Vegatopia Forum

Wat eten we vandaag?

Offline neleH

• 1.736
  • Geslacht: Vrouw
Re: Wat eten we vandaag?
« Reactie #10360 Gepost op: 09 juni 2015, 08:11:35 »
Morgen een feest op het werk, met BBQ. Er zal vast wel iets geregeld zijn voor de vegetariërs, maar hou mijn hart vast.

Het feest was erg leuk! Het eten maar zozo. Er was maiskolf en wat nepvlees dat overduidelijk veel te lang op de BBQ had gelegend. Verbrand en heel droog.

Wij hadden zaterdag een bbq, er was gelukkig ook aan de vegetariers gedacht (hadden we ook aangegeven bij aanmelding) want ze hadden oa vispakketjes (met een blaadje 'vega' erbij)  :confused:.

De (wel) vegetarische spiesjes werden door de vleeseters weggekaapt omdat ze er van overtuigd waren dat het vlees was. Gelukkig was er stokbrood met satehsaus en een lekker fris biertje van de tap. Plus een terras in de zon  8).

Offline jol

• 2.653
« Reactie #10361 Gepost op: 09 juni 2015, 13:38:24 »
Woensdag vierden we de aankoop van ons nieuwe huis bij Ciao Ciao in Rotterdam Noord, donderdag 'moesten' we weer uit eten omdat alle huisraad in opslag was gezet dus waren we bij De Olijventuin, ook in Rotterdam, en vrijdag trakteerden we broer & vriend bij Popocatepetl vanwege steun en hulp in drukke tijden. Zaterdag kookte ik in hun keuken voor man en mezelf uiensoep, broodje gehacktbal met mosterdsaus en daar maakte ik een flinke salade bij. Zondag maakte ik voor man, broer & vriend sigara böreği en een maaltijdsalade waarbij we broodjes kaas aten. Gisteren kookte ik samen met mijn broer voor ons vieren eiermie met sperziebonen, wortel, ui, champignons en sojabrokjes, erbij k&k pindasaus.

Offline LL de Ling

• Moderator
  • 10.321
« Reactie #10362 Gepost op: 09 juni 2015, 19:52:33 »
Gisteren kwam de buurvrouw ook maar eens proeven hoe ik kookte uit haar HelloFresh-box: spitskool gekruid met currykruiden, gember, rode peper, atjar, cashewnoten en spiegelei erbij.

Vandaag pastasalade met rucola, olijven, zongedroogde tomaten, restje feta en geitenkaas. Het andere deel van de kool moet nog maar wachten ;)

Offline Eelco

• Admin
  • 20.666
  • Geslacht: Man
    • Mijn Homepage
« Reactie #10363 Gepost op: 09 juni 2015, 23:15:42 »
Pellkartoffeln. Erbij een salade van ijsbergsla, radijs, koolrabi, puntpaprika en komkommer met citroendressing.
War is peace, freedom is slavery, and ignorance is strength

Offline Bast

• 4.149
« Reactie #10364 Gepost op: 10 juni 2015, 09:17:31 »
Zondag aten watermeloen-fetasalade met mesclun en ingelegde rode ui, bij nader inzien toch niet volledig vega bitterballen (Happaz van Mora bevatten rundergelatine helaas) en patatas bravas.
Maandag rauwe andijviestamp met vegaknaks en uienjus. Toe aardbeien met sojavanilleyoghurt.
Gister kreeg ik een experiment van patatas bravas met vegaballetjes en paprika in tomatensaus met gestoomde broccoli voorgezet. Toe bonbons.

Vanavond iets met restje paprika, maar weet nog wat..
Sin chile, no tiene chiste!

Offline jol

• 2.653
« Reactie #10365 Gepost op: 10 juni 2015, 15:02:05 »
Ik maakte gisteren macaroni met tomaten/groentesaus, daarbij salade met geitenkaas. Toe yoghurt.

Offline meisbaer

• 5.622
« Reactie #10366 Gepost op: 10 juni 2015, 15:59:04 »
Indonesisch: Eitje in tomatensaus, spitskool, tauge, gebakken tofu. Nog even verzinnen of de tofu in ketjap, pinda- of andere saus wordt gesmoord  ;) Met rijst.

Offline Selly

• 30.783
« Reactie #10367 Gepost op: 10 juni 2015, 18:57:50 »
Wraps met komijnyoghurt, reuzen bonen, paprika, gegrilde aubergine en lente ui, kaas, chipotle  tabasco, mais
,,,,فلافل

Offline Eelco

• Admin
  • 20.666
    • Mijn Homepage
« Reactie #10368 Gepost op: 10 juni 2015, 23:08:54 »
Na het wandelen met de hond moest ik bij de overbuurvrouw biologische aardbeien eten. Als tegenprestatie heb ik haar ervan overtuigd dat aardbeien erg lekker zijn met balsamico en verse munt. Erbij muntthee.

Later op de avond stokbrood met smeerseltjes (hummus, spinazie-witte-bonenspread, smeerkaas, brie) en wat groente (paprika, radijs, komkommer, spinazie) om er op te leggen. Erbij kruidenthee van citroengras, citroenverbene, gember en tijm.

Offline Eelco

• Admin
  • 20.666
    • Mijn Homepage
« Reactie #10369 Gepost op: 11 juni 2015, 20:19:04 »
Stamppot spinazie (echt al heel lang niet meer gehad, lekker!). Erbij een salade van gekiemde fenegriek, koolrabi, radijs, wortel, paprika en ijsbergsla met een honing-mosterddressing.

Offline meisbaer

• 5.622
« Reactie #10370 Gepost op: 11 juni 2015, 21:04:18 »
Pasta met gebakken aubergine, champies, lentui en doperwtjes. Met geraspte geitenkaas en een beetje pesto.

Offline Joske

• 2.829
« Reactie #10371 Gepost op: 11 juni 2015, 21:13:55 »
Eergisteren broccoli en aardappel-curry met cocosmelk en een burger. Gisteren de rest van de curry met gekookte eieren en gestoofde paprika en courgette. Vandaag penne, pesto, mozzarella, tomaatjes en rucola!

Offline neleH

• 1.736
« Reactie #10372 Gepost op: 12 juni 2015, 09:22:07 »
"Iets" met een courgette, die moet op. Nog leuke, zomerse tips?

Offline meisbaer

• 5.622
« Reactie #10373 Gepost op: 12 juni 2015, 12:46:18 »
Fijngesneden (of gespirellid, als je er een hebt) in reepjes of sliertjes en dan rauw als salade met pesto en radijsjes o.i.d?

Offline Miranda

• 3.376
« Reactie #10374 Gepost op: 12 juni 2015, 17:41:34 »
Gegrilde courgette in een couscoussalade, soep, pastasalade, gevuld met rijst en andere groente, inmaken op zoetzuur...

Ik eet straks de kikkererwten met harissasaus uit het Vegatopia kookboek, maar dan op libanees platbrood ipv pita.

Offline LL de Ling

• Moderator
  • 10.321
« Reactie #10375 Gepost op: 12 juni 2015, 17:48:15 »
Woensdag bij mijn zusje een ovenschotel met aardappel en asperge. Lekker. Gisteren een kant en klaren maaltijdsalade van AH. Straks gezellig iets eten met een vriendin in de stad.

Offline Selly

• 30.783
« Reactie #10376 Gepost op: 12 juni 2015, 20:28:12 »
Witte asperges met citroenvinaigrette, lekkere gesmoorde verse doperwtjes en little gem, truffelbrie en nog een kaasje, gebroeders niemeijer stokbrood, tomaatjes, olijven.
,,,,فلافل

Offline Eelco

• Admin
  • 20.666
    • Mijn Homepage
« Reactie #10377 Gepost op: 12 juni 2015, 22:32:05 »
Pellkartoffeln (in de schil gekookte aardappeltjes) met boter, peper en zout. Erbij een uitgebreide salade: ijsbergsla, rucola, koolrabi, wortel, radijs en komkommer met citroen-honingdressing, geroosterde zonnebloempitten en halloumi uit de grillpan.

Offline Selly

• 30.783
« Reactie #10378 Gepost op: 13 juni 2015, 19:26:15 »
Gebakken aardappels, champs, tomaat en lente ui. Spiegelei erbij. Zo blauwe bes en aardbeien.
,,,,فلافل

Offline meisbaer

• 5.622
« Reactie #10379 Gepost op: 13 juni 2015, 20:31:08 »
Bij vrienden op babybezoek, volkorenpannekoeken naturel en met rozijntjes, erop suiker en notenpasta. Ze hebben al een zoontje van ongeveer 3 dus drukke boel. Maar wel gezellig.