Ok, ik zit er al tijden over te piekeren, de voeding van L.
Ik zou haar uiteraard het liefste volledig veganistisch willen opvoeden, maar ik begin er toch steeds meer aan te twijfelen. We zaten al met het sociale aspect (praktisch nooit mee kunnen eten bij traktaties op school, lastig op feestjes, dat soort dingen), maar ik twijfel ook steeds meer over het gezondheidsaspect. Ik geloof wel dat het kan, mits je heel zorgvuldig de maaltijden afstemt, en ik vraag me af of ik zo zorgvuldig kan zijn. Hoe dan ook, ik begin er dus steeds meer aan te denken om haar toch wel wat dierlijke producten te laten eten. Eieren lijken me een makkelijke en voedzame oplossing. Ik zou ze dan alleen het liefste van iemand zoals Haantje willen hebben; iemand die een paar kipjes heeft en daar liefdevol mee omgaat. Haantje woont alleen iets te ver weg en ik ken niemand in mijn omgeving die kippen heeft (tja, niet zo gek ook, in Amsterdam). Daarom vroeg ik me af of er iets bestaat, waarbij je eieren van dat soort mensen kan kopen, het liefste niet al te ver van de stad? Heeft iemand een idee hoe ik daar achter kan komen? Het heeft geen haast want we hebben nog geen knopen doorgehakt en het is nu sowieso nog niet nodig, maar ik zou het fijn vinden als ik weet dat de mogelijkheid er is.