Vegatopia Forum

Afvallen lukt totaal niet..wie helpt mij?

0 leden en 2 gasten bekijken dit topic.

Re:Afvallen lukt totaal niet..wie helpt mij?
« Reactie #60 Gepost op: 19 februari 2013, 09:07:09 »
hallo allen!

Daar ben ik weer even! Ik weet..lang geleden. Ik lees nog wel mee, maar heb weinig tijd gehad om even ervoor te gaan zitten om weer eens wat te schrijven.
Ondertussen meerdere malen wel afgevallen (prodimed: verschrikkelijk duur en saai en smerig dieet) Langzaam kruipt het er ook weer aan..ondanks sporten en opletten.
Alleen een zo extreem dieet blijkt nog te werken bij mij.
Ik eet nu sinds december vegan, niet om dieet redenen uiteraard, maar had wel gehoopt zo op gewicht te blijven aangezien je heel puur eet. (of je eet alles wat los en vast zit omdat het vegan is.. maar dat doe ik dus niet) Helaas is dit niet zo. Ik kom weer aan.
Ondanks krachttraining en hardlopen, ondanks mijn gezonde voedingspatroon... Ik baal er flink van en kan de oorzaak maar niet vinden.
Omdat ik graag -8 kilo verliezen wil en binnenkort mijn drukke tijd aan breekt (weinig tijd om salades/soepen/hoummous/raw repen etc te maken)ben ik op zoek naar een maaltijdvervanger: vegan, puur en gezond..en mij helpend met die droom die kilo's weg te werken..niet voor de zomer: maar voor altijd!! nu las ik ergens hier op het forum over sunwarrior, is het een idee om daar 2 maaltijden mee te vervangen, samen met wat groene gezonde poeders (chorella etc) en wat groenvoer (low carb) ? of zou dat niet voldoende zijn om op te leven?eventueel iets van tofu erbij?? als tussendoortje misschien low carb fruit en groenten en wat nootjes?
kan iemand mij van advies dienen? ik vind het lastig om binnen het vegan principe iets te vinden waarmee e afvalt..

hoe ik nu (doordeweeks) eet:
- smoothie van fruit (banaan en bessen meestal) chorella en een groentensapje uit de centrifuge. soms lijnzaad(vers gemalen)
tussendoor: hoummous of pindakaas met groenten of wat noten
lunch: salade (sla/groenten/olie/azijn, soms 1/2 avocado) soms ook 1 of 2 desemboterhammen met vegan beleg (tofu of hoummous of jam zonder suiker)
tussendoor: raw reepje
avond: veel groenten, salade. beetje rijst of aardappel. soms een burger, maar meestal bonen of linzen.
tussendoor: soms soya yoghurt met fruit of noten, soms niks, soms een appel
soms nog steeds een glaasje rode of witte wijn. maar niet iedere dag..Ik drink alleen zwarte koffie, kruidenthee of water.

mocht iemand tips hebben?? Hiziki had jij de sunwarrior nou?
groetjes

Offline M.

  • Forumkenner 2013
  • ******
  • 4.168
  • Geslacht: Vrouw
Re:Afvallen lukt totaal niet..wie helpt mij?
« Reactie #61 Gepost op: 19 februari 2013, 09:25:05 »
Ik zou het eerlijk gezegd niet met poedertjes ed proberen op te lossen. Zodra je daarna weer normaal gaat eten komt het er toch weer bij. Of in ieder geval niet zoveel als jij hierboven voorstelt. Misschien 1 maaltijd vervangen door zo'n shake?
Ik heb verder helaas niet echt tips, je eten ziet er goed uit. Misschien wat veel noten? Daar zitten behoorlijk wat calorieën in.

Offline M.

  • Forumkenner 2013
  • ******
  • 4.168
  • Geslacht: Vrouw
Re:Afvallen lukt totaal niet..wie helpt mij?
« Reactie #62 Gepost op: 19 februari 2013, 09:28:19 »
Overigens is chlorella niet altijd even gezond. Neem je een vitamine B12 supplement? Chorella bevat namelijk analogen van b12 die de opname kunnen blokkeren.

Re:Afvallen lukt totaal niet..wie helpt mij?
« Reactie #63 Gepost op: 19 februari 2013, 09:41:37 »
Ow echt? Dat wist ik niet van chorella! Ik slik b12, 3 keer in de week inderdaad.. misschien op de dagen dat ik dit slik geen chorella?
Of houd het zo ie zo tegen?

geen tips verder dus?? jammer..maar ik snap het. ik zal wat minder noten eten, wellicht helpt dat.
in het weekend eet ik wel brood hoor trouwens..en misschien wat meer ongezond voedsel (ik maak dan weleens vegan cake, of een raw taartje) Zal het dan daar aan liggen?
of toch de stress die ik ervaar wanneer ik dikker wordt??

toch bedankt !!

groetjes, san

Offline Miranda

  • *****
  • 3.376
  • Geslacht: Vrouw
Re:Afvallen lukt totaal niet..wie helpt mij?
« Reactie #64 Gepost op: 19 februari 2013, 09:59:59 »
Als ik het zo lees denk ik eerder dat je te weinig eet dan te veel.
Daardoor gaat je lichaam op spaarstand, en houdt het alles vast wat er wel binnenkomt.
Ik heb twee zussen die voedingsdeskundige/gewichtsconsulente zijn, en zij adviseren eigenlijk altijd 3 maaltijden en 3 tussendoortjes. Zo houdt je het kacheltje brandend.

Poeders, shakes en pillen zou ik zelf ook niet aan beginnen. Ik kan gewoon niet geloven dat dat gezond is. Bovendien kun je dat nooit je hele leven volhouden. Als je er dan weer mee stopt kom je weer aan. Hetzelfde met crashen zoals met het Sonja Bakker dieet. Je krijgt dan veel te weinig binnen.

Misschien een stomme vraag, maar ben je al eens bij een gewichtsconsulent of diëtiste geweest?

brenda_lelie

Re:Afvallen lukt totaal niet..wie helpt mij?
« Reactie #65 Gepost op: 19 februari 2013, 11:04:36 »
Volgens mij eet je inderdaad een beetje weinig.
Ik kan je alleen een tip geven die bij mij heel goed werkte (alleen maar heel gezond eten en niet snoepen hielp bij mij niet) en dat is hoepelen :)
Sinds ik elke dag een beetje hoepel ben ik meer dan 10 kilo kwijt en ook meer dan 10 cm rond mijn taille en buik. En het komt er ook niet meer aan ondanks dat ik best soms wat lekkers eet. Ik ben wel ook geminderd qua koolhydraten maar absoluut niet koolhydraat-arm, dat vind ik zo saai (ik doe alleen maar minder aardappels, pasta en brood). Maar dat deed ik ook al voordat ik hoepelde en alleen dat hielp dus niet.
Verder zou ik gewoon lekker gezond eten met groente en fruit uit het seizoen, rare poeders en extreme dieeten laten voor wat ze zijn want daardoor leer je nooit normaal eten.
Oja wat bij mij ook hielp was chia zaadjes, die doe ik sochtends door mijn kwark maar die kan je ook door je smoothie doen. Daar krijg ik veel energie van en ik heb langer een vol gevoel en geen honger tot de lunch.

Re:Afvallen lukt totaal niet..wie helpt mij?
« Reactie #66 Gepost op: 19 februari 2013, 11:36:59 »
Hoi hoi, bedankt voor jullie antwoorden!
Hoepelen!! wat leuk!! dat ga ik proberen, mijn dochter wil ook zo'n ding, dus kunnen we samen doen.

Te weinig eten? tja misschien wel.. ik doe best veel en eet misschien te weinig..zal het eens bij gaan houden.

De dietiste/gewichtsconsulente: tja heb zelf de opleiding..dus ik weet hoe het zit. ook ben ik er al meerder malen geweest maar de voedingscentrum richtlijnen werken niet echt in mijn voordeel... ik kwam alleen maar aan

ik weet het allemaal niet zo goed meer.. balen!!

Offline Miranda

  • *****
  • 3.376
  • Geslacht: Vrouw
Re:Afvallen lukt totaal niet..wie helpt mij?
« Reactie #67 Gepost op: 19 februari 2013, 12:15:09 »
Wat voor de één werkt, werkt voor de ander weer niet.
Ik heb zelf wel wat gehad aan de boeken van Amber Albarda. Gaat over een natuurlijke manier van eten, zonder caloriën tellen.
Misschien is dat iets voor je?

Offline Sam

  • ******
  • 7.106
Re:Afvallen lukt totaal niet..wie helpt mij?
« Reactie #68 Gepost op: 19 februari 2013, 12:18:51 »
Het lijkt mij ook dat je te weinig eet, en zeker met een verleden van Prodimed kan je lichaam best in de spaarstand geschoten zijn. Hou je op bijvoorbeeld de Eetmeter van het voedingscentrum bij wat je per dag binnen krijgt? Ik ben geen fan van een aantal praktijken van het voedingscentrum maar ik vind de Eetmeter wel een goede hulp. Ik zou onder geen beding aan de poeders en pillen gaan, daar help je je stofwisseling echt mee om zeep.

Als hoepel zou ik je de Powerhoop aanraden: de eerste dagen enorm zeer middel/heupen maar daarna echt heel fijn om je spieren iets te doen te geven. Bij mij staat hij in de keuken en iedere keer als ik moet wachten tot iets kookt, pak ik hem even, dus kost heel weinig tijd.
My candle burns at both ends, it will not last the night
But ah my foes and oh my friends, it gives a lovely light

brenda_lelie

Re:Afvallen lukt totaal niet..wie helpt mij?
« Reactie #69 Gepost op: 19 februari 2013, 12:31:28 »
Ik heb zelf wel wat gehad aan de boeken van Amber Albarda. Gaat over een natuurlijke manier van eten, zonder caloriën tellen.

Ook daar kun je erg in doorslaan, ik las laatst toevallig op het VIVA-forum een draad daarover en sommige gingen daar wel erg extreem in door (iets niet willen eten omdat het in een plastic verpakking zat) en sommigen wouden het ook zo perfect doen dat ze steeds een schuldgevoel hadden (want het is onmogelijk om het perfect te doen).
Ik ben er dan ook voor om niet te veel naar anderen te luisteren en al helemaal niet naar anderen die er verstand van hebben. Luister naar je eigen gevoel over wat wel en niet gezond is.

brenda_lelie

Re:Afvallen lukt totaal niet..wie helpt mij?
« Reactie #70 Gepost op: 19 februari 2013, 12:34:22 »
Als hoepel zou ik je de Powerhoop aanraden: de eerste dagen enorm zeer middel/heupen maar daarna echt heel fijn om je spieren iets te doen te geven. Bij mij staat hij in de keuken en iedere keer als ik moet wachten tot iets kookt, pak ik hem even, dus kost heel weinig tijd.

Is dat zo'n hoepel met bobbels? Schijnt slecht te zijn voor je organen, te veel druk.
Je hebt ook gewoon gladde hoepels voor volwassen (bijvoorbeeld op www.hoopholland.com). Met dat soort hoepels kun je ook trucjes doen en arm/beenhoopen, dat lijkt me met zo'n powerhoop bijzonder pijnlijk.
« Laatst bewerkt op: 19 februari 2013, 12:37:02 door brenda_lelie »

Re:Afvallen lukt totaal niet..wie helpt mij?
« Reactie #71 Gepost op: 19 februari 2013, 14:12:56 »
Ik ben allerminst een calorieën-teller en als ze op het puntje van mijn neus dansen zou ik ze nog niet herkennen, maar zo zien ze er ongeveer uit. Kwam het toevallig tegen, en misschien krijg je wat gevoel voor de verhoudingen. Worteltjes en selderij tikken niet echt aan, zo te zien (die kan ik dus beter vermijden :P).
Ik hoop gewoon dat ik niemand terug zie staren als ik eenmaal in de ruimte ben en naar buiten kijk.
William Shatner

Offline Sam

  • ******
  • 7.106
Re:Afvallen lukt totaal niet..wie helpt mij?
« Reactie #72 Gepost op: 19 februari 2013, 14:31:02 »
Als hoepel zou ik je de Powerhoop aanraden: de eerste dagen enorm zeer middel/heupen maar daarna echt heel fijn om je spieren iets te doen te geven.
Is dat zo'n hoepel met bobbels? Schijnt slecht te zijn voor je organen, te veel druk.
Interessant! Heb ik nog nooit van gehoord, ik kan het me eigenlijk moeilijk voorstellen. Ja, je krijgt er spierpijn van en het geeft je huid een stevige massage, maar die interne organen liggen echt wel wat te diep om in de verdrukking te komen volgens mij. Heb je een linkje voor me?
My candle burns at both ends, it will not last the night
But ah my foes and oh my friends, it gives a lovely light

brenda_lelie

Re:Afvallen lukt totaal niet..wie helpt mij?
« Reactie #73 Gepost op: 19 februari 2013, 16:28:34 »
Ik heb er niet echt wetenschappelijk bewijs voor ofzo maar ik heb het van meerdere hoepelleraressen gehoord en ook van mensen die eerst met zo'n hoepel gehoepeld hebben en of helemaal gestopt zijn of overstappen op een normale hoepel. Met een gewone hoepel doet het ook de eerste dagen niet zo'n pijn.

Aiko

Re:Afvallen lukt totaal niet..wie helpt mij?
« Reactie #74 Gepost op: 19 februari 2013, 16:38:00 »
Ik ben allerminst een calorieën-teller en als ze op het puntje van mijn neus dansen zou ik ze nog niet herkennen, maar zo zien ze er ongeveer uit. Kwam het toevallig tegen, en misschien krijg je wat gevoel voor de verhoudingen. Worteltjes en selderij tikken niet echt aan, zo te zien (die kan ik dus beter vermijden :P).

Ah, je mag dus ongestraft helemaal los en aan de bleekselderij! Dat zullen een hoop mensen kunnen waarderen...

Offline Miranda

  • *****
  • 3.376
  • Geslacht: Vrouw
Re:Afvallen lukt totaal niet..wie helpt mij?
« Reactie #75 Gepost op: 19 februari 2013, 16:42:15 »
Ik heb zelf wel wat gehad aan de boeken van Amber Albarda. Gaat over een natuurlijke manier van eten, zonder caloriën tellen.

Ook daar kun je erg in doorslaan, ik las laatst toevallig op het VIVA-forum een draad daarover en sommige gingen daar wel erg extreem in door (iets niet willen eten omdat het in een plastic verpakking zat) en sommigen wouden het ook zo perfect doen dat ze steeds een schuldgevoel hadden (want het is onmogelijk om het perfect te doen).
Ik ben er dan ook voor om niet te veel naar anderen te luisteren en al helemaal niet naar anderen die er verstand van hebben. Luister naar je eigen gevoel over wat wel en niet gezond is.

Doorslaan is natuurlijk nooit gezond  :)

brenda_lelie

Re:Afvallen lukt totaal niet..wie helpt mij?
« Reactie #76 Gepost op: 19 februari 2013, 16:42:39 »
Ik heb zelf wel wat gehad aan de boeken van Amber Albarda. Gaat over een natuurlijke manier van eten, zonder caloriën tellen.

Ook daar kun je erg in doorslaan, ik las laatst toevallig op het VIVA-forum een draad daarover en sommige gingen daar wel erg extreem in door (iets niet willen eten omdat het in een plastic verpakking zat) en sommigen wouden het ook zo perfect doen dat ze steeds een schuldgevoel hadden (want het is onmogelijk om het perfect te doen).
Ik ben er dan ook voor om niet te veel naar anderen te luisteren en al helemaal niet naar anderen die er verstand van hebben. Luister naar je eigen gevoel over wat wel en niet gezond is.

Doorslaan is natuurlijk nooit gezond  :)


Nee maar dat risico loop je bij elk dieet :)

Re:Afvallen lukt totaal niet..wie helpt mij?
« Reactie #77 Gepost op: 20 februari 2013, 08:08:53 »
ik ga eens rond kijken naar zo'n hoepel..
inderdaad de eetmeter weer eens invullen, meestal kwam ik laag uit..te laag..
maar het is en blijft onbegrijpelijk dat de meeste mensen zouden afvallen met mijn dieet/bewegings patroon, en ik gewoon helemaal niet. Mijn vrienden zien ook wat ik doe , en ho eik eet en begrijpen er ook weinig van.
misschien toch ook weer eens langs de huisarts voor een schildklier test.

Bedankt voor jullie meedenken!

Offline Sam

  • ******
  • 7.106
Re:Afvallen lukt totaal niet..wie helpt mij?
« Reactie #78 Gepost op: 20 februari 2013, 10:16:58 »
Als je te weinig eet, is het echt niet raar dat je niet afvalt, je lichaam houdt alles vast wat het krijgen kan omdat het niet weet wanneer er weer "hongersnood" is. Je moet echt afstappen van het idee dat je heel weinig moet eten om af te vallen.
My candle burns at both ends, it will not last the night
But ah my foes and oh my friends, it gives a lovely light

Re:Afvallen lukt totaal niet..wie helpt mij?
« Reactie #79 Gepost op: 20 februari 2013, 10:50:06 »
Hoi Sam,

Dat weet ik ook wel, maar ik val er steeds in terug, zoals ik ook  steeds weer terugval op het idee dat een bepaald dieet me mijn doel zal laten bereiken. terwijl ik weet: luister naar je lijf en alles komt goed.. (hoewel ik dus wel probeer buik honger en hoofdhonger te scheiden)
Ik zorg eigenlijk gewoon niet goed voor mezelf. gisteren bijvoorbeeld, dan ben ik de hele dag buiten bezig (snoeien, wieden, kruiwagens vol breng ik weg, ik fiets zo'n 9 km gister, ik heb een half uur een workout gedaan etc) en dan eet ik op een dag maar zo weinig, ()haalde het net effe door de eetmeter, ik kwam uit op een 1000 kcal en maar weinig voedingsstoffen) gewoon niet slim.
Zal nu maar eens proberen om te blijven luisteren naar mijn lijf en niet gelijk in de stress te scieten wanneer dit betekend dat ik meer honger heb, en misschien wat aankom.. ik beweeg voldoende omdat er weer af te halen..(hoop ik)

thanx!