Vegatopia Forum

Dochter die vegetarisch is geworden

Antoinette

Re:Dochter die vegetarisch is geworden
« Reactie #20 Gepost op: 15 september 2012, 18:26:02 »
Aphyna je hebt gelijk hoor. Heel veel vleesvervangers vind ik niet eens zo lekker en daar moet ik dan wat bijdoen, bijvoorbeeld bakken met sambal of soyasaus of ketjap omdat het niet zo smaalvol is zo.
en een rijke salade alleen is ook al heerlijk zoals je omschrijft.
en gelukkig zijn er nog veel soep-soorten, ik ben dol op soep.
de pompoensoep vind ik nogal een gedoe om zelf te maken, maar die uit een zak is ook heerlijk.
om maar eens iets te noemen.

Offline bambi

• 5.560
  • Geslacht: Vrouw
« Reactie #21 Gepost op: 15 september 2012, 19:36:07 »
Je kan de meeste dagen ook lekker vegetarisch eten zonder een als zodanig bedoelde vleesvervanger te gebruiken. Voeg bijvoorbeeld eens wat kidneyboontjes toe aan een frisse salade. En eet er een linzensoepje met brood bij. Verwerk vaker paddenstoelen en nootjes/pitjes in gerechten. Je kan ook zelf vegaburgers kneden van linzen/bonen/kikkererwten, paneermeel, kruiden en ei! Maak ook eens een aardappeltortilla, of andere gerechten waarin je eieren als ingredient gebruikt (hoewel gewoon een eitje natuurlijk ook lekker is).

Seitan vind ik trouwens een lekkere vleesvervanger, te koop bij natuurwinkel en toko. Het is gemaakt van gluten uit tarwemeel.

Paddenstoelen als voedingsbron was toch een fabeltje?
Rivier O Rivier jy's die diepste woord wat ek ken

Offline Hizikigrrrl

• Moderator
  • 21.786
« Reactie #22 Gepost op: 15 september 2012, 19:39:03 »
Je kan de meeste dagen ook lekker vegetarisch eten zonder een als zodanig bedoelde vleesvervanger te gebruiken. Voeg bijvoorbeeld eens wat kidneyboontjes toe aan een frisse salade. En eet er een linzensoepje met brood bij. Verwerk vaker paddenstoelen en nootjes/pitjes in gerechten. Je kan ook zelf vegaburgers kneden van linzen/bonen/kikkererwten, paneermeel, kruiden en ei! Maak ook eens een aardappeltortilla, of andere gerechten waarin je eieren als ingredient gebruikt (hoewel gewoon een eitje natuurlijk ook lekker is).

Seitan vind ik trouwens een lekkere vleesvervanger, te koop bij natuurwinkel en toko. Het is gemaakt van gluten uit tarwemeel.

Paddenstoelen als voedingsbron was toch een fabeltje?

Voor de proteine hoef je het niet te doen, idd. Ze bevatten wel veel vitamines, mineralen en andere gezonde stoffen.

Offline Aphyna

• **
  • 73
« Reactie #23 Gepost op: 15 september 2012, 20:49:56 »
Oh, ik dacht dat ze wel gezond waren en ook wat eiwit bevatten (in het kader van gevarieerd eten, niet perse in enorme hoeveelheden).

Maar ze hebben nog een belangrijke functie, namelijk smaak en structuur. Voor mij is de truuk een beetje dat eten écht lekker wordt wanneer het voldoende structuren bevat. Wanneer je een 'prutje' gestoofde groenten hebt, is het fijn als daar iets taais (die rol heeft vlees vaak) of knapperigs oid doorheen zit. Zelfde in een salade, zongedroogde tomaatjes of blokjes feta voegen niet alleen smaak toe maar ook 'leuk kauwen'.
Champignons zijn ook rauw lekker! Of minimaal aangebakken op hoog vuur.

« Reactie #24 Gepost op: 17 september 2012, 22:30:23 »
Een Blabla heb ik nog nooit van gehoord, dat ga ik googelen straks :)
Ja, eigenlijk is vegetarisch koken niet veel verschil met hoe ik het al langer voor haar deed, omdat ze vlees nooit lekker vond, alleen toen ze aan kwam met veganistisch dacht ik 'oeps... en nu?' Maar het valt mee, ze is niet heel erg strikt, zegt bijvoorbeeld dat ze de eieren van onze eigen kippen wel wil eten omdat ze weet dat die vrij en goed leven (zijn nog te jong, zullen pas over een maand of twee gaan leggen, maar goed  :) )

Op dat planteneter programma kom ik nog terug, ik moet om 5 uur op, tijd om te gaan slapen voor nu...

« Reactie #25 Gepost op: 18 september 2012, 16:41:44 »
Ik vraag me opeens af of die Loving Hut in Maastricht wel echt bij die keten hoort... het verschilt zo erg met de restaurants die op de officiele site (www.lovinghut.com) vermeld staan en ze staan daar nergens bij.... Op de folder van hun staat als internetadres www.lovinghut.nl, als ik daar op kijk klopt dat niet. Hmm vreemd eigenlijk.

Offline chantalv80

• 911
« Reactie #26 Gepost op: 19 september 2012, 23:26:48 »
Ik vraag me opeens af of die Loving Hut in Maastricht wel echt bij die keten hoort... het verschilt zo erg met de restaurants die op de officiele site (www.lovinghut.com) vermeld staan en ze staan daar nergens bij.... Op de folder van hun staat als internetadres www.lovinghut.nl, als ik daar op kijk klopt dat niet. Hmm vreemd eigenlijk.

Frappant  ???
Want a sugarcube?

Offline Draek

• 4.449
  • Geslacht: Man
    • Geen dier voor plezier! Stop het circus!
« Reactie #27 Gepost op: 20 september 2012, 11:50:07 »

Volgens mij gaat er een hoop mis bij hun in Maastricht vanaf het begin. Ze waren ook maanden later open dan gepland. En personeelsproblemen enzo. Ze kennen ze bij Loving Hut Leuven, dus ik denk dat ze wel een franchise zijn, maar mss nog niet echt perfect.
Stem op de Partij voor de Dieren