Vegatopia Forum

Wat eten we vandaag?

0 leden en 51 gasten bekijken dit topic.

Offline meisbaer

  • *****
  • 5.594
Re: Wat eten we vandaag?
« Reactie #12420 Gepost op: 01 augustus 2016, 21:19:17 »
Pizza bij de pizzeria, met aubergine, gorganzola, ruccola, champignons   en parmezaanse kaas. Was lekker, maar ik kon hem bijna niet op (en dat gebeurt mij niet vaak  :vork:).

Offline Sven

  • *****
  • 3.907
  • Geslacht: Man
Re: Wat eten we vandaag?
« Reactie #12421 Gepost op: 01 augustus 2016, 22:20:59 »
Aranci gevuld met ratatouille met daarbij stamppot bij Balls & Glory, met een Amerikaanse kennis. Zaterdag was ik er ook al met en Portugees koppel. Toen was de "veggie ball" gevuld met spinazie.
Als je echt ontbijt op bed wil, ga je maar in de keuken slapen.

Offline Wombat

  • *****
  • 2.706
Re: Wat eten we vandaag?
« Reactie #12422 Gepost op: 01 augustus 2016, 22:39:57 »
Salade met daarbij gebakken geitenkaas.

Offline jol

  • *****
  • 2.653
Re: Wat eten we vandaag?
« Reactie #12423 Gepost op: 02 augustus 2016, 22:15:18 »
Simpel en snel: gesmoorde paprika's, pasta met balletjes en tomatensaus, komkommer.

Offline Eelco

  • Admin
  • *****
  • 20.572
  • Geslacht: Man
    • Mijn Homepage
Re: Wat eten we vandaag?
« Reactie #12424 Gepost op: 03 augustus 2016, 01:55:06 »
Bami à la mama, met een specerijenmix van een onbepaald merk (huismerk Poiesz?), in ieder geval vrij van g@rn@len en zo. Een loempia uit de frituur. En een aubergine-champignonwokje dat ik voor mezelf in elkaar heb geflanst, omdat die halve aubergine die nog over was van de barbecue een paar dagen geleden, er om smeekte te worden opgegeten, en ik dat een goed excuus vond om mijn groentequotum te bereiken zonder mijn moeder voor het hoofd te stoten (zij vond het groentepakket van 500 gram voor vier personen al extreem veel). Erbij cassavekroepoek
Gemüse ist mein Fleisch

Offline meisbaer

  • *****
  • 5.594
Re: Wat eten we vandaag?
« Reactie #12425 Gepost op: 03 augustus 2016, 18:27:03 »
Gisteren jambalaya, met stukjes valess hamburger voor het gerookte effect, en iets teveel witte peper (maar het was wel lekker ;))

Vandaag verse pasta met walnoten van de AH (natuurlijk weer in de bonus), met crème fraîche, prei, broccoli,  champignons.

Offline LL de Ling

  • Moderator
  • ******
  • 10.319
Re: Wat eten we vandaag?
« Reactie #12426 Gepost op: 03 augustus 2016, 20:44:42 »
Goodbite linzenburger, gegrilde groenten (aubergine, paprika, champignons) en aardappeltjes.

En aioli uit een potje uit Frankrijk. Sorry collega's.

Offline Wombat

  • *****
  • 2.706
Re: Wat eten we vandaag?
« Reactie #12427 Gepost op: 03 augustus 2016, 20:58:29 »
Pannenkoeken met groenten uit de oven.

Offline jol

  • *****
  • 2.653
Re: Wat eten we vandaag?
« Reactie #12428 Gepost op: 04 augustus 2016, 16:50:25 »
Gisteren bij het eetcafé op de hoek een lekkere geitenkaassalade en vandaag eten we durum met smeersels, rauwkostsalade en meloen met feta.

Offline Selly

  • *****
  • 30.780
Re: Wat eten we vandaag?
« Reactie #12429 Gepost op: 04 augustus 2016, 22:13:58 »
Zondag Japans gewokte courgette, postelei, puntpaprika, bloemkool en lente-ui met bruine rijst, ingelegde gember en ui. Later op de avond tijdens Zomergasten een chaource-kaasje met toastjes.
Maandag een lekkere aardappel-ovenschotel met tomaat, bloemkool, lente-ui, huttenkase, creme fraiche, kaas en ei. Aardbei, blauwe en rode bessen en frambozen toe.
Dinsdag falafel (van Tivall) met tomaat, paprika, lenteui, venkel, courgette, diverse pickles en zelfgemaakte knoflooksaus. Weer aardbei, blauwe en rode bessen en frambozen toe.
Gisteren rösti, gewokte spinazie en salade van mozzarella, tomaat en basilicum. Blauwe en rode bessen toe.
Vandaag spaghetti met een tomaten/groentensaus (courgette, aubergine, venkel, tomaat, basilicum) en geraspte kaas.
,,,,فلافل

Offline Sven

  • *****
  • 3.907
  • Geslacht: Man
Re: Wat eten we vandaag?
« Reactie #12430 Gepost op: 05 augustus 2016, 08:12:53 »
Courgette, aubergine, champignons, paprika met wat kruiden. Daarbij mihoen.
Als je echt ontbijt op bed wil, ga je maar in de keuken slapen.

Offline meisbaer

  • *****
  • 5.594
Re: Wat eten we vandaag?
« Reactie #12431 Gepost op: 05 augustus 2016, 11:35:02 »
Gisteren een blik champignonsoep van Struik, want mijn vriend zijn neefjes kwamen wat eerder logeren dan gepland was, wegens bereikbaarheidsdienst van hun vader. Dus maar makkelijk gegeten.

Vanavond weer makkelijk, want de jongste is niet zo'n makkelijke eter, en ik weet nog niet precies wat hij wel en niet eet. Pizza margarita is in ieder geval ok, dus dat wordt het maar vanavond. ;)

Offline Eelco

  • Admin
  • *****
  • 20.572
  • Geslacht: Man
    • Mijn Homepage
Re: Wat eten we vandaag?
« Reactie #12432 Gepost op: 05 augustus 2016, 12:27:20 »
Gisteren weer barbecue bij mijn ouders. Gemarineerde groenten (paprika, courgette, champignons, aubergine), röstirondjes, champignons gevuld met kruidenboter, halloumi, falafel. Op tafel stokbrood, salade, kruidenboter en sauzen.

Vandaag vertrekken we weer naar Hildesheim. De komende week wordt licht gegeten  ;D.
Gemüse ist mein Fleisch

Offline niewied

  • *****
  • 1.913
  • Geslacht: Man
Re: Wat eten we vandaag?
« Reactie #12433 Gepost op: 06 augustus 2016, 11:18:42 »
Vandaag komen drie dochters eten, ja, óók Selly. Er is glasmiesalade,  gemalen paprika- wortel-, ui- pastinaaksoep, risotto, tempe manis, bonen- sojaburger, meloen.
NW: hoogste tijd voor spijs en drank

Offline Eelco

  • Admin
  • *****
  • 20.572
  • Geslacht: Man
    • Mijn Homepage
Re: Wat eten we vandaag?
« Reactie #12434 Gepost op: 06 augustus 2016, 22:04:59 »
Gisteren na thuiskomst staafjes koolrabi, bospeen en radijs met hummusdip.

Vanavond at ik een frisse risotto met tuinbonen, courgette, bosui, bonenkruid en tijm. Erbij aubergine en champignons in tomatensaus met rozemarijn. Kristof had een uitgebreide salade met brood.
Gemüse ist mein Fleisch

Offline karl

  • *****
  • 6.353
  • Geslacht: Man
Re: Wat eten we vandaag?
« Reactie #12435 Gepost op: 07 augustus 2016, 10:58:47 »
Ik was iets van plan met artisjokbodems (uit bokaal) en limabonen, maar in het warenhuis zag ik verse broccoletti liggen waaraan ik niet kon weerstaan. Thuisgekomen merkte ik dat er geen orecchiette-pasta is, die volgens het klassieke Italiaanse recept erbij hoort. Dus denk ik maar tegen de regels te zondigen en ze met andere pasta te maken. De ook ontbrekende verse rode piment die dikwijls in Italië eerst met look in de olie wordt gebakken voor de rest er aan wordt toegevoegd is volgens een filmpje van een Italiaanse chef gelukkig niet nodig: op het einde gemalen piment bijvoegen is ook goed.

Offline Sven

  • *****
  • 3.907
  • Geslacht: Man
Re: Wat eten we vandaag?
« Reactie #12436 Gepost op: 07 augustus 2016, 12:44:31 »
in het warenhuis zag ik verse broccoletti liggen

Hier in het warenhuis in Jette zagen ze er niet zo vers uit. Daarom heb ik ze maar laten liggen, want ik had er ook wel zin in.

Het werd dus risotto met daarbij venkelsalade, sla en tomaat.
Als je echt ontbijt op bed wil, ga je maar in de keuken slapen.

Offline LL de Ling

  • Moderator
  • ******
  • 10.319
Re: Wat eten we vandaag?
« Reactie #12437 Gepost op: 07 augustus 2016, 19:39:38 »
Salade van quinoa, pompoen (uit de tuin!), feta, kikkererwten, ui en wat kruiden (pul biber, peper en zout). Recept uit Zelfgeboerd (ooit nog van Laurie gekregen  :D).

Offline Eelco

  • Admin
  • *****
  • 20.572
  • Geslacht: Man
    • Mijn Homepage
Re: Wat eten we vandaag?
« Reactie #12438 Gepost op: 07 augustus 2016, 21:08:12 »
Tijdens de wandeling met de hond in het centrum spontaan besloten dat we een pizza op de Marktplatz bij Venezia wilden eten. Een gezellige drukte. Bovendien had het restaurant een nieuwe kaart, met nieuwe pizza's. De serveerster raadde me de pizza met milde gorgonzola en rucola aan, die heb ik dus genomen. Kristof koos weer voor de margherita met ananas, wat hem op een vrolijke sneer van de serveerster kwam te staan.
Gemüse ist mein Fleisch

Offline meisbaer

  • *****
  • 5.594
Re: Wat eten we vandaag?
« Reactie #12439 Gepost op: 07 augustus 2016, 21:29:50 »
Aardappel met bietjes ovenschotel:
http://www.vegatopia.com/vega/koken/recepten/13125-ovenschotel-van-bietjes-en-aardappel

Maar dan met rode ui en emmentaler ipv lente-ui en geitenkaas. Want het is nou niet echt zomers weer buiten...