Sven

• 3.927
« Reactie #13794 Gepost op: 13 april 2017, 23:47:24 »
vrienden uitgenodigd voor een verjaardagsetentje. Het moest wel goed zijn, maar ik had wel geen tijd om uren in de keuken te staan.

Voorgerecht: bordje met daarop plakjes tarwe-speltstokbrood met geitenkaas en met truffelcrème en Parmezaanse kaas, eiersalade met saffraan, groene mini-asperges met een mosterdvinaigrette met truffelaroma.

Soep: broccolisoep

Hoofdgerecht: verse pasta met een een roomsaus van gemengde paddenstoelen (shiitake, oesterzwam, kastanjechampignons) en truffelaroma

Dessert: Manjari - een taart met chocolademousse en crème brûlée (gekocht bij Wittamer)

Ik denk dat ik morgenvroeg zelfs nog geen ontbijt nodig heb :P

Offline Sam

• 7.191
« Reactie #13795 Gepost op: 14 april 2017, 11:11:25 »
Klinkt allemaal erg lekker Sven!

Vandaag al vrij, dus net uitgebreid ontbeten met een quiche-zonder-deeg (rest quichevulling in ovenschaal lekker bruin bakken), met een knapperig pistoletje en een groot glas versgeperst mandarijn-wortel-gele paprika-komkommersap.

Vanavond mexicaanse bonensoep met tortillachips en guacamole ernaast.
My candle burns at both ends, it will not last the night
But ah my foes and oh my friends, it gives a lovely light

Offline Hedwig

• 793
« Reactie #13796 Gepost op: 14 april 2017, 14:01:50 »
Gisteren heerlijke rijst van bloemkool gegeten met een kidneybonenschotel, komt binnenkort op 'Vegatopia'

Online karl

• 6.377
« Reactie #13797 Gepost op: 14 april 2017, 16:36:37 »
Klinkt bijzonder lekker, wat ben je een geweldige kokkin.

Offline Windigo

• 525
« Reactie #13798 Gepost op: 14 april 2017, 16:40:35 »
Het plan van gisteren ging niet door, dat liep even anders dus het werd Bami goreng.

Vanavond geroosterde pastinaak frietjes, een maiskolf en vegetarische burger.
Nothing tastes like compassion feels

Offline Eelco

• Admin
  • 20.669
    • Mijn Homepage
« Reactie #13799 Gepost op: 14 april 2017, 18:54:39 »
Pizza! Kristof heeft het deeg in de nieuwe keukenmachine gemaakt - een vrij plakkerig deeg dit keer, en uitgerold met spelt, wat een lekker korrelige structuur geeft. Kristofs pizza zoals altijd met paprika en ananas, de mijne dit keer met ca. 200 gram rauwe spinazie (bestrooid met kaas blijft de spinazie vochtig genoeg en slinkt behoorlijk). Ik heb ook nog wat chili-knoflookolijfolie gemaakt.