Vegatopia Forum

Afvallen lukt totaal niet..wie helpt mij?

0 leden en 2 gasten bekijken dit topic.

Offline fem fatale

  • Forumkenner 2010 en 2012
  • ******
  • 7.159
  • Geslacht: Vrouw
    • fatalefem
Re:Afvallen lukt totaal niet..wie helpt mij?
« Reactie #40 Gepost op: 21 januari 2012, 10:24:55 »
Of het even laten gaan? Je kunt niet zoveel resultaat verwachten in 2 weken, nu nog even aankijken en dan over 4 weken weer eens wegen?
Supercalifragilisticexpialidocious!

brenda_lelie

Re:Afvallen lukt totaal niet..wie helpt mij?
« Reactie #41 Gepost op: 21 januari 2012, 10:41:49 »
Normaal eten en meer bewegen lijkt mij eigenlijk wel het slimst. Misschien een paar dingen wat minderen of vervangen door een magere variant. Maar ik ben dan ook een beetje anti-diëten.

Offline Fynnya

  • ***
  • 432
Re:Afvallen lukt totaal niet..wie helpt mij?
« Reactie #42 Gepost op: 21 januari 2012, 11:42:01 »
Ik twijfel dan ook of een dieet nog zin heeft voro mij, hoor om mij heen alleen maar mensen die 'iets minder eten dan normaal en er 2 x een uurtje fietsen tegenaan gooien en dan 4 kilo afvallen in 2 weken" nou ja zeg ik doe stinkend mijn best en er komt alleen maar aan afgelopen 2 weken!!
2 weken is denk ik een beetje kort om een conclusie te trekken. Gewicht schommelt sowieso een beetje, tijdens je menstruatie ben je bijvoorbeeld wat zwaarder dan de rest van de maand, en ook door andere dingen hou je soms wat meer vocht vast dan op andere momenten.
Ben je alleen de laatste 2 weken aan het aankomen of al de hele winter?
Ik kom in de winter altijd behoorlijk wat aan door mijn winterdepressie, nu heb ik telkens lichttherapie, en dat helpt behoorlijk.
Ik zeg niet dat iedereen die in de winter aankomt winterdepressie heeft of wat zou hebben aan lichttherapie hoor, maar ik wist vroeger ook helemaal niet dat ik dat had (ik dacht dat het normaal was dat je in de winter minder fit bent, en dacht dat een winterdepressie was als je enorm depressief was, wat ik nooit ben geweest), dus vandaar dat ik het toch even noem.

Re:Afvallen lukt totaal niet..wie helpt mij?
« Reactie #43 Gepost op: 21 januari 2012, 12:49:33 »
2 weken is idd kort...maar bedenk er even bij dat ik daarvoor ook al at volgens een dieet(wat ook niet hielp) en daarvoor hielp het dieet wel maar kwam het er gezellig weer bij toen ik 'normaal' ging eten (normaal is in mijn geval echt erg gezond:veel groente, fruit, weinig KH, geen vlees, soms vis etc) dus ik begin er gek van te worden. Eigenlijk ben ik er al mee bezig sinds mijn dochter geboren is, 6 jr geleden, da's lang...echt geloof me. het beïnvloed mijn hele leven en ik word er echt mesjoche van..

ik hoop nu vast te houden aan mijn volgende conclusie: eet normaal, kauw goed, eet de helft (zal moeilijk worden ik eet al bijna niks..),
en om de dag EXTRA bewegen.(ik fiets dus nu al veel, doe 2 of 3 keer yoga in de week, en loop veel met mijn hond) daarnaast wil ik 3 x gaan hardlopen, en 2 of 3 keer krachttraining gaan doen. Ik ga geen moeilijke dieeten meer doen, et lijkt bij mij niet te werken. (eigenlijk wist ik dat al heel lang, maar iedere keer val ik erin terug)
het gezond verstand dieet...zoiets..

mijn lijf is doodmoe van al die dieeten afgelopen 6 jaar..en daarvoor ook al...

bedankt voor jullie steun en ideeen.
ps nee ik kom ook in de zomer aan..helaas... wel fijn dat het bij jou lijkt te helpen, de lichttherapie!!


groetjes

Offline fem fatale

  • Forumkenner 2010 en 2012
  • ******
  • 7.159
  • Geslacht: Vrouw
    • fatalefem
Re:Afvallen lukt totaal niet..wie helpt mij?
« Reactie #44 Gepost op: 21 januari 2012, 13:05:43 »
Eigenlijk ben ik er al mee bezig sinds mijn dochter geboren is, 6 jr geleden, da's lang...echt geloof me. het beïnvloed mijn hele leven en ik word er echt mesjoche van..

zou je dan niet eens naar de huisarts/dietist moeten gaan? ik vind iets dat zes jaar je hele leven beïnvloed een stuk ongezonder klinken dan je gewicht, maar misschien is er meer aan de hand?
Supercalifragilisticexpialidocious!

Offline bambi

  • ******
  • 5.558
  • Geslacht: Vrouw
Re:Afvallen lukt totaal niet..wie helpt mij?
« Reactie #45 Gepost op: 21 januari 2012, 13:09:23 »
zo..ik ben echt chagerijnig nu. het lijkt dat dit dieet mij niet echt helpt..ik kom alleen maar aan. en nee echt het is geen spierweefsel.
Ik wordt iedere dag zwaarder..hmmm dat is niet echt mijn idee van een dieet. wat juliie?

Ik twijfel dan ook of een dieet nog zin heeft voro mij, hoor om mij heen alleen maar mensen die 'iets minder eten dan normaal en er 2 x een uurtje fietsen tegenaan gooien en dan 4 kilo afvallen in 2 weken" nou ja zeg ik doe stinkend mijn best en er komt alleen maar aan afgelopen 2 weken!!

Misschien gewoon normaal eten en nog veel meer sporten..wellicht  helpt dat?

groetjes


Ik laat het woord verder aan de kenners over hoor, maar heb je goed zicht op de energiewaarde input versus de output?
Rivier O Rivier jy's die diepste woord wat ek ken

Offline Hizikigrrrl

  • Moderator
  • ******
  • 21.786
  • Geslacht: Vrouw
Re:Afvallen lukt totaal niet..wie helpt mij?
« Reactie #46 Gepost op: 21 januari 2012, 14:16:52 »
Nogmaals: amper iets eten werkt niet en al helemaal niet gedurende jaren. Je schopt daarmee ook je hele hormoonstelsel in de war en daar zitten allemaal stofjes bij die je nodig hebt voor je gezondheid en een gezond gewicht. Heb je je schildklierfunctie wel eens laten testen?


Wat voor dieet volgde je eigenlijk? Want je hebt het over weinig koolhydraten, maar dat blijkt niet echt uit wat je opgeeft.

Re:Afvallen lukt totaal niet..wie helpt mij?
« Reactie #47 Gepost op: 22 januari 2012, 11:24:39 »
weinig koolhydraten: het dieet van amber albarda. daarvoor Grip op koolhydraten (daarvoor dr. dukan, daarvoor dr. frank..daarvoor....ga zo maar door: is allemaal kh arm of zeer kh  beperkt.)

Ik heb redelijk door wat ik binnen krijg en weer verbrand. Alleen is mijn stofwisseling idd behoorlijk in de war van al dat gedieet. Ik eb mijn schildklier idd laten testen (2 jaar geleden ook de tsh en de t4) niks aan het handje volgens de huisarts.(volgende een naatuurkundig therapeut echter wel)

ik ben al meerdere keren bij de huisarts geweest. hij weet het niet. al heb ik ook het idee dat hij er weinig van weet. ben ook al meerdere keren bij een dietiste geweest. (heb zelf ook een opleiding voedingsleer gedaan trouwens).. niks lijkt te helpen.
Ik eet echt niet te veel. denk ook niet te weinig.Misschien ben ik 1 van de weinige die niet afvalt van een dieet(heb ik weleens gelezen). maar misschien wel van sporten.

ik weet het ook niet.


Offline greet

  • *****
  • 2.671
Re:Afvallen lukt totaal niet..wie helpt mij?
« Reactie #48 Gepost op: 22 januari 2012, 11:36:37 »
En ben je ook gestopt met drinken? Een fles wijn is naargelang de soort ruwweg 500-1000 calorieën, en als je dan een flesje of zelf 2 per week drinkt...

Offline Hizikigrrrl

  • Moderator
  • ******
  • 21.786
  • Geslacht: Vrouw
Re:Afvallen lukt totaal niet..wie helpt mij?
« Reactie #49 Gepost op: 22 januari 2012, 15:31:31 »
weinig koolhydraten: het dieet van amber albarda. daarvoor Grip op koolhydraten (daarvoor dr. dukan, daarvoor dr. frank..daarvoor....ga zo maar door: is allemaal kh arm of zeer kh  beperkt.)

Ik heb redelijk door wat ik binnen krijg en weer verbrand. Alleen is mijn stofwisseling idd behoorlijk in de war van al dat gedieet. Ik eb mijn schildklier idd laten testen (2 jaar geleden ook de tsh en de t4) niks aan het handje volgens de huisarts.(volgende een naatuurkundig therapeut echter wel)

ik ben al meerdere keren bij de huisarts geweest. hij weet het niet. al heb ik ook het idee dat hij er weinig van weet. ben ook al meerdere keren bij een dietiste geweest. (heb zelf ook een opleiding voedingsleer gedaan trouwens).. niks lijkt te helpen.
Ik eet echt niet te veel. denk ook niet te weinig.Misschien ben ik 1 van de weinige die niet afvalt van een dieet(heb ik weleens gelezen). maar misschien wel van sporten.

ik weet het ook niet.



Heel vervelend idd. Zelf heb ik het idee dat je meer eiwitten en vetten nodig hebt, en wat meer kcal.

Hoe voel je je verder eigenlijk? Ben je fit en zo?

Re:Afvallen lukt totaal niet..wie helpt mij?
« Reactie #50 Gepost op: 23 januari 2012, 08:43:50 »
Hoi hoi!

Ja die wijn...daar heb je gelijk in. Ik drink wel 1 glas per dag. Hoewel ik ook dagen oversla. Maar 1 glas per dag vind ik ook niet zo'n grote ramp. Hoewel het beter is om een aantal dagen in de week niks te drinken, helaas drinkt man lief graag wat glazen bij, voor en na het eten. dat is soms dan wel moeilijk. maar zal er nog beter naar gaan kijken.

Ik voel me redelijk fit, hizikigrrl, savonds stort ik weleens ernstig in, maar geloof dat dit wel normaal is wanneer je de hele dag rent en vliegt. (voorbeeld: op de fiets de kleine wegbrengen, boodschappen doen, naar huis fietsen, hond uitlaten, opruimen/schoonmaken, naar mijn werk fietsen, daar ren ik ook wat rond met zware spullen, dan naar school fietsen, naar huis, hond uitlaten,  eten klaarmaken, naar zwemles fietsen, en weer naar huis, eten..hond uitlaten, soms een uurtje sporten, en dan stort ik in.) dit is een gemiddelde dag, wanneer het op mijn werk druk is loop ik van 10 tot 16 uur en de rest doe ik er dan ook bij..
Ik voel me wel veel fitter wanneer ik weinig brood eet. Ik begin de dag met vers groentesap en dat voelt ook goed!
Verder wil ik nog een goede multi gaan slikken, vooral omdat ik rook (ja ik weet het: erg slecht..ik heb een stop moment in gedacten, nu mijn vent nog overhalen en dan moeten we er eens voor gaan)

zo nu eerst de kettlebel maar eens pakken. (vandaag bracht man lief dochter lief naar school.)
groetjes

Offline fem fatale

  • Forumkenner 2010 en 2012
  • ******
  • 7.159
  • Geslacht: Vrouw
    • fatalefem
Re:Afvallen lukt totaal niet..wie helpt mij?
« Reactie #51 Gepost op: 23 januari 2012, 11:53:33 »
ik bedacht gisteravond dat ik vorig jaar van pil ben gewisseld en toen meer ben gaan snacken en ook heel snel 5 kilo ben afgevallen.

ik sport niet ofzo en ik dieet ook niet, dus het kan echt alleen maar van die pil komen. maar of ik dan aankwam van de vorige of echt afviel van deze weet ik natuurlijk niet.
Supercalifragilisticexpialidocious!

Re:Afvallen lukt totaal niet..wie helpt mij?
« Reactie #52 Gepost op: 24 januari 2012, 12:39:39 »
ik ben niet aan de pil...geen hormonen bij mij.
Maar ik heb wel vaker gehoord dat dat goed kan ja.

Ik ben gewoon normaal gaan eten, en hoop daar vanaf nu aan vast te houden. Ben het zat. moet maar eens stoppen met dat gestres.
en ga meer sporten om dat gevoel vast te houden, en omdat ik het heerlijk vind.

heb vandaag 40 minuten hard gelopen, gisteren een 2 minuten kettlebel en 20 minuten hard gelopen.
gisteren van mijn zelf gebakken brood genoten. heb besloten dat ik best brood mag, maar niet meer dan 2 per dag omdat ik anders opgeblazen wordt.

ow ja die eiwitten..ik wil daar ook niet meer aan. Ik bedacht me dat ik dat vroeger helemaal niet deed en toch super slank was. Ook mijn vriendinnen (vega) letten daar totaal niet op en zijn super slank. OOk in landen zoals india, eten ze rijst met veel groenten/peulvruchten/linzen en denken ze helemaal niet aan eiwitten.. ik geloof eigenlijk dat het allemaal een soort reclame gedoe is om mensen maar aan het vlees/vis te krijgen...een soort eiwit hype. (uiteraard heb je ze wel nodig, maar in de hoeveelheden dat mensen tegenwoordig eten om af te vallen??)

zo nu lekker douchen en aan het werk!

groetjes

Offline Hizikigrrrl

  • Moderator
  • ******
  • 21.786
  • Geslacht: Vrouw
Re:Afvallen lukt totaal niet..wie helpt mij?
« Reactie #53 Gepost op: 24 januari 2012, 14:24:48 »
Vroegah was ik ook superslank en at ik veel koolhydraten en relatief weinig eiwitten. Dat kan ook prima (of het optimaal is voor de meeste mensen is een tweede), maar op het moment dat je moet afslanken, werkt een koolhydraatarm dieet heel goed.

Die 70 gram eiwitten voor jou waar ik het over had, is overigens vastgesteld door bv. het Voedingscentrum voor gewoon dagelijks eten. Het is dus niet hoog, daarvoor zou je boven de 100-130 g uit moeten komen. Voor omnivoren staat volgens het Voedingscentrum en co de hoeveelheid eiwit op 0,8 per kg lichaamsgewicht. Krijg je als vega weinig zuivel en eieren binnen (enkele porties per dag), dan wordt 1,1 g eiwit per kg lichaamsgewicht aangeraden. Je hebt dan nml. meer eiwitten nodig om te zorgen dat je lichaam toch alle essentiele aminozuren kan maken.

Enkele jaren geleden ben ik me gaan verdiepen in studies naar het effect van koolhydraten en eiwitten etc., en ben ik teruggekomen van veel wat ik juist op vegasites heb geleerd: dat veel eiwitten slecht zijn, dat je veel granen moet eten, dat je moet oppassen voor verzadigd vet, etc. Ik ben er ook van overtuigd dat de komende jaren de adviezen nog verder zullen veranderen en dat vooral de aangeraden hoeveelheid koolhydraten flink omlaag gaat.

« Laatst bewerkt op: 24 januari 2012, 14:27:57 door Hizikigrrrl »

Re:Afvallen lukt totaal niet..wie helpt mij?
« Reactie #54 Gepost op: 24 januari 2012, 15:31:52 »
Beste Hizz ;)

Nee je hebt helemaal gelijk! Dat is ook zo.. ik bedoel jouw advies ook niet hoor..ik bedoel meer de dieeten zoals Dr dukan, Dr frank etc..
Daar heb ik geen zin meer in, ik zal zeer zeker jouw advies ter harte nemen. Ik geloof namelijk ook dat de meeste mede mensen (slank of dikker) teveel Kh eten. Ik denk net als jij, dat dit terug gebracht gaat worden in de adviezen. Volgens mij zou dat idd wel minde rmorgen zijn. Ik ga zelf voor max 40. en 30/30 ..wat vindt jij?

Offline Hizikigrrrl

  • Moderator
  • ******
  • 21.786
  • Geslacht: Vrouw
Re:Afvallen lukt totaal niet..wie helpt mij?
« Reactie #55 Gepost op: 24 januari 2012, 15:45:47 »
Ik denk dat voor het gros van de mensen die fysiek niet actief zijn, de khd onder de 100 g kunnen. Wie sport en beweegt, kan dan naar 150 of zelfs 200. Wie heel intensief sport kan dan nog meer nemen. Maar het is vooral een kwestie van uitproberen wat het beste bij je past. De een leeft het liefst in ketose door oa de hoeveelheid khd onder de 50 g te houden, maar een ander valt daar weer van om. Omdat ik veel last heb van een te laag bloedsuiker, doe ik het beter op weinig koolhydraten.

Zelf zit ik trouwens sinds een paar weken op 25% khd, en dan voornamelijk van groenten en zuivel. De zuivel moet ik nog terugbrengen, als ik tenminste een goede vervanger vind voor de glazen warme melk die ik nu voor het slapen neem. Met proteinepoeder alleen lukt het niet. Misschien moet ik er meer vet bij eten.

(Overigens ben ik zelf nu op een dieet ivm mijn gezondheid, maar aangezien ik veel minder carbs eet, zal ik er ook van afvallen)

Offline eno2

  • ****
  • 758
  • Geslacht: Man
Re:Afvallen lukt totaal niet..wie helpt mij?
« Reactie #56 Gepost op: 09 februari 2012, 01:29:39 »
Iemand die veel hardloopt - minimum 40km/week, zal zijn optimaal laagste gewicht bereiken. Kijk maar eens naar al die dunne afstandslopertjes.

Zelf heb ik zo zeer snel 15% gewicht verloren zonder minder te eten, integendeel.

Nadeel is dat je moet blijven rennen tot je dat niet meer kan..
Eet wat best is voor de planeet.

Offline Hizikigrrrl

  • Moderator
  • ******
  • 21.786
  • Geslacht: Vrouw
Re:Afvallen lukt totaal niet..wie helpt mij?
« Reactie #57 Gepost op: 09 februari 2012, 12:20:08 »
Iemand die veel hardloopt - minimum 40km/week, zal zijn optimaal laagste gewicht bereiken. Kijk maar eens naar al die dunne afstandslopertjes.


Dun is niet meteen goed. Je hebt ook voldoende spiermassa nodig.

Offline eno2

  • ****
  • 758
  • Geslacht: Man
Re:Afvallen lukt totaal niet..wie helpt mij?
« Reactie #58 Gepost op: 25 maart 2012, 21:59:39 »
Iemand die veel hardloopt - minimum 40km/week, zal zijn optimaal laagste gewicht bereiken. Kijk maar eens naar al die dunne afstandslopertjes.


Dun is niet meteen goed. Je hebt ook voldoende spiermassa nodig.
Ja zeg, als dun ook al niet meteen goed is wanneer je zoekt te vermageren. Je kan er natuurlijk ook wat power training bijdoen (zoals ik , de laatste 5 jaar, maar ik jog nog maar maximum 20 km in de week, ik loop er echt niet spierloos  bij hoor). Opgepast, van power training vermager je op zicht, maar niet in gewicht, integendeel. Spieren zijn zwaarder dan vet.
Ik bedoel alleen maar, dat kilometer-vreten je GARANDEERT dat je echt behoorlijk afvalt.
« Laatst bewerkt op: 25 maart 2012, 22:05:44 door eno2 »
Eet wat best is voor de planeet.

Offline Bast

  • ******
  • 4.149
Re:Afvallen lukt totaal niet..wie helpt mij?
« Reactie #59 Gepost op: 27 maart 2012, 01:06:27 »
Het is niet raar dat je lichaam en dus ook je metabolisme verandert door de jaren heen. Als je dan ook nog eens van dieet naar dieet gaat, dan heeft het ook niet de kans om te stabiliseren. Ik denk dat je in zo'n situatie ook niet moet verwachten dat je in 2 weken zo snel afvalt. Zeker als het ook niet in voorgaande jaren gelukt is. Laat die weegschaal lekker staan en kijk liever naar hoe je kleren zitten (er van uit gaande dat degene die de was doet niet te heet wast :P). Moeten levert ook een vorm van stress op. Dit vreet o.a. B-vitamines en magnesium en kan je cortisol flink verhogen of zelfs verlagen. En je lichaam gaat dan ook op overlevingsmodus met allerlei gevolgen van dien. Probeer toch overdag rustmomenten te pakken, als is het maar een paar minuten.

TSH an sich zegt niet zoveel over de volledige werking van je schildklier en roken vermindert de werking daar ook van. Daarnaast helpt roken rond de maaltijd ook niet bepaald bij de vertering en het onttrekt aardig wat vitamine c aan je lijf. Naast een goede multi kun je misschien beter ook extra vitamine c innemen. Je hebt van Erica en Jacob Hooy los vitamine c poeder, dat goed opgenomen kan worden door je lichaam.
Om nog even aan te sluiten op het schildkliergedeelte, je kan voor de gein eens temperaturen of je niet systematisch een te lage lichaamstemperatuur hebt. De methode is een beetje omstreden, maar voor natuurartsen is het nog wel een indicator. Zit je te laag, dan kan je lichaam bepaalde processen, zoals je verbranding, niet goed in gang zetten.

Herken wat in je broodverhaal (daar zit wat in ;)), mijn buik zet ook op als ik meerdere dagen achter elkaar brood eet. Bij mij gok ik dat het door de combi gluten en gist gaat. Zuurdesem ligt beter op de maag. In k&kbrood zit gejodeerd zout, bak je zelf ook met gejodeerd zout? Naast belangrijk voor de schildklier, heeft het ook invloed op je maagzuur en dus de vertering.

Mijn stofwisseling en vertering kreeg een kickstart door het gebruiken van appelazijn. Het is in pilletjes verkrijgbaar, maar persoonlijk zweer ik bij ongepasteuriseerde en natuurtroebele van Fertilia. Dat doe ik 's ochtends op de nuchtere maag en is voor mij een soort koffie zeg maar. Ook voor een fysieke inspanning vind ik het erg fijn.



Sin chile, no tiene chiste!