Vegatopia Forum

Wat eten we vandaag?

Offline Dame Noire

• 326
  • Geslacht: Vrouw
Re: Wat eten we vandaag?
« Reactie #11500 Gepost op: 18 januari 2016, 08:55:57 »
Zaterdag kwam een vriendin eten, ik maakte de Brooklyn Pad Thai uit Vegan with a Vengeance. Niet zo'n succes want ze vond het veel te pittig (ik deed ondertussen nog flink wat sriracha op mijn eigen bord). Gisteren de shepherd's pie van de voorpagina, lekker was die!

Vanavond wordt het pasta e ceci, met gestoofde prei erbij.

Offline jol

• 2.653
« Reactie #11501 Gepost op: 18 januari 2016, 13:36:15 »
vrijdag voor lunch een broodje falafel uit de kantine, viel helemaal niet tegen, was vers gemaakt! als avondeten at ik mijn lunchsoepje zodat ik op tijd in het ziekenhuis kon zijn. Zaterdag kookte ik voor mijn moeder en mezelf aardappelen met broccoli, als lunch want ze is dat zo gewend op zaterdag ;) Ik at er daging smoor van de vegetarische slager bij, niet slecht maar ik vind die van mij lekkerder  8)
Gisteren maakte ik van de sla die op moest een stamppotje met aardappel, een zakje instant aardappelpuree en twee handjes vol doperwten uit de diepvries. Daarbij een venkel/grapefruit salade en een gehacktbal met uien/mierikswortelsaus.

Offline Yehudith

• 413
« Reactie #11502 Gepost op: 18 januari 2016, 15:42:29 »
Gisteren Foo Yong Hai van de Chinees: we waren later thuis dan verwacht en hadden niet met voorbedachte rade boodschappen gedaan (en waren ook eigenlijk te moe om te koken :P ).

Vanavond zuurkoolstamppot! Met rozijnen en appel en vegetarische worstjes :).

Offline niewied

• 1.930
  • Geslacht: Man
« Reactie #11503 Gepost op: 18 januari 2016, 16:30:10 »
1. Tertia schrijft in haar weekmenu: friet. Bravo. Dat als petat uitgesproken patat van boven de rivieren vind ik abject.
2. Gisteren aten we een beetje ubifriet, een stamppot van ubi en wat salade uit een AH saladezak waarin rucola en roodbladiets, een salade van peer, appel, kaki en mandarijn met Griekse olijfolie, gefrituurde veggie oriental bites van AH. O ja, ubi=sweet potato, zoete aardappel. Waarom heet die knol hier niet in oud-koloniaals ubi; sate noemt men toch ook sate (nou ja, satééé) en kaki kaki en nashi (= Jap.  voor peer) nashipeer (peerpeer, ook wel verbasterd tot nasipeer zoals Schnitzel soms tot snitsel is verworden). Ach wat een geweeklaag. 3. Vandaag rijst, pindasaus, gefrituurde tempe (eerst wat gedroogd), spruitjes, sperzieboontjes en wie weet maakt mijn vrouw nog iets. Rioja biowijn gekocht bij Eco Plaza, 15% korting, gemaakt door een bio-groententeler die nu ook met succes wijn maakt. Ben benieuwd.
Maar die ubistamppot is echt een topper. In hedendaagse taal zegt men dan stamppotje. Tja. Dat is dus voer voor lexicologen: stamppot-stamppotje, sla-slaatje...etc.
NW: hoogste tijd voor spijs en drank

Offline Sven

• 3.927
« Reactie #11504 Gepost op: 18 januari 2016, 20:49:26 »
Volkorenpenne met prei. Daarbij kaaskroketten.
Als je echt ontbijt op bed wil, ga je maar in de keuken slapen.

Offline Eelco

• Admin
  • 20.669
    • Mijn Homepage
« Reactie #11505 Gepost op: 18 januari 2016, 21:08:03 »
Een ovenschotel van aardappelschijfjes, bloemkool en venkel, begoten met een mosterd-karwijzaadsausje, bedekt met een laagje mozzarella en nigellazaadjes.
War is peace, freedom is slavery, and ignorance is strength

Offline LL de Ling

• Moderator
  • 10.321
« Reactie #11506 Gepost op: 18 januari 2016, 21:21:55 »
Pasta met koolraap en spruitjes in tomatensaus. Restverwerking, maar wel lekker.

Offline bambi

• 5.560
« Reactie #11507 Gepost op: 18 januari 2016, 21:43:51 »
Prei met pinda's en pindakaas, een restje tofu en rijst; morgen de rest.
Rivier O Rivier jy's die diepste woord wat ek ken

Offline meisbaer

• 5.625
« Reactie #11508 Gepost op: 18 januari 2016, 22:44:18 »
 Gisteren: ovenschotel met bietjes en aardappel, blauwe kaas en crème fraîche. En een beetje geraspte grano pardano.
Vandaag: "bonensmeg" van mijn vriend, oftwel bruine bonen in chilisaus met veel groenten en vegogehakt.
« Laatst bewerkt op: 19 januari 2016, 11:01:32 door meisbaer »

Offline Wombat

• 2.706
« Reactie #11509 Gepost op: 19 januari 2016, 09:08:10 »
Gisteren spruitjesstamppot, vandaag en morgen linzensoep. Gisteren appel-peren-bosbessencrumble toe, voor vandaag en morgen moet ik nog een toetje bedenken.

Offline jol

• 2.653
« Reactie #11510 Gepost op: 19 januari 2016, 12:43:11 »
In hedendaagse taal zegt men dan stamppotje. Tja. Dat is dus voer voor lexicologen: stamppot-stamppotje, sla-slaatje...etc.
Haha, stamppotje betekent bij mij gewoon dat ik een kleine hoeveelheid heb gemaakt. Meestal  koken we stamppot in de grote stamppotpan, soms maak ik een kleine hoeveelheid in een kleiner pannetje  ;D
En een slaatje is een huzarenslaatje, sla is een groentesoort, salade is in mijn geval hetzelfde als een rauwkostsalade. Niets van tegenwoordig maar van huis uit meegekregen.
Overigens net als patat en patatje.

on topic: het eten bestond gisteren uit soep en broodjes, bij thuiskomst uit het ziekenhuis ook nog wat nootjes en chips. Vanaf morgen weer gezonder, geen gedoe met op bezoek in ziekenhuis.

Offline Yehudith

• 413
« Reactie #11511 Gepost op: 19 januari 2016, 18:31:41 »
Taco's :)

Offline Sven

• 3.927
« Reactie #11512 Gepost op: 19 januari 2016, 19:27:56 »
Volkorenpenne met prei. Daarbij kaaskroketten.

Er was nog genoeg over. Daarbij nog een salade van geraspte rode biet, wortel, appel en linzen.

Offline Selly

• 30.783
« Reactie #11513 Gepost op: 19 januari 2016, 19:29:57 »
Taco's :)

Lekker!
Ik at gisteren een maaltijdsalade met linzen, feta, bleekselderij, koolrabi en een mosterdressing.
Vandaag boerenkool/preistamppot en kapucijners. Erbij mosterden en sambals.
,,,,فلافل

Offline Dame Noire

• 326
« Reactie #11514 Gepost op: 19 januari 2016, 22:16:59 »
Shakshuka met erbij ciabatta, olijven, hummus, komkommer. En wijn   :)

Offline Amarillo

• Forumkenner 2004, 2005, 2007 en 2014
  • 3.233
« Reactie #11515 Gepost op: 20 januari 2016, 11:26:14 »
Gisteren: ovenschotel met bietjes en aardappel, blauwe kaas en crème fraîche. En een beetje geraspte grano pardano.
Vandaag: "bonensmeg" van mijn vriend, oftwel bruine bonen in chilisaus met veel groenten en vegogehakt.
Je at smeg van je vriend?
Eh..  :eh:
Ik wil vega bananenschuimpjes.

Offline meisbaer

• 5.625
« Reactie #11516 Gepost op: 20 januari 2016, 12:20:41 »
Je at smeg van je vriend?
Eh..  :eh:

Haha, zo noemt hij dat nou eenmaal, is een variant van "prut met stukjes" ;)
En ja, we zijn grote fans van Red Dwarf  ;D

Offline jol

• 2.653
« Reactie #11517 Gepost op: 20 januari 2016, 13:16:43 »
Gisteren alweer soep en brood (als heel late lunch) en daarna bij mijn ouders de zaken regelen die geregeld moesten worden nu mijn vader weer thuis is. Bij thuiskomst (eigenlijk té laat) nog heel veel witlofsalade die de man had gemaakt. Dat had ik wel even nodig. Gelukkig is de zelfgemaakte soep rijk aan groenten en eet ik veel fruit anders had ik ondertussen opgeveegd kunnen worden. Vandaag eten we wat bakjes leeg die nog in de koelkast staan: slastamp, hete bruine bonen, rijst, nog een andere zelfgemaakte soep. Vanaf morgen heb ik weer wat tijd om lekker zelf te koken!

Offline Bast

• 4.149
« Reactie #11518 Gepost op: 20 januari 2016, 20:23:56 »
Pasta met tomatensaus, oregano en parmesaan gisteravond. Vandaag uitgebreide salade en toe wentelteefjes van suikerbrood met stoofperen.
Sin chile, no tiene chiste!

Offline Sven

• 3.927
« Reactie #11519 Gepost op: 20 januari 2016, 20:49:43 »
Aardpeerstamppot. Daarbij stoofpotje van tempé, champignons en Brusselse shiitake. Ook wat veldsla.