Vegatopia Forum

Wat eten we vandaag?

Offline LL de Ling

• Moderator
  • 10.321
Re: Wat eten we vandaag?
« Reactie #13360 Gepost op: 05 februari 2017, 13:57:07 »
Mijn vriend maakte voor het eerst boerenkoolstamppot. Was nog best ok ;) Met een linzenburger.

Offline Gem

• 303
  • Geslacht: Vrouw
« Reactie #13361 Gepost op: 05 februari 2017, 18:35:06 »
Captains dinner!
Kapucijners dus en als bijgerechten Goodbite rookworst, gebakken ui, gebakken appel, zilveruitjes, piccalilly en mosterd.  8)

Offline Eelco

• Admin
  • 20.669
  • Geslacht: Man
    • Mijn Homepage
« Reactie #13362 Gepost op: 05 februari 2017, 19:52:18 »
Couscous met 'zeven' groenten. Met bleekselderij, wortel, puntpaprika, bloemkool en foul medames in een dunne, kruidige tomatensaus.
War is peace, freedom is slavery, and ignorance is strength

Online meisbaer

• 5.624
« Reactie #13363 Gepost op: 05 februari 2017, 20:48:52 »
Frietje van Bram met een bamirol en joppiesaus. Het was de bedoeling om te koken, maar we hadden een probleempje met water dat naar de onderburen liep en toen had ik geen zin meer  :(
De frietjes waren wèl lekker in ieder geval  :D

Offline Sam

• 7.191
« Reactie #13364 Gepost op: 05 februari 2017, 22:33:44 »
Zelfgemaakte pizza maar dan anders: een rode saus van voornamelijk rode paprika met een paar tomaten, en drie soorten geitenkaas. Ontzettend lekker. Erbij een frisse komkommersalade.
My candle burns at both ends, it will not last the night
But ah my foes and oh my friends, it gives a lovely light

Offline Windigo

• 525
« Reactie #13365 Gepost op: 06 februari 2017, 03:46:00 »
Ik was gisteren op de gezondheidsbeurs en had voor lunch een Dutch weed burger, dat was echt heerlijk  ;D

Daarna als avondeten een groenten-satewrap en wat krieltjes met een blikje fernandez.
Nothing tastes like compassion feels

Offline neleH

• 1.736
« Reactie #13366 Gepost op: 06 februari 2017, 08:43:55 »
Dutch weed burger is inderdaad lekker!

Wij aten gisteren mexicaanse bloemkoolstoof van De Krat ('wel lekker'). Vanavond ook weer iets uit De Krat, weet nog niet wat.

Offline Selly

• 30.783
« Reactie #13367 Gepost op: 06 februari 2017, 17:59:41 »
Vrijdag lunchte ik met een grote salade en aan het begin van de avond at ik op het station een frietje met mayonaise. Lekker.
Later maakte ik nog tomaatfrittata.
Zaterdag at ik een flinke kom groentesoep met vermicelli en stokbrood met kaasjes, guacemole en olijven e.d.
Gister rigatoni met aubergine en wortel in tomatensaus. Erover wat geraspte kaas. Erbij salade van reuzebonen en augurk. Sinaasappel toe.
Vanavond gekookte aardappels, gebakken spruitjes met zuurkool en kaasburger. Sinaasappel toe.
,,,,فلافل

Offline Windigo

• 525
« Reactie #13368 Gepost op: 06 februari 2017, 18:17:25 »
Ravioli gevuld met walnoten en kaas in rode pestosaus.

Offline Gem

• 303
« Reactie #13369 Gepost op: 06 februari 2017, 19:32:21 »
vier kazen pizza!

Offline LL de Ling

• Moderator
  • 10.321
« Reactie #13370 Gepost op: 06 februari 2017, 19:36:03 »
Voor twee dagen gekookt: boontjes met tofu en rijst, met de satésaus die ik eroverheen deed is het net gado gado. Morgen wellicht een eitje erbij.

Online meisbaer

• 5.624
« Reactie #13371 Gepost op: 06 februari 2017, 20:03:46 »
Nasi met o.a. veel spitskool, restje peertjes uit blik en pinda's

Offline bambi

• 5.560
« Reactie #13372 Gepost op: 06 februari 2017, 21:20:13 »
Overleg op de lerarenopleiding: broodje kaas en krentenbol, thuis griesmeel met bessensap.
Rivier O Rivier jy's die diepste woord wat ek ken

Offline Eelco

• Admin
  • 20.669
    • Mijn Homepage
« Reactie #13373 Gepost op: 06 februari 2017, 21:30:35 »
Een ovenschotel van volkorenpenne, bloemkool, bleekselderij en puntpaprika in een mosterdsaus met karwij- en venkelzaad. Bestrooid met een dun laagje geraspte kaas en nigella.

Offline jol

• 2.653
« Reactie #13374 Gepost op: 07 februari 2017, 10:55:21 »
Zaterdag maakte ik freekehsalade (met kikkererwten, platte peterselie, geraspte wortel, een bosuitje, blokjes pompoen en palestijnse za'atar), broccoli met pittig gekruide cashewnoten, blokjes komkommer en tomaat met korianderblaadjes, gegrilde haloumi. Dat aten we met verse dürüm.
Zondag waren we futloos en aten we naast behoorlijk wat fruit alleen maar patat met kaas- en groentekroket.
Gisteren de resten van zaterdag met een gebakken, pittig gekruide blokjes, één of andere vleesvervanger á la kipstuckjes, maar dan van de Lidl.
Vandaag wordt het uiensoep met kaas (op basis van een erg lekkere bouillon die ik zaterdag trok van diverse groenteresten die op moesten), rijst met kikkererwten en gestoofde prei met tomaat.

Offline Windigo

• 525
« Reactie #13375 Gepost op: 07 februari 2017, 12:54:38 »

Zondag waren we futloos en aten we naast behoorlijk wat fruit alleen maar patat met kaas- en groentekroket.

Waar koop jij kaaskroketten? Ik zie ze hier nooit meer  :(

Ik eet vanavond een salade met veldsla, komkommer, vegan schnitzel, rode bessen en honing mosterdressing. Erbij bbq krieltjes.

Offline Selly

• 30.783
« Reactie #13376 Gepost op: 07 februari 2017, 17:21:21 »
Een ovenschotel van volkorenpenne, bloemkool, bleekselderij en puntpaprika in een mosterdsaus met karwij- en venkelzaad. Bestrooid met een dun laagje geraspte kaas en nigella.

Doe jij die mosterdsaus met sojamelk of gewone melk, of nog iets anders?

Hier gebakken spruitjes met za'atar, pittige kikkererwten uit het Vegatopia kookboek met een yoghurtdip met nigellazaad, papadums met pickles en een salade van kerstomaat, puntpaprika, sinaasappel en rode ui. Later nog een toastje met Franse kaas.
,,,,فلافل

Offline Eelco

• Admin
  • 20.669
    • Mijn Homepage
« Reactie #13377 Gepost op: 07 februari 2017, 19:32:48 »
Doe jij die mosterdsaus met sojamelk of gewone melk, of nog iets anders?
Met gewone melk, maar daarvan ook maar een klein beetje. Eerst een roux van meel, olijfolie en een uitgeperste teen knoflook, dan langzaam melk en mosterd toevoegen, en karwij- en venkelzaad uit de vijzel. Vervolgens verdun ik de saus met pastawater en/of het water waarboven ik de groente heb gestoomd.

Vanavond weer eens een keer lasagne, dit keer met lekker veel venkel.

Offline Gem

• 303
« Reactie #13378 Gepost op: 07 februari 2017, 19:51:16 »
De rest van de kapucijners in de oven met appelmoes en masala kruiden, prei en aardappelpuree

Online meisbaer

• 5.624
« Reactie #13379 Gepost op: 07 februari 2017, 20:44:12 »
Vriend had gekookt, gnocchi met tomatengroentensaus, met in stukjes gesneden vegoburger erdoor.