Vegatopia Forum

Vragen wat er in zit!

Hawx

Vragen wat er in zit!
« Gepost op: 11 mei 2012, 18:43:09 »
Ik krijg bijna altijd rare blikken naar me geworpen als ik vraag in een cafe of eethuis of er gelatine in deze taart zit of dierlijk stremsel in de kaas!
Ze kijken me aan alsof ik de domste persoon in de wereld ben!
« Laatst bewerkt op: 11 mei 2012, 19:56:12 door Hawx »

Offline @rno

• 2.330
  • Geslacht: Man
Re:Vragen wat er in zit!
« Reactie #1 Gepost op: 11 mei 2012, 18:56:58 »
Dat heb ik nou nog nooit meegemaakt.
Kip, het meest veelzijdige stukje vrees. Sh*t!

Offline Poek

• Forumkenner 2006, 2009 en 2011
  • 11.928
    • dimitri.org
« Reactie #2 Gepost op: 11 mei 2012, 19:23:51 »

Zal het niet zijn dat ze zelf niet weten wat het is?

Online Eelco

• Admin
  • 20.665
    • Mijn Homepage
« Reactie #3 Gepost op: 13 mei 2012, 01:16:34 »
Velen van ons hebben het nodige beleefd tijdens feestjes en bedrijfsuitjes. Rare blikken heb ik eigenlijk nooit gekregen (vragen of de kaas vegetarisch gestremd is en of het dessert gelatinevrij is, is echt geen teken van domheid). Wel is het handig om vooraf al te weten waar je aan toe bent. Naar aanleiding van je vraag/opmerking heb ik een aantal tips bij elkaar gezocht en gezet in de Vraagbaak.
http://www.vegatopia.com/vega/vraagbaak/120-algemeen/11930-vegetarisch-eten-op-feestjes-en-bedrijfsuitjes
War is peace, freedom is slavery, and ignorance is strength

Offline Lollo Rossa

• **
  • 25
  • Geslacht: Vrouw
« Reactie #4 Gepost op: 19 mei 2012, 16:51:01 »
Ik krijg bijna altijd rare blikken naar me geworpen als ik vraag in een cafe of eethuis of er gelatine in deze taart zit of dierlijk stremsel in de kaas!

Gewoon maling hebben aan die blikken. Idd, veel mensen vinden vegetariƫrs maar moeilijk doen of het boeit ze gewoon niet, maar er zijn ook genoeg mensen die vragen gaan stellen en er mee over willen weten. Vaak weten ze ook niet zeker of iets wel of niet vegetarisch is.

« Reactie #5 Gepost op: 21 mei 2012, 16:07:34 »

Gewoon maling hebben aan die blikken. Idd, veel mensen vinden vegetariƫrs maar moeilijk doen of het boeit ze gewoon niet, maar er zijn ook genoeg mensen die vragen gaan stellen en er mee over willen weten. Vaak weten ze ook niet zeker of iets wel of niet vegetarisch is.
Da's ook meer mijn ervaring, dat laatste. Veel mensen weten het niet maar willen het wel graag weten.