Vegatopia Forum

Afvallen lukt totaal niet..wie helpt mij?

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Offline fem fatale

  • Forumkenner 2010 en 2012
  • ******
  • 7.159
  • Geslacht: Vrouw
    • fatalefem
Re:Afvallen lukt totaal niet..wie helpt mij?
« Reactie #20 Gepost op: 15 januari 2012, 19:22:12 »
ik vind dat ook niet veel te veel, dan snap ik ook wel dat het er niet zo goed af wil.
Supercalifragilisticexpialidocious!

Offline haantje

  • ******
  • 5.068
  • Geslacht: Vrouw
Re:Afvallen lukt totaal niet..wie helpt mij?
« Reactie #21 Gepost op: 15 januari 2012, 20:41:09 »
In ben principieel tegen rijstwafels. Want ze zijn goooor. Die geur, blegh!
 ;)
Hé, zeg, hou es op met plagen ;)

Ik vind ze juist lekker ruiken. Dat vond ik als kuiken ook al, maar mijn moeder vond het niks, dus ik kreeg ze niet. Pas op mijn 20ste ofzo heb ik er voor het eerst eentje gegeten (waarschijnlijk toen ik tijdens mijn eerste stage met rijstwafeletende kindertjes geconfronteerd werd en de herinnering aan vroeger tijden weer boven kwam) en ik vind ze wel lekker. Iets anders dan de allergoedkoopsten heb ik nog nooit geproefd, maar een speltwafel klinkt wel heel goed!

@sanshine: idd. ook weer niet te weinig eten, goed vullende dingen eten, zo nu en dan ook gewoon lekkere dingen en veel bewegen. Iedere dag minstens 30 min. bijv. stevig wandelen of fietsen en een paar keer per week wat intensiever in de zin van echt sporten dus. Dat zegt mijn boerenverstand.

Als je van wijn geniet, kun je bijv. met jezelf afspreken dat je alleen in het weekend nog wijn drinkt. Heb je een partner? Die zou daarin met je mee kunnen gaan om je te steunen.
"Vroeger, toen kraaiden de hanen nog. Tegenwoordig gapen ze alleen nog maar", zei de dove.

Offline Hizikigrrrl

  • Moderator
  • ******
  • 21.786
  • Geslacht: Vrouw
Re:Afvallen lukt totaal niet..wie helpt mij?
« Reactie #22 Gepost op: 15 januari 2012, 20:55:10 »
Ik vind rijstwafels, vooral de spelt wafels, heerlijk..dus tja..
maar behalve smaak, gaat het om de voedingswaarde..en volgens mij is dat wel oke.

1330 idd..maar weet je ik heb juist best veel gegeten voor mijn doen.
ik ben 1 meter vijfenzestig.en weeg tussen de 66 en 68 kilo..veel te veel..woog altijd vijf en vijftig..of minder

heb weleens gekeken ja naar het sc dieet, maar staat mij een beetje tegen, heb al vaker zo gegeten, maar hielp niet echt.
onoplosbare vezels, dus juist de bonen etc? ja ik heb het weleens gelezen, maar ook geen vezels is toch geen optie?

pff weet het nu niet meer zo goed..wat moet ik nou wel en niet eten...

groetjes

Je moet wel de oplosbare vezels eten en oppassen met de onoplosbare.

Wat BMI-betreft zit je nog netjes, je moet niet zwaarder worden. Ik kan natuurlijk niet zien of je toch teveel vetweefsel hebt en te weinig spierweefsel, daarvoor zul je naar een goede dietist/sportinstructeur moeten, eentje die niet werkt met zo'n weegschaal die het vetgehalte zou kunnen bepalen. Dat is zo niet mogelijk namelijk, het kan alleen het vetgehalte in je benen meten.


En wat de PDS betreft: er is nu eenmaal geen kant-en-klaar dieet dat bij alle mensen met PDS werkt. Het blijft uitproberen.
Heb je er echt veel last en ben je bereid het radicaal aan te pakken, dan is een eliminatiedieet een optie. Dat is alleen verantwoord onder begeleiding van een (natuur)dietist. Over het algemeen leef je dan eerst 2 maanden alleen op kalkoen en rijst en dan wordt er langzaamaan andere voeding aan toegevoegd. In kleine porties, kijken of je er tegen kan. Je kunt het eerst ook makkelijker doen, door te eten zonder de meest genoemde PDS-veroorzakers en dan kijken of je al verschil ziet. Heel heftig, zal niet iedereen kunnen en willen.
Verder is het van belang dat je geen chronische stress hebt, voldoende slaapt, voldoende beweging krijgt, geen tekorten hebt, etc.


Re:Afvallen lukt totaal niet..wie helpt mij?
« Reactie #23 Gepost op: 16 januari 2012, 12:52:03 »
Ben verslaafd aan de spelt wafels (natuurwinkel, rond een kleine euro voor een pak) ik eet ze alleen niet iedere dag..
zit op dit moment aan de kinoa met limabonen, sla, pompoen, pastinaak en wat geitenkaas..jammie!
Vanmorgen anderhalf uur yoga gedaan, lekker!
Daarna nog een uurtje hard aan t werk in huis, zometeen nog een half uurtje fietsen, de beweging zit goed vandaag..hoop ik.
ben idd een stress kip, maar probeer daar hard aan te werken.
Ik slaap voldoende, hoewel het sommige dagen maar niet wil lukken, maar goed dat zal wel horen bij mij. vind het dan ook heerlijk om lekker boekjes te lezen terwijl iedereen in huis slaapt, even tijd voor mij alleen. zoiets. (ben niet vaak alleen namelijk..)

Niet veel te veel, misschien, maar ik vind het wel veel te veel. ik ben gewend in maatje 36 of minder rond te lopen..of dat nou stom is of niet, ik vind mezelf nu, met maatje 40, idd veel te dik. Ook heb ik geen goede vetverdeling. dat is te zien. maar ook te meten (heb ik pas gedaan) Ook de tanita weegschaal geeft niet veel anders aan (deze doet het redelijk:dat meten). Mijn buik is vooral dik, echt dik, ik hoor regelmatig of ik weer zwanger ben..snap je? hij is slap, uitgerekt, zit vol met striemen en is uit model omdat mijn spieren beschadigd zijn bij de bevalling. Het is iets beter geworden de afgelopen jaren, maar ik ga nooit meer in bikini. mijn buik is net zo dik als de buik van mijn vriendin die bijna 4 maanden zwanger is....

Ik wil ook zeker niet te weinig eten, maar ik probeer daarin vooral naar mijn lijf te luisteren, langzaam eten, en als ik genoeg of voldoende heb dan stop ik.Ook als mijn bord niet leeg is.
Meestal na 2 a 3 uur wel weer honger, maar goed, dat hoort volgens mij ook. Ik weet wel dat wanneer ik eens met brood lunch (2 ofzo) dat ik dan vaak langer vol zit. maar goed.

Ik ga deze week door zoals jullie zeggen, en hoe het voor mij goed voelt.
Tja weet je mijn prikkelbare darm..daar doe ik nu even niks meer mee. ik heb al 1 jaar gezocht naar een voedingsschema wat hielp.Helaas nooit de boosdoener gevonden. Ik weet dat ik kalm aan moet doen met bepaalde voedingsmiddelen. maar het gaat niet weg.eb dat al redelijk geaccepteerd.
maar die buik niet. dus daar ga ik nu eerst aan werken!

groetjes


Offline fem fatale

  • Forumkenner 2010 en 2012
  • ******
  • 7.159
  • Geslacht: Vrouw
    • fatalefem
Re:Afvallen lukt totaal niet..wie helpt mij?
« Reactie #24 Gepost op: 16 januari 2012, 12:59:38 »
Mijn buik is vooral dik, echt dik, ik hoor regelmatig of ik weer zwanger ben..snap je? hij is slap, uitgerekt, zit vol met striemen en is uit model omdat mijn spieren beschadigd zijn bij de bevalling. Het is iets beter geworden de afgelopen jaren, maar ik ga nooit meer in bikini. mijn buik is net zo dik als de buik van mijn vriendin die bijna 4 maanden zwanger is....


het spijt me dit te moeten zeggen, maar de kans is aanwezig dat dat altijd zo blijft.

mijn moeder heeft dat van haar eerste zwangerschap overgehouden, van mij dus (en ik ben nu 28), en 4 maanden is het beste wat ze ooit bereikt heeft. mijn moeder is slank gebouwd, en heeft jarenlang ondergewicht gehad en dan leek ze wel 6-7 maanden zwanger omdat die buik bleef zoals hij is. pas nu ze wat zwaarder is geworden komt het wat meer in verhouding en lijkt ze nog maar 4 maanden zwanger.
Supercalifragilisticexpialidocious!

Re:Afvallen lukt totaal niet..wie helpt mij?
« Reactie #25 Gepost op: 16 januari 2012, 13:47:22 »
oh echt?? :o
hmm..misschien mijn doelen wat bijstellen dan..al had ik ook niet de illusie dat ik weer zo in mijn vel kom te zitten als 7 jaar geleden..dat kan alleen maar met een operatie ben ik bang. en daar heb ik moeite mee.
dus tja..dan maar een nieuw doel: dunnere benen en armen..en mijn kont..en mijn taille..en en ..haha!!

Ach die buik, ik probeer het maar als een herinnering te zien van mijn mooie meiske..(al is dat soms erg moeilijk, zeker wanneer ik oude foto's van mezelf zie)

groetjes

Offline Hizikigrrrl

  • Moderator
  • ******
  • 21.786
  • Geslacht: Vrouw
Re:Afvallen lukt totaal niet..wie helpt mij?
« Reactie #26 Gepost op: 16 januari 2012, 14:26:29 »
Aan echt los vel is weinig te doen en het is ook genetisch bepaald waar jij je vet opslaat, maar als je echt vet op je buik hebt (dus niet alleen loshangend vel), dan is daar wel wat aan te doen. Het blijft immers vet en dat kan verbrand worden. Maar of je er een zwaar dieet en krachttraining voor over hebt om je totale lichaamsvetpercentage naar beneden te halen, is een tweede. Bovendien blijft het losse vel dan een probleem.

Misschien moet je toch accepteren dat je lichaam nu anders is. Zoals je al zegt: het heeft immers zwaar werk verzet en iets prachtigs gecreëerd! Dan kun je maar niet in het openbaar in bikini, er zijn ook superleuke badpakken. Voor speciale gelegenheden kun je een straktrekbroekje aan doen, die werken super (de versies met ingezette stukken dan), een buikje kun je wat verhullen door een blazer en accentueer je mooie lichaamsdelen zodat je buikje minder opvalt. Heb je mooie benen? Draag dan een kort rokje, etc.

Re:Afvallen lukt totaal niet..wie helpt mij?
« Reactie #27 Gepost op: 17 januari 2012, 11:57:22 »
Ja...nou accepteren nee, dat doe ik dus idd niet. Het vet wat op mijn buik zit, mijn bovenbenen trouwens ook, en de lovehandels, die moeten weg..niet helemaal, want ik hoef niet terug naar mijn 'magere periode,(ik woog toen onder de vijftig) maar zou graag wat afvallen ja, tot nu toe gebeurd er weer bar weinig. In de 4 dagen flink dieeten en bewegen wil er eerder weer wat op komen (gewicht) maar goed dat doet mijn lijf graag wanneer ik minder eet. alleen wanneer ik bijna geen KH meer eet gaat er wat af.(wrs vocht)
Ik ga gewoon door, maar hoop wel dat er een halve kilo per week of 2 weken verdwijnt. Dat moet toch kunnen?

Ik wil vanaf morgen weer meer krachtoefeningen gaan doen. Kettlebel is favo bij mij. Dat werkt super, als je het tenminste 3 keer per week goed doet.
Ik ga het weer proberen..

Zit nog steeds onder de 100 gr kh per dag, eet oke eiwit, en veel groenten, 2 keer fruit, soms noten. Hoop maar dat het werken zal..

groetjes

Offline Hizikigrrrl

  • Moderator
  • ******
  • 21.786
  • Geslacht: Vrouw
Re:Afvallen lukt totaal niet..wie helpt mij?
« Reactie #28 Gepost op: 17 januari 2012, 16:05:55 »

Zit nog steeds onder de 100 gr kh per dag, eet oke eiwit, en veel groenten, 2 keer fruit, soms noten. Hoop maar dat het werken zal..

groetjes

Weeg je eigenlijk de hoeveelheden die je eet af? Zelf had ik dus ooit een compleet verkeerd beeld hoeveel bijvoorbeeld 75 gram ongekookte rijst is (dat is niks dus, een paar el's :(). Wat meer inzicht daar in krijgen, kan heel nuttig zijn.

Probeer 4 a 5 maaltijden per dag te eten waarin je in totaal zeker zo'n 70 gram eiwitten binnenkrijgt (voor afvallen kun je die hoeveelheid ook ophogen), 75-100 gram kh (of minder, mits je je daarbij goed voelt en je kcal op peil houdt door meer eiwitten en vetten te eten) en de rest vd energie aan goede vetten (olijfolie, kokosolie, avocado, beetje noten, vette+wilde zeebeest).
Bij iedere maaltijd eet je eiwitten, vetten en een beetje koolhydraten (bijvoorbeeld 200 g volle biokwark + 10 hazelnoten + 1 el pompoenpitten + 1-2 el bessen, of 150 g tempeh + 300 g groenten + 100 gram bataat/aardappel + op smaak gebracht met kokosmelk + kruiden/specerijen).

Eet ook niet teveel fruit, ivm de fructose er in. Probeer de vitaminen uit fruit anders te vervangen door dezelfde vitaminen in groenten, of kies voor bessen. Max. handje noten/zaden per dag, bij voorkeur hazelnoten, walnoten, amandelen, pompoenpitten, zonnebloempitten.


Als je uitgaat van een halve kilo per week, kun je eigenlijk pas na een of twee maanden zien of het werkt. Je vochtgehalte kan fluctueren, zelfs de weegschaal kan dat. Die laatste kun je ook het beste op dezelfde plek laten staan als je je weegt. Het kan vaak kilo's schelen of je de weegschaal hier of daar neer zet ::). Ik raad aan om altijd op de meest gunstige plek te meten ;).


Met Kettlebell verbrandt je superveel kcal, maar als je die er daarna weer dubbel en dwars bij eet omdat je honger hebt, schiet het natuurlijk nog niet op;). Maar je moet ook weer niet te weinig kcal binnen krijgen, want dan gaat je lichaam in de overlevingsstand. Heb je te weinig energie en je krijgt wel voldoende eiwitten en vetten binnen, dan kun je wat meer kh eten. Moet je even uittesten of het je gewichtsverlies in de weg staat. Via de Eetmeter kun je ook zien hoeveel energie je verbruikt. Al zou je niet bewegen, dan heb je nog altijd 1000-1200 kcal per dag nodig, neem dat als uitgangspunt.

Nog even over de rijstwafels: ze bevatten niet veel kcal, maar ook weinig voedingsstoffen en als je er meer per dag neemt, wel weer aardig wat kh. Hetzelfde geldt voor bv wijn. Veel kcal, maar amper mineralen en vitaminen.


Ik hoop ook voor je dat het lukt een paar kilootjes aan vet op de juiste plaats te verliezen!
« Laatst bewerkt op: 17 januari 2012, 16:40:00 door Hizikigrrrl »

Re:Afvallen lukt totaal niet..wie helpt mij?
« Reactie #29 Gepost op: 17 januari 2012, 19:10:22 »
Nou bij mij werkt het hoor...geen wijn, kaas en andere te vette rommel. Gezond koken en niet zo veel als anders (maar dus nog steeds genoeg), goed sporten...gaat rap weer naar beneden.

Doorzetten in het weekend, dat is het ook.
Er is op deze wereld genoeg voor iedereen, maar er is niet genoeg voor een ieders hebzucht (Gandhi)

Re:Afvallen lukt totaal niet..wie helpt mij?
« Reactie #30 Gepost op: 18 januari 2012, 08:38:12 »
Ja dat van de rijst herken ik zeker! Ik heb nooit afgewogen, maar neem standaard 1 of 2 eetlepels(geen opscheplepels) rijst, of ander graan. Ik eet bijna geen aardappelen. Soms lastig: gisteren andijviestamp gemaakt, ik heb het met knolselderij gemaakt ipv aardappelen. best lekker.

Ik kom niet aan die hoeveelheid eiwitten, dat lukt me gewoon niet. Maar ik zal het meer in de gaten proberen te houden.
Gisteren dit gegeten:
o: 2 speltwafels met bio pindakaas
t: appel en wat witlof met kaas
l: rijst met allerlei wintergroenten uit de oven (pompoen, pastinaak, wortel etc) en wat koolsalade(met kwark/cranberries/kruiden)dit alles was een klein schaaltje vol.
T: peer en handje noten
A: andijviestamp van andijvie en knolselderij, wat vega spekjes en een gekookt ei
savonds honger..dus schaal yoghurt gegeten met wat goij bessen en kokosbloemensuiker.

Vandaag eet ik wel weer een keer brood mee tussen de middag (anders ziet mijn kleine dat ik altijd anders eet en dat vind ik niet goed)
o: kwark met fruit, lijnzaad, noten en goij bessen (na een wandeling van een alf uur)
t: na de yoga wat fruit en evt 3 noten
L: 2 boterhammen, gekookt ei en wat rauwkost. (ik fiets daarna weer een half uur, en loop ook nog flink wat)
A: roerbak groenten met 1 eetlepel rijst en salade met kaas. Misschien maak ik er iets bij met eiwit, moet nog bedenken wat..
vanavond weer yoga..

de kettlebel zit er even niet in vandaag. morgen wellicht wel.
ik heb wel honger na zo'n traning ja, maar ik eet meestal verstandig een goede bak kwark of wat noten met fruit.

Bedankt voor de tips weer..
helaas zei de weegschaal weer dat er wat bij zit..hmm...toch te weinig voedsel misschien..iets beter luisteren naar mijn lijf.

groetjes


Offline Hizikigrrrl

  • Moderator
  • ******
  • 21.786
  • Geslacht: Vrouw
Re:Afvallen lukt totaal niet..wie helpt mij?
« Reactie #31 Gepost op: 18 januari 2012, 14:46:23 »
Begin je wel voorzichtig met de kettlebells? Niet ineens teveel, dat bezorgt je spieren schade. Ik neem aan dat ze je begeleiden daar?

Je hebt er geen hoeveelheden bijgezet, maar het ziet er niet uit alsof je veel eet. Je beweegt wel veel. Als je vetmassa wilt verliezen, zul je ruim voldoende eiwitten en vetten moeten eten. Doe je dat niet, dan val je misschien ook af, maar dan wel ten koste van je spiermassa. Met krachttraining kun je dat trouwens goed zien, dan wordt je minder sterk of je progressie neemt af.


Eiwitbronnen:
200-250 g kwark
250-300 g yoghurt
100-150 g huttenkase
50-100 g kaas
100-150 g tempeh
100-150 g tofu
1-3 eieren (bv 1 a 2 heel ei en 1 a 2 eiwit)
1 a 2 vegaburgers
75-100 g dood (wild) zeebeest

Offline Muis

  • *****
  • 1.242
  • Geslacht: Vrouw
Re:Afvallen lukt totaal niet..wie helpt mij?
« Reactie #32 Gepost op: 18 januari 2012, 17:19:04 »
Die eiwitbronnen, dat is niet 1 uitkiezen en dat is genoeg voor een dag he? Of wel?

Offline Hizikigrrrl

  • Moderator
  • ******
  • 21.786
  • Geslacht: Vrouw
Re:Afvallen lukt totaal niet..wie helpt mij?
« Reactie #33 Gepost op: 18 januari 2012, 21:35:53 »
Die eiwitbronnen, dat is niet 1 uitkiezen en dat is genoeg voor een dag he? Of wel?

Nee, dit zijn eiwitbronnen voor een grote maaltijd. Bij iedere maaltijd neem je eiwitten, zodat je op zo'n 70 gram eiwitten per dag uitkomt (verdeeld over bv. 4 maaltijden).

Offline Muis

  • *****
  • 1.242
  • Geslacht: Vrouw
Re:Afvallen lukt totaal niet..wie helpt mij?
« Reactie #34 Gepost op: 19 januari 2012, 14:59:16 »
Snap het, wel makkelijk idd om de porties te weten.

Offline Hizikigrrrl

  • Moderator
  • ******
  • 21.786
  • Geslacht: Vrouw
Re:Afvallen lukt totaal niet..wie helpt mij?
« Reactie #35 Gepost op: 19 januari 2012, 16:03:06 »
Ik heb het even anders genoteerd, dat is handiger.



Hoeveel eiwit bevat:

100 g volle kwark = 11 g
100 g volle yoghurt = 4 g
100 g huttenkase = 12 g
100 g kaas, 40+, koe = 27 g
100 g feta, geit = 14 g
100 g tempeh = 12 g
100 g tofu = 12 g
100 g Quorn, stukjes, rauw = 14 g
1 ei = 7,5 g


Re:Afvallen lukt totaal niet..wie helpt mij?
« Reactie #36 Gepost op: 19 januari 2012, 16:57:08 »
Dank je wel! dit is inderdaad handig!
Maar wel veel...
vanavond wilde ik bijvoorbeeld falafel maken, van kikkererwten dus, sausjes op basis van kwark, 3 verschillende salades erbij, en klaar.
Maar dan krijg ik dus te weinig eiwit binnen begrijp ik.
Nou ja..dan vanavond maar weinig eiwitten..

de rest van de dag zag er ook niet al te best uit.. veel te veel brood op.. et kwam even niet anders uit.. was mijn salade op basis van rijst vis en groenten vergeten..en wel honger..dus tja krentenbol met kaas op.. (was wel lekker, eb ik al 4 jaar niet gehad denk ik)

Kettlebel doe ik niet onder begeleiding. Ik heb dat wel gedaan, dus weet wel hoe het moet. al is het wel een poosje geleden. Morgen ga ik er weer voor: kettlebel en yoga. vandaag was een echte Off day..geen tijd voor sporten, goed eten ook al niet..

morgen een nieuwe dag! (met kwark als ontbijt, want ik heb wel geleerd dat pap of brood/crackers mij de rest van de dag geen goed doen)

groetjesss

Offline Hizikigrrrl

  • Moderator
  • ******
  • 21.786
  • Geslacht: Vrouw
Re:Afvallen lukt totaal niet..wie helpt mij?
« Reactie #37 Gepost op: 19 januari 2012, 17:18:51 »
Dank je wel! dit is inderdaad handig!
Maar wel veel...
vanavond wilde ik bijvoorbeeld falafel maken, van kikkererwten dus, sausjes op basis van kwark, 3 verschillende salades erbij, en klaar.
Maar dan krijg ik dus te weinig eiwit binnen begrijp ik.
Nou ja..dan vanavond maar weinig eiwitten..


Kikkererwten uit blik bevatten zo'n 8 gram eiwit per 100 gram, dus als je daar voldoende van eet, schiet het ook al op;).


Offline eno2

  • ****
  • 758
  • Geslacht: Man
Re:Afvallen lukt totaal niet..wie helpt mij?
« Reactie #38 Gepost op: 19 januari 2012, 22:56:44 »
Wat ik wel zie, maar Hizi moet me maar corrigeren: amandelpasta, noten, avocado, geitenkaas, pindakaas. Dat is allemaal wel behoorlijk vet. Maar ik heb geen idee hoor, misschien moet dat wel in een tamelijk vegan dieet. Het zijn wel produkten waar ik persoonlijk mee oppas, net als de wijn.

Zelf sport ik nu al maanden zo'n vier keer per week zonder afvallen. Als je lekker blijft eten, blijkt er niet tegenaan te sporten. ;)
Hangt helemaal van het soort sport af. Ook van hoeveelheid en intensiteit natuurlijk.
Eet wat best is voor de planeet.

Re:Afvallen lukt totaal niet..wie helpt mij?
« Reactie #39 Gepost op: 21 januari 2012, 09:42:58 »
zo..ik ben echt chagerijnig nu. het lijkt dat dit dieet mij niet echt helpt..ik kom alleen maar aan. en nee echt het is geen spierweefsel.
Ik wordt iedere dag zwaarder..hmmm dat is niet echt mijn idee van een dieet. wat juliie?

Ik twijfel dan ook of een dieet nog zin heeft voro mij, hoor om mij heen alleen maar mensen die 'iets minder eten dan normaal en er 2 x een uurtje fietsen tegenaan gooien en dan 4 kilo afvallen in 2 weken" nou ja zeg ik doe stinkend mijn best en er komt alleen maar aan afgelopen 2 weken!!

Misschien gewoon normaal eten en nog veel meer sporten..wellicht  helpt dat?

groetjes