Vegatopia Forum

Wat eten we vandaag?

Offline Selly

• 30.783
Wat eten we vandaag?
« Reactie #1300 Gepost op: 22 oktober 2011, 16:39:42 »
Mungbonensalade (deze http://www.guardian.co.uk/lifeandstyle/2011/oct/21/bean-salad-lentil-soup-recipes maar met Oostenrijkse bergkaas en radicchio erbij en geen feta), gierst uit de oven met parmezaanse kaas, gebakken witlof.
,,,,فلافل

Offline koekje

• 2.503
  • Geslacht: Vrouw
Wat eten we vandaag?
« Reactie #1301 Gepost op: 22 oktober 2011, 16:45:02 »
Mungbonensalade (deze http://www.guardian.co.uk/lifeandstyle/2011/oct/21/bean-salad-lentil-soup-recipes )

Dat ziet er wel heel leuk uit zeg. En volgens mij lust ik dat ook wel (koriander vervangen door peterselie).
Ik heb alleen nog nooit mungbonen in het pré-taugéstadium gegeten. Hoe smaken die?
'Never eat more than you can lift' - Miss Piggy

Offline Christiaan

• 10.293
Wat eten we vandaag?
« Reactie #1302 Gepost op: 22 oktober 2011, 18:51:54 »
Pasta uit de oven met venkel, prei, tomaat en slagroom en munt en rozemarijn.
GENERATION 98: The first time you see this, copy it into your sig on any forum and subtract 1 from the generation. Social experiment.

Offline Dot

• 2.630
Wat eten we vandaag?
« Reactie #1303 Gepost op: 22 oktober 2011, 19:20:31 »
Boerenkool met kruidenkaas met daarop een laagje aardappel en geraspte oude kaas uit de oven.
Ze had een jurk met bloemknoppen aan
en toen ze in de zon ging staan
zijn al die knopjes één voor één open gegaan

Offline haantje

• 5.068
Wat eten we vandaag?
« Reactie #1304 Gepost op: 22 oktober 2011, 19:36:40 »
Tagliatelle met ui, rode en gele paprika, champignons, tomaat, spinazie, pepertje, knoflook en een champignonroommelksaus. Erbij gebakken vegaspekjes en geroosterde pitten. Oh en ter test zaten er gedroogde paddestoelen door, maar te weinig om duidelijk op te vallen.
"Vroeger, toen kraaiden de hanen nog. Tegenwoordig gapen ze alleen nog maar", zei de dove.

Offline Christiaan

• 10.293
Wat eten we vandaag?
« Reactie #1305 Gepost op: 22 oktober 2011, 19:44:44 »
Tagliatelle met ui, rode en gele paprika, champignons, tomaat, spinazie, pepertje, knoflook en een champignonroommelksaus. Erbij gebakken vegaspekjes en geroosterde pitten. Oh en ter test zaten er gedroogde paddestoelen door, maar te weinig om duidelijk op te vallen.
Ze hadden ook wel het één en ander om tegen op te boksen...
GENERATION 98: The first time you see this, copy it into your sig on any forum and subtract 1 from the generation. Social experiment.

Offline Christiaan

• 10.293
Wat eten we vandaag?
« Reactie #1306 Gepost op: 22 oktober 2011, 19:46:03 »
Boerenkool met kruidenkaas met daarop een laagje aardappel en geraspte oude kaas uit de oven.
Dat is neem ik aan geen boerenkoolstamppot met daarop een laagje aardappel? Heb je de boerenkool voorgekookt? En de aardappel, was dat puree of schijf?

Offline bambi

• 5.560
Wat eten we vandaag?
« Reactie #1307 Gepost op: 22 oktober 2011, 19:50:23 »
Uiensoep met wijn uit Zwitserland (ooit door Laurie aangeraden), en toe appeltaart met een dessertwijn van Topaque-druiven.
Rivier O Rivier jy's die diepste woord wat ek ken

Offline haantje

• 5.068
Wat eten we vandaag?
« Reactie #1308 Gepost op: 22 oktober 2011, 19:55:24 »
Ze hadden ook wel het één en ander om tegen op te boksen...
Gedroogd vond ik ze stiekem toch wel een beetje naar schimmelig bos ruiken en ik had ze nog niet eerder bereid of gegeten. Als ze nou wel heel uitgesproken hadden gesmaakt (in negatieve zin) waren ze zo mooi gecamoufleerd geworden.
"Vroeger, toen kraaiden de hanen nog. Tegenwoordig gapen ze alleen nog maar", zei de dove.

Offline Dot

• 2.630
Wat eten we vandaag?
« Reactie #1309 Gepost op: 22 oktober 2011, 20:08:06 »
Dat is neem ik aan geen boerenkoolstamppot met daarop een laagje aardappel? Heb je de boerenkool voorgekookt? En de aardappel, was dat puree of schijf?

Nee totaal geen gestamp. Onderop zat eerst een laag gekookte aardappelschijfjes, daarop voorgekookte boerenkool en daarop weer een laag aardappel.
Ze had een jurk met bloemknoppen aan
en toen ze in de zon ging staan
zijn al die knopjes één voor één open gegaan

Offline Selly

• 30.783
Wat eten we vandaag?
« Reactie #1310 Gepost op: 22 oktober 2011, 20:12:30 »
Mungbonensalade (deze http://www.guardian.co.uk/lifeandstyle/2011/oct/21/bean-salad-lentil-soup-recipes )

Dat ziet er wel heel leuk uit zeg. En volgens mij lust ik dat ook wel (koriander vervangen door peterselie).
Ik heb alleen nog nooit mungbonen in het pré-taugéstadium gegeten. Hoe smaken die?

Een beetje puylinzerig, maar meer noterig dan gronderig. Mungbonen heeft de Surinamer wel. Is ook niet duur dacht ik.
Ik heb de kaas geheel geskipt en de citroenrasp ook, want dat leken me te veel smaken, en man wat was dat een enorm lekkere salade zeg. Aanrader voor iedereen om te maken. Platte peterselie ipv koriander kan ook goed ja.
,,,,فلافل

Offline koekje

• 2.503
Wat eten we vandaag?
« Reactie #1311 Gepost op: 22 oktober 2011, 20:45:56 »

Een beetje puylinzerig, maar meer noterig dan gronderig. Mungbonen heeft de Surinamer wel. Is ook niet duur dacht ik.
Ik heb de kaas geheel geskipt en de citroenrasp ook, want dat leken me te veel smaken, en man wat was dat een enorm lekkere salade zeg. Aanrader voor iedereen om te maken. Platte peterselie ipv koriander kan ook goed ja.

Ah, dan moet ik dat binnenkort ook eens gaan eten  :)
Mungbonen kan ik denk ik overal wel halen, volgens mij zelfs bij de AH. En anders Genco of natuurwinkel.
'Never eat more than you can lift' - Miss Piggy

Offline Eelco

• Admin
  • 20.669
  • Geslacht: Man
    • Mijn Homepage
Wat eten we vandaag?
« Reactie #1312 Gepost op: 22 oktober 2011, 23:47:36 »
Ons favoriete groentegerecht, lachaniká kai yiaoúrti En daarbij de onvolprezen geroosterde aardappels van Tertia. Fijne combi.
War is peace, freedom is slavery, and ignorance is strength

Offline Selly

• 30.783
Wat eten we vandaag?
« Reactie #1313 Gepost op: 23 oktober 2011, 20:12:12 »
Niemand eet vandaag?
Ik wel, zeer krokante friet waar ik erg tevreden over was, wortelsalade met jalapeno, en doppers en bloemkool.
,,,,فلافل

Offline Christiaan

• 10.293
Wat eten we vandaag?
« Reactie #1314 Gepost op: 23 oktober 2011, 20:14:07 »
Niemand eet vandaag?
Tuurlijk wel. Ik at nasi. Net.

Offline Temari

• 1.336
Wat eten we vandaag?
« Reactie #1315 Gepost op: 23 oktober 2011, 21:22:41 »
En ik een groentesoep.

Offline haantje

• 5.068
Wat eten we vandaag?
« Reactie #1316 Gepost op: 23 oktober 2011, 22:08:17 »
Piepers, een fijne bak eikenbladsla, vegageval en toe warme appelcrumble met koude custard.

Offline Hizikigrrrl

• Moderator
  • 21.786
Wat eten we vandaag?
« Reactie #1317 Gepost op: 23 oktober 2011, 22:11:37 »
Hier weer een Indische rijsttafel, helaas minder uitgesproken van smaak dan de vorige keer. Ik had:

Nasi
Nasi Koening

Toemis raapsteeltjes
Petjel satesaus

Atjar Ketimoen
Roedjak Manis
Cassave kroepoek (niet zelfgemaakt)

Tempeh Kering
Kare Telor Benggala
Rissoles

Klapperpudding

Offline haantje

• 5.068
Wat eten we vandaag?
« Reactie #1318 Gepost op: 23 oktober 2011, 22:15:14 »
Hier weer een Indische rijsttafel, helaas minder uitgesproken van smaak dan de vorige keer. Ik had:

Nasi
Nasi Koening

Toemis raapsteeltjes
Petjel satesaus

Atjar Ketimoen
Roedjak Manis

Tempeh Kering
Kare Telor Benggala
Rissoles

Klapperpudding

Bekentenis: ik heb geen idee wat je allemaal gegeten hebt.
Nasi = rijst, manis = zoet, tempeh = soort soja??, klapper = kokosnoot, satésaus, raapsteeltjes en cassave kroepoek ken ik ook nog, maar wat er nou precies op je bord lag  ???

Offline Hizikigrrrl

• Moderator
  • 21.786
Wat eten we vandaag?
« Reactie #1319 Gepost op: 23 oktober 2011, 22:27:34 »
Nasi = witte rijst
Nasi Koening = gele rijst, rijst gekookt met sereh, salamblaadjes, kurkuma en kokoskmelk

Toemis raapsteeltjes = was trouwens geen raapsteel maar andijvie, maar pittig geroerbakte andijvie, met oa sambal
Petjel satesaus = sperziebonen, tauge en spitskool met een zelfgemaakte satesaus

Atjar Ketimoen = komkommer in het zuur
Roedjak Manis = vruchtensalade (mango, komkommer, ananas, appel) in ketjapsaus

Tempeh Kering (zoet-pittige tempeh in kleine reepjes/frietjes, bijna knapperig gebakken)
Kare Telor Benggala (eieren in een pittige saus)
Rissoles (Indonesische pasteitjes met een vulling van wortel, tofu, selderij, nootmuskaat en goela djawa (palmsuiker), gerold in een pannenkoekje en vervolgens gepaneerd en gebakken)

Klapperpudding (stevige pudding van kokosmelk en kokosrasp, gebonden met maizena en eieren, geserveerd met goela djawa-siroop en slagroom)
« Laatst bewerkt op: 23 oktober 2011, 22:39:57 door Hizikigrrrl »