Vegatopia Forum

Wat eten we vandaag?

Offline Selly

• 30.783
Re: Wat eten we vandaag?
« Reactie #11000 Gepost op: 06 oktober 2015, 20:24:39 »
Van de overgebleven rucola (hier in Duitsland standaard in 125-grambakken, veel te veel) een rucolapesto gemaakt.

Tip;)

Tip 2
,,,,فلافل

Offline Eelco

• Admin
  • 20.669
  • Geslacht: Man
    • Mijn Homepage
« Reactie #11001 Gepost op: 06 oktober 2015, 20:31:18 »
Van de overgebleven rucola (hier in Duitsland standaard in 125-grambakken, veel te veel) een rucolapesto gemaakt.
Tip;)
Tip 2
Dank! Maar te laat  ;D. Het rucolastamppotje (of in ieder geval een variant daarop) heb ik al eens gemaakt: erg lekker.

Vanavond weer huku ne dovi, waarvan ik vanavond ontdekte dat het als twee druppels water lijkt op het bekendere Afrikaanse gerecht mafé.
War is peace, freedom is slavery, and ignorance is strength

Offline Yehudith

• 413
  • Geslacht: Vrouw
« Reactie #11002 Gepost op: 06 oktober 2015, 23:17:49 »
Vandaag was het Avocadopesto-pasta. Erg lekker en snel, met gehalveerde cherrytomaatjes en de rest van de pijnboompitjes eroverheen!

Morgen wordt het een vegan linzenloaf. Receptje komt van de Forks over Knives website geplukt. Ik ben erg benieuwd! Oh, en met aardappelpuree, gemaakt van aardappels 'voor de diabeet'...    ::)

Offline LL de Ling

• Moderator
  • 10.321
« Reactie #11003 Gepost op: 07 oktober 2015, 09:53:29 »
Broodje vegahamburger uit de gemakskrat, met maiskolf en tomatensalade. F. kwam chagrijnig uit het werke en was helemaal blij met deze maaltijd. Hij had ook het geheime ingredient niet door. (Ik had er een klein beetje zuurkool opgedaan; hij zei laatst dat hij dat echt niet lekker vond :P)

Offline niewied

• 1.930
« Reactie #11004 Gepost op: 07 oktober 2015, 09:54:00 »
Veel kastanjes hier alom, tamme. Dus aardappel-kastanjepuree met olijfolie. Voorts een Vetara schnitzel, spruitjes en sperzieboontjes in kokosmelksaus en een gemengd slaatje met groene olijven.
NW: hoogste tijd voor spijs en drank

Offline Sam

• 7.191
« Reactie #11005 Gepost op: 07 oktober 2015, 10:59:34 »
Ik ben zo blij dat het weer pompoenseizoen is, dus pompoensoep. Met paprika en ui, gefruit in ghee met een flinke eetlepel ras el hanout.

Eigenlijk wil ik een "een keer per week een helemaal nieuw recept" uitdaging aangaan, maar het komt nog niet zo van de grond. Niet omdat ik nieuwe dingen niet lekker vind, maar omdat ik zoveel lekkere recepten ken dat ik altijd wel erg veel trek in heb in iets uit mijn bestaande repertoire.
My candle burns at both ends, it will not last the night
But ah my foes and oh my friends, it gives a lovely light

Offline jol

• 2.653
« Reactie #11006 Gepost op: 07 oktober 2015, 12:02:58 »
Tijdens de veggie fair had ik zoveel dingen op dat ik 's avonds thuis niet meer hoefde te eten. Eindelijk kennis gemaakt met de dutch weedburger :), een fijne ervaring. De vöner van de seitan kings was ook nieuw en beviel ook prima.
Zondag maakte ik pasta met pompoen-saliesaus en gehakte noten. Erbij een salade met harde geitenkaas met fenegriek.
Maandag had ik cursus in het bos, het avondeten was pas om 20 uur en ik moest om 21 uur weg dus ik at alleen het voorgerecht: salade met biet en geitenkaas. Gelukkig hadden we 's middags gesnackt met een vegetarisch loempiaatje.
Gisteren at ik een zeer acceptabele groentepizza bij de plaatselijke Italiaan.
Vandaag is alles weer redelijk normaal, ik kook vanavond iets met zoete aardappel of aubergine,daarbij natuurlijk een flinke salade.

Online meisbaer

• 5.624
« Reactie #11007 Gepost op: 07 oktober 2015, 18:46:06 »
Gisteren gemengde bonen (uit blik) met spitskool, wortel, knolselderij, bleekselderij en ui. Met wat karwijzaad (inspiratie van Eelco) en geroosterd paprikapoeder, beetje tijm en bouillonpoeder. Op het laatst gebakken wokreepjes van Goodbite erdoor. Was lekker herfstig.

Vandaag hutspot met nootjes. Als lunch nog pompoen van eergisteren met geroosterde boekweit en tomaatjes.

Offline fem fatale

• Forumkenner 2010 en 2012
  • 7.161
    • fatalefem
« Reactie #11008 Gepost op: 07 oktober 2015, 19:42:22 »
Vrije middag, vooraf de knolselderij met bloemkool die laatst op de voorpagina stond (de bloemkool was niet zo pittig en je moet beide dingen niet los van elkaar eten, dan zijn ze een stuk minder lekker.) daarna couscous met pompoen en kikkererwten. Toe wilde ik aquafaba-merengue met rozensiroop eten, maar die waren nog niet klaar toen ik weg moest.
Supercalifragilisticexpialidocious!

Offline Eelco

• Admin
  • 20.669
    • Mijn Homepage
« Reactie #11009 Gepost op: 07 oktober 2015, 20:21:46 »
Thai curry! Met koolrabi, gele courgette, rode paprika en edamamebonen. Erbij basmatirijst.

Offline Eelco

• Admin
  • 20.669
    • Mijn Homepage
« Reactie #11010 Gepost op: 08 oktober 2015, 21:00:27 »
Lekker makkelijk. Tortelloni met spinazie en ricotta (ja, die je zo in de supermarkt kan kopen) met tomatensaus (die dan wel weer zelfgemaakt). Erbij een salade van radijs, koolrabi, rode paprika en komkommer met mosterd-honing-bieslookdressing.

Offline Selly

• 30.783
« Reactie #11011 Gepost op: 08 oktober 2015, 21:21:10 »
Frietjes, een pittige 'zigeneuner'burger van Marqt, worteltjes en doperwten.
,,,,فلافل

Offline neleH

• 1.736
« Reactie #11012 Gepost op: 09 oktober 2015, 11:46:54 »
Ik ben zo blij dat het weer pompoenseizoen is, dus pompoensoep. Met paprika en ui, gefruit in ghee met een flinke eetlepel ras el hanout.

Eigenlijk wil ik een "een keer per week een helemaal nieuw recept" uitdaging aangaan, maar het komt nog niet zo van de grond. Niet omdat ik nieuwe dingen niet lekker vind, maar omdat ik zoveel lekkere recepten ken dat ik altijd wel erg veel trek in heb in iets uit mijn bestaande repertoire.

Ik zoek ook 'iets met pompoen', ik hou deze met ras el hanout even in gedachten. Ik twijfel nog tussen soep en pompoen uit de oven met feta/ nootjes enzo.

Offline Eelco

• Admin
  • 20.669
    • Mijn Homepage
« Reactie #11013 Gepost op: 09 oktober 2015, 13:05:17 »
Ik zoek ook 'iets met pompoen', ik hou deze met ras el hanout even in gedachten.
Ook lekker: die pompoensoep met ras el hanout samen met couscous serveren. Met in de soep/saus kikkererwten (ongepureerd natuurlijk), of falafel erbij.

Of anders met Turks brood met hummus of andere Marokkaanse dips erbij. Wraps met hummus en kort geroerbakte snijbiet (of spinazie) lijken me ook een lekkere begeleider van de 'Afrikaaanse' pompoensoep.

Online meisbaer

• 5.624
« Reactie #11014 Gepost op: 09 oktober 2015, 16:07:45 »
Omdat het vandaag nog een beetje zonnig is (het regent in ieder geval niet), broodjes met Quorn southern style, veel sla, augurkjes, tomaat, komkommer, gebakken uien en saus :)

Offline Sam

• 7.191
« Reactie #11015 Gepost op: 09 oktober 2015, 16:39:01 »
Gisteravond linzensoep met groene linzen. Eerst een groentesoep gemaakt met veel verschillende groente (restverwerking) en na pureren met de staafmixer de linzen toegevoegd en mee laten koken tot ze gaar waren maar nog wel wat structuur hadden. Gekruid met garam masala en wat gewone hot curry (samen gefruit in wat olie voor het toevoegen aan de soep), verse koriander erover.

Vanavond chili zonder carne, met tortillachips, zure room, guacamole, jalapenos en een maiskolf.
My candle burns at both ends, it will not last the night
But ah my foes and oh my friends, it gives a lovely light

Offline Eelco

• Admin
  • 20.669
    • Mijn Homepage
« Reactie #11016 Gepost op: 09 oktober 2015, 20:50:01 »
Thai curry met pompoen en edamamebonen. Erbij basmatirijst.

Online meisbaer

• 5.624
« Reactie #11017 Gepost op: 10 oktober 2015, 13:36:58 »
Pannekoeken! Ik maak ze altijd met half volkoren/ half bloem. Met kaas, stroop of gebakken appel met kaneel.

Offline Yehudith

• 413
« Reactie #11018 Gepost op: 10 oktober 2015, 13:50:04 »
Donderdag was het rosti, vega burger en spinazie (soort groente, vlees, aardappelen :P ), gisteren Thaise curry in de Efteling, een patatje op het station en een bord soep met tomatensalade thuis.  Vanavond lasagnette (van Knorr, ja :P )

Offline LL de Ling

• Moderator
  • 10.321
« Reactie #11019 Gepost op: 10 oktober 2015, 13:56:19 »
Woensdag gegeten op een theater tweetup. Was lekker! Het was van Haagse Hapjes, risotto en een saladebar dat je zo van tafel kon eten.

Donderdag snel een afhaalwok voor de film.

Gisteren maakte ik voor een vriendin groentestoof met aardappelpuree. Tony Chocolonely toe.