F. geeft binnen 2 weken een feestje voor zijn 30ste verjaardag, met als thema Hawaii...
We hebben al heel veel themadingen in huis gehaald, maar voor drinken zitten we een beetje met een probleem. We willen graag coctails serveren, maar dan wel lékkere. En er komen maar 2 mensen tappen voor 60 personen, dus we kunnen moeilijk verwachten dat ze a la minute pina colada's maken volgens de regels van de kunst, maar wat batida bij ananas gieten is ook weer zo bleuh. Heeft er iemand goede ideeën voor coctails die je makkelijk op voorhand kan doen en niet suf zijn? We hebben er een diepvries, die we voor ijsblokjes kunnen gebruiken, maar verder is er geen gerij voor handen, het is een eenvoudige tap. Dus alle inspiratie is welkom.
Zelf dacht ik aan de coctail die Lijn vorige keer mee had naar hier, wat gemixte aardbei was (zou het met diepvriesaardbei gaan? Eerst eens proberen), en citroenlimonade, en zelf doe ik er ook nog bitter lemon bij, dat maakt het ook nog iets 'volwassener'. En voor de zoete mensen iets met bleu curaçao zero en ananas en eventueel nog iets.
Er zou zeker iets alcoholisch met cocos bij moeten, maar als je cocosmelk en ananassap mixt zonder blender en ijs, wordt het bij mij altijd een vieze geschifte boel...
Ook, er is nog geen coctaildraad! schande... Mijn favorieten zijn pisco sour en margarita's zonder zout, en ook wel mojito's en caipirinha's, op voorwaarde dat ze volgens de regels van de kunst worden gemaakt, ik houd niet zo van té zoet. Welke coctails lusten jullie het liefst?