Vegatopia Forum

Boodschappen

Offline Eelco

• Admin
  • 20.686
  • Geslacht: Man
    • Mijn Homepage
Re: Boodschappen
« Reactie #20 Gepost op: 30 april 2018, 20:06:55 »
Sinds een paar weken bezorgt de online supermarkt Picnic ook in Nijmegen. Ik had me voor de zekerheid alvast aangemeld en dit weekend besloten dat ik tijdens mijn treinreis ook wel alvast 'boodschappen kon doen'. Je moet namelijk winkelen via de app, een webwinkel hebben ze niet.

Als je al een boodschappenlijstje hebt, is het eigenlijk vooral een kwestie van productnamen intoetsen en dan het gewenste product aan de winkelwagen toevoegen. Het huismerk van Picnic is G'woon, wat volgens mij ook het huismerk van de Jumbo is. Volgens consumententests is Picnic goedkoper dan gewone supermarkten. Ik had het idee dat het prijspeil vrij vergelijkbaar is. Alhoewel: een fles gewone olijfolie is ca. 50 cent goedkoper dan huismerk AH, de zonnebloemolie was ook ca. 10 cent goedkoper, en ook de huiswijn heeft een zachter prijsje. Het uiteindelijke bedrag dat ik moest betalen was echter niet veel lager dan ik had verwacht.

Vandaag werden de boodschappen bezorgd. Ik had als bezorgmoment 15:30-16:30 aangegeven, al 's ochtends wist ik dat het iets als 15:45 zou worden. Via de app kon ik het autootje volgen. De bezorger, Nick (zo las ik), bracht alles in een krat tot de deur. De boodschappen zaten wel in plastic tasjes, wat niet zo milieuvriendelijk is. Echter, de tasjes worden gerecycled, en je krijgt je 35 cent statiegeld dan ook weer terug. Een plezierige verrassing: ik kon ook gewone statiegeldflessen inleveren, het bedrag wordt op mijn bankrekening gestort. O ja, bezorging is gratis.

Groente en fruit heb ik niet besteld, die koop ik het liefst bij de groenteboer. Voor de rest gewoon (G'woon dus) supermarktproducten. Maar eens kijken hoe het huismerk bevalt.

Het welkomstcadeautje, een tros bananen en een pakje Optimel, heb ik aan de buurvrouw gegeven.

Ga ik vaker online bestellen? Ik denk het wel, zeker als ik een half uurtje in de trein of zo zit. En dan zeker zwaardere bulkproducten.
War is peace, freedom is slavery, and ignorance is strength

Offline lieve lijn

• 4.047
  • Geslacht: Vrouw
« Reactie #21 Gepost op: 30 april 2018, 20:51:08 »
Leuke ervaring Eelco. Ga je t blijven doen als de kwaliteit goed is?

Wij bestellen tegenwoordig 1 x per week onze boodschappen bij de jumbo. Alleen laten we t niet bezorgen maar halen we het op.

Op dinsdag en woensdag is dat verzamelen maar 1 euro, en als je je bestelling niet meer na 17:00 de dag ervoor wilt aanpassen dan krijg je een euro korting. Dus betaal je eigenlijk niets daarvoor.

Omdat het een hele grote uitgebreide jumbo is en de groente en t fruit daar altijd super is bestellen we er dat ook. Hoewel t fruit miniem is want dat krijgen we beiden op werk van de baas.
Ga vanavond naar bed met een goed boek, of iig met iemand die er een gelezen heeft!

Offline LL de Ling

• Moderator
  • 10.321
« Reactie #22 Gepost op: 30 april 2018, 21:01:30 »
Wij halen 1 keer per week bezorgen of halen het op bij/door AH. Meestal halen, maar soms is het bezorgen gratis (hetzij cadeautje van AH zelf of bezorging bij een aantal producten). Erg blij mee want het scheelt veel tijd en we hoeven geen supermarkt in (vinden we stom). Het weekmenu samenstellen is soms wel lastig, maar eigenlijk gaat het steeds sneller. We bestellen ook groente en fruit.

Lege flessen leveren we in bij pickup point of geven we mee aan de bezorger.

Picnic wil ik nog wel eens proberen.

Offline Sam

• 7.192
« Reactie #23 Gepost op: 30 april 2018, 21:36:11 »
Ik gebruik nu een maand of vier Picnic en ik vind ze veel beter dan AH, groente en fruit is ook erg goed. Het scheelt me aardig wat geld in vergelijking met de AH, dat het assortiment wat beperkter is neem ik op de koop toe. Ze hebben ook een goed vegetarisch assortiment, oa de Vegetarische Slager.
My candle burns at both ends, it will not last the night
But ah my foes and oh my friends, it gives a lovely light

Offline Eelco

• Admin
  • 20.686
    • Mijn Homepage
« Reactie #24 Gepost op: 30 april 2018, 21:53:23 »
Ik gebruik nu een maand of vier Picnic en ik vind ze veel beter dan AH, groente en fruit is ook erg goed. Het scheelt me aardig wat geld in vergelijking met de AH, dat het assortiment wat beperkter is neem ik op de koop toe. Ze hebben ook een goed vegetarisch assortiment, oa de Vegetarische Slager.
Dat beperktere assortiment vond ik geen probleem, ik koop eigenlijk alleen maar basisproducten. En op den duur is Picnic dus toch goedkoper, begrijp ik? Ik ga er de komende tijd zeker vaker bestellen; een verloren half uurtje (of kwartiertje) om je boodschappenlijstje in te tikken en te bestellen vind je altijd wel. Of, nog handiger, als iets bijna op is, voeg ik het meteen toe aan mijn virtuele winkelwagen in plaats van het op een papiertje te schrijven.

Offline Sam

• 7.192
« Reactie #25 Gepost op: 30 april 2018, 22:28:08 »
Ik voeg ook toe zodra iets op is, en vul aan met weekmenu items. Ik koop ook alleen basis dingen, maar soms wel graag van mijn favoriete merk. Ze hebben ook geen kratten bier. Nadeel ten opzichte van AH: je kunt een bestelling niet wijzigen. Maar aangezien je maar voor 25 euro hoeft te bestellen, is je volgende bestelling toch niet ver weg.

Hun klantenservice is perfect. Ze garanderen versproducten voor x dagen dus ik zou groente en fruit ook eens proberen Eelco. Ik had een avocado die bruin was van binnen. Je vult in de app in dat er iets mis was, maakt met je foon een fotootje rechtstreeks in de app, en bij de volgende bestelling kreeg ik een gratis nieuwe acocado. Hun komkommers zijn veel verser dan die van AH. Het was even zoeken naar de lekkerste tomaatjes maar die heb ik nu ook gevonden.

Offline Sam

• 7.192
« Reactie #26 Gepost op: 30 april 2018, 22:32:42 »
Oh ja, en het is echt stukken goedkoper. AH bezorgen is alleen al rond de 7, 8 euro, op een bedrag van 70 euro is dat al 10% goedkoper. De producten zijn ook zelf al flink goedkoper. Plus dat ik om aan de 70 euro minimum bestelling te komen nog wel eens extra lekkere (lees dure) wijn kocht :) Picnic is maar 25 euro.

Offline Eelco

• Admin
  • 20.686
    • Mijn Homepage
« Reactie #27 Gepost op: 01 mei 2018, 01:15:43 »
Oh ja, en het is echt stukken goedkoper. AH bezorgen is alleen al rond de 7, 8 euro, op een bedrag van 70 euro is dat al 10% goedkoper. De producten zijn ook zelf al flink goedkoper. Plus dat ik om aan de 70 euro minimum bestelling te komen nog wel eens extra lekkere (lees dure) wijn kocht :) Picnic is maar 25 euro.
Haha. Kleinvieh macht auch Mist, zoals de Duitsers zeggen. Met een AH op vijf minuten fietsafstand zou ik sowieso de boodschappen niet laten bezorgen. Maar omdat ik in de supermarkt toch alleen maar boodschappenlijstjes afwerk (en vrijwel nooit tot impulsaankopen word verleid) is dit echt een leuk alternatief. De bezorgers leken ook tevreden en ontspannen te zijn.

Offline LL de Ling

• Moderator
  • 10.321
« Reactie #28 Gepost op: 01 mei 2018, 20:12:21 »
Oh ja, en het is echt stukken goedkoper. AH bezorgen is alleen al rond de 7, 8 euro, op een bedrag van 70 euro is dat al 10% goedkoper. De producten zijn ook zelf al flink goedkoper. Plus dat ik om aan de 70 euro minimum bestelling te komen nog wel eens extra lekkere (lees dure) wijn kocht :)

Haha, dat is precies de reden dat ik AH meestal alleen laat bezorgen als de koffie of de megapakken wc-papier in de aanbieding zijn :). Sinds ik slechts sporadisch nog alcohol drink heb ik geen flessen wijn meer hoeven kopen en zijn we sowieso goedkoper uit natuurlijk.

Ik vind de klantenservice van AH ook echt heel goed, ik heb al regelmatig geklaagd over een product dat ontbrak (nou ja, 1 van de 6 eieren) of ietwat verlepte zakjes groenten en kreeg dan zonder vragen het aankoopbedrag als korting op dezelfde bestelling.

Nu sta ik in de rij voor Picnic, dus eerst maar weer boodschappen bestellen bij AH (pickuppoint denk ik dit keer maar weer; we hebben nog veel op voorraad).
« Laatst bewerkt op: 01 mei 2018, 20:15:27 door LL de Ling »

Offline Sam

• 7.192
« Reactie #29 Gepost op: 01 mei 2018, 21:07:46 »
Met een AH op vijf minuten fietsafstand zou ik sowieso de boodschappen niet laten bezorgen.
Ehhhmm... ik woon op 5 minuten lopen van de AH en ik laat al een jaar of 17 bijna alles bezorgen  :-[ Ik heb nu eenmaal een ultieme hekel aan boodschappen doen.

Offline Windigo

• 525
« Reactie #30 Gepost op: 01 mei 2018, 21:43:37 »
Dat beperktere assortiment vond ik geen probleem, ik koop eigenlijk alleen maar basisproducten. En op den duur is Picnic dus toch goedkoper, begrijp ik? Ik ga er de komende tijd zeker vaker bestellen; een verloren half uurtje (of kwartiertje) om je boodschappenlijstje in te tikken en te bestellen vind je altijd wel. Of, nog handiger, als iets bijna op is, voeg ik het meteen toe aan mijn virtuele winkelwagen in plaats van het op een papiertje te schrijven.

Ik vind Picnic inderdaad ook ideaal, goed assortiment basisproducten en dat er voor mij wordt gesjouwd vind ik heel prettig. En qua prijs is het inderdaad redelijk goedkoop als je t regelmatig gebruikt.
Nothing tastes like compassion feels

Offline Miranda

• 3.376
« Reactie #31 Gepost op: 07 mei 2018, 14:01:04 »
Ik heb ook een keer een bestelling gedaan bij Picnic. Vond het keurig, goede kwaliteit en echt niet duur. Handig ook voor zwaardere spullen.
Nu heb ik een Hoogvliet supermarkt (met het merk dat Picnic ook voert) tegenover mijn voordeur, dus het voelt voor mij echt wat overdreven om te bestellen.
En zeker met groente en fruit wil ik graag zelf kiezen en voelen en zien wat ik koop, maar ook meer keuze hebben in hoeveelheid. Als eenpersoonshuishouden is bijvoorbeeld 400 gram sperziebonen best veel, als ik zelf ga heb ik ook de mogelijkheid om gewoon een handvol te nemen als ik daar genoeg aan heb.

Offline Eelco

• Admin
  • 20.686
    • Mijn Homepage
« Reactie #32 Gepost op: 07 mei 2018, 17:18:30 »
Online kopen is handig. Maar als je dan toch een paar dingen op de dag zelf nodig blijkt te hebben, bijvoorbeeld na het weekend (jaha, ik weet dat de winkels ook op zondag open zijn, maar op die dag boodschappen doen zit nog steeds niet in mijn systeem), dan is het toch wel zo praktisch meteen de hele mik in één keer bij de AH te kopen. De voorraadkast is dus weer gevuld.

Offline Miranda

• 3.376
« Reactie #33 Gepost op: 09 mei 2018, 09:19:16 »
Mijn probleem bij bestellen is ook dat ik niet zo goed kan vooruitplannen als het om eten gaat. Ik weet gewoon op maandag echt nog niet waar in vrijdag zin in zal hebben.
In de supermarkt (of liever nog, op de markt of bij de groenteboer/Turkse super) laat ik me graag verleiden door groenten die er lekker uit zien. Dan bedenk ik later wel wat ik ermee ga doen. Mensen die vooraf kunnen plannen voor de hele week benijd ik soms wel. Lijkt me erg handig, maar mij lukt het nooit.

Offline meisbaer

• 5.627
« Reactie #34 Gepost op: 09 mei 2018, 23:26:40 »
Mijn vriend gebruikt het afgaan van supermarkten voor aanbiedigen als een soort van bewegings/bezigheidstherapie, dus ik denk niet dat wij snel gaan laten bezorgen. Op mijn weg van werk naar huis kom ik, zonder veel om te lopen, al langs 4 supermarkten en een biowinkel, dus ik zelf zou ook geen aanleiding hebben.

Maar die picknick bezorgwagentjes zijn wel helemaal elektrisch, wat in steden natuurlijk een goede stap is.

Offline LL de Ling

• Moderator
  • 10.321
« Reactie #35 Gepost op: 29 juni 2018, 10:31:51 »
Sta inmiddels al een aardige tijd op de wachtlijst bij Picnic en er zit weinig schot in. Wel leuk dat je dan 'wachtverzachters' (gratis producten die je krijgt al je aan de beurt bent) krijgt, maar in dit tempo duur het nog maanden.

Gelukkig hebben we ook van onze AH een gratis bezorgbundel gekregen, omdat onze pick-up point verbouwd wordt. De hele zomer lang, erg fijn.

Offline Eelco

• Admin
  • 20.686
    • Mijn Homepage
« Reactie #36 Gepost op: 29 juni 2018, 14:54:32 »
Sta inmiddels al een aardige tijd op de wachtlijst bij Picnic en er zit weinig schot in. Wel leuk dat je dan 'wachtverzachters' (gratis producten die je krijgt al je aan de beurt bent) krijgt, maar in dit tempo duur het nog maanden.
Hoeveelste ben je op de wachtlijst? Bij mij leek het ook eindeloos te duren, maar als ze eenmaal wat extra autootjes in je buurt hebben, gaat het ineens heel snel.

Offline LL de Ling

• Moderator
  • 10.321
« Reactie #37 Gepost op: 29 juni 2018, 16:12:46 »
Hoeveelste ben je op de wachtlijst? Bij mij leek het ook eindeloos te duren, maar als ze eenmaal wat extra autootjes in je buurt hebben, gaat het ineens heel snel.

3397, en volgens mij heb ik zelf al een 3396 gestaan ;)

Offline neleH

• 1.736
« Reactie #38 Gepost op: 04 juli 2018, 09:09:37 »
Handig lijkt me dat, maar helaas worden boodschappen niet bij ons bezorgd (AH/ Jumbo/ Picnic). Nouja dan maar met de fiets met fietstassen naar de supermarkt. Maar voor de zware en volumineuze  spullen lijkt het me echt handig.

Offline LL de Ling

• Moderator
  • 10.321
« Reactie #39 Gepost op: 23 augustus 2018, 12:02:01 »

3397, en volgens mij heb ik zelf al een 3396 gestaan ;)

Ik kan bestellen!  ;D :D :wortel: