Vegatopia Forum

Wat eten we vandaag?

Offline Selly

• 30.783
Re: Wat eten we vandaag?
« Reactie #10940 Gepost op: 25 september 2015, 19:49:55 »
@selly;
Welke de krat heb jij? Ik zag dat er nu ook een vega receptenkrat was, en ik zag 3 recepten op de site die veganvriendelijk leken.

De weekendkrat Vega. Die is er al heel lang. Voor vegans lijkt hij me minder, er zit bijna wekelijks wel iets met kaas of andere zuivel of ei in.
De gemakskrat vega is nieuw, en die ken ik niet, dus weet niet of het iets voor vegans is  :)

Hm... De Krat bezorgt nu dus wel in heel Nederland? Sinds wanneer is dat? Toen wij een alternatief voor de Hellofreshbox zochten, hebben we deze 'afgekeurd' (ik denk vanwege de bezorglocaties).

Ja volgens mij al een jr in heel nederland.
,,,,فلافل

Offline Hizikigrrrl

• Moderator
  • 21.786
  • Geslacht: Vrouw
« Reactie #10941 Gepost op: 25 september 2015, 22:09:16 »
Pompoensoep met kokosmelk en Marokkaanse specerijenmix. De pompoen heb ik eerst in de oven gebakken, daarna gepureerd in bouillon en dat door een zeef gehaald. Van de prut die overbleef heb ik samen met eieren, zelfrijzend bakmeel, zout en wat water pannenkoekjes gebakken. Met een plens esdoornsiroop opgegeten ;D.

Offline LL de Ling

• Moderator
  • 10.321
« Reactie #10942 Gepost op: 26 september 2015, 00:16:43 »

Vandaag een dagje met mijn moeder op stap. Ik denk dat het een frietje wordt ;)

Ze had al eten klaar: rijst met roerbakgroenten en omelet. Prima.

Vandaag diepvriespizza met (oud)collega's. Doen we zo af en toe, bier erbij. Gelukkig heb ik nu ook vakantie ;)

Offline meisbaer

• 5.622
« Reactie #10943 Gepost op: 26 september 2015, 11:50:57 »
Ik ga vandaag de koude preitaart uit het vegatopia boek uitproberen. Al denk ik dat ie al op is voordat ie koud is  ;)

Offline Yehudith

• 413
« Reactie #10944 Gepost op: 26 september 2015, 11:57:52 »
Vandaag uit eten bij Hills & Mills in Delft. Jolle heeft een cadeaucard gewonnen :).

Online Eelco

• Admin
  • 20.668
  • Geslacht: Man
    • Mijn Homepage
« Reactie #10945 Gepost op: 26 september 2015, 22:58:09 »
Spruitjes en koolraap in een Afrikaansige pindacurrysaus.
War is peace, freedom is slavery, and ignorance is strength

Offline Bast

• 4.149
« Reactie #10946 Gepost op: 27 september 2015, 11:56:18 »
Omelet met o.a. riperkrite tsiis en komkommer. Erbij een standaard slaatje en toe deelden we een snickerdoodle en oatmeal chocolate chipkoekje.
Sin chile, no tiene chiste!

Offline LL de Ling

• Moderator
  • 10.321
« Reactie #10947 Gepost op: 27 september 2015, 19:48:13 »
Gisteren bij mijn zusje gegeten. Mijn zwager maakte pasta met paddestoelen. Toe tiramisu, mmm.

Vandaag Indonesische afhaal uit de toko.

Offline Yehudith

• 413
« Reactie #10948 Gepost op: 28 september 2015, 01:50:58 »
Vandaag hebben wij goulash gehad, die niet echt op goulash leek, maar wel erg lekker was.

Online Eelco

• Admin
  • 20.668
    • Mijn Homepage
« Reactie #10949 Gepost op: 28 september 2015, 01:59:56 »
Kidneybonen, ui en venkel in tomatensaus met kaneel. Prei, champignon en peterselie uit de wok. Basmatirijst met laurierblad, foelie en bosui. Een geslaagde ratjetoe.

Offline Bast

• 4.149
« Reactie #10950 Gepost op: 28 september 2015, 08:41:20 »
Gekookte Texelse zilte aardappels, gekookte bloemkool met nostalgische sausje uit een pakje, gepimpt met boter, sjalot, knoflook en grana padano en een gebakken daslookbraadfilet.
Vanavond een snelle groene curry (met dank aan On/Off Spices) met een restje bloemkool, handje sperziebonen en koriander. Jasmijnrijst erbij met een hard gekookt ei.
Sin chile, no tiene chiste!

Offline neleH

• 1.736
« Reactie #10951 Gepost op: 28 september 2015, 09:32:05 »
Pompoensoep met kokosmelk en Marokkaanse specerijenmix. De pompoen heb ik eerst in de oven gebakken, daarna gepureerd in bouillon en dat door een zeef gehaald. Van de prut die overbleef heb ik samen met eieren, zelfrijzend bakmeel, zout en wat water pannenkoekjes gebakken. Met een plens esdoornsiroop opgegeten ;D.

Klinkt goed!

Offline neleH

• 1.736
« Reactie #10952 Gepost op: 28 september 2015, 09:33:11 »
Gisteren Tom Yamsoep (hmmmmmm!) en vandaag 'iets' met een halve chinese kool.

Offline Miranda

• 3.376
« Reactie #10953 Gepost op: 28 september 2015, 12:45:50 »
Gisteren een salade met zongedroogde tomaten, komkommer, paprika en de heerlijke harde ricotta die ik op een foodmarkt kocht.
Erbij roseval aardappels uit de oven met tijm en knoflook.

Offline meisbaer

• 5.622
« Reactie #10954 Gepost op: 28 september 2015, 12:46:37 »
Gisteren aardappels uit de oven met rozemarijn, sperziebonen en een Vivera burger. Ik geloof dat we nu wel door de Vivera voorraad heen zijn ;)
Vandaag smokkel roti, met kerrieaardappels, sperziebonen, bloemkool en hardgekookt ei. Met wrapjes

Offline jol

• 2.653
« Reactie #10955 Gepost op: 28 september 2015, 13:53:35 »
Zaterdag maakte ik weer eens kaasfondue, lekker op basis van bier (herfstbok) met een pittige boerenkaas en tilsiter. Verder op smaak gebracht met gedroogde tomaatjes, peterselie, bieslook en zwarte peper. Om te dippen lekker brood en veel groenten.
Gisteren aten we een broodje karma met een gemengde salade bij de vegetarische snackbar, was weer :yummie:

Vandaag pompoenpuree met koriander en bloemkool met kerrie, erbij een omelet.

Offline Dame Noire

• 326
« Reactie #10956 Gepost op: 28 september 2015, 16:14:52 »
Gisteren bij een vriendin: stoofpotje van aardappel, wortel en tomaat. Met verse kruiden uit haar tuintje. Vanavond iets heel anders met grotendeels dezelfde ingrediƫnten: hutspot, met gegratineerde geitenkaas en een klein beetje honing.

Offline LL de Ling

• Moderator
  • 10.321
« Reactie #10957 Gepost op: 28 september 2015, 19:44:14 »
Pasta met tomatensaus (gekruid met allerlei Italiaanse kruiden, beetje balsamico en pul biber) en quorn gehakt en een beetje parmezaan.

Online Eelco

• Admin
  • 20.668
    • Mijn Homepage
« Reactie #10958 Gepost op: 28 september 2015, 21:32:12 »
Gebakken aardappeltjes. Gestoofde worteltjes met peterselie. Quonworstjes (die al over datum waren, eigenlijk hadden ze afgelopen maand op de barbecue moeten liggen).

Offline Amarillo

• Forumkenner 2004, 2005, 2007 en 2014
  • 3.233
« Reactie #10959 Gepost op: 28 september 2015, 23:35:42 »
Salade met zoete aardappel en aubergine, al voor de derde keer deze maand. Ditmaal met wat linzen erdoor nog. En ipv little gem AH-moestuintje-andijvie. :D Erg lekker hoor, dit recept, vooral als je er extra veel koriandersaus bij maakt. :kwijl:
Ik wil vega bananenschuimpjes.