Vegatopia Forum

Wat eten we vandaag?

Offline Christiaan

• 10.293
Wat eten we vandaag?
« Reactie #120 Gepost op: 17 juli 2011, 13:50:35 »
Worteltjessoep, bladerdeegtaartje met ui en geit, en als ze ze in de super hebben een borlottisalade met platte peterselie en appelazijn.
GENERATION 98: The first time you see this, copy it into your sig on any forum and subtract 1 from the generation. Social experiment.

Offline karl

• 6.375
  • Geslacht: Man
Wat eten we vandaag?
« Reactie #121 Gepost op: 17 juli 2011, 16:07:49 »
Ronde courgettes uit de oven gevuld met stukjes sperziebonen, champignons en quorngehakt, bestrooid met gemalen kaas. Aardappelpuree.

Offline Selly

• 30.783
Wat eten we vandaag?
« Reactie #122 Gepost op: 17 juli 2011, 20:50:05 »
Ronde courgettes

Ah die zijn leuk!
Hier Japans: aubergine met miso uit de oven, komkommersushi en omeletsushi, gevulde tofuzakjes, komkommesalade. En nog wat Japanse pickles.
,,,,فلافل

Offline Eelco

• Admin
  • 20.664
    • Mijn Homepage
Wat eten we vandaag?
« Reactie #123 Gepost op: 17 juli 2011, 21:08:10 »
Pizza! Nog steeds van het deeg uit de vriezer. Dit keer belegd met fijngesneden tomaten (huid en pitjes verwijderd), schijfjes knoflook, gele puntpaprika en mozzarella. Voor het serveren bestrooid met versgeplukte oregano.
War is peace, freedom is slavery, and ignorance is strength

Offline LL de Ling

• Moderator
  • 10.321
Wat eten we vandaag?
« Reactie #124 Gepost op: 17 juli 2011, 21:14:46 »
T. maakte, omdat we nog worteltjes hadden, de wortelpilav van Christiaan. Goed gelukt.

Gisteren at ik op het Valkhof bij de Affaire: gado gado. Wel erg ok.

Offline Christiaan

• 10.293
Wat eten we vandaag?
« Reactie #125 Gepost op: 17 juli 2011, 22:00:41 »
versgeplukte oregano.
Ik had begrepen dat oregano nou juist een kruid was dat beter gedroogd gebruikt kan worden omdat het vers geen enkele smaak afgeeft. Ik heb me wijs laten maken dat Sicilianen het spul alleen maar gedroogd gebruiken om die reden...
GENERATION 98: The first time you see this, copy it into your sig on any forum and subtract 1 from the generation. Social experiment.

Offline Christiaan

• 10.293
Wat eten we vandaag?
« Reactie #126 Gepost op: 17 juli 2011, 22:01:12 »
T. maakte, omdat we nog worteltjes hadden, de wortelpilav van Christiaan.
Echt een eeuwigheid geleden dat ik die zelf gemaakt heb...

Offline haantje

• 5.068
  • Geslacht: Vrouw
Wat eten we vandaag?
« Reactie #127 Gepost op: 17 juli 2011, 22:23:31 »
Ik ben nieuwsgierig naar worteltjespilav en gevulde tofuzakjes. Mijn oregano ruikt werkelijk verrukkelijk, zonde om die niet zo te gebruiken.

Hier aardappels (tijdens het opscheppen ontdekte ik dat ik eentje vergeten was klein te snijden), gestoomde broccoli, wortels en groenselderij, tuinkruidenmelksausje (met royaal oregano) en vegageval.
"Vroeger, toen kraaiden de hanen nog. Tegenwoordig gapen ze alleen nog maar", zei de dove.

Offline koekje

• 2.503
Wat eten we vandaag?
« Reactie #128 Gepost op: 17 juli 2011, 23:10:33 »
aubergine met miso uit de oven

Hoe maak jij dat?
Ik heb het ook een keer gemaakt, maar vond het niet zo spectaculair. Niet vies, maar wel saai.
Ik had aubergines van de Turk (lang en slank en minder bitter en minder vocht er in) en die in schijfjes gesneden. Toen ingesmeerd met licht verdunde lichte miso en dat even in laten trekken op een bordje onder een plastiekje. Toen misoprut eraf geveegd met keukenpapier en in de oven in een schaaltje en halverwege de schijven omgedraaid.
'Never eat more than you can lift' - Miss Piggy

Offline niewied

• 1.930
Wat eten we vandaag?
« Reactie #129 Gepost op: 18 juli 2011, 11:53:47 »
Heden: basmatirijst, gado gado simple met groene ariekoten, tofu, bladsla wellicht een aardappel en een decente kacangsaus waarin ook tamarinde en gula Jawa. Voorts hardgekookt eieren, gehalveerd in een sambal-tomatensaus.
Eens kijken of ik de Valkhof kan verslaan!
« Laatst bewerkt op: 18 juli 2011, 15:45:43 door niewied »
NW: hoogste tijd voor spijs en drank

Offline LL de Ling

• Moderator
  • 10.321
Wat eten we vandaag?
« Reactie #130 Gepost op: 18 juli 2011, 12:05:55 »

Zou je misschien weer eens moeten doen dan! ;) Heb jij toevallig het recept liggen voor haantje?

Offline Christiaan

• 10.293
Wat eten we vandaag?
« Reactie #131 Gepost op: 18 juli 2011, 18:53:01 »

Zou je misschien weer eens moeten doen dan! ;) Heb jij toevallig het recept liggen voor haantje?
Nee. Het moet nog wel ergens in de kookboekbestanden staan?

Eigenlijk moet het kookboek herdrukt en kunnen jullie het dan nog eens verspreiden op deze manier. Een hele nieuwe generatie vegatopianen om te voorzien!

Beter nog, het is zelfs tweedehands te verkrijgen!

Offline niewied

• 1.930
Wat eten we vandaag?
« Reactie #132 Gepost op: 18 juli 2011, 19:34:35 »
Goed gegeten reeds, zie eerder. Dehalve een dunvers en een vraag:

1. De ariekoot/ geeft zich graag bloot/
hij is een boon, een groene
zijn vader heer, zijn moeder sperzie,
in Leiden heet hij heereboon
een kleurtje om te zoenen

2. Hoeveel woorden heeft een gedicht minimaal?
NW: hoogste tijd voor spijs en drank

Offline LelleL

• 3.652
Wat eten we vandaag?
« Reactie #133 Gepost op: 18 juli 2011, 19:41:01 »
Citaat van: google
Volgens het Guinness World Records Book is Vondel de schrijver van het kortste gedicht uit de Nederlandse geschiedenis (en mogelijk zelfs in de wereld). Met dit gedicht, bestaande uit twee regels van elk één woord, won hij in 1620 een dichtwedstrijd. De tekst luidt: "U, Nu!"
Als jij er een met één woord weet te schrijven dan haal je het GWR boek misschien ook nog.

Hier witlofsalade met blauwaderkaas van de Albert Heijn. Zo'n kant en klaar pak, want late dienst.
Ik kon alleen niet ontdekken wat er niet vegetarisch aan was, bij vegetarische gerechten staat en nl altijd een V op de verpakking en hier niet, maar zelfs het stremsel was vegetarisch?

Offline Selly

• 30.783
Wat eten we vandaag?
« Reactie #134 Gepost op: 18 juli 2011, 19:44:49 »

Nee. Het moet nog wel ergens in de kookboekbestanden staan?

Heb hem hier gezet http://www.vegatopia.com/smf/index.php/topic,16541.new.html

Ik at frietjes, erg lekkere sperziebonen, interessante nuggets van Fry's. Dadelijk nog aarbeien en frambozen.
,,,,فلافل

Offline LelleL

• 3.652
Wat eten we vandaag?
« Reactie #135 Gepost op: 18 juli 2011, 19:47:49 »
Zijn interessante nuggets lekker of juist vies? Of ehh paars ofzo?

Offline fem fatale

• Forumkenner 2010 en 2012
  • 7.160
    • fatalefem
Wat eten we vandaag?
« Reactie #136 Gepost op: 18 juli 2011, 19:48:39 »
Volgens het Guinness World Records Book is Vondel de schrijver van het kortste gedicht uit de Nederlandse geschiedenis (en mogelijk zelfs in de wereld). Met dit gedicht, bestaande uit twee regels van elk één woord, won hij in 1620 een dichtwedstrijd. De tekst luidt: "U, Nu!"
Als jij er een met één woord weet te schrijven dan haal je het GWR boek misschien ook nog.

Er is toch ook een gedicht van 1 teken? Een fliebel met een puntje, zo is mij geleerd bij Duits (al was het geloof ik niet eens een duitse fliebel).
Supercalifragilisticexpialidocious!

Offline LL de Ling

• Moderator
  • 10.321
Wat eten we vandaag?
« Reactie #137 Gepost op: 18 juli 2011, 19:58:03 »
Heb hem hier gezet http://www.vegatopia.com/smf/index.php/topic,16541.new.html

Super, dank!

Ik eet restjes van de afgelopen week, saai.

Wat eten we vandaag?
« Reactie #138 Gepost op: 18 juli 2011, 19:58:58 »
Er is toch ook een gedicht van 1 teken? Een fliebel met een puntje, zo is mij geleerd bij Duits (al was het geloof ik niet eens een duitse fliebel).

Dat klinkt allemaal erg poëtisch en hoogstaand.
Maar ik was dan ook niet bepaald een ster in gedichtverklaring op school.
En als ik eens iets dacht te snappen, of juist niet, dan ging het om een dichterlijke vrijheid.
Ik hoop gewoon dat ik niemand terug zie staren als ik eenmaal in de ruimte ben en naar buiten kijk.
William Shatner

Offline Christiaan

• 10.293
Wat eten we vandaag?
« Reactie #139 Gepost op: 18 juli 2011, 19:59:08 »
Goed gegeten reeds, zie eerder. Dehalve een dunvers en een vraag:

1. De ariekoot/ geeft zich graag bloot/
hij is een boon, een groene
zijn vader heer, zijn moeder sperzie,
in Leiden heet hij heereboon
een kleurtje om te zoenen

2. Hoeveel woorden heeft een gedicht minimaal?
Antwoord staat al in het gedichten-platform.