Gisteren een ledenvergadering van de kooikervereniging, waarvan ik webmaster ben. 's Ochtends om acht uur al afgehaald door een vriendin die vanuit Hamburg toch langs Hildesheim zou rijden, zodat we rond tien uur ter plekke waren. Rond één uur had ik dus best wel trek in een stevige lunch. Er waren drie verschillende koolsalades, een groentelasagne, rösti en beetgare groente in een sausje. Niet erg opwindend, maar prima voor elkaar.
Vanmiddag waren we bij kennissen op bezoek en die bleken ook wat voor de avondmaaltijd te hebben voorbereid. Een lekkere zoete-aardappelsoep met cajunkruiden, bestrooid met zonnebloempitten en geitekaas voor de liefhebbers. Gevolgd door verschillende soorten brood, allerlei luxe kaasjes en kerstomaatjes.
Toen we vertrokken, werden onze nog twee sinaasappels en een avocado in de hand gedrukt: vers geplukt uit Mallorca. "Dat moet je proeven." De sinaasappels ruiken in ieder geval veel intensiever dan die uit de supermarkt.
En net voor de verhuizing wordt onze verzameling lekkere wijnen e.d. groter: donderdag een fles Chileens wijn van mijn Chileense promovendus gekregen, vrijdag een verrassingspakket met prosecco er in, zaterdag als bedankje twee flessen goede Dornfelder Barrique, en vandaag een flesje wijn van Kristofs moeder - omdat ze geen wijn drinkt en die gekregen flessen kwijt wil
.