Vegatopia Forum

Wat eten we vandaag?

0 leden en 37 gasten bekijken dit topic.

Offline Wombat

  • *****
  • 2.706
Re: Wat eten we vandaag?
« Reactie #12180 Gepost op: 03 juni 2016, 20:52:52 »
Linzensalade. Abrikozenclafoutis toe.

Offline niewied

  • *****
  • 1.913
  • Geslacht: Man
Re: Wat eten we vandaag?
« Reactie #12181 Gepost op: 03 juni 2016, 22:58:42 »
Couscous met pompoenpitolie, bietensalade, maïs en paprika gewokt en daarna even spinazie erbij verwarmd, valeskaasburger.
NW: hoogste tijd voor spijs en drank

Offline bambi

  • ******
  • 5.560
  • Geslacht: Vrouw
Re: Wat eten we vandaag?
« Reactie #12182 Gepost op: 04 juni 2016, 08:47:08 »
Tomaten in de oven met gember en knoflook; paksoi; mie en een gekookt ei wat even gebakken is in de wok.
Rivier O Rivier jy's die diepste woord wat ek ken

Offline meisbaer

  • *****
  • 5.594
Re: Wat eten we vandaag?
« Reactie #12183 Gepost op: 04 juni 2016, 11:16:54 »
Groenten uit de oven: Bietjes en pastinaak met rozemarijn en plakjes geitenkaas (zo'n schimmelrol), aardappel en zoete aardappel met paprikakruidenmengsel. Erbij crème fraîche met verse knoflook, dille, bieslook, peterselie.

Ik had lekker veel gemaakt (onder het mom van, dan heb ik wat voor lunch), maar het ging schoon op ;)

Online Eelco

  • Admin
  • *****
  • 20.572
  • Geslacht: Man
    • Mijn Homepage
Re: Wat eten we vandaag?
« Reactie #12184 Gepost op: 04 juni 2016, 21:02:07 »
Mijn ouders zijn op bezoek! Vanavond zijn ze naar het theater (waar Kristof Wenzel speelt in 'die verkaufte Braut'). Daarom hebben we al vrij vroeg en licht gegeten, maar wel uitgebreid: tagliatelle met salieboter, drie salades (1. bindsla, rucola, bospeen, venkel en koolrabi met citroen-honing-mosterddressing; 2. radijs, komkommer en verse bieslook met wittewijnazijn; 3. kerstomaat met verse basilicum en balsamico), geroosterde zonnebloempitten, zelfgemaakte croutons (met rozemarijnsmaak), Turks brood uit de oven en daslookboter.

Gisteren hebben we met zijn vieren buiten minipizzaatjes uit de Pizzarette gegeten, met gistdeeg dat het warme weer wel erg fijn vond, en saus van verse tomaten (met knoflook, citroen en laurierblaadje). Op tafel: rode ui, bosui, champignons, rode en groene puntpaprika's, wilde spinazie, pepertjes, groene peperkorreltjes, mozzarella, ananas (voor Kristof) en h@m (voor mijn vader). Ik denk dat we wel zo'n 2.5 uur lang pizzaatjes in elkaar hebben geknutseld.
Gemüse ist mein Fleisch

Offline meisbaer

  • *****
  • 5.594
Re: Wat eten we vandaag?
« Reactie #12185 Gepost op: 05 juni 2016, 15:55:58 »
Klinkt gezellig :)

Gisteren gevulde pasta met kaas en walnoten  van de AH,  met fijngesneden ui, champignons en courgette, met op het laatst gesmolten boter met verse salie erover gegoten. Erbij een simpele salade met tomaat, komkommer, augurk en ijsbersla.

Vandaag MC2 burgers van de vegoslager, op broodjes met allerlei rauwkost.

Morgen zelfgemaakte aspergesoep uit de vriezer voor mij, waarschijnlijk met een hardgekookt eitje. M'n vriend doet een blik soep, want die houdt niet van asperges.

Offline Wombat

  • *****
  • 2.706
Re: Wat eten we vandaag?
« Reactie #12186 Gepost op: 05 juni 2016, 18:28:57 »
Ratatouille met gebakken geitenkaas.

Offline neleH

  • *****
  • 1.736
  • Geslacht: Vrouw
Re: Wat eten we vandaag?
« Reactie #12187 Gepost op: 06 juni 2016, 13:24:14 »
Gisteren zelfgemaakte misosoep met erbij een ovenbamischijf (geeen combinatie ik weet, maar we waren er nieuwsgierig naar en nouja het komt allebei uit het oosten).

Vandaag broodje linzenburger met salade van rode biet/paprika/nog andere dingen.

Online Eelco

  • Admin
  • *****
  • 20.572
  • Geslacht: Man
    • Mijn Homepage
Re: Wat eten we vandaag?
« Reactie #12188 Gepost op: 06 juni 2016, 21:35:11 »
Gisteren hebben we de laatste dag van het balfolkfestival Klangrausch bezocht. Vorig jaar heb ik daar een aantal dagen voor 40 personen gekookt, dit jaar konden we helaas alleen op zondag van de partij zijn. Wij mochten met de organisatie mee-eten. Aardappelgoulash, brood met hummus, salade.

Vandaag is het saladeweer, dus weer salade. Bindsla, venkel, bospeen, radijs, komkommer, zelfgemaakte croutons. Erbij gemarineerde zoete aardappel uit de oven met hummus.
Gemüse ist mein Fleisch

Offline Sam

  • ******
  • 7.149
Re: Wat eten we vandaag?
« Reactie #12189 Gepost op: 06 juni 2016, 21:43:49 »
Komkommersalade met limoen en komijn, pastasalade met mozzarella, verse basilicum en trostomaatjes. Het warme deel van de maaltijd sla ik even over vandaag.
My candle burns at both ends, it will not last the night
But ah my foes and oh my friends, it gives a lovely light

Offline Sven

  • *****
  • 3.907
  • Geslacht: Man
Re: Wat eten we vandaag?
« Reactie #12190 Gepost op: 06 juni 2016, 22:54:22 »
Chinese kool met pinda-kokossaus. Daarbij bruine rijst met linzen.
Als je echt ontbijt op bed wil, ga je maar in de keuken slapen.

Offline Gem

  • ***
  • 303
  • Geslacht: Vrouw
Re: Wat eten we vandaag?
« Reactie #12191 Gepost op: 07 juni 2016, 18:30:49 »
Valess gevuld met camembert, rode bietjes en gekookte aardappel met jus

Offline bambi

  • ******
  • 5.560
  • Geslacht: Vrouw
Re: Wat eten we vandaag?
« Reactie #12192 Gepost op: 07 juni 2016, 21:45:16 »
Salade met gemarineerde champs, ravioli, en tiramisu.
Rivier O Rivier jy's die diepste woord wat ek ken

Offline LL de Ling

  • Moderator
  • ******
  • 10.319
Re: Wat eten we vandaag?
« Reactie #12193 Gepost op: 07 juni 2016, 21:55:42 »
Dit recept maar dan met huttenkase ipv geitenkaas en bloemkool ipv venkel. En de andijvie uit eigen tuin!

Online Eelco

  • Admin
  • *****
  • 20.572
  • Geslacht: Man
    • Mijn Homepage
Re: Wat eten we vandaag?
« Reactie #12194 Gepost op: 07 juni 2016, 22:36:15 »
Een lekkere groentechili (kidneybonen, drie soorten paprika, wortel, courgette, bosui) met naast de gebruikelijke specerijen (knoflook, pepertje, citroensap, komijn-, korianderzaad, kaneelstokje) ook een schepje koffie door de tomatensaus. Erbij (nou ja, eronder) zelfgemaakte tortilla's. Ook op tafel: sjalotje, kerstomaatjes, pepertjes, tabasco, geraspte kaas, ijsbergsla - o ja, en ananas voor Kristof.
Gemüse ist mein Fleisch

Offline jol

  • *****
  • 2.653
Re: Wat eten we vandaag?
« Reactie #12195 Gepost op: 07 juni 2016, 23:46:49 »
Veel tapas de laatste tijd, vandaag oa erg lekkere spinaziekroketjes, eerdere deze week een goede groententortilla maar ook flodderfriet (wel met gedoe aardappelsmaak maar verder slap en vet  :P). Nieuwe ideeën aan het opdoen, dat zeker ook!

Edit: lange zware wandelingen met onderweg brood en queso tierno, jammer dat ze dat niet verkopen in Nederland dus nu extra veel en extra genieten  :D
« Laatst bewerkt op: 07 juni 2016, 23:49:28 door jol »

Offline neleH

  • *****
  • 1.736
  • Geslacht: Vrouw
Re: Wat eten we vandaag?
« Reactie #12196 Gepost op: 08 juni 2016, 08:12:43 »
Gisteren spaghetti met gegrilde groentes en rode saus (waarbij ik traditiegetrouw een wit shirtje vernaggeld heb). Vandaag uit eten!

Offline meisbaer

  • *****
  • 5.594
Re: Wat eten we vandaag?
« Reactie #12197 Gepost op: 08 juni 2016, 11:13:00 »
Gisteren nasi met veg slager kipshoarmastukjes door mijn vriend.
Vandaag iets met veel sla en rauwkost. Moet nog even denken of het een (pasta)salade wordt, of dat ik er gewoon aardappels naast doe. Wel met een hardgekookt eitje, want daar heb ik zin in.

Online Eelco

  • Admin
  • *****
  • 20.572
  • Geslacht: Man
    • Mijn Homepage
Re: Wat eten we vandaag?
« Reactie #12198 Gepost op: 08 juni 2016, 21:42:55 »
Tagliatelle met salieboter en een ratatouille van aubergine, champignon en tomaat.
Gemüse ist mein Fleisch

Offline Sven

  • *****
  • 3.907
  • Geslacht: Man
Re: Wat eten we vandaag?
« Reactie #12199 Gepost op: 08 juni 2016, 22:15:22 »
Gisteren: pide

Vandaag: omelet met ui en een restje rijst met linzen. Daarbij venkelsalade met geitenyoghurt.
Als je echt ontbijt op bed wil, ga je maar in de keuken slapen.