Vegatopia Forum

Wat eten we vandaag?

Offline Selly

• 30.783
Re: Wat eten we vandaag?
« Reactie #11520 Gepost op: 20 januari 2016, 22:09:56 »
socca met rode ui met als topping pompoen, feta, linzen, zongedroogde tomaat, koolrabi en geschaafde amandelen en oregano.
,,,,فلافل

Offline Eelco

• Admin
  • 20.669
  • Geslacht: Man
    • Mijn Homepage
« Reactie #11521 Gepost op: 20 januari 2016, 22:26:05 »
Zeven uren in de trein naar Luxemburg. Mee in de rugtas: twee liter water en wraps van Arabisch platbrood, met bietenhummus en afwisselend radijs/zuurkool, tomaat/bosui en koolrabi/gekiemde mungbonen. Lekker!
War is peace, freedom is slavery, and ignorance is strength

Offline LL de Ling

• Moderator
  • 10.321
« Reactie #11522 Gepost op: 20 januari 2016, 22:30:42 »
Lang gewerkt en toen door naar de film: een wokje gehaald bij Eazie.

Offline Yehudith

• 413
  • Geslacht: Vrouw
« Reactie #11523 Gepost op: 21 januari 2016, 00:32:56 »
Gegeten bij 1798, in Den Haag. Was weer erg lekker! Ik snap waarom ze in onze restaurantgids staan!

Offline meisbaer

• 5.625
« Reactie #11524 Gepost op: 21 januari 2016, 12:44:49 »
toe wentelteefjes van suikerbrood met stoofperen.

Njam  :yummie:
Vandaag risotto met gebakken koolraap, courgette, champies en pardano.

Offline Eelco

• Admin
  • 20.669
    • Mijn Homepage
« Reactie #11525 Gepost op: 21 januari 2016, 22:03:42 »
Pizza dello Chef in Trattoria dei Quattro te Luxemburg, vlakbij het station. Met aubergine, paprika en ei. Prima pizza, lekker knapperige bodem, de vers geraspte Parmezaanse kaas en de chili-olie (verslavend lekker, mijn projectpartners hadden goed geraden dat die de eigenlijke reden was dat ik had voorgesteld, dit restaurant te bezoeken). Erbij twee Bofferdingen en goede gesprekken.

Offline Sven

• 3.927
« Reactie #11526 Gepost op: 22 januari 2016, 08:33:32 »
Pizza dello Chef in Trattoria dei Quattro te Luxemburg, vlakbij het station. Met aubergine, paprika en ei. Prima pizza, lekker knapperige bodem, de vers geraspte Parmezaanse kaas en de chili-olie (verslavend lekker, mijn projectpartners hadden goed geraden dat die de eigenlijke reden was dat ik had voorgesteld, dit restaurant te bezoeken). Erbij twee Bofferdingen en goede gesprekken.

Leuke tip voor wanneer ik nog eens naar Luxemburg ga. Vanuit Brussel is dit niet zo ver.
Als je echt ontbijt op bed wil, ga je maar in de keuken slapen.

Offline LL de Ling

• Moderator
  • 10.321
« Reactie #11527 Gepost op: 22 januari 2016, 09:36:01 »
Laksa, niet zo heel goed gelukt, want er per ongeluk teveel water bijgegooid.

's Avonds heb ik koekjes gebakken. Die waren wel erg lekker!

Offline Sam

• 7.191
« Reactie #11528 Gepost op: 22 januari 2016, 10:31:54 »
(...) en de chili-olie (verslavend lekker, mijn projectpartners hadden goed geraden dat die de eigenlijke reden was dat ik had voorgesteld, dit restaurant te bezoeken).
Ah, chili olie, dat wil ik binnenkort eens zelf gaan maken, zo verschrikkelijk lekker op pizza!

Gisteren zelfgemaakte pizza, met deeg en goedgevulde pizzasaus uit de diepvriezer. Deeg na het ontdooien nog een uur laten rijzen, leverde een prima bodem op.
My candle burns at both ends, it will not last the night
But ah my foes and oh my friends, it gives a lovely light

Offline Selly

• 30.783
« Reactie #11529 Gepost op: 22 januari 2016, 20:17:16 »
Rösti, spruiten, kaasburger en appel/selderie/augurksalade met mosterdressing. Een dadel toe.
,,,,فلافل

Offline meisbaer

• 5.625
« Reactie #11530 Gepost op: 22 januari 2016, 20:52:06 »
Rode kool met appelmoes, aardappels en een (vivera) zigeunerschnitzel.

Offline Sven

• 3.927
« Reactie #11531 Gepost op: 22 januari 2016, 21:30:55 »
Vanmiddag: salade van rauwe rode biet, wortel, witlof, bruine bonen. Daarbij roggebrood.

Vanavond: zilvervliesrijst opgebakken met prei en sojagranulaat. Daarbij pindasaus.

Offline Eelco

• Admin
  • 20.669
    • Mijn Homepage
« Reactie #11532 Gepost op: 23 januari 2016, 02:02:25 »
Vandaag, net als gisteren, lunch in de kantine van het Euroforum in Luxemburg. De warme maaltijden daar zijn nogal karig en saai, en voor gasten nogal duur (10 euro, medewerkers betalen 5 euro), maar ze hebben er ook een leuk saladebuffet. Een uitgebreide salade met broodjes voor goed vier euro vind ik heel schappelijk - en lekker. Op de terugreis moest ik me haasten om alle verbindingen te krijgen, dus toen ik rond half twaalf thuiskwam, heb ik bij wijze van avondmaaltijd FinnCrisp met brie, wat puntpaprika, bosui en pepertjes genomen. Plus een welverdiend glas Hefeweizen.

Offline LL de Ling

• Moderator
  • 10.321
« Reactie #11533 Gepost op: 23 januari 2016, 08:57:35 »
Een vriendin maakte een bonenschotel met tomatensaus, mais, veldsla en kaas. Lekker. Alcholvrije wijn erbij.

Offline niewied

• 1.930
« Reactie #11534 Gepost op: 23 januari 2016, 16:34:40 »
Hartige pannenkoek (ui, wortel, knoflook), een kleine Rösti, een salade van witlof, gorgonzolablokjes, zwijnsbonen. regenboogwortel in botersaus.
NW: hoogste tijd voor spijs en drank

Offline Wombat

• 2.706
« Reactie #11535 Gepost op: 23 januari 2016, 18:55:20 »
Pannenkoek met zuurkool en linzen.

Offline Eelco

• Admin
  • 20.669
    • Mijn Homepage
« Reactie #11536 Gepost op: 23 januari 2016, 20:55:38 »
Chinees! Udonnoedels met wortel en paprika in een sojasausje (lekker zoet-pittig met een scheut HP Sauce, flink wat gember sambal, en wat tomatenpuree erdoor). Loempiaatjes met een vulling van spitskool, op smaak gebracht met vijfkruidenpoeder en gemalen pinda's (met een scheutje water heb je ineens een vulling die niet uit elkaar valt, handig). Verder ook een omeletje met kurkuma en bosui. Als zuurtje een simpele salade van koolrabi en radijs met bieslook en een scheutje wittewijnazijn.

Offline Sven

• 3.927
« Reactie #11537 Gepost op: 23 januari 2016, 22:11:32 »
Fijngesneden rauwe venkel met geitenyoghurt (afgewerkt met peper en zout, meer is niet nodig). Daarbij gebakken rijst met rode linzen.

Offline LL de Ling

• Moderator
  • 10.321
« Reactie #11538 Gepost op: 24 januari 2016, 08:43:52 »
Spruitjesstamppot met pesto, mozzarella en pijnboompitten.

Restverwerking, maar wel lekker.

Offline karl

• 6.377
« Reactie #11539 Gepost op: 24 januari 2016, 09:29:39 »
De curry van groene linzen en boerenkool van de voorpagina en het vegetarische curryboek. Ik had wel niet zelf currypasta gemaakt en had nog een potje tandoori-pasta (dus meer om met yoghurt te mengen en iets mee in te smeren), dat op mocht. Omdat de kruiden gedeeltelijk overeenkwamen maar geriskeerd. Door de aanwezigheid van tamarinde wel iets zurige smaak.
Altijd probleem dat in exotische gerechten de sterke smaken wat gaan overheersen. Verder wel oké, leuk om kool op die manier klaar te maken en groene linzen vind ik een makkelijk te bereiden, bijzonder product. Naanbrood erbij.