Vegatopia Forum

Wat eten we vandaag?

Offline bambi

• 5.560
  • Geslacht: Vrouw
Re: Wat eten we vandaag?
« Reactie #13720 Gepost op: 01 april 2017, 20:24:27 »
Tofu en pinda's, komkommer en tomaat uit de wok, met mie. Lekker snel klaar, moest ook wel want pas net klaar met eten.
Rivier O Rivier jy's die diepste woord wat ek ken

Offline Windigo

• 525
« Reactie #13721 Gepost op: 02 april 2017, 14:52:13 »
Vegan doner kebab :)
Nothing tastes like compassion feels

Offline LL de Ling

• Moderator
  • 10.321
« Reactie #13722 Gepost op: 02 april 2017, 18:11:11 »
Penne met prei, sperziebonen en roomkaas met kruiden (daar had ik eens een bakje van gekocht en die moet nodig op).

Offline Eelco

• Admin
  • 20.669
  • Geslacht: Man
    • Mijn Homepage
« Reactie #13723 Gepost op: 02 april 2017, 22:39:29 »
Gisteren een ledenvergadering van de kooikervereniging, waarvan ik webmaster ben. 's Ochtends om acht uur al afgehaald door een vriendin die vanuit Hamburg toch langs Hildesheim zou rijden, zodat we rond tien uur ter plekke waren. Rond één uur had ik dus best wel trek in een stevige lunch. Er waren drie verschillende koolsalades, een groentelasagne, rösti en beetgare groente in een sausje. Niet erg opwindend, maar prima voor elkaar.

Vanmiddag waren we bij kennissen op bezoek en die bleken ook wat voor de avondmaaltijd te hebben voorbereid. Een lekkere zoete-aardappelsoep met cajunkruiden, bestrooid met zonnebloempitten en geitekaas voor de liefhebbers. Gevolgd door verschillende soorten brood, allerlei luxe kaasjes en kerstomaatjes.

Toen we vertrokken, werden onze nog twee sinaasappels en een avocado in de hand gedrukt: vers geplukt uit Mallorca. "Dat moet je proeven." De sinaasappels ruiken in ieder geval veel intensiever dan die uit de supermarkt.

En net voor de verhuizing wordt onze verzameling lekkere wijnen e.d. groter: donderdag een fles Chileens wijn van mijn Chileense promovendus gekregen, vrijdag een verrassingspakket met prosecco er in, zaterdag als bedankje twee flessen goede Dornfelder Barrique, en vandaag een flesje wijn van Kristofs moeder - omdat ze geen wijn drinkt en die gekregen flessen kwijt wil  ;D.
War is peace, freedom is slavery, and ignorance is strength

Offline Windigo

• 525
« Reactie #13724 Gepost op: 03 april 2017, 08:00:23 »
Zuurkoolstamppot met little willies en gebakken uien :)

Offline neleH

• 1.736
« Reactie #13725 Gepost op: 03 april 2017, 10:18:06 »

Offline Sam

• 7.191
« Reactie #13726 Gepost op: 03 april 2017, 10:59:25 »
Vanavond Shepherd's pie, of Cottage Pie, in ieder geval lekkere groenten (champignons, wortel, knolselderij, ui, puy linzen, met een champignon-jus) met een laag aardappelpuree uit de oven.
« Laatst bewerkt op: 03 april 2017, 11:01:27 door Sam »
My candle burns at both ends, it will not last the night
But ah my foes and oh my friends, it gives a lovely light

Offline jol

• 2.653
« Reactie #13727 Gepost op: 03 april 2017, 13:33:53 »
Zaterdag werden we gefêteerd en gisteren aten we na een fruitsalade als ontbijt niets tot 's avonds een stukje appelgebak bij de koffie. Gewoon de hele dag verder niet aan eten gedacht, waarschijnlijk was het lijf nog bezig met de rijsttafel van de avond ervoor  ;D

Offline Sven

• 3.927
« Reactie #13728 Gepost op: 03 april 2017, 14:35:35 »
Zaterdag een etentje bij vrienden hier in Brussel: 3 Portugezen, 2 Spanjaarden, een Duitse, een Braziliaanse en ikzelf als enige Belg ;D Er was o.a. kaas, pastasalade, pikante groentecurry en behoorlijk wat vlees. Als dessert had een chocoladecake gebakken en daarbij avocaat en slagroom geserveerd. De meesten kenden avocaat niet, maar vonden het wel lekker.

Gisteren met (vegan) Couchsurfer uit Beieren: curry van wortel, selderij en champignons met kokosmelk-pindakaassaus. Daarbij rijst. Als toetjes had ik een marmercake met sinaasappel gebakken. Nu mag ik het recept gaan vertalen voor hem...
Als je echt ontbijt op bed wil, ga je maar in de keuken slapen.

Offline Eelco

• Admin
  • 20.669
    • Mijn Homepage
« Reactie #13729 Gepost op: 03 april 2017, 19:46:12 »
Ich-bin-kein-Jägerschnitzel (vegan sellerieschnitzels met een donkere ui-champignonsaus erbij). Een tweepersoonsportie met erbij een schaaltje zuurkoolsalade.

Offline Gem

• 303
« Reactie #13730 Gepost op: 03 april 2017, 21:39:44 »
Gevulde paprika met feta uit de oven en aardappelgnocchi met tomatensaus. Na een mandarijntje.

Offline Windigo

• 525
« Reactie #13731 Gepost op: 04 april 2017, 15:11:35 »
Pita-pizza'tjes met gegrilde paprika, geitenkaas, olijven, rode pesto en een beetje chilli

Offline Eelco

• Admin
  • 20.669
    • Mijn Homepage
« Reactie #13732 Gepost op: 04 april 2017, 21:08:05 »
Ovenschotel van bloemkool met mosterdsaus en nigella. Ik met aardappelen, Kristof met volkorenpenne.

Offline bambi

• 5.560
« Reactie #13733 Gepost op: 04 april 2017, 22:19:53 »
Jawel: pasta spinazie brie. Lekker en ook lekker snel klaar voor de toneelavond op werk.
Rivier O Rivier jy's die diepste woord wat ek ken

Offline Sven

• 3.927
« Reactie #13734 Gepost op: 05 april 2017, 10:49:23 »
Maandag: gegrilde groenten (zoete aardappel, rammenas, rode biet, rode paprika) met daarbij rijst met linzen en tahinisaus.

Dinsdag: rode-linzensoep met kokosmelk, pasta met boerenkool, kastanjechampignons en cashewnoten

Offline Sam

• 7.191
« Reactie #13735 Gepost op: 05 april 2017, 13:39:36 »
Ceasar salade met baby romaine sla, erbij hummus en nan brood. Zonder een overdosis knoflook dit keer :)
My candle burns at both ends, it will not last the night
But ah my foes and oh my friends, it gives a lovely light

Offline Windigo

• 525
« Reactie #13736 Gepost op: 05 april 2017, 14:03:17 »
Boontjes in pindasaus, javaanse schijf en witte rijst.

Offline Eelco

• Admin
  • 20.669
    • Mijn Homepage
« Reactie #13737 Gepost op: 05 april 2017, 20:08:19 »
Aubergine, champignons en taugé in een sausje van sojasaus, stroop, tamarinde, tomatenpuree, gember, knoflook en een pepertje. Erbij basmatirijst.

Offline LL de Ling

• Moderator
  • 10.321
« Reactie #13738 Gepost op: 05 april 2017, 21:10:37 »
Pasta met boontjes en pesto. En een paar 'Little Willies' die ik mogelijk een beetje heb aan laten branden omdat ik ook wat anders ging doen.

Offline Sven

• 3.927
« Reactie #13739 Gepost op: 06 april 2017, 08:06:26 »
Gisteren een Japanse vegetarische kookles: tofu van kikkererwten, vegaballetjes van kikkererwten, (echte) tufo en paddestoelen, groenten, rijst, eiersoep met kombudashi.

Het was leuk maar anderzijds verliep de communicatie niet altijd even vlot. Normaal gezien zou het in het Nederlands zijn, maar de lesgeefster sprak enkel Frans van bedenkelijke kwaliteit waardoor je nog eerst moest nadenken over wat ze nu bedoelde. Welkom in een zeer internationale stad ;D Daarbij is Frans ook niet de gemakkelijkste taal qua uitspraak.