Vegatopia Forum

Wat eten we vandaag?

Offline Bast

• 4.149
Wat eten we vandaag?
« Reactie #1180 Gepost op: 12 oktober 2011, 21:49:44 »
nutellasaus
Als dat uit een flesje komt, mag je dat voor mij meenemen.
Afvallen hoort niet. Als je terug bent, wordt het weer eens tijd voor een aardappelfeestje.

Volgens mij gewoon pure Nutella, maar dan verwarmd. Aardappelfeestjes zijn altijd goed!

Hier weer linzen kofte, iets wat erop leek maar echt goor was, fruitig smakende dolma, manti met broodvulling (geen aanrader m.i.), olijven-roomfarfalle, sesamaardappel uit de oven, paprika en ui in saaie zwarte pepersaus, pilavachtige rijst, dus het accent werd maar op de toetjes gegooid. Soort churro's, tevens in chocoladesmaak, meringues, kokosmacroontje, soort vruchtenkokosbrood als bolletje en nog tig met suikerstroop overgoten deegjes die een deal met de lokale tandarts doen vermoeden. Het scheelde hier bijna een kunstgebit met een stuk onappetijtelijke walnotentaart, die ik erg makkelijk had kunnen weerstaan. Oh, en waterige perzikmoes en lokmah, soort gefrituurde deegballetjes met kaneelsuiker.
Sin chile, no tiene chiste!

Offline Temari

• 1.336
  • Geslacht: Vrouw
Wat eten we vandaag?
« Reactie #1181 Gepost op: 12 oktober 2011, 22:54:04 »
Bloemkoolsoep & een salade

Offline greet

• 2.671
Wat eten we vandaag?
« Reactie #1182 Gepost op: 13 oktober 2011, 11:18:12 »
Gisteren kwam een vriendin langs die dol is op tapa's, dus maakten we samen
Pan con tomate; frittata met aardappel en paprika; patatas bravas met lekkere hete saus; albondiga's (kaasgehaktballetjes van Dioojs :)) met tomatengroentensaus; empanadilla's. Allemaal van 0 te beginnen, alleen het bladerdeeg kwam uit de diepvries.

We hadden veel balletjes gemaakt, en dus wou ik vandaag spaghetti met grote gehaktballen maken, maar aangezien m'n vriendin samen met een andere vriendin die ook nog langskwam na het eten nog super veel balletjes zo uit het vuistje gesnackt hebben, moet ik maar iets anders verzinnen want er zijn er nog maar 2 over. Maar ze waren wel een succes  ;D
Ik deed er trouwens wat opgeloste marmite, sojasaus en grana padano onder, en vooral dat laatste zorgde ervoor dat het heel makkelijk te kneden werd.

Offline koekje

• 2.503
Wat eten we vandaag?
« Reactie #1183 Gepost op: 13 oktober 2011, 12:36:16 »
Ik denk pizza. Gisteren werd het tofu met aubergine en rode paprika in zwartebonensaus, maar ik heb nog steeds wat groenterestjes liggen die op moeten.
'Never eat more than you can lift' - Miss Piggy

Offline LL de Ling

• Moderator
  • 10.321
Wat eten we vandaag?
« Reactie #1184 Gepost op: 13 oktober 2011, 13:16:12 »
Had ik dat geweten, en nu zie ik het belangrijkste ... de wijn vergeten  ::)

Ja, hoe kun je het allerbelangrijkste bij risotto nou vergeten?  ;D

Ik eet een restje van gisteren of misschien wel samen met mijn vriend. Als hij eens terugbelt.

Offline Poek

• Forumkenner 2006, 2009 en 2011
  • 11.929
  • Geslacht: Man
    • dimitri.org
Wat eten we vandaag?
« Reactie #1185 Gepost op: 13 oktober 2011, 14:17:16 »
Avondeten: droge rijst, drie stukjes meloen en een beetje pudding.

Gelukkig had ik bij het ontbijt extra veel genomen als buffer (was ook een erg goed ontbijtbuffet, veel keuze, zelfs sojamelk en smoothies, alleen 'gewone' kaas kon ik niet vinden).

Offline Christiaan

• 10.293
Wat eten we vandaag?
« Reactie #1186 Gepost op: 13 oktober 2011, 17:41:39 »
Patat met (met wat niet, eigenlijk), een ei en broccoli, denk ik.
GENERATION 98: The first time you see this, copy it into your sig on any forum and subtract 1 from the generation. Social experiment.

Offline niewied

• 1.930
Wat eten we vandaag?
« Reactie #1187 Gepost op: 14 oktober 2011, 16:53:55 »
Krijgen twee buurtgenoten te eten: Indiaas echtpaar. Zijn geen veggie, wel hindu. Maar hier dus veggie voedsel. Ik begin niet aan Indiaas eten, want dat maken zij veel beter dan ik. Tempe kennen ze niet, zeiden ze.
•   Pecil (groentensalade met pindasaus)
•   Gember-courgette-komkommersoep
•   Nasi gurih (rijst gebakken met geelwortel, petebonen, venkel, ui, knoflook, garam masala/ sayur lodeh met kool, kokos, wortel, boontjes/ gebakken tahu/ gemarineerde* tempe gefrituurd/ rempeyek en emping manis en gewoon, chutney van pruimen
•   Gemarineerde vijgen uit de tuin en mango

Zo kan ie wel weer.
* marinade van droge sherry, tamari en geperste knoflook
NW: hoogste tijd voor spijs en drank

Aiko

Wat eten we vandaag?
« Reactie #1188 Gepost op: 14 oktober 2011, 17:04:37 »
•   Gemarineerde vijgen uit de tuin

Uit eigen tuin?

Offline chinoiseries

• 247
    • Always cooking up something
Wat eten we vandaag?
« Reactie #1189 Gepost op: 14 oktober 2011, 18:47:48 »
Tabouleh-achtige bulgur met kikkererwten en waterkers. Dit dus.

Offline Lenda

• 377
Wat eten we vandaag?
« Reactie #1190 Gepost op: 14 oktober 2011, 19:40:46 »
Zelfgemaakte Pommes Duchesse met broccoli en een roomsausje.
People never grow up, they just learn how to act in public.

Offline Uniflame

• 180
Wat eten we vandaag?
« Reactie #1191 Gepost op: 14 oktober 2011, 20:22:20 »
Noedels met norichips gegeten naar recept van het boek Puur Plantaardig. Ging oa shii-take, snijboontjes en broccoli in. Met een erg aparte saus :) Was lekker.

Offline Temari

• 1.336
Wat eten we vandaag?
« Reactie #1192 Gepost op: 14 oktober 2011, 20:58:52 »

Klinkt niet slecht!

voor mij was het pasta met borlottibonen in tomatenprut met een stuk paprika dat er nog was en twee verschillende soorten vegavlees die in twee kleine zakjes al heel lang in de vriezer vergeten lagen te zijn. Oh, en toen heb ik er op m'n bord nog eikenblad-slamelange uit een zak overheen gegooid... :S

Offline chinoiseries

• 247
Wat eten we vandaag?
« Reactie #1193 Gepost op: 14 oktober 2011, 21:11:36 »

Klinkt niet slecht!

voor mij was het pasta met borlottibonen in tomatenprut met een stuk paprika dat er nog was en twee verschillende soorten vegavlees die in twee kleine zakjes al heel lang in de vriezer vergeten lagen te zijn. Oh, en toen heb ik er op m'n bord nog eikenblad-slamelange uit een zak overheen gegooid... :S

Dank je :) Jouw impromptu-maaltijd klinkt als iets wat ik ook zou maken (en ook doe!)

Offline chinoiseries

• 247
Wat eten we vandaag?
« Reactie #1194 Gepost op: 14 oktober 2011, 21:12:25 »
Noedels met norichips gegeten naar recept van het boek Puur Plantaardig. Ging oa shii-take, snijboontjes en broccoli in. Met een erg aparte saus :) Was lekker.

Een geslaagd recept dus, jeej! Op naar de volgende ;)

Offline Bast

• 4.149
Wat eten we vandaag?
« Reactie #1195 Gepost op: 14 oktober 2011, 22:45:00 »
Met een erg aparte saus :) Was lekker.

Ooooooooooooooooooohhhhhhhhhhhhhhhhhhhh, details details! Wat voor saus, wat is er lekker aan?!

Het hoogtepunt was hier een flauwe aardappelgratin, een frambozensaus over het iets anders verpakte maar nog steeds dezelfde zijnde chocoladetoetjes. Naast de chocotaart, is er ook iets wat ik niet helemaal thuis kan brengen. Gok iets met semola. Nu mis ik Koekje extra, maar morgen ga ik gewapend met fototoestel. Instant inspiratie voor gedoe met die spuitopzetjes die ik laatst van haar kreeg ;D
Sin chile, no tiene chiste!

Offline niewied

• 1.930
Wat eten we vandaag?
« Reactie #1196 Gepost op: 15 oktober 2011, 11:54:42 »
•   Gemarineerde vijgen uit de tuin

Uit eigen tuin?

Ja, eigen tuin, staat tegen garagemuur op het westen. En tempe vonden de gasten niet lekker.

Offline LL de Ling

• Moderator
  • 10.321
Wat eten we vandaag?
« Reactie #1197 Gepost op: 15 oktober 2011, 12:22:32 »
Gisteren een salade van gebakken aardappels, sla, druif, augurkjes en dressing uit een fles van Oil and Vinegar.

Offline Christiaan

• 10.293
Wat eten we vandaag?
« Reactie #1198 Gepost op: 15 oktober 2011, 16:10:07 »
Polenta met andijvie.
GENERATION 98: The first time you see this, copy it into your sig on any forum and subtract 1 from the generation. Social experiment.

Offline niewied

• 1.930
Wat eten we vandaag?
« Reactie #1199 Gepost op: 15 oktober 2011, 16:47:50 »
Vandaag resten en bloemkool met R-kwadraatsaus want er is magere melk over.

Op een andere draad (waar komt die term vandaan?) staan vragen in de trant van... wat doe ik met...
Hierbij een mogelijk algemeen antwoord als het groenten, knollen, peulen, granen, noten...betreft: soep  maken. Benodigd gerei: een staafmixer of blender (of pureestamper) en wat smaakfantasie. Daarmee kunnen dus ook de vragen worden beantwoord als: hoe maak je wortelsoep, bieten-notensoep en meer: in de blender ermee en op smaak brengen.
Maar bewaar me voor de maaltijdsoep.

Nou eens kijken of er nog meer van zulke abstracties zijn te bedenken.    :angel:
« Laatst bewerkt op: 16 oktober 2011, 09:50:36 door niewied »