Vegatopia Forum

Wat eten we vandaag?

Offline Eelco

• Admin
  • 20.669
  • Geslacht: Man
    • Mijn Homepage
Re: Wat eten we vandaag?
« Reactie #11020 Gepost op: 10 oktober 2015, 20:41:05 »
Ik zoek ook 'iets met pompoen', ik hou deze met ras el hanout even in gedachten.
Ook lekker: die pompoensoep met ras el hanout samen met couscous serveren. Met in de soep/saus kikkererwten (ongepureerd natuurlijk), of falafel erbij.
Ik heb in ieder geval mezelf op een idee gebracht. Vanavond dus couscous met pompoensoep/saus, gekruid met kardemom, piment, foelie, gember, knoflook pepertje, gevuld met een gefruit uitje, gele courgette en kikkererwten. Snel klaar en erg lekker!
War is peace, freedom is slavery, and ignorance is strength

Offline meisbaer

• 5.624
« Reactie #11021 Gepost op: 11 oktober 2015, 15:02:04 »
Straks aardappelsalade maken. Op z'n hollands met paprika, augurk, tomaat, komkommer, sla. Ik zit nog te twijfelen of ik er een hardgekookt eitje door doe, of wat seitan.

Offline Eelco

• Admin
  • 20.669
    • Mijn Homepage
« Reactie #11022 Gepost op: 11 oktober 2015, 20:34:50 »
Een calzone, gevuld met snijbiet, kort geroerbakt met pepertje en bosuitje, een beetje geraspte kaas en nootmuskaat. Lekker!

Offline jol

• 2.653
« Reactie #11023 Gepost op: 11 oktober 2015, 22:59:22 »
Vandaag is alles weer redelijk normaal, ik kook vanavond iets met zoete aardappel of aubergine,daarbij natuurlijk een flinke salade.

Dat liep wat anders vanwege een migraine-aanval die mijn eetweek een beetje door de war gooide. Ik at dinsdag wat soyayoghurt en ging vroeg naar bed. Woensdag een pasta met tomatensaus en edelgistvlokken (ipv kaas omdat dat niet slim is bij migraine), daarbij rauwkost, donderdag soep en een broodje falafel zonder hete saus maar met veel sla, vrijdag rijst met terong belado en sambal goreng telor, gisteren broodjes zuurkool met braadworst en zacht gebakken uien, erbij sla met zoetzuur en mosterddressing. Vandaag couscous met linzen, erbij een groentensaus met pul biber en ras el hanout plus sla met abrikozen/citrusfruitdressing.

Offline neleH

• 1.736
  • Geslacht: Vrouw
« Reactie #11024 Gepost op: 12 oktober 2015, 09:13:17 »
Ik ben zo blij dat het weer pompoenseizoen is, dus pompoensoep. Met paprika en ui, gefruit in ghee met een flinke eetlepel ras el hanout.
Ik zoek ook 'iets met pompoen', ik hou deze met ras el hanout even in gedachten.
Ook lekker: die pompoensoep met ras el hanout samen met couscous serveren. Met in de soep/saus kikkererwten (ongepureerd natuurlijk), of falafel erbij.

Of anders met Turks brood met hummus of andere Marokkaanse dips erbij. Wraps met hummus en kort geroerbakte snijbiet (of spinazie) lijken me ook een lekkere begeleider van de 'Afrikaaanse' pompoensoep.

Het is pompoem uit de oven geworden. Met ras-el-hanoutkruiden. Daarna kleine blokjes rauwe paprika/ amandelschaafsel en feta erover verkruimeld. Erbij een salade met tomaat en bratwurst van de Vegaslager (die zijn echt heel lekker!)

Offline neleH

• 1.736
« Reactie #11025 Gepost op: 12 oktober 2015, 09:14:21 »
Vanavond Curry madras (verspakket van AH) met extra groente, quornblokjes en veel koriander  :hungry:

Offline meisbaer

• 5.624
« Reactie #11026 Gepost op: 12 oktober 2015, 11:26:24 »
Vandaag een wokje met spitskool, wortel, champies, prei, ui en seitan. Met rijst.

Offline Eelco

• Admin
  • 20.669
    • Mijn Homepage
« Reactie #11027 Gepost op: 12 oktober 2015, 19:56:34 »
Al een poosje niet meer gehad en nog lekkerder dan ik in herinnering had: couscous met aubergine en foul medames.

Offline Selly

• 30.783
« Reactie #11028 Gepost op: 12 oktober 2015, 20:32:13 »
rosti, gebakken spitskool met tomaat en knoflook en een gemarineerde filet van Goodbite. Mosterd erbij. Zo een kiwi.
,,,,فلافل

Offline LL de Ling

• Moderator
  • 10.321
« Reactie #11029 Gepost op: 12 oktober 2015, 20:53:58 »
Zaterdag een friet met een een kaassouffle: niet zo erg lekkere helaas.

Gisteren gegeten bij vrienden van F. Eerst lekkere olijven, toen een salade met o.a. gort en torentjes van o.a. aubergine en courgette en mozzarella. Ook nog 'pizza' van Marokkaans brood. Toe thee met panforte.

Vandaag restje groentestoof met quinoa.

Offline Selly

• 30.783
« Reactie #11030 Gepost op: 13 oktober 2015, 19:05:32 »
Spaghetti met venkel/courgette/gele puntpaprika tomatensaus en spaghetti
,,,,فلافل

Offline Eelco

• Admin
  • 20.669
    • Mijn Homepage
« Reactie #11031 Gepost op: 13 oktober 2015, 19:20:49 »
Pompoen-linzensoep (knoflook, pepertje, gember, venkel-, korianderzaad, kardemom, kaneel). Erbij pitabroodjes met appel-uienchutney en lekkere tomaatjes.

Offline Wombat

• 2.706
« Reactie #11032 Gepost op: 14 oktober 2015, 08:13:30 »
Falafel met bulgur met groenten en yoghurt-knoflooksaus.

Offline LL de Ling

• Moderator
  • 10.321
« Reactie #11033 Gepost op: 14 oktober 2015, 08:54:52 »
Een leuk recept van de Krat met spaghettipompoen, gebakken champignons, rucola en oude kaas. Lekkere combinatie.

Vandaag iets met de rest van de pompoen.Iemand een tip?

Offline neleH

• 1.736
« Reactie #11034 Gepost op: 14 oktober 2015, 09:20:40 »
In de oven met ras el haout (mengen met olie en erdoor smeren). Op je bord geroosterde amandel oid plus gebrokkelde fetakaas er overheen. Hmmm.

Offline neleH

• 1.736
« Reactie #11035 Gepost op: 14 oktober 2015, 09:21:46 »
Ik heb nog een bakje gemengde paddestoelen. En een bakje vegaballetjes. Iemand ideeen? De vegaballetjes hoeven niet perse vandaag op. Ik zoek iets 'low carb'erigs.

Offline LL de Ling

• Moderator
  • 10.321
« Reactie #11036 Gepost op: 14 oktober 2015, 11:59:26 »
In de oven met ras el haout (mengen met olie en erdoor smeren). Op je bord geroosterde amandel oid plus gebrokkelde fetakaas er overheen. Hmmm.

Klinkt lekker zeg, dank!

Offline Selly

• 30.783
« Reactie #11037 Gepost op: 14 oktober 2015, 12:15:42 »
Ik heb nog een bakje gemengde paddestoelen. En een bakje vegaballetjes. Iemand ideeen? De vegaballetjes hoeven niet perse vandaag op. Ik zoek iets 'low carb'erigs.

Een soort salaldewraps maken met beide? Pittig yoghurtsausje erbij?
Of een lekkere salade met linzen, paddenstoelen en een beetje feta?
,,,,فلافل

Offline Yehudith

• 413
« Reactie #11038 Gepost op: 14 oktober 2015, 17:59:00 »
Ok, dat werd geen lasagnette, ik at alleen. Zondag ook trouwens. Beide keren rosti uit de vriezer, de ene dag met sojaboontjes en de andere dag met snijboontjes. Uit de vriezer (de vriezer moet leeg). En de rest van de vegan loaf. Maandag dan éindelijk de lsagnette (waarbij ik 2/3 op at en Jolle 1/3) en gisteren zuurkoolstamppot met rozijntjes en jus en 2 vegaworstjes ^_^.  Vanavond tomatensoep.

Offline Selly

• 30.783
« Reactie #11039 Gepost op: 14 oktober 2015, 20:41:58 »
Ovenschotel met aardappel, tomaat, sjalot, creme fraiche, ei en kaas.
,,,,فلافل