Vegatopia Forum

Wat eten we vandaag?

Offline greet

• 2.671
Wat eten we vandaag?
« Reactie #1340 Gepost op: 25 oktober 2011, 08:49:22 »
'mijn' omni vind halloumi erg lekker, gisteren nog gegeten. Het was alweer eventjes geleden, en ik was vergeten hou zout dat spul wel niet is. Maar het smaakt wel goed af :D

Offline Edda

• 159
Wat eten we vandaag?
« Reactie #1341 Gepost op: 25 oktober 2011, 09:08:41 »
mmm, ik zal de AH spekjes eens onvermeld er in stoppen...kijken wat er gezegd word ;)

Offline LL de Ling

• Moderator
  • 10.321
Wat eten we vandaag?
« Reactie #1342 Gepost op: 25 oktober 2011, 14:45:28 »
Pasta met rode saus. En een beetje venkel.

Ik ben mijn voorraadkast/koelkast en overgebleven groenten aan het opeten. Kijken hoe ver ik kom.

Offline niewied

• 1.930
  • Geslacht: Man
Wat eten we vandaag?
« Reactie #1343 Gepost op: 25 oktober 2011, 17:18:47 »
gebakken aardappelen, witlofsalede met ei, en dan eens verder loeren. Heb het druk met Schellbach. Leg nog wel eens uit wat dat is.
NW: hoogste tijd voor spijs en drank

Offline Dot

• 2.630
  • Geslacht: Vrouw
Wat eten we vandaag?
« Reactie #1344 Gepost op: 25 oktober 2011, 18:45:37 »
Geroosterde aardappel, pastinaak, koolraap en wortel en een vegaburger.
Ze had een jurk met bloemknoppen aan
en toen ze in de zon ging staan
zijn al die knopjes één voor één open gegaan

Offline Eelco

• Admin
  • 20.669
    • Mijn Homepage
Wat eten we vandaag?
« Reactie #1345 Gepost op: 25 oktober 2011, 19:01:50 »
Chili Hawaii. Erbij aardappelpuree met een schepje mosterd erdoor.
War is peace, freedom is slavery, and ignorance is strength

Offline Christiaan

• 10.293
Wat eten we vandaag?
« Reactie #1346 Gepost op: 25 oktober 2011, 19:08:22 »
Zuurkoolschotel. Prei met champignons op de bodem, dan zuurkool gestoofd met koriander, salie, ui en een scheut witte wijn daarop, een paar plakken kaas, en daarover aardappelpuree. Paprikapoeder en paneermeel er over.
GENERATION 98: The first time you see this, copy it into your sig on any forum and subtract 1 from the generation. Social experiment.

Offline Selly

• 30.783
Wat eten we vandaag?
« Reactie #1347 Gepost op: 25 oktober 2011, 19:20:29 »

Dat lijkt me nu echt een gekke combi. Bij chili eet ik rijst of tortilla. Misschien vinden anderen dat weer vreemd.
Ik at plakkerige Indische tempeh, aubergines in tomatige kokossaus en nasi kuning.
,,,,فلافل

Offline Christiaan

• 10.293
Wat eten we vandaag?
« Reactie #1348 Gepost op: 25 oktober 2011, 20:01:04 »

Dat lijkt me nu echt een gekke combi.
En aardappelpuree bij goulash dan? Want volgens mij scheelden de goulash en de chili van mijn moeder niet zo veel.

Dus prei en champignons onder zuurkool kan dus wel?
GENERATION 98: The first time you see this, copy it into your sig on any forum and subtract 1 from the generation. Social experiment.

Offline Selly

• 30.783
Wat eten we vandaag?
« Reactie #1349 Gepost op: 25 oktober 2011, 20:05:53 »
En aardappelpuree bij goulash dan? Want volgens mij scheelden de goulash en de chili van mijn moeder niet zo veel.

Volgens mij heb ik nog nooit goulash gegeten.
Eens even kijken. Het is een soort stoof toch? Met champs en/of een beetje seitan zou het wel kunnen met puree ja. Maar chili is met kidney/bruine bonen. Bruine bonen en aardappelpuree vind ik niks.
Wat is het verschil tussen goulash en stroganoff dan? In stroganoff moeten persé champs en room? In goulash natuurlijk geen room.

Citaat
Dus prei en champignons onder zuurkool kan dus wel?

Dat is voor Dot of voor mij?
,,,,فلافل

Offline Christiaan

• 10.293
Wat eten we vandaag?
« Reactie #1350 Gepost op: 25 oktober 2011, 20:29:58 »
Dat was voor jou.

Bij goulash zou ik dus echt niet denken aan stroganoff. Goulash is vlees, paprika's, paprika en tomaat. Een aantal van die ingredienten gaan ook wel in stroganoff, maar dat is echt een rijker gerecht. Goulash is boer'nvoer.

Maar goed, het verschil tussen de chili en de goulash van mijn moeder waren dus de bonen. Alhoewel ze die ook wel in de goulash heeft kunnen doen, denk ik.

Offline Selly

• 30.783
Wat eten we vandaag?
« Reactie #1351 Gepost op: 25 oktober 2011, 20:33:51 »
Dat was voor jou.

Bij goulash zou ik dus echt niet denken aan stroganoff. Goulash is vlees, paprika's, paprika en tomaat. Een aantal van die ingredienten gaan ook wel in stroganoff, maar dat is echt een rijker gerecht. Goulash is boer'nvoer.

Maar goed, het verschil tussen de chili en de goulash van mijn moeder waren dus de bonen. Alhoewel ze die ook wel in de goulash heeft kunnen doen, denk ik.

Stogranoff associeer ik wel met Russen ja.
Maar goulash en bonen vind ik weer raar.
,,,,فلافل

Offline niewied

• 1.930
Wat eten we vandaag?
« Reactie #1352 Gepost op: 25 oktober 2011, 21:03:13 »
Dat was voor jou.

Vreemde discussie. Als veggie pruts je toch altijd weer anders en Strogadrank kan er altijd wel bij. Ik vind die zuurkoolschotel mèt van heer Christiaan wel interessant.
NW: hoogste tijd voor spijs en drank

Offline greet

• 2.671
Wat eten we vandaag?
« Reactie #1353 Gepost op: 25 oktober 2011, 21:17:23 »
Hmmmm, stoof (goulash, nepstoofvlees of ja, ook chili  :yummie: of nog andere van die dingen) gaan geweldig samen met puree...
Kan je alles zo gezellig mengen, had ik laatst ook (met puree met bresse bleu, ga ik echt meer maken: nam)
Goulash en bonen kan niet slecht zijn, toch? Een hartige volle saus kan steeds wel bonen gebruiken. :)

Offline Maartje!

• Staafmixermeisje. Pur sang.
  • 6.752
Wat eten we vandaag?
« Reactie #1354 Gepost op: 25 oktober 2011, 22:33:29 »
Zooo gaaf is dat, hongerig en laat thuiskomen en dan de poezen thuis aantreffen en een pan linzensoep. Ja, het was natuurlijk nog gaver geweest als L thuis was geweest, maar die was de hort op, maar had dus wel eerst voor eten gezorgd. De superheld.
This is between me and the vegetable!

Offline Christiaan

• 10.293
Wat eten we vandaag?
« Reactie #1355 Gepost op: 25 oktober 2011, 22:50:44 »
Ja, het was natuurlijk nog gaver geweest als L thuis was geweest
Ja, maar daar had je dan niets van gezegd. Dus eigenlijk is dit waaaaay gaver.

Offline Maartje!

• Staafmixermeisje. Pur sang.
  • 6.752
Wat eten we vandaag?
« Reactie #1356 Gepost op: 25 oktober 2011, 22:55:14 »
Je weet duidelijk niet hoe veel honger ik precies had...
This is between me and the vegetable!

Offline Christiaan

• 10.293
Wat eten we vandaag?
« Reactie #1357 Gepost op: 25 oktober 2011, 22:57:36 »
Meer of minder dan heel Afrika?

Offline haantje

• 5.068
Wat eten we vandaag?
« Reactie #1358 Gepost op: 25 oktober 2011, 23:09:52 »
Restje appelcrumble met custard en instant noodles en dat ook nog in die volgorde  :-\
"Vroeger, toen kraaiden de hanen nog. Tegenwoordig gapen ze alleen nog maar", zei de dove.

Offline koekje

• 2.503
Wat eten we vandaag?
« Reactie #1359 Gepost op: 25 oktober 2011, 23:57:33 »
Dat was voor jou.

Ik heb nog nooit goulash gegeten (wel eens een recept gezien met grote lappen vlezen en allerlei fruit uit blik, sprak me niet zo aan), maar wij aten vroeger thuis bij moeders ook geregeld chili met puree. Meestal door haar gemaakt, dus de chili aangemaakt met een zakje en een wokpakket erdoor en bonen uit blik (vaak dus kapucijners ipv bruine bonen), pureestopverf uit een zakje en als het meezat ook sla uit een zakje met echt veel te veel slasaus.
De chili met puree van meneer koekje is overigens niet veel beter. Door de chili gaat dan echt teveel vlees (ik eet mn chili liever sin carne ipv con), augurkjes, een flesje Hoegaarden en het liefst doet hij er dan ook nog de sla uit zakje erbij in de pan. De puree is ook stopverf uit een zakje, maar dan met kaassmaak  :bigeyes:

Ik ben blij dat ik tegenwoordig gewoon zelf kook. Eigengeweekte bonen naar eigen smaak en keuze, eigen geassembleerde kruiden en specerijen, geen enge zakjes die vies en te zout zijn en ook niet smaken, sla los en naar keuze en zonder zakje. En als ik er een pureetje bij eet, dan van echte bio-piepers, aangemaakt met room en boter en luchtig door de pureeknijper.
'Never eat more than you can lift' - Miss Piggy