Vegatopia Forum

Mega Vega tonijn bagel (Bagels & Beans)

0 leden en 8 gasten bekijken dit topic.

Offline bambi

  • ******
  • 5.560
  • Geslacht: Vrouw
Re:Mega Vega tonijn bagel (Bagels & Beans)
« Reactie #20 Gepost op: 29 juli 2012, 14:54:21 »
Kruiden en specerijen, en ook aroma: jammer voor de mensen met allergie voor bepaalde kruiden. Misschien om de receptuur geheim te houden?
Rivier O Rivier jy's die diepste woord wat ek ken

Offline Monica

  • ***
  • 231
Re:Mega Vega tonijn bagel (Bagels & Beans)
« Reactie #21 Gepost op: 29 juli 2012, 15:34:56 »
Ook heb ik de no tuna weleens in een gerecht gebruikt dat we vroeger met echte tonijn aten (toen ik nog vis at). M'n vriend vond zelfs de vegetarische versie van nu lekkerder dan die met de echte tonijn van vroeger. Dus het biedt wel degelijk perspectieven.
Wat heb je met de no-tuna gemaakt wat je eerder ook wel eens maakte? Tot nog toe heb ik alleen tonijnsalade voor op brood van de no-tuna gemaakt en ik vraag me af of je het echt hetzelfde kunt gebruiken als een blikje tonijn in bepaalde gerechten.

Van een receptkaartje van AH.

In plaats van de blikjes tonijn heb ik 1,5 zakje no tuna gebruikt.

Hier staat het recept: klik
« Laatst bewerkt op: 29 juli 2012, 15:37:12 door Monica »

Re:Mega Vega tonijn bagel (Bagels & Beans)
« Reactie #22 Gepost op: 29 juli 2012, 16:35:04 »
Waar haal je die no tuna dan? Heb nog weinig ervaring met visvervangers

Offline Dennis23

  • ***
  • 228
  • Geslacht: Man
Re:Mega Vega tonijn bagel (Bagels & Beans)
« Reactie #23 Gepost op: 29 juli 2012, 17:29:28 »
Waar haal je die no tuna dan? Heb nog weinig ervaring met visvervangers

Ik denk dat ze deze misschien gebruikt heeft:
www.devegetarischeslager.nl/shop/vegetarische-slager-lijn/de-vegetarische-slager-tonijn-2-x-150-gram
Verkrijgbaar in onder andere: Ekoplaza, COOP supermarkt.


Andere bron
www.veggiedeli.nl/webshop/visvervangers (wel zeer hoge verzendkosten + hoge minimale bestelwaarde van €25+ €12,50 verzendkosten) (verzendkosten is alleen laag als je voor heel veel besteld)

er zijn zeker wel meer mogelijkheden voor visvervangers

Offline Dennis23

  • ***
  • 228
  • Geslacht: Man
Re:Mega Vega tonijn bagel (Bagels & Beans)
« Reactie #24 Gepost op: 29 juli 2012, 17:37:02 »
Wie heeft de Mega Vega tonijn bagel geprobeerd van Bagels & Beans?
Wat vonden jullie ervan?

www.bagelsbeans.nl/images/home/actiebagel_megavega.jpg

Tegenvallen.
Zoals op het plaatje in de link, zo kreeg ik 'm helaas niet. Ik heb 'm in Almere gegeten. Je moest het wel weten dat ze 'm hadden, want ik zag het nergens aangegeven staan. De blaadjes sla waren deels wat verlept en de hoeveelheid tonijnsalade vond ik teleurstellend en niet zo smeuig als op de foto. Het was echt een hele kleine hoeveelheid (een flinke eetlepel vol). De smaak was verder prima, ook een lekkere bagel eronder en m'n dochter vond het bizar echt naar tonijn smaken, maar toch wel erg lekker zei ze. Ik weet niet of de bagel nog verschilt per locatie en daarmee ook de opmaak van het broodje, maar ik denk niet dat dit broodje niet-vegetariërs over de streep zal trekken. Ik had achteraf liever een ander vegetarisch broodje besteld eerlijk gezegd.

Ik ben wel een fan van de producten van de Vegetarische Slager en gebruik ze thuis regelmatig. Ook heb ik de no tuna weleens in een gerecht gebruikt dat we vroeger met echte tonijn aten (toen ik nog vis at). M'n vriend vond zelfs de vegetarische versie van nu lekkerder dan die met de echte tonijn van vroeger. Dus het biedt wel degelijk perspectieven. Wel merk ik in mijn omgeving (bij verstokte vleeseters dan) een soort aversie tegen alles wat onder de noemer vegetarisch valt. Dat zal dan wel smakeloos en sponzig zijn enzo. Maar goed ik doe ook geen moeite om daar tegenin te gaan. Onbegonnen werk.

Wat betreft de prijs. De producten zijn helaas wel duurder geworden. Eerst waren de verpakkingen groter (was eigenlijk handiger voor ons) en de prijs was lager. Dat vind ik wel een minder leuke ontwikkeling, maar als je een gerecht met vis of vlees of biologisch vlees voor 4 personen klaarmaakt, kost het ook een flinke duit en ook barbecuen met vlees is niet goedkoop, dus wat dat betreft is het misschien wel in verhouding.

Jammer dat de bagel minder goed was. De smaak kan misschien wel beetje verschillen, maar alleen omdat de medewerkers per vestiging meer blaadjes of iets anders erin stoppen. Ik had het vermoedde al dat ze weinig tonijn erin hadden gedaan. maar smaken verschillen eenmaal.

In mijn eigen omgeving merk ik ook, dat mensen zeggen dat vega minder goed smaakt en weinig keuze is. Terwijl er meer mogelijkheden zijn dan vlees. Bovendien weten ze niet eens wat voor schade ze verrichten. Er wordt meer schade verricht dan alleen dierenlevens. Ik had sommige vrienden van me wel die vegetarische kip laten proberen van de vega-slager. ze vonden het allemaal wel lekker. Bovendien had ik ooit gehoord dat de overheid accijncen op vlees gaan gooien. Ik heb alleen die artikel niet bewaard, ik dacht dat ik het ooit ergens op internet las maar weet niet meer waar.

Re:Mega Vega tonijn bagel (Bagels & Beans)
« Reactie #25 Gepost op: 11 augustus 2012, 13:12:06 »
heb hem vandaag gegeten.
Ik vond het erg lekker. heb ook toen ik nog vlees at nog nooit tonijn gegegeten dus heb geen vergelijkingsmateriaal.
heb ook nog nooit vega tonijn gehad.
Vond hem erg smakelijk. een goed aangeklede bagel.
Vroeg of hij vast bleef maar dat hing af van de verkoop. Dus als we hem massaal gaan kopen blijft hij mss op de kaart :D

Offline zrtx

  • **
  • 26
Re:Mega Vega tonijn bagel (Bagels & Beans)
« Reactie #26 Gepost op: 21 september 2012, 14:55:25 »
ik heb deze bagel gemist.. gisteren dus maar die vegetarische tonijn gekocht en zelf een salade gemaakt. best lekker spul!

Re:Mega Vega tonijn bagel (Bagels & Beans)
« Reactie #27 Gepost op: 21 september 2012, 18:59:22 »
ja, zelf maken is ook lekker. Had hem van de vegt slager, lekker met kappertjes, uitje etc

Re:Mega Vega tonijn bagel (Bagels & Beans)
« Reactie #28 Gepost op: 29 september 2012, 21:39:54 »
Kortom,
Welgeteld 2 personen op vegatopia hebben hem geproefd, 1 schepje tonijn en over het geheel niet enthousiast.
De meeste B&B's bieden het niet bepaald actief aan, het is dat mensen het via de nieuwsbrief en acties van de vegetarische slager zelf hebben gehoord anders had een groot deel niet ontdekt dat ze het hadden.
Ik dacht nog wel dat het zo'n goed idee was: niet dus?

Offline Maartje!

  • Staafmixermeisje. Pur sang.
  • ******
  • 6.752
Re:Mega Vega tonijn bagel (Bagels & Beans)
« Reactie #29 Gepost op: 29 september 2012, 23:16:22 »
Wat je met dat laatste bedoelt begrijp ik niet, maar dat niet (actief) aanbieden klopt niet; de laatste keer dat ik bij een b&b was stond hij op een bordje aangekondigd als bagel van de maand. Ik heb hem niet geprobeerd omdat ik vis smerig vind, niet omdat ik vegavis geen spannend concept vind.
This is between me and the vegetable!