Vegatopia Forum

Het hangt in de lucht...

Offline @rno

• 2.330
  • Geslacht: Man
Het hangt in de lucht...
« Gepost op: 25 juni 2012, 19:29:00 »
Je hoort andere mensen praten over "vegetarische" onderwerpen, zonder dat je daar zelf de aanleiding van bent.
Kip, het meest veelzijdige stukje vrees. Sh*t!

Offline @rno

• 2.330
Re:Het hangt in de lucht...
« Reactie #1 Gepost op: 25 juni 2012, 19:36:13 »
Op kantoor bij een bureau verderop zitten twee medewerksters van de administratie te praten over het verschil tussen een plofkip en een gewone kip. Ik kon niet alle details horen, maar ik vond het toch wel interessant, dat dit een onderwerp was waarover deze fervente vlees etende mensen over praatten.

Tijdens de lunch die het kader gezamenlijk nuttigt met veel vleeswaren, roept een hoog op de loonschaal staande collega dat hij nooit meer bloedworst zal eten, omdat hij een paar dagen geleden had gezien hoe dit gemaakt werd. Hij wilde hier nog verder over uitweiden, maar z'n disgenoten wisten snel op een ander onderwerp over te gaan. Ik en een halve pescotariër wilden hem nog aanmoedigen om meer te vertellen, maar helaas....

Offline Bast

• 4.149
« Reactie #2 Gepost op: 25 juni 2012, 19:55:56 »
Het is wachten tot de vegan=healthy hype vanuit Amerika overwaait. Met alle boeken, blogs en melkallergie is het een kwestie van tijd...
Sin chile, no tiene chiste!

Offline @rno

• 2.330
« Reactie #3 Gepost op: 13 juli 2012, 20:26:03 »
Op kantoor kwam ik net aanlopen toen ik twee collega's hoorde praten over het drinken van melk. Veel heb ik er niet van gehoord, maar ik begreep dat één collega aangaf dat mensen geen melk moeten drinken.
Ze gingen uit elkaar en ik fluisterde in het oor van die laatste collega dat de mens het enige zoogdier is, dat na de zuigelingentijd nog melk drinkt.

« Reactie #4 Gepost op: 17 september 2012, 22:36:15 »
Over dat melk drinken klopt. Waar ik nog niet zo lang geleden voor gek werd verklaard omdat ik mijn dochter geen melk gaf en men mij probeerde te overtuigen dat het gezond was, wel moest enz enz, merk ik nu dat steeds meer mensen toch de melk laten staan... (gek eigenlijk dat ik al zo lang roep dat koemelk voor koeien is en ik over mijn eigen vleesconsumptie echt eerder nooit heb nagedacht...)