Vegatopia Forum

Cafetaria de Coevering Geldrop

Janzzen

Cafetaria de Coevering Geldrop
« Gepost op: 05 juni 2012, 22:49:33 »
Beste vegatopia forum leden, mail wisseling hieronder zegt naar mijn mening al genoeg over deze restaurant waar vegetariërs als dommeriken worden beschouwd.... Wees gewaarschuwd!
Alvast veel leesplezier! GR Jansen

-----Oorspronkelijk bericht-----
Van: Jansen
Verzonden: maandag 4 juni 2012 1:07
Aan: De Coevering
Onderwerp: Bericht via Eet.nu

Beste Meneer/Mevrouw,

Op Zaterdag 2 juni om een uurtje of 9:15 ben ik naar u snackbar geweest om
dus nogmaals van u lekkere snacks te genieten. Helaas werd ik door een van u
medewerkers niet netjes behandeld en ook nog beledigd omdat ik een
vegetarische gerecht wilde.
De naam van de medewerker kan ik mijn niet herinneren, maar het was een
mollig/dik meisje. Ze sprak mij chagrijnig aan en vervolgens toen ik haar
aangaf of zij de vegetarische croquet apart wilde bakken omdat het niet
vegetarisch is als het in dezelfde olie gebakken word als de vlees snacks,
gaf zij als antwoord dat jullie dat nooit apart bakken en het gaat nergens
over.
Ik weet van mijn vorige bezoekje dat daar een medewerker mij zelf heeft
gezegd om aan te geven als ik wil dat de vegetarische snacks apart gebakken
moeten worden. Ik vond dit dus heel erg beledigend en heb het eten daarna
maar weg gegooid aangezien dat zij het niet apart heeft laten bakken. Na dit
indecent vind ik het helaas jammer dat ik dan maar voortaan ergens anders ga
eten omdat ik zo behandeld werd, terwijl ik in mijn vorige bezoekjes wel
normaal werd behandeld door de overige medewerkers.

Mvg,
Jansen  

-----Hun Antwoord------
Beste Meneer/ Mevrouw Jansen,

Ik zal betreffende medewerker aanspreken op haar uitspraken,en gedrag,
Maar wil u wel mededelen dat wij inderdaad vegetarische snacks
Niet apart frituren en zeker bijv.groentekroket omdat wij op de 1e plaats :
avonds maar 1 snackpan en 1 frietpan aan hebben staan{vet lijdt veel van
paneermeel}
2e plaats : bij vegetarische snacks in frituur geen smaak overdracht plaats
vindt
3e plaats: alleen GLUTE vrije snacks worden apart gefrituurd daar deze
personen ivm gezondheid niet in het zelfde frituurolie kunnen/mogen
Maar deze verkopen wij dan ook niet na 20.00 uur!!daar de kosten hoger zijn
als de baten { energie en hoogwaardige 100% plantaardige frituurolie )

Hopende u voldoende te hebben geïnformeerd
Teken ik MET VRIENDELIJKE GROET,

[naam]
Cafetaria de Coevering
Geldrop

Edit Vegatopia: naam van de restaurant-eigenaar weggehaald.
« Laatst bewerkt op: 06 juni 2012, 09:57:44 door Selly »

Offline Bast

• 4.149
Re:Cafetaria de Coevering Geldrop
« Reactie #1 Gepost op: 06 juni 2012, 00:18:31 »
Heel vervelend, dit had anders aangepakt kunnen worden. Maar een meningsverschil (smaakoverdracht is niet uw punt immers, het gaat om de bereiding in zijn geheel) betekent nog niet dat vegetariers als dommerik weg gezet worden. Immers, voor 20 uur bieden ze wel de mogelijkheid (en dat is vergeleken met vele andere plekken toch een dienstverlening die niet vaak bekend is, laat staan geboden wordt). Dat de ene werknemer die u trof dit niet kon of wenste uit te leggen op een normale manier is erg klantonvriendelijk. Zeker ook omdat er nu eten voor Jan met de korte achternaam weg gegooid is. Toch hoop ik dat als u er verder nog even over na denkt, u ook tot de conclusie komt dat de uitbater wel degelijk een goed punt aanhaalt als het gaat om de kwaliteit van het vet en dat het economisch niet haalbaar is een extra friteuse aan te hebben nadat de drukte rond etenstijd is geweest. Of vindt u het wel milieuvriendelijk dat er een hele bak vet voor een enkele vegetarier aan staat en nauwelijks gebruikt weer weg gegooid kan worden?
Sin chile, no tiene chiste!

Aiko

« Reactie #2 Gepost op: 06 juni 2012, 00:30:15 »
Ook ik zie de redelijkheid van de uitleg wel in waarom er niet volledig overal rekening gehouden kan worden met alle vormen van (vrijwillige) voedselhandicaps. Zit me wel af te vragen of er misschien wel meer klanten zijn in de groep vegetariers-die-gescheiden-frituren-wensen, dan mensen met coeliakie. Geseggregeerde frituren tot acht uur voor deze groep vegetariërs zou weliswaar een aardige service kunnen zijn, ook al is het een gedoe met een derde frituurpan.

(Zijn snackbars eigenlijk verplicht tot glutenvrij kunnen frituren, zit ik me even af te vragen?)

Offline greet

• 2.671
« Reactie #3 Gepost op: 06 juni 2012, 09:34:12 »
Ik vind het eigenlijk best een net antwoord... Oké, het zou leuk zijn dat er overal rekening gehouden wordt met de veggies, maar als het economisch niet haalbaar is, tja.
Wel sneu als ze je ervoor voorgelogen hebben (?of niet, maar zo komt het verhaal op mij over...), dat is niet netjes, als ze iets niet doen moeten ze er wel eerlijk over zijn vind ik, dan kan je als klant nog kiezen voor andere opties.

Offline Bast

• 4.149
« Reactie #4 Gepost op: 06 juni 2012, 15:00:21 »
Er is geen verplichting om glutenvrij aan te bieden. Dat gaat ook niet gebeuren denk ik, want een professionele keuken zal nooit een 100% garantie kunnen geven dat het daadwerkelijk glutenvrij is als hun keuken niet volledig glutenvrij is. Gluten worden nu wel als een allergeen aangemerkt en dit moet vermeld worden door producenten. Zelfs al gaat het alleen om sporen, omdat bijvoorbeeld in de fabriek ook producten worden gemaakt die wel gluten bevatten. Dit staat juridisch ook wat sterker dan bijvoorbeeld de omschrijving vegetarisch die volgens mij niet wettelijk gedefinieerd is.

Offline @rno

• 2.330
  • Geslacht: Man
« Reactie #5 Gepost op: 06 juni 2012, 20:37:11 »
Een soortgelijk incident had ik bij de Febo, een paar jaar geleden. De Febo (hoofdkantoor) had met trots aangekondigd dat ze een vegetarische snack "Vitaaltje" in hun assortiment hadden opgenomen. Er hing zelfs een reclameposter in de snackbar.
En ik kwam natuurlijk ook met het verzoek om het betreffende product apart te frituren. Met een smoesje gaf de snackbarchef aan dat ze geen Vitaaltjes meer hadden. Het product is vervolgens uit hun plaatselijke assortiment weggehaald, evenals de poster.

http://www.febodelekkerste.nl/catalog/?v=2&id=27

Op dit forum is het Vitaaltje als eens ter sprake geweest. Ze worden niet apart gefrituurd.

Vegetariërs zijn lastig.

Kip, het meest veelzijdige stukje vrees. Sh*t!

« Reactie #6 Gepost op: 06 juni 2012, 21:35:45 »
Het product is vervolgens uit hun plaatselijke assortiment weggehaald, evenals de poster.
.
.
Vegetariërs zijn lastig.

Bedankt hoor! Als lastige vegetarier verknal je het dus ook voor de gemoedelijkere? 8)
Ik hoop gewoon dat ik niemand terug zie staren als ik eenmaal in de ruimte ben en naar buiten kijk.
William Shatner

Offline @rno

• 2.330
  • Geslacht: Man
« Reactie #7 Gepost op: 07 juni 2012, 00:04:45 »
Het product is vervolgens uit hun plaatselijke assortiment weggehaald, evenals de poster.
.
.
Vegetariërs zijn lastig.

Bedankt hoor! Als lastige vegetarier verknal je het dus ook voor de gemoedelijkere? 8)

Ze hadden eerste in het Vitaaltje gelatine gedaan. Kennelijk dankzij de lastige vega's hebben ze dit vervangen.

McDonalds had geruime tijd geleden in alle filialen groentenburgers. Maar kennelijk kwamen zelfs de gemoedelijke vegetariërs hier niet voor naar de Mac.
Kip, het meest veelzijdige stukje vrees. Sh*t!

Offline Bast

• 4.149
« Reactie #8 Gepost op: 07 juni 2012, 14:13:30 »
De Febo vriest hun snacks niet in en aangezien de Vitaaltjes een minder populaire snack zijn als bijvoorbeeld een kroket, zal daar ook minder voorraad van zijn. Beter dat het soms ook gewoon op is, dan weet je iig dat er geen eindeloze voorraad ligt te vriesdrogen tot gebruik. Verkoopt het ding niet, dan zal die uit het assortiment gehaald worden bij de desbetreffende locatie. Vergelijk het maar met je kleine supermarkt op de hoek, die zullen ook hun assortiment op de vraag moeten aanpassen en niet alles aan kunnen bieden wat bij hun grotere filialen wel in de schappen ligt. Eerder logisch dan een complot in mijn ogen, maar ik ben dan ook zo'n afvallige die niet strikt is als het gaat om apart frituren. Net zoals er ook vegetariers zijn die niet strikt zijn met gelatine.

De groentenburger van de Mac en de bereiding ervan is al uitvoerig besproken in de Mac draad. Die burger wordt ook nauwelijks gepromoot, al is die in Amsterdam nog weleens in de reclame geweest in het centrum. Kennelijk is het toch een soort van extra service voor die ene vegetarier die er wel wil eten. Als calorie-arme optie valt ie ook niet aan te prijzen.

« Laatst bewerkt op: 10 juni 2012, 14:40:54 door Bast »