Vegatopia Forum

Veganistisch / vegetarisch eten op beurzen

Re:Veganistisch / vegetarisch eten op beurzen
« Reactie #20 Gepost op: 28 februari 2012, 13:33:12 »
???

Mooi, dan kan je een keer iets anders gaan doen dan over mee heen struikelen :) Ga maar een mekdonnults groenteburger adverteren of zo.

« Reactie #21 Gepost op: 28 februari 2012, 13:41:02 »
Niet van plan; waarom zou ik dat moeten?
Ik hoop gewoon dat ik niemand terug zie staren als ik eenmaal in de ruimte ben en naar buiten kijk.
William Shatner

Offline Bast

• 4.149
« Reactie #22 Gepost op: 28 februari 2012, 14:41:53 »
Het is niet mijn bedoeling om hier iets mee te bereiken, het is mijn bedoeling om dit onder de aandacht te brengen.

Deze snap ik niet?

Citaat
Dat mensen tegen stemmen snap ik niet. Dat het een vleeseter niet interesseert begrijp ik, maar waarom zou wie dan ook tegen een niet-vlees product zijn als het er OOK is. Ik vraag toch niet om al het vlees te bannen.

Misschien omdat het een beetje overkomt alsof er iets voor een ander beslist dient te worden. Persoonlijk vind ik de aanname dat je als medevegetarier op een bepaalde manier over dingen zou moeten denken of zelfs zou moeten doen vervelend.

Citaat
Het gaat om het principe, ik blijf het belachelijk vinden dat je als vegetariër / veganist je eigen eten mee moet nemen. Van de bijna 100.000 bezoekers zal ik echt niet de enige niet-vleeseter zijn.

Ik ben het met je eens dat het buitengewoon treurig is als er geen vegetarische opties zijn. Regelmatig kom ik op evenementen voor werk en/of plezier en ik zie gelukkig wel steeds meer mogelijkheden komen. Nu pest ik graag horecamensen met vragen wat er nou precies waar in zit en in hoeverre ze iets aan zouden willen passen. Dat zou het idee van een vraag kunnen creeeren.
Maar ik vind het niet hun verantwoordelijkheid om mij van eten te voorzien als bezoeker zijnde.
Beetje hetzelfde idee als rookvrije horeca. Als er zo'n grote vraag was, dan waren er allang veel meer rookvrije tenten geweest voor het verbod inging. Het is fijn om niet stinkend als een schoorsteen thuis te komen na een avondje kroegtijgeren, maar eigenlijk wil ik niet dat dit van hogerhand bepaalt wordt. Ook al is het beter, ik houd van beslissingsvrijheid. Ook als het betekent dat mensen keuzes kunnen maken waar ik het niet mee eens ben.

En wat Maartje zegt. Liever neem ik zelf wel lekker eten mee of ga ik ergens anders heen na afloop waar ik wel lekker eet. En dat kan voor een ondernemer betekenen dat die zorgvuldig ingekochte vegaschijven (ik heb niet alles getest, maar de meeste doen me aan karton denken) verlies opleveren, omdat ze niet verkopen. Ik ga niet iets kopen dat ik niet lekker vind, omdat de vega-optie gesteund dient te worden. Dus daar zit wel een probleem, zolang er geen aanlokkelijke vegahap is die zowel de vegetariers als de carnivoren aanspreekt en dus zo min mogelijk ondernemersrisico oplevert denk ik.

Sin chile, no tiene chiste!

Offline Poek

• Forumkenner 2006, 2009 en 2011
  • 11.928
  • Geslacht: Man
    • dimitri.org
« Reactie #23 Gepost op: 28 februari 2012, 15:16:07 »
Ik ben het met je eens dat het buitengewoon treurig is als er geen vegetarische opties zijn.

Die waren er wel. Ik snap de hele discussie dus niet...

Offline fem fatale

• Forumkenner 2010 en 2012
  • 7.160
  • Geslacht: Vrouw
    • fatalefem
« Reactie #24 Gepost op: 28 februari 2012, 15:57:08 »
En zelfs al worden ze niet specifiek aangeboden, overal waar broodjes gezond gemaakt worden kun je ook vragen om een broodje sla. En als je warm wil eten lukt het meestal wel om een patatkraam te vinden die de andere meuk apart bakt (en dat is denk ik ook een reden dat ze geen vegaspul hebben, behalve een klein doosje in de vriezer hoort daar ook een aparte frituurpan bij).

Ik vond het veeeeeeeeel erger dat ik in het ziekenhuis geen eten kreeg. Maar ik was de eerste patient ooit die min of meer veganistisch (ik eet wel honing) at, en blijkbaar vervangen ze daar vlees met kaas en ei en niet met tofu. Anders dan op een beurs heb je in het ziekenhuis niet echt de optie om je eigen boterhammetjes mee te nemen of naar buiten te gaan en ergens te gaan eten, en het was uiteindelijk maar 3 dagen, dus ik had wel honger toen ik naar huis mocht, maar er was verder niet zoveel aan de hand.
Supercalifragilisticexpialidocious!

Offline greet

• 2.671
« Reactie #25 Gepost op: 28 februari 2012, 15:59:18 »
Ik ben het met je eens dat het buitengewoon treurig is als er geen vegetarische opties zijn.

Ha, ik dacht dat die er niet waren... Als ze er wel waren, dan snap ik ook mee de hele discussie niet helemaal, maar ik dacht dat dat nu het punt was.

Offline MoniqueS

• **
  • 24
    • Verzamelpunt Acties Tegen Dierenleed
« Reactie #26 Gepost op: 28 februari 2012, 16:42:26 »

Waar dan? Ik heb (binnen de hallen) niets anders gezien dan broodjes vlees.
*Kip, het meest mishandelde stukje vlees.*

Offline greet

• 2.671
« Reactie #27 Gepost op: 28 februari 2012, 17:29:57 »
Bwegh, maar dat lijkt mij zelfs voor de gemiddelde vleeseter een saaie bedoening.

Offline Poek

• 11.928
    • dimitri.org
« Reactie #28 Gepost op: 28 februari 2012, 19:52:02 »

Het onderstaande klinkt niet alsof het allemaal met vlees is. Er is trouwens toch ook een McDonalds in de jaarbeurs?

Citaat
Proef van de wereld in The Foodgate!
De vier wereldkeukens in hét restaurant van de Jaarbeurs bieden een grote diversiteit aan broodjes, salades, tussendoortjes en complete gerechten. Van een knapperige Franse croissant, een echte Amerikaanse hamburger, Oriëntaalse saté tot een Italiaanse pasta, je vindt het bij The Foodgate. The Foodgate is tijdens MOTORbeurs Utrecht geopend en bevindt zich bij Entree West.

Moments: dé plek op de beursvloer voor nieuwe energie
Grab and go, voor de biologische, gezonde en lekkere trek. Moments biedt broodjes, snacks en dranken in een uitgebreid warm en koud assortiment op elk moment van de dag. Alle producten zijn snel en gemakkelijk op één plek beschikbaar.

Offline Selly

• 30.783
« Reactie #29 Gepost op: 28 februari 2012, 19:52:11 »
Ik kan me op zich best druk maken als er helemaal niks vegetarisch op een beurs zou zijn, althans, druk, ik zou het vooral een teleurstelling vinden. Maar echt helemaal niets lijkt me wel héél weinig.
Ondanks dat ik een culizeur ben, kan ik me geweldig verheugen om een vette snack als patat te eten op zo'n beurs. Ik ben maar twee keer op een beurs geweest, de eerste keer at ik er niet en de tweede keer was er een Wagamama, dat was wel cool. En, maar dat was ik al weer vergeten tot zojuist, er waren ook groentekroketten van een ander zaakje. Maar omdat ik niet wist wat er was, had ik ook Sultana's of zoiets bij me, want je moet er toch rekening mee houden dat er geen vega is, of dat het vega op is (of je niet aanstaat, bv alleen zo'n stomme Engelse voorverpakte sandwich). Op iets vegans zou ik al helemaal niet rekenen.

Maar ik kan me eerlijk gezegd drukker maken dat ziekenhuizen vies eten serveren.
,,,,فلافل

Offline MoniqueS

• **
  • 24
    • Verzamelpunt Acties Tegen Dierenleed
« Reactie #30 Gepost op: 28 februari 2012, 20:19:26 »
Het onderstaande klinkt niet alsof het allemaal met vlees is. Er is trouwens toch ook een McDonalds in de jaarbeurs?
Citaat
Proef van de wereld in The Foodgate!
De vier wereldkeukens in hét restaurant van de Jaarbeurs bieden een grote diversiteit aan broodjes, salades, tussendoortjes en complete gerechten. Van een knapperige Franse croissant, een echte Amerikaanse hamburger, Oriëntaalse saté tot een Italiaanse pasta, je vindt het bij The Foodgate. The Foodgate is tijdens MOTORbeurs Utrecht geopend en bevindt zich bij Entree West.

Moments: dé plek op de beursvloer voor nieuwe energie
Grab and go, voor de biologische, gezonde en lekkere trek. Moments biedt broodjes, snacks en dranken in een uitgebreid warm en koud assortiment op elk moment van de dag. Alle producten zijn snel en gemakkelijk op één plek beschikbaar.

Als je dit leest denk je inderdaad dat er genoeg te krijgen is, dat dacht ik dus ook. Helaas was dit niet het geval.
Weet je hoe groot de motorbeurs is? Dus even de beursvloer verlaten voor iets te eten is niet echt een optie.
*Kip, het meest mishandelde stukje vlees.*

Offline Poek

• 11.928
    • dimitri.org
« Reactie #31 Gepost op: 28 februari 2012, 20:31:15 »
Weet je hoe groot de motorbeurs is? Dus even de beursvloer verlaten voor iets te eten is niet echt een optie.

Nee, maar vast niet groter dan de jaarbeurs is? Tenzij het koninginnedagleidsestraatdruk is lijkt even heen en weer naar de Mac me goed te doen.

Offline Maartje!

• Staafmixermeisje. Pur sang.
  • 6.752
« Reactie #32 Gepost op: 29 februari 2012, 11:22:40 »
Het wordt wel steeds dramatischer... Het eten was er misschien wel, maar het was niet te vinden op de eindeloze steppe van de motorbeurs.
This is between me and the vegetable!

Offline Monica

• 231
« Reactie #33 Gepost op: 29 februari 2012, 14:00:03 »
Ik snap heel veel negatieve reacties in dit topic niet. Het klinkt een beetje alsof een vegetariër maar creatief genoeg moet zijn en dan is er altijd wel iets te vinden en zo niet dan kun je het vragen. Maar ik begrijp meer uit het stukje van Monique dat het aanbod maar karig of helemaal niets was. Omdat een vegetariër vaak in een verdomhoekje zit als je erop uit gaat is er toch niks mis mee om aan de bel te trekken en aandacht te vragen voor meer vleesloze beurshappen? Een patatje is inderdaad erg lekker, maar het zou leuk zijn als er meer keus zou zijn. En waarom zou je naar Mac moeten? Daar is ook alleen maar friet en geen ander alternatief.

Offline fem fatale

• Forumkenner 2010 en 2012
  • 7.160
    • fatalefem
« Reactie #34 Gepost op: 29 februari 2012, 14:16:52 »
maar volgens mij zit iedereen in het verdomhoekje als het gaat om eten op beurzen, dat is gewoon niet goed en daar is blijkbaar ook niet enorm veel behoefte aan.

En ik, en blijkbaar velen met mij, vinden het herhaaldelijk gebruik van het woord "moeten" gewoon vervelend. Een ondernemer hoeft helemaal niet rekening te houden met iedereen, en als er collectief besloten wordt dat er meer te verdienen valt dat er meer te verdienen valt met het aanbieden van vies eten, dan wordt er alleen vies eten aangeboden. Dan kun je als consument 2 dingen doen, de aanbieder compleet mijden of gaan zeuren en aangeven en creatief bestellen zodat je wel iets te eten hebt én aangeeft dat er behoefte is aan iets anders dan wat er nu wordt aangeboden.
Ondernemers dwingen het assortiment aan te passen is geen mogelijkheid.
Supercalifragilisticexpialidocious!

Offline Poek

• 11.928
    • dimitri.org
« Reactie #35 Gepost op: 29 februari 2012, 14:18:25 »
Daar is ook alleen maar friet en geen ander alternatief.

Salade, appeltaart, bakje fruit.

Offline Temari

• 1.336
« Reactie #36 Gepost op: 29 februari 2012, 20:54:03 »
En vergeet de knapperige worteltjes niet!

Offline Temari

• 1.336
« Reactie #37 Gepost op: 29 februari 2012, 21:19:12 »
Met een meegenomen rasp en wat kruiden van thuis en met ehm... een scheutje sinaasappelsap van de Jaarbeurs McD. is er van die worteltjes misschien op locatie nog wel een soort salade te maken.

« Reactie #38 Gepost op: 01 maart 2012, 14:42:27 »
En vergeet de knapperige worteltjes niet!

Alle reclame voor de meukdonnults is uiteraard ironisch bedoeld, neem ik aan? Of toegelicht: de slager verkoopt ook wel een blikje bonen maar ga je daarvoor naar de slager?
« Laatst bewerkt op: 01 maart 2012, 14:46:10 door DogTrumpet »

Offline Temari

• 1.336
« Reactie #39 Gepost op: 01 maart 2012, 15:07:19 »
Interessanter dan hoe iets bedoeld wordt, is denk ik wat er vervolgens mee gebeurt...

Ik ga wel eens naar de Arabische slager voor van die grote plastieken potten tahini. En hij heeft vaak ook mooie groenten en kerstbomen aan koriander en munt.
« Laatst bewerkt op: 01 maart 2012, 15:11:32 door Temari »