Vegatopia Forum

Wat eten we vandaag?

0 leden en 5 gasten bekijken dit topic.

Offline Wombat

  • *****
  • 2.706
Re: Wat eten we vandaag?
« Reactie #11720 Gepost op: 28 februari 2016, 17:25:10 »
Pizza.

Offline bambi

  • ******
  • 5.558
  • Geslacht: Vrouw
Re: Wat eten we vandaag?
« Reactie #11721 Gepost op: 28 februari 2016, 19:02:40 »
Gewokte spruiten van de tuin met tofu, ui, sesam en wat verse gember. Was toch wat saai helaas.
Rivier O Rivier jy's die diepste woord wat ek ken

Offline fem fatale

  • Forumkenner 2010 en 2012
  • ******
  • 7.159
  • Geslacht: Vrouw
    • fatalefem
Re: Wat eten we vandaag?
« Reactie #11722 Gepost op: 28 februari 2016, 19:23:31 »
Ik ga ook weer eens posten, eens zien hoe lang ik het volhoud  ;) (ik eet wel elke dag, maar ik kook zeker niet elke dag, dus dan sluipt de klad er snel in.)

Eergisteren tussen kaderdag en theater falafel, die R. had gehaald. Gisteren bij Veggies on fire, we deelden als voorgerecht de tofubites en het brood met linzentapenade en tomatensalsa. Ik had als voorgerecht rauwe bietengnocchi, met pistache, en koudgerookte paprika-tomatensaus, en R had de seitangoulash. Als toetje had R. de appelstrudel (en ik heb zijn ijs gepikt) en ik de creme caramel.

Vandaag at ik alleen en het plan was om een supersimpele andijviestamppot te maken, met maggie puree. Dat gaat prima, maar dan moet je er wel een schep mosterd doorheen. Blijkbaar heb ik nu veel scherpere mosterd gekocht dan de vorige keer, dus mijn schep was veel te groot en de stamppot oneetbaar. Zo maar eens kijken of er nog een klein hapje in de vriezer zit.

Morgen komt er een collega/vriendin eten, en gaan we voor brood met boerenkoolpesto, en gebakken paddestoelen eten (in principe niet gecombineerd), als hoofdgerecht gnocchi met pompoenravioli en toe gebakken peren met sojayoghurthangop.
Supercalifragilisticexpialidocious!

Offline neleH

  • *****
  • 1.736
  • Geslacht: Vrouw
Re: Wat eten we vandaag?
« Reactie #11723 Gepost op: 29 februari 2016, 12:23:29 »
Lasagne met blauwe kaas en courgette ipv lasagnebladen -> lekkerrrrrr

Offline meisbaer

  • *****
  • 5.559
Re: Wat eten we vandaag?
« Reactie #11724 Gepost op: 29 februari 2016, 12:34:52 »
Druk weekend gehad in Rotterdam bij de Global Service Design Jam, lekker gebrainstormed en ontwerpjes zitten maken. Daar werd voor simpel eten gezorgd, lunch van leker brood met jaas, nutella of pindakaas, maar wel met salade gemaakt door een van de organisatoren. Vrijdag erwtensoep met roggebrood, zaterdag rijst met satesaus, eitje en zoetzure komkommer. Het vlees werd netjes apart gehouden.
Zondag was het prsenteren en nog even naborrelen, maar de chips etc waren 's middags al op gegeten, dus om acht uur hongerig naar huis gegaan (officieel was het tot half acht, maar erg gezellig, dus blijven hangen). Gelukkig had mijn vriend het eten bijna klaar toen ik thuis was, dus Valess champignonschnitzel met pasta in tomatendaus gegeten.

Offline Wombat

  • *****
  • 2.706
Re: Wat eten we vandaag?
« Reactie #11725 Gepost op: 29 februari 2016, 18:16:33 »
Linzensoep.

Offline LL de Ling

  • Moderator
  • ******
  • 10.317
Re: Wat eten we vandaag?
« Reactie #11726 Gepost op: 29 februari 2016, 19:08:37 »
De laatste dagen wel gegeten hoor. Donderdag had ik een volleybaltoernooi op het werk en voor eten werd gezorgd (rijsttafel). Beetje jammer dat de eieren al op waren toen ik langskwam. Er was dus alleen wat rijst, beetje groenten en salade.

Vrijdag was ik op een boot, met Selly. We namen allebei de pizza margerita, en die was best prima. Ik had een beetje last van mijn buik en kreeg helaas niet alles op. Zaterdag aten we op de terugweg allebei de pastasalade, met groenten (paprika, radicchio en vast nog meer). Ook prima.

Gisteren zou mijn vriend koken, maar hij was van het weekend ziek. Ik maakte dus maar een groene curry met allerlei ingrediënten die er nog waren.

Vandaag spruitjesstamppot. Morgen ook (handig na het sporten).

Offline bambi

  • ******
  • 5.558
  • Geslacht: Vrouw
Re: Wat eten we vandaag?
« Reactie #11727 Gepost op: 29 februari 2016, 19:32:05 »
Diverse groenten en feta in een schaal in de oven, erbij feta.
Morgen pasta-spinazie-brie.
Rivier O Rivier jy's die diepste woord wat ek ken

Offline Wombat

  • *****
  • 2.706
Re: Wat eten we vandaag?
« Reactie #11728 Gepost op: 01 maart 2016, 19:36:49 »
Linzensoep. Gisteren voor twee dagen gekookt.

Offline fem fatale

  • Forumkenner 2010 en 2012
  • ******
  • 7.159
  • Geslacht: Vrouw
    • fatalefem
Re: Wat eten we vandaag?
« Reactie #11729 Gepost op: 01 maart 2016, 20:11:26 »
Gnocchi met pompoenragout uit de vriezer (ook gisteren voor meerdere dagen gekookt).
Supercalifragilisticexpialidocious!

Offline meisbaer

  • *****
  • 5.559
Re: Wat eten we vandaag?
« Reactie #11730 Gepost op: 01 maart 2016, 20:49:31 »
Risotto met champignons, doperwten en prei. Met zachte geitenkaas en een beetje geraspte pardano. Beetje salade ernaast.

Offline neleH

  • *****
  • 1.736
  • Geslacht: Vrouw
Re: Wat eten we vandaag?
« Reactie #11731 Gepost op: 02 maart 2016, 12:49:08 »
Gemengde sla, roerbakreepjes (shoarma-achtig) en 'iets' met zoete aardappel.

Offline bambi

  • ******
  • 5.558
  • Geslacht: Vrouw
Re: Wat eten we vandaag?
« Reactie #11732 Gepost op: 02 maart 2016, 18:35:22 »
Paksoi, mie en ei.
Rivier O Rivier jy's die diepste woord wat ek ken

Offline fem fatale

  • Forumkenner 2010 en 2012
  • ******
  • 7.159
  • Geslacht: Vrouw
    • fatalefem
Re: Wat eten we vandaag?
« Reactie #11733 Gepost op: 02 maart 2016, 21:40:44 »
Politieke dag, maar reces, dus tijd om te koken. Wel rotweer, dus ik deed het met restjes. Ik vond wat champignons, prei, een heel zielige paprika, courgette en blikjes mais en tomaten, en maakte burritovulling (met komijn, gemalen koriander, gerookte paprikapoeder en chili).
R. moest een bosje bloemen halen (iets met een kat die heeft bedacht dat als wij overdag aan het werk zijn, hij wel bij de buren kan wonen en geknuffeld kan worden), en nam ook minder zielige paprika's mee, dus daar heb ik er nog één van door het geheel gedaan.
Supercalifragilisticexpialidocious!

Offline Eelco

  • Admin
  • *****
  • 20.443
  • Geslacht: Man
    • Mijn Homepage
Re: Wat eten we vandaag?
« Reactie #11734 Gepost op: 03 maart 2016, 00:23:53 »
Drie dagen bij mijn ouders. Erg gezellig, maar culinair gezien niet zo spannend. Eenmaal spaghetti met paprika en courgette in tomatensaus en vanavond chili met paprika, courgette en kidneybonen in tomatensaus. Gisteravond op bezoek bij mijn broer, die sinds een paar maanden samenwoont met zijn vriendin. Die had met veel liefde een ovenschotel van macaroni, kerstomaat, prei, kaas en cornflakes gemaakt.
Gemüse ist mein Fleisch

Offline Bast

  • ******
  • 4.149
Re: Wat eten we vandaag?
« Reactie #11735 Gepost op: 03 maart 2016, 10:23:23 »
Er wordt lekker gegeten in huize Bast.

Mag niet klagen inderdaad, net als u zo te lezen ;D

Eergister maakte ik het restje ovenfriet op en strooide ik er chaat masala over. Best geinig, al geeft dat zwarte zout toch het idee alsof je er ei bij zit te eten. Slaatje ernaast. Gister zette meneer Bast me een bak penne voor met een soort bolognesesaus en deelden we een nieuw yoghurttoetje (gebakken appel en iets van rode vruchten) van de AH.

Sin chile, no tiene chiste!

Offline neleH

  • *****
  • 1.736
  • Geslacht: Vrouw
Re: Wat eten we vandaag?
« Reactie #11736 Gepost op: 03 maart 2016, 12:59:38 »
Broccolisoep met low carb foccacia (nog niet eerder gemaakt dus ik ben reuze benieuwd).

Gisteren heb ik oa een heerlijke aardappelgratin van zoete aardappel gemaakt ('saus' van Alpro Soja mte 2 tenen knoflook, nootmuskaat, peper en geraspte kaas).

Offline Sam

  • ******
  • 7.103
Re: Wat eten we vandaag?
« Reactie #11737 Gepost op: 03 maart 2016, 13:18:34 »
Rauwkostsalade met knolselderij, wortel, paprika, met een yofu dressing, plus een restje chili uit de diepvriezer, met tortillachips.
My candle burns at both ends, it will not last the night
But ah my foes and oh my friends, it gives a lovely light

Offline bambi

  • ******
  • 5.558
  • Geslacht: Vrouw
Re: Wat eten we vandaag?
« Reactie #11738 Gepost op: 03 maart 2016, 19:31:17 »
Patatje op het station (guilty pleasure).
Rivier O Rivier jy's die diepste woord wat ek ken

Offline Eelco

  • Admin
  • *****
  • 20.443
  • Geslacht: Man
    • Mijn Homepage
Re: Wat eten we vandaag?
« Reactie #11739 Gepost op: 03 maart 2016, 20:14:29 »
Ik was de afgelopen dagen in Nederland, dus ik heb een stronk andijvie mee naar Duitsland gebracht. Andijvie is in Duitsland namelijk nauwelijks te krijgen, vooral omdat Duitsers geen flauw idee wat ze met die bittere blaadjes moeten doen. Ja, 'Endiviensalat' kun je eventueel in de salade doen, in een gekke bui of als dat ding toevallig in je handen is gewaaid. Andijviestamppot kennen ze dus niet.

Ik at dus andijviestamppot met een lekkere gladde aardappelpuree (bij gebrek aan melk had ik het kookvocht zelf gebruikt - met foelie en laurierblad - en een scheut lijnzaadolie en goede olijfolie, dan maar meteen helemaal vegan). Naast ca. 300 gram andijvie (voor één persoon) ook nog een pepertje en gedroogde tomaat door de puree geroerd. Bestrooid met geroosterde zonnebloempitten en amandelstaafjes.

Dat was dan helaas meteen ook de laatste keer andijviestamppot dit seizoen.
Gemüse ist mein Fleisch