Vegatopia Forum

Wat eten we vandaag?

Offline jol

• 2.653
Re: Wat eten we vandaag?
« Reactie #10400 Gepost op: 17 juni 2015, 14:40:06 »
We eten nog steeds maar ik heb niet zo regelmatig tijd hier te posten. Het leven is een beetje raar als je tijdelijk op een zolder bivakkeert. Ik kook regelmatig en broer en vriend (die beide ook vegetariër zijn) vinden dat  helemaal niet erg  ;)  Ook koken we regelmatig samen, een leuke nieuwe ervaring, maar ik zie toch wel uit naar de laatste etappe van dit avontuur, de verhuizing naar ons nieuwe huis. Man en katten ook.

Vorige week woensdag aten we een goed gevulde witlofsalade met gehacktballen erbij. Donderdag's waren de man en ik samen en zijn we van het weer gaan genieten: heel lekker gegeten op het terras van Athene's Olijf op de Burgwal in Delft. Vrijdag maakte ik broccolicurry met vegaballetjes en sla met yoghurtsaus, zaterdag aten we broodjes bij mijn ouders en zondag lekkere kaasjes met alweer broodjes en een flinke salade. Maandag maakte ik van de rest (best wel pittige) broccolicurry een milde groentencurry en die aten we weer met z'n vieren, broer en vriend waren terug van weekendje weg. Erbij zaden- en notenburgers, toe koffie met iets lekkers uit Denemarken. Gisteren was ik wegens druk op het werk laat thuis en at ik alleen: een omelet waarin de rest groentencurry verwerkt was (en flink wat sambal). Ik was net op tijd om mee te genieten van de koffie met nog meer lekkers uit Denemarken   :D
Vandaag weer laat werken, ik heb een boel rauwkost, fruit en een bak kwark klaarstaan.

Zo, ik heb niet zo'n heel goed geheugen maar als het over eten gaat.... ;D

Offline meisbaer

• 5.622
« Reactie #10401 Gepost op: 17 juni 2015, 16:57:05 »
Vanavond beetje makkelijk en vroeg eten, want ik wil nog bloed geven. Pastasalade met tomaat, gebakken aubergine en champignons, komkommer,sla en buffelmozzarella.

Offline Eelco

• Admin
  • 20.666
  • Geslacht: Man
    • Mijn Homepage
« Reactie #10402 Gepost op: 17 juni 2015, 19:18:56 »
Nasi goreng met Chinese kool en wortel (komijn-, koriander- en venkelzaad, szechuan peper). Tempeh in pindasaus. Omeletje. Op tafel gebakken uitjes, zoetzure bloemkool uit het glas, loempiasaus en sambal.
War is peace, freedom is slavery, and ignorance is strength

Offline Hizikigrrrl

• Moderator
  • 21.786
  • Geslacht: Vrouw
« Reactie #10403 Gepost op: 18 juni 2015, 18:17:01 »
Een salade met van alles wat: eikenbladslamix, tomaat, peppadew, walnoten, amandelen, huttenkase, creme fraiche, venkel, basilicum, honing, olijfolie, peper en zout.

Offline Joske

• 2.829
« Reactie #10404 Gepost op: 18 juni 2015, 19:05:36 »
Eergisteren maakte ik een alternatieve risotto, van bio-rijstmengeling (met soja en rode linzen), en een hoop gestoofde groenten van het groentenpakket (koolrabi, venkel, champignons) erdoor.
Gisteren penne met de overschot van de gestoofde groenten.
Vandaag maakt de dochter volkoren spaghetti met tomatensaus, spinazie en ricotta!
« Laatst bewerkt op: 19 juni 2015, 15:05:48 door Joske »

Offline Selly

• 30.783
« Reactie #10405 Gepost op: 18 juni 2015, 19:45:29 »
Bruine rijst, paksoi met veggie oestersaus, knoflook en gember, Tivall balletjes. Misschien zo nog een ijsje.
,,,,فلافل

Offline meisbaer

• 5.622
« Reactie #10406 Gepost op: 18 juni 2015, 20:38:13 »
Ah mini deluxe burgertjes, op broodjes met alles erop en eraan  ;)

Offline Eelco

• Admin
  • 20.666
    • Mijn Homepage
« Reactie #10407 Gepost op: 18 juni 2015, 23:52:16 »
Couscous met aubergine en foul medames.
Vandaag alweer, wegens restje foul medames en aubergine in de aanbieding. En omdat ik dit - in alle bescheidenheid - echt een belachelijk lekker (en makkelijk) gerecht vind.

Offline Sven

• 3.926
« Reactie #10408 Gepost op: 19 juni 2015, 00:37:34 »
Vegetarische moussaka en aardappelkroketten in het bedrijfsrestaurant.
Als je echt ontbijt op bed wil, ga je maar in de keuken slapen.

Offline Bast

• 4.149
« Reactie #10409 Gepost op: 19 juni 2015, 12:22:45 »
Ravioli met gegrilde groenten van de AH en salade ernaast.
Gister uit eten: Paneer pakora, dal makhni, knoflooknan en toe chai met rijstpudding.
Sin chile, no tiene chiste!

Offline Eelco

• Admin
  • 20.666
    • Mijn Homepage
« Reactie #10410 Gepost op: 19 juni 2015, 22:06:27 »
Reuzepastaschelpen met tomatensaus (van verse tomaten, citroen, knoflook, pepertje, laurierblad), met op het laatste moment toegevoegde fijngesneden snijbiet. Erbij aubergine uit de grillpan.

Offline Selly

• 30.783
« Reactie #10411 Gepost op: 20 juni 2015, 17:26:03 »
Witte asperges, hollandaisesaus aardappels, roerei, lenteui
Bij welke Indiër was je Bast?
,,,,فلافل

Offline Eelco

• Admin
  • 20.666
    • Mijn Homepage
« Reactie #10412 Gepost op: 20 juni 2015, 20:18:58 »
Weer reuzepastaschelpen, dit keer met een champignon-rozemarijnsaus. En puntpaprika, courgette en wortel uit de grillpan, afgeblust met citroensap en bestrooid met verse peterselie.

Offline Eelco

• Admin
  • 20.666
    • Mijn Homepage
« Reactie #10413 Gepost op: 21 juni 2015, 20:25:23 »
Spaghetti aglio, olio e peperoncino. Erbij een salade van restjes groente (radijs, koolrabi, puntpaprika, wortel, komkommer en ijsbergsla) met een groene dressing (mosterd, citroensap, wittewijnazijn, ahornsiroop, olijfolie, peterselie, met de staafmixer 'gepureerd').

Offline Selly

• 30.783
« Reactie #10414 Gepost op: 21 juni 2015, 20:51:23 »
Japans: gestoofde diverse groene bladgroenten uit de moestuin met romige sesamdressing, zijdetofu met chili-sojasaus, tofuzakjes gevuld met rijst, Japanse pickles, broccoli met hijikizeewier. Hollandse aarbeien toe.
,,,,فلافل

Offline Wombat

• 2.706
« Reactie #10415 Gepost op: 22 juni 2015, 06:46:08 »
Pizza.

Offline neleH

• 1.736
« Reactie #10416 Gepost op: 22 juni 2015, 09:45:35 »
Zaterdag aten we http://chickslovefood.com/foodvideo-een-gezonde-variant-van-mijn-favo-fast-food/ dit, echt belachelijk lekker!

Gisteren bulgur met pompoen, pompoenpitte, feta, dadels en een salade met olijven. Ook heel lekker. Vanavond weer indian curry (verspakket van AH) met een salade, morgen lasagne met courgette, basilicum en mozzarella (staat al in de koelkast).

Offline jol

• 2.653
« Reactie #10417 Gepost op: 22 juni 2015, 12:34:20 »
Donderdag aten we Chinese kool met champignons, uien en Goodbite kneedgehakt, vrijdag aten we de rest van de kool met tomaat en walnoten, zaterdag pasta pesto met een venkel/grapefruitsalade en gisteren tapas (pimientos padrón, pimientos asados, patatas bravas, ensalade mixta, champignones al ajillo, crema catalana) bij La Taperita in Delft.
Vanavond pasta met broccolisaus en speckjes.
Morgen de asperges uit Het Kookboek, vriend van broer wilde dat al een tijdje maken maar 'het kwam er niet van'. Opgemerkt dat het seizoen ten einde loopt en ik wel wil assisteren  :P, dat hielp hem wel over de streep.
De laatste kans van het seizoen wil ik niet mislopen en na deze week moet ik nog maar zien wanneer ik weer een goed werkende keuken ter beschikking heb!

Offline neleH

• 1.736
« Reactie #10418 Gepost op: 22 juni 2015, 12:40:33 »
Morgen de asperges uit Het Kookboek, vriend van broer wilde dat al een tijdje maken maar 'het kwam er niet van'. Opgemerkt dat het seizoen ten einde loopt en ik wel wil assisteren  :P, dat hielp hem wel over de streep.
De laatste kans van het seizoen wil ik niet mislopen en na deze week moet ik nog maar zien wanneer ik weer een goed werkende keuken ter beschikking heb!

Superlekker recept is dat!

Offline meisbaer

• 5.622
« Reactie #10419 Gepost op: 22 juni 2015, 13:35:06 »
Pizza, van een k&k (bio)bodem, met champies, courgette, paprika, ui en buffelmozzarella.
Morgen nog iets gezonds eten en dan vanaf donderdag festivaleten  ;D (Rock Werchter).  :metal:
Ze beginnen nu langzaam aan op het festival met foodtrucks ipv alleen massacatering, dus ik ben benieuwd of het a) een beetje vlot gaat, b) lekker is en c) niet te extreem veel bonnen  :hungry: