Vegatopia Forum

Wat eten we vandaag?

Offline Bast

• 4.149
Wat eten we vandaag?
« Reactie #1020 Gepost op: 02 oktober 2011, 18:25:23 »
Het recept komt binnenkort wel online, kan je zelf aan de slag.

:D

Merci!

Hier werd het sushi trouwens...
Sin chile, no tiene chiste!

Offline haantje

• 5.068
  • Geslacht: Vrouw
Wat eten we vandaag?
« Reactie #1021 Gepost op: 02 oktober 2011, 19:39:10 »
Stamppot andijvie, melksausje met lente ui en tuinkruiden en vegaspekjes. Rumrozijnenvla (heel saai, gewoon uit een pak) toe  :yummie:
"Vroeger, toen kraaiden de hanen nog. Tegenwoordig gapen ze alleen nog maar", zei de dove.

Offline LL de Ling

• Moderator
  • 10.321
Wat eten we vandaag?
« Reactie #1022 Gepost op: 02 oktober 2011, 19:42:02 »
Met wat er nog in huis was: pasta met wortel, kikkererwten, rode peper en restjes kaas. Lekker!

Offline Selly

• 30.783
Wat eten we vandaag?
« Reactie #1023 Gepost op: 02 oktober 2011, 19:57:58 »
De bonenestafette is begonnen ! Ik at daarom een salade met verse borlotti- sperzie en snijbonen. Erbij Romeinse sla en een perendressing. Ook aten we gebakken witte kool op deze manier, yoghurtmuntsoep en 2 soorten kaas (epoisses en colston basset stilton) met brood. En citroenolijven.
,,,,فلافل

Offline Christiaan

• 10.293
Wat eten we vandaag?
« Reactie #1024 Gepost op: 02 oktober 2011, 20:00:19 »
Hoe lang moet die bonenestafette duren? Want zo lang er georganiseerd over getwitterd wordt kan ik ze natuurlijk niet consumeren.

#zouhetechtwatveranderen?
GENERATION 98: The first time you see this, copy it into your sig on any forum and subtract 1 from the generation. Social experiment.

Offline Selly

• 30.783
Wat eten we vandaag?
« Reactie #1025 Gepost op: 02 oktober 2011, 20:01:45 »
Na 10 november kun je ze weer eten (maar je kunt ze natuurlijk ook heimelijk eten) en nee.
,,,,فلافل

Offline koekje

• 2.503
Wat eten we vandaag?
« Reactie #1026 Gepost op: 02 oktober 2011, 20:05:02 »
Ik denk dat ik de laatste bonenfritters ga eten (sorry Bast), erbij wat frietjes en een salade van doperwten, worteltjes en mais in een gekruide citroenyoghurtsaus. Erbij beetje zure komkommersalade. Ik heb vrij laat in de middag broodjes gegeten, dus nu pas weer honger, zo de pit onder de frituurwok eens aansteken.
'Never eat more than you can lift' - Miss Piggy

Offline LL de Ling

• Moderator
  • 10.321
Wat eten we vandaag?
« Reactie #1027 Gepost op: 02 oktober 2011, 20:45:40 »
Na 10 november kun je ze weer eten (maar je kunt ze natuurlijk ook heimelijk eten) en nee.

Sowieso, de boon is toch helemaal niet impopulair, toch?

Offline koekje

• 2.503
Wat eten we vandaag?
« Reactie #1028 Gepost op: 02 oktober 2011, 20:57:21 »
Sperziebonen zijn volgens mij ook best popiejopie, maar de peulvruchten-bonen mogen van mij ook best gepropagandeerd worden. Ik lees vaker (niet zozeer hier) dat mensen dan als avondeten een grote pot bruine bonen (of kapucijners, bij de verkeerde pot meenemen) opentrekken, in het vocht verwarmen en serveren als bijgerecht bij de piepers en de schoenzool, als onderdeel van de heilige agv-maaltijd. Dat kan zoveel beter en leuker. 
'Never eat more than you can lift' - Miss Piggy

Offline haantje

• 5.068
Wat eten we vandaag?
« Reactie #1029 Gepost op: 02 oktober 2011, 21:16:57 »
De sperzieboon viert hoogtij; staat op nummer twee in de Vroege Vogelslijst.
"Vroeger, toen kraaiden de hanen nog. Tegenwoordig gapen ze alleen nog maar", zei de dove.

Offline Christiaan

• 10.293
Wat eten we vandaag?
« Reactie #1030 Gepost op: 02 oktober 2011, 21:25:58 »
Ik lees vaker (niet zozeer hier) dat mensen dan als avondeten een grote pot bruine bonen (of kapucijners, bij de verkeerde pot meenemen) opentrekken, in het vocht verwarmen en serveren als bijgerecht bij de piepers en de schoenzool, als onderdeel van de heilige agv-maaltijd.
Wat nog eens verkeerd begrepen is ook, want bruine bonen zijn geen garoente.
GENERATION 98: The first time you see this, copy it into your sig on any forum and subtract 1 from the generation. Social experiment.

Offline haantje

• 5.068
Wat eten we vandaag?
« Reactie #1031 Gepost op: 02 oktober 2011, 21:34:01 »
Vroegâ aten we ze thuis wel als groente. Op zaterdag met gebakken aardappels, spekjes en augurk  ::)
De combi met gebakken aardappels kan ik nog steeds wel waarderen, maar dan met een goeie bak sla erbij.
Verder is het uitstekend voer na een dag wandelen in de bergen. En aangezien je in den vreemde geen blikken of potten bruine bonen in de supermarkt kunt vinden, gaan die standaard achterin de auto mee als we op kampeervakantie gaan. Nog eens simpel te verwarmen op je kookstelletje ook, klodder mayo erover en bunkeren maar.

Offline Christiaan

• 10.293
Wat eten we vandaag?
« Reactie #1032 Gepost op: 02 oktober 2011, 21:48:58 »
klodder mayo erover en bunkeren maar.
En dan niet ::)?

Offline Eelco

• Admin
  • 20.669
  • Geslacht: Man
    • Mijn Homepage
Wat eten we vandaag?
« Reactie #1033 Gepost op: 02 oktober 2011, 22:39:05 »
Vriendin met drie kinderen te gast. K. had koekjes ('Schweineohren') en appeltaart gebakken. De suikerspinmachine werd ook weer uit het stof gehaald. En 's avonds heeft K. met de kids verse pasta gemaakt (met de pastamachine, die ook weer eens het daglicht heeft kunnen zien).

Nadat ik alle groente had gesneden en alles klaargezet had, mocht de oudste onder mijn kundige leiding een tomatensaus maken, paprika aanbraden en daar de tomatensaus door. En vervolgens mocht hij Turkse yoghurt met nootmuskaat, zout en peper mengen, die hij even later door de door hem gewokte wortel, courgette en venkel mocht gooien.

Viel in de smaak. O ja, we hadden ook nog een simpele salade van sla en bloempjes van onze Oost-Indische waterkers, met een yoghurt-limoen-honing-dressing. En voor een toetje zaten we te vol.
War is peace, freedom is slavery, and ignorance is strength

Offline Bast

• 4.149
Wat eten we vandaag?
« Reactie #1034 Gepost op: 02 oktober 2011, 22:54:23 »
Ik denk dat ik de laatste bonenfritters ga eten (sorry Bast)

Het is je gegund hoor ;)

@Eelco
Hoe smaken die bloemetjes eigenlijk?

Hier toch nog trek, dus me vergrepen aan ongeschilde patat van de biosnackbar.

Offline Christiaan

• 10.293
Wat eten we vandaag?
« Reactie #1035 Gepost op: 02 oktober 2011, 22:59:28 »
@Eelco
Hoe smaken die bloemetjes eigenlijk?
Peperig

Citaat
Ik hoop dat ze wel gefrituurd zijn?

Offline Hizikigrrrl

• Moderator
  • 21.786
Wat eten we vandaag?
« Reactie #1036 Gepost op: 02 oktober 2011, 23:34:09 »
Afhaal chinees. Ik had alleen nasi, gadogado en bakbanaantjes.

Offline Bast

• 4.149
Wat eten we vandaag?
« Reactie #1037 Gepost op: 02 oktober 2011, 23:58:31 »
Ik hoop dat ze wel gefrituurd zijn?

Nee, ik praat gewoon graag tegen die lieve mevrouw ;)

Offline LL de Ling

• Moderator
  • 10.321
Wat eten we vandaag?
« Reactie #1038 Gepost op: 03 oktober 2011, 08:12:38 »
Ik lees vaker (niet zozeer hier) dat mensen dan als avondeten een grote pot bruine bonen (of kapucijners, bij de verkeerde pot meenemen) opentrekken, in het vocht verwarmen en serveren als bijgerecht bij de piepers en de schoenzool, als onderdeel van de heilige agv-maaltijd. Dat kan zoveel beter en leuker. 

Dat ben ik het zeker wel met je eens hoor, maar misschien ben ik te egocentrisch als ik denk dat het wel meevalt.

Maar ik eet ook peulvruchten zoals anderen chocola eten.

Offline LL de Ling

• Moderator
  • 10.321
Wat eten we vandaag?
« Reactie #1039 Gepost op: 03 oktober 2011, 10:49:33 »
Knolselderijstamppot. Hoef het vanavond alleen nog maar even aan te zetten en te stampen.