Vegatopia Forum

Seitan Utrecht

0 leden en 3 gasten bekijken dit topic.

rob

Seitan Utrecht
« Gepost op: 27 september 2012, 19:22:16 »
Hallo,

Ik ben opzoek naar een winkel waar betaalbare seitan kan vinden in Utrecht. Ik ben nog niet zo bekend in de stad dus weet niet precies waar ik wat kan vinden.

Alvast bedankt,

Rob

Re:Seitan Utrecht
« Reactie #1 Gepost op: 28 september 2012, 09:33:01 »
Probeer het eens bij een Aziatische toko. Die hebben soms glazen potten met seitan in bouillon (staat 'fried wheat gluten' op) en blauwe blikjes met gemarineerde seitan (heet 'mock duck', 'mock chicken' etc.)

Hier vind je een lijst met toko's in Utrecht: http://tokowijzer.nl/tokos/#toko

Bij natuurwinkels hebben ze ook vaak seitan, maar die is meestal nogal aan de prijs.

De lekkerste en goedkoopste seitan is overigens zelfgemaakte seitan. Je kunt het maken door een deeg te maken van tarwemeel en dat te spoelen tot al het zetmeel eruit is en alleen het eiwit nog over is en dat eiwit dan te koken in bouilon (hier een recept).
Makkelijker is het om op internet een zak tarweglutenpoeder te bestellen (bijvoorbeeld bij een molenwinkel) en daar seitandeeg van te maken. Omdat al het zetmeel er al uit is, hoef je dit deeg niet te spoelen en kun je het meteen koken of stomen (recept voor deze methode op mijn website). Met tarwegluten poeder kun je ook heel lekkere worstjes maken.
Kom eens kijken op Vegetus.nl

Offline Selly

  • *****
  • 30.781
Re:Seitan Utrecht
« Reactie #2 Gepost op: 28 september 2012, 11:29:37 »
En was Rio de Bio in Utrecht niet een wat minder dure biowinkel?
En toko's inderdaad. Er is ook gedroogde gluten te koop soms.
,,,,فلافل

Offline Gnoe

Re:Seitan Utrecht
« Reactie #3 Gepost op: 28 september 2012, 23:08:20 »
En was Rio de Bio in Utrecht niet een wat minder dure biowinkel?
Nee, Rio is juist aan de prijzige kant. Helaas, want die zit het dichtste bij.  ;)