Vegatopia Forum

Wat eten we vandaag?

0 leden en 6 gasten bekijken dit topic.

Offline Eelco

  • Admin
  • *****
  • 20.433
  • Geslacht: Man
    • Mijn Homepage
Re: Wat eten we vandaag?
« Reactie #11960 Gepost op: 16 april 2016, 21:19:28 »
Een ledenvergadering van de kooikerhondjesvereniging. Al vroeg opgestaan, dus toen het middageten kwam, had ik ook echt honger. Vroeger was het in traditionele Gaststätten huilen met de pet op wat vegetarisch eten betreft, dit keer was het echt heel goed georganiseerd. Rijst met currysaus. Beetgaar gekookte bloemkool. Aardappelkroketjes. En een saladebuffet. Ik was al tevreden. En toen kwam er voor de vegetariërs ook nog eens een apart bord ("want anders eten de vleeseters het op") met een koolrabischnitzel en twee andere burgertjes - dat was niet nodig geweest, maar wel heel attent (en lekker). Sowieso was alles goed op smaak gebracht, niet zo pittig als ik het zelf had gewild, maar ze moesten natuurlijk ook rekening houden met mensen die duidelijk minder pittig gewend zijn.

Net weer thuisgekomen en nog een klein beetje trek. Dat worden gewoon wat hapjes over de avond verspreid. Kerstomaatjes, koolrabi en radijs met hummusdip. Misschien nog wat FinnCrisp met rucolapesto.
Gemüse ist mein Fleisch

Offline karl

  • *****
  • 6.313
  • Geslacht: Man
Re: Wat eten we vandaag?
« Reactie #11961 Gepost op: 17 april 2016, 08:36:47 »
Ik heb nog selder over. Een tagine met selder dus, aardappelen, courgette, wortelen, ui, kikkererwten, knoflook, olijven en iets koolachtig.
« Laatst bewerkt op: 17 april 2016, 14:42:49 door karl »

Online LL de Ling

  • Moderator
  • ******
  • 10.316
Re: Wat eten we vandaag?
« Reactie #11962 Gepost op: 17 april 2016, 09:33:29 »

Vandaag weet ik het nog niet, maar ik wil nog wel iets leuks verzinnen. De buurvrouw komt eten.

Het werd risotto met aubergine en citroen van Ottolenghi. Wel lekker, misschien iets te citroenerig. Of ik deed er gewoon teveel in.

Offline meisbaer

  • *****
  • 5.557
Re: Wat eten we vandaag?
« Reactie #11963 Gepost op: 17 april 2016, 11:29:02 »
Gisteren met twee vriendinnen op stap geweest, dus mijn vriend mocht weer koken. Hij maakte Javaansenschijf met "gele rijst". Met erin veel fijngesneden groenten. Was erg goed gelukt.

Offline Sam

  • ******
  • 7.097
Re: Wat eten we vandaag?
« Reactie #11964 Gepost op: 17 april 2016, 18:02:58 »
Spaghetti bolognese met veel paprika een een goede scheut rode wijn door de lang pruttelende saus.
My candle burns at both ends, it will not last the night
But ah my foes and oh my friends, it gives a lovely light

Online LL de Ling

  • Moderator
  • ******
  • 10.316
Re: Wat eten we vandaag?
« Reactie #11965 Gepost op: 17 april 2016, 19:30:13 »
Pasta met tomatensaus en courgette.

Offline Eelco

  • Admin
  • *****
  • 20.433
  • Geslacht: Man
    • Mijn Homepage
Re: Wat eten we vandaag?
« Reactie #11966 Gepost op: 17 april 2016, 20:15:22 »
Spaghetti aglio, olio e peperoncino - met ook lekker veel daslook(pasta) erdoor. Erbij een salade van radijs, koolrabi, rode puntpaprika, ijsbergsla en basilicum, bestrooid met geroosterde zonnebloempitten.
Gemüse ist mein Fleisch

Offline Selly

  • *****
  • 30.776
Re: Wat eten we vandaag?
« Reactie #11967 Gepost op: 17 april 2016, 21:19:57 »

Vandaag weet ik het nog niet, maar ik wil nog wel iets leuks verzinnen. De buurvrouw komt eten.

Het werd risotto met aubergine en citroen van Ottolenghi. Wel lekker, misschien iets te citroenerig. Of ik deed er gewoon teveel in.

Dat klinkt wel lekker!

Gisteren uiensoep, mc2burger, rösti en salade van ijsbergsla, roodlof, tomaat en kappertjes.
Vandaag witte asperges  :yummie: met een mix van fijngesneden daslook/kaapse knoflook en bieslook erover heen, 65graden ei en romige aardappelgratin. Pakistaanse mango toe.
,,,,فلافل

Offline Sven

  • *****
  • 3.855
  • Geslacht: Man
Re: Wat eten we vandaag?
« Reactie #11968 Gepost op: 17 april 2016, 23:20:59 »
"Griekse" pizza met feta, tomaat, ui en zwarte olijven. Simpel maar lekker.
Als je echt ontbijt op bed wil, ga je maar in de keuken slapen.

Offline meisbaer

  • *****
  • 5.557
Re: Wat eten we vandaag?
« Reactie #11969 Gepost op: 18 april 2016, 16:31:46 »
Wilde gisteren quiche maken, maar botste op een andere fiets (zie baaldraad) en toen werd het een blik champignonsoep. Vriend mag de komende dagen het eten maar verzorgen.

Offline Sam

  • ******
  • 7.097
Re: Wat eten we vandaag?
« Reactie #11970 Gepost op: 18 april 2016, 19:38:17 »
Balen zeg! Ik eet toevallig vandaag quiche, het is vast quiche-weer deze week.
My candle burns at both ends, it will not last the night
But ah my foes and oh my friends, it gives a lovely light

Offline Eelco

  • Admin
  • *****
  • 20.433
  • Geslacht: Man
    • Mijn Homepage
Re: Wat eten we vandaag?
« Reactie #11971 Gepost op: 18 april 2016, 21:01:11 »
Ik at een socca, eigenlijk ook een soort quiche (toch?  :) ). Met puntpaprika, kerstomaat, courgette, bosui en peterselie (knoflook, pepertje), bestrooid met mozzarella.
Gemüse ist mein Fleisch

Offline Selly

  • *****
  • 30.776
Re: Wat eten we vandaag?
« Reactie #11972 Gepost op: 18 april 2016, 21:27:14 »
Ik at gebakken courgette en aubergine met hoisinsaus (daar kan ik geen quiche van maken) met erbij rijst en tofu-braadfilet.
,,,,فلافل

Online LL de Ling

  • Moderator
  • ******
  • 10.316
Re: Wat eten we vandaag?
« Reactie #11973 Gepost op: 18 april 2016, 21:41:34 »
Maaltijdsalade van AH, maar had best een quiche op gekund.

Offline meisbaer

  • *****
  • 5.557
Re: Wat eten we vandaag?
« Reactie #11974 Gepost op: 19 april 2016, 12:19:23 »
We hopen an het eind van de week een quichepoging te doen, vriend heeft al aangeboden om de helpen. Hopelijk is mijn linkerpols dan al weer beter (maar lichtjes gekneusd) en kan ik mijn rechterarm weer fatsoenlijk optillen.

Gisteren, dus door vriend, pasta met een blik tomaten, een zak voorgesneden groenten en vegoballetjes. Hij had namelijk erg veel last van zijn rug, omdat hij mij moet helpen met aankleden enzo. Twee kneusjes in huis, momenteel. :P

Offline jol

  • *****
  • 2.653
Re: Wat eten we vandaag?
« Reactie #11975 Gepost op: 19 april 2016, 12:52:52 »
Zondag had ik een viertal aubergines in plakken in de oven gaar laten worden, een ovenschotel met diverse groenten erbij geschoven. Dat laatste aten we, 'Griekse' ovenschotel (wat aubergine, wat courgette, ui, paprika. peterselie, oregano, feta).
Gisteren aten we een groot deel van die aubergines als terong belado, erbij een zoetzure koolsalade met geconfijte gember en een kruidenomeletje.
Vandaag de rest van de kool als Amerikaanse koolsalade, met (waarschijnlijk) een broodje hamburger.

Offline Laurie

  • *****
  • 2.478
  • Geslacht: Vrouw
Re: Wat eten we vandaag?
« Reactie #11976 Gepost op: 19 april 2016, 14:38:49 »

Vandaag weet ik het nog niet, maar ik wil nog wel iets leuks verzinnen. De buurvrouw komt eten.

Het werd risotto met aubergine en citroen van Ottolenghi. Wel lekker, misschien iets te citroenerig. Of ik deed er gewoon teveel in.

Dat klinkt wel lekker!

Die risotto eet ik vanavond; ik ben benieuwd! Ik zal een beetje uitkijken met de citroen.  ;)

boemel

Re: Wat eten we vandaag?
« Reactie #11977 Gepost op: 19 april 2016, 19:06:55 »
Het valt me op dat er blijkbaar nog weinig aardappeleters onder ons zijn. Ik eet het nog 4 maal per week gemiddeld. Zo ook vandaag, gekookte aardappels met wortelen en erwten met een vegaburger. Magere yoghurt met wat muesli en hennepzaad toe.
Eenvoudig maar toch lekker volgens deze autodidacte kok.  ;)

Offline Gem

  • ***
  • 303
  • Geslacht: Vrouw
Re: Wat eten we vandaag?
« Reactie #11978 Gepost op: 19 april 2016, 19:13:45 »
Groenteschijf van Vivera op een uienburgerbroodje met curry en ijsbergsla

Offline Eelco

  • Admin
  • *****
  • 20.433
  • Geslacht: Man
    • Mijn Homepage
Re: Wat eten we vandaag?
« Reactie #11979 Gepost op: 19 april 2016, 20:59:56 »
Het valt me op dat er blijkbaar nog weinig aardappeleters onder ons zijn. I
Ik at vanavond zelfgemaakte aardappel-rozemarijn-rösti :-). Met rode kool (restje uit het vriesvak, moest maar eens op voordat het zomer wordt) en een stoofje van oogbonen, chana dal, zwarte linzen, mosterd-, fenegriek- en komijnzaad en tomaat. Geslaagde smaakcontrasten.
Gemüse ist mein Fleisch