Hmm. Ik heb iets opgeslagen in mijn grote recepten-bestand. Ik heb het nooit uitgeprobeerd, maar over andere recepten uit het boek ben ik wel positief. Misschien kun je er iets mee.
Paneer
Bron: Boek: 50 Great Curries of India - Camellia Panjabi.
Ingrediënten: 4 deciliter volle melk; 1 deciliter volle yoghurt; zout naar smaak; 2 theelepels citroensap.
Bereiding: Breng de melk aan de kook. Meng de yoghurt met zout (bijvoorbeeld 1 volle theelepel) en het citroensap. Voeg het yoghurtmengsel toe zodra de melk kookt. De massa gaat onmiddellijk schiften en dat is precies de bedoeling: u hebt immers een scheiding van vaste bestanddelen en wei nodig. Laat het mengsel op zacht vuur 7 tot 10 minuten koken. Plaats een (punt)zeef in een kom en giet het mengsel erdoor. De vaste substantie, de verse kaas, blijft achter. Druk al het vocht er uit met een pollepel. Als u de kaas pas later gebruikt, laat de zeef dan zo hangen dat kaas en wei met elkaar in contact blijven. Niet alleen lekker bij spinazie: ook op vers brood, bestrooid met een gemalen specerij of kruid. Korianderpoeder smaakt goed bij oosterse gerechten, maar zoet (kaneel en honing) kan ook.