Vegatopia Forum

Afvallen lukt totaal niet..wie helpt mij?

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Afvallen lukt totaal niet..wie helpt mij?
« Gepost op: 13 januari 2012, 13:02:03 »
beste allemaal,

Ben pas net lid geworden maar kwam wel al heel veel op de site..
Ik heb een probleem, zal t niet heel lang proberen te maken..is saai namelijk...al  jaar lang probeer ik af te vallen, het is weleens gelukt. (met KH arm eten en ook weleens met een flink eiwit dieet) Maar ik zie dat eigenlijk niet meer zo zitten. Omdat ik dan veel eiwit moet eten. ik houd daar eigenlijk niet zo van en ik wordt er stresserig van.. en weet je, ik kwam toch weer aan na het dieet(en nee ik ging neit keihard snoepen enzo, at wel weer brood..bak mijn eigen speltbrood)
Afgelopen jaren lukt het dus niet meer. Wat ik ook probeer.
Afgelopen  tijd eet ik gewoon veel plantaardig.
Zag er gisteren bijvoorbeeld zo uit:
vers geperst groentensap (wortel, spinazie en bleekselderij)
daarna 2 speltrijstwafels met amandelpasta
water en 2 koffie

tussendoor at ik een appel en een klein handje noten.
thee (kruiden) en water

Als lunch at ik 2 zelfgebakken speltboterhammen, 1 met gekookt ei en 1 met roomboter en avocado
daarbij dronk ik een kom soep (prei,flespompoen, pastinaak soep)

tussendoor een 'koekje' (zelfgemaakt van: haver en boekweit, esdoornsiroop, cacao en rozijnen)
en een halve banaan.

savonds: salade van venkel, spinazie en geitenkaas (ook wat olijfolie en citroensap)
een gehaktbal van de vegetarische slager en wat uinoa 

savonds heb ik nog een paar wortels weg gekauwd met wat pindakaas erop..

wat doe ik toch verkeerd?
ik fiets veel, wandel met de hond, doe aan poweryoga. soms loop ik hard (misschien  kan ik dat nog wat vaker gaan doen)
ik drink wel regelmatig een wijntje..dat dan toch laten staan?

ik hoop dat iemand mij op weg kan helpen??

bedankt alvast!!

Offline bambi

  • ******
  • 5.558
  • Geslacht: Vrouw
Re:Afvallen lukt totaal niet..wie helpt mij?
« Reactie #1 Gepost op: 13 januari 2012, 13:28:59 »
Wat ik wel zie, maar Hizi moet me maar corrigeren: amandelpasta, noten, avocado, geitenkaas, pindakaas. Dat is allemaal wel behoorlijk vet. Maar ik heb geen idee hoor, misschien moet dat wel in een tamelijk vegan dieet. Het zijn wel produkten waar ik persoonlijk mee oppas, net als de wijn.

Zelf sport ik nu al maanden zo'n vier keer per week zonder afvallen. Als je lekker blijft eten, blijkt er niet tegenaan te sporten. ;)
Rivier O Rivier jy's die diepste woord wat ek ken

Offline greet

  • *****
  • 2.671
Re:Afvallen lukt totaal niet..wie helpt mij?
« Reactie #2 Gepost op: 13 januari 2012, 13:35:45 »
Wat is regelmatig een wijntje?
Hoe groot snij je de zelfgemaakte boterhammen? Hoe dik beleg je ze?
Is dat wat je altijd eet, of at je nu anders omdat je erop let? Hoe groot zijn je porties? En de porties kaas, hoe groot zijn die?

Offline greet

  • *****
  • 2.671
Re:Afvallen lukt totaal niet..wie helpt mij?
« Reactie #3 Gepost op: 13 januari 2012, 13:37:03 »

Offline Hizikigrrrl

  • Moderator
  • ******
  • 21.786
  • Geslacht: Vrouw
Re:Afvallen lukt totaal niet..wie helpt mij?
« Reactie #4 Gepost op: 13 januari 2012, 13:43:08 »
Wat ik wel zie, maar Hizi moet me maar corrigeren: amandelpasta, noten, avocado, geitenkaas, pindakaas. Dat is allemaal wel behoorlijk vet.

Dat vet zie ik niet als een probleem, maar ik vind wel dat je relatief weinig goede eiwitten binnenkrijgt (hier ei, geitenkaas, quinoa).

Het beste kun je je voeding een poos zeer secuur bijhouden in een dieetdagboek, zoals deze: http://cronometer.com/download/ en dan kijken hoe je uitkomt met je kcal en je macronutrienten (vetten, eiwitten en koolhydraten).



Waarom werd je stresserig van je low carb dieet?

Re:Afvallen lukt totaal niet..wie helpt mij?
« Reactie #5 Gepost op: 13 januari 2012, 15:33:35 »
dank voor jullie antwoorden!!

Dat van het eiwit is misschien wel waar, maar waar haal je gezonde eiwitten vandaag wanneer je geen vlees eet? Ik eet liever ook niet te vaak vis. ik neem 1 a 2 keer in de week sashimi of een haring of soms een blikje (goede)tonijn. De vleesvervangers die ik neem, zijn meestal granen (zilvervlies of uinoa (mijn ku doet het niet!!) samen met bonen. heel soms zijden tofu of kaas. Ik houd niet van de vleesvvervangende producten van de AH oid. Die van de vega slager zijn wel lekker, maar lijken wel erg op vlees, en ze zijn duur en bevatten vaak tarwe (iets wat ik mijd) als je ideeen hebt, dan hoor ik het graag!

Ik drink wel wijn idd, meestal 1 of 2 glazen(soms ook meer, op vrijdag/zaterdag bijvoorbeeld), niet iedere dag, hoewel dat sommige weken wel zo is..is misschien iets om goed op te letten inderdaad.

KH arm eten beviel mij wel, al werd ik wel gek van het nadenken over wat ik moest eten. Ik heb een poosje Grip op koolhydratewn gedaan, maar ook het dukan dieet bijvoorbeeld. Amber albarda is nu iets waar ik me oke bij voel. maar ik val alleen niks af...da's een beetje jammer, want ik wil zo graag terug richting de 60 kilo. (ik ben nog net niet te zwaar, maar als ik een weekje slecht eet ben ik dat wel)

Ik snij mijn eigen boterhammen zo dun mogelijk en beleg ze normaal,denk ik: een kwart avocado met wat groenten bijvoorbeeld. Of een half plakje kaas of een dun laagje pindakaas of amandelpasta.

ik heb vandaag echt een giga eet bui en eet dan veel meer brood dan ik zou willen, mijn dag zag er vandaag zo uit:"
ontbijt: boekweit en spelt pap met goij bessen, paar glazen water en 2 x koffie
tussendoor: 1/2 banaan en 8 amandelen. 4 glazen water.
Lunch: pompoensoep (restje) met 2 speltboterhammen, belegd met kaas en avocado, beetje rucola
Tussendoor: koffie, water, appel, 1 klein stukje brood met boter
Straks: stukje kabeljauw(we hebben 280 gram met zijn 3e), wilde spinazie (met linzen, beetje boter en kruiden) kinoa (geen ku op mijn toetsenboord..excuus)
 

Op zich wil ik wel terug naar Kh arm eten, maar weet niet goed et in te vullen als vega..
dan zou ik meer met kaas gaan werken, maar of dat zo gezond is?
of misschien kinoa salades met bonen en groenten als lunch ofzo?
of mag kinoa dan ook niet meer?(is eigenlijk geen graan maar zaad, maar bevat wel kh)

groetjes, en bedankt!!

Offline Hizikigrrrl

  • Moderator
  • ******
  • 21.786
  • Geslacht: Vrouw
Re:Afvallen lukt totaal niet..wie helpt mij?
« Reactie #6 Gepost op: 13 januari 2012, 15:58:27 »
Zelf heb ik ook vega lowcarb gegeten, eet nu ook weer LC (niet-vega) en het kan moeilijk zijn om te beslissen wat je dan weer moet eten, maar... van saai eten val je wel weer af;).

Het makkelijkste is het om een lijst te maken met wat je wel mag (en wilt) eten en daar uit kiest. Telkens dezelfde maaltijden zorgen er ook voor dat je er niet teveel over hoeft na te denken. Creeër bijvoorbeeld 2 soorten ontbijt, en de ene dag neem je ontbijt nr. 1 en de andere dag ontbijt nr. 2. Zelfde voor lunch, tussendoortjes en diner. Wissel wel flink af met de groenten en probeer minimaal 300 gram groenten verdeeld over 2 of meer eetmomenten binnen te krijgen.

Misschien kun je wat meer bio-eieren eten? Bv. 5x per week 1 of 2 eieren. Verder vraag ik me af of zijde-tofu evenveel eiwit bevat als gewone tofu, maar misschien kun je sowieso beter tempeh eten. In plaats van kaas, raad ik kwark of yoghurt aan. (Wat je vis betreft: alleen wilde vis, geen kweekvis, ivm verkeerde vetzuursamenstelling vd laatste)


Eet ook niet te weinig, want daar krijg je die eetbuien van. Je kunt je brood wel superdun snijden, maar als je er honger van krijgt en vervolgens een half brood naar binnen werkt, zet het geen zoden aan de dijk. Voorkom dus dat je honger krijgt door voor vullend eten te kiezen: voldoende eiwitten, vetten en vezels uit groenten, granen, peulvruchten/noten/zaden, bij elke maaltijd.
Je drinkt veel water bij de maaltijden: persoonlijk krijg ik daar alleen maar sneller honger van, maar dat verschilt per persoon.


Je eet al heel afwisselend trouwens! Eventueel kun je nog je peulvruchten en pseudogranen (zeker als je die veel eet) weken en behandelen ivm anti-nutrienten. Hier lees je daar meer over: http://www.westonaprice.org/food-features/living-with-phytic-acid


Edit: ik weet trouwens niet hoe low carb je voorheen at, maar je kunt ook proberen de hoeveelheid carbs tussen de 75 en de 100 te houden, als je je daar beter bij voelt en het makkelijker vindt.
« Laatst bewerkt op: 13 januari 2012, 16:21:02 door Hizikigrrrl »

Offline Fynnya

  • ***
  • 432
Re:Afvallen lukt totaal niet..wie helpt mij?
« Reactie #7 Gepost op: 13 januari 2012, 16:30:23 »
Dat van het eiwit is misschien wel waar, maar waar haal je gezonde eiwitten vandaag wanneer je geen vlees eet?
Peulvruchten, sojaproducten en vleesvervangers, ei, zuivel/zuivelvervangers, noten en zaden zijn eiwitrijke producten, het is verstandig om daarvan meerdere porties per dag te eten. En naast die eiwitrijke ingrediënten haal je natuurlijk ook al een deel van je eiwit uit de rest van de dingen die je eet, ook graan en groente bevatten eiwit. Het is helemaal niet moeilijk om genoeg gezonde eiwitten binnen te krijgen als vegetariër. Eventueel bestaan er ook nog eiwitpoeders, ook plantaardige (op basis van bijv. soja, hennep, rijst, erwt).

Je kan meerdere keren per dag iets met peulvruchten eten. In plaats van alleen gekookte, kan je ze ook verwerken in sauzen en hummus etc., en ze verwerken in zelfgemaakte burgers.
Wat vleesvervangers betreft, we hebben er in Nederland honderden verschillenden. Goede kans dus dat er genoeg bestaan die je wel lekker vindt. Je kan ook eens kijken bij andere winkels, zoals biologische/natuurvoedingswinkels en toko's, daar hebben ze weer heel andere soorten. Het verschilt ook echt enorm per merk en per product (er zijn een heel aantal die ik zelf heerlijk vind, maar ook een heel aantal die ik echt niet te eten vind).
Gebruik je helemaal geen zuivel of zuivelvervangers? Ook plantaardig zijn er allerlei proteïnerijke zuivelvervangers, zoals sojamelk, sojayoghurt, etc.

Re:Afvallen lukt totaal niet..wie helpt mij?
« Reactie #8 Gepost op: 13 januari 2012, 16:32:08 »
Wat ik wel zie, maar Hizi moet me maar corrigeren: amandelpasta, noten, avocado, geitenkaas, pindakaas. Dat is allemaal wel behoorlijk vet.

Dat vet zie ik niet als een probleem, maar ik vind wel dat je relatief weinig goede eiwitten binnenkrijgt (hier ei, geitenkaas, quinoa).

Het beste kun je je voeding een poos zeer secuur bijhouden in een dieetdagboek, zoals deze: http://cronometer.com/download/ en dan kijken hoe je uitkomt met je kcal en je macronutrienten (vetten, eiwitten en koolhydraten).



Hi!
Die cronometer is in het engels toch? Kan ik ook de eetmeter gebruiken? En dan max
7 gram Kh proberen, is wel een goed idee! zo kan ik het weer eens een beetje bijhouden. ;D

Bedankt!

Offline Hizikigrrrl

  • Moderator
  • ******
  • 21.786
  • Geslacht: Vrouw
Re:Afvallen lukt totaal niet..wie helpt mij?
« Reactie #9 Gepost op: 13 januari 2012, 16:50:29 »

Hi!
Die cronometer is in het engels toch? Kan ik ook de eetmeter gebruiken? En dan max
7 gram Kh proberen, is wel een goed idee! zo kan ik het weer eens een beetje bijhouden. ;D

Bedankt!


De eetmeter kan ook! De Cron-O-Meter is wel uitgebreider. Ik neem trouwens aan dat je max. 70 gram koolhydraten bedoelt, ipv 7 gram?!
Je kunt ook eerst wat makkelijker zijn en uitvinden hoe je op een aangename manier onder de 100 gram carbs blijft, want dat kan moeilijk zijn.
« Laatst bewerkt op: 13 januari 2012, 16:52:50 door Hizikigrrrl »

Re:Afvallen lukt totaal niet..wie helpt mij?
« Reactie #10 Gepost op: 13 januari 2012, 19:43:27 »
Tja, ik ken het probleem. ik weet wel dat 2 dingen bij mij de das om doen: kaas en wijn.

En te weinig sporten de laatste tijd.

Uiteindelijk denk dat alleen een gewichtsconsulent of dietiste echt het goede advies kan geven. het is niet 1,2,3 te zeggen waar het aan ligt hier op een forum denk ik. O.a. probeer je af te vallen, maar hoe veel bijvoorbeeld ? de suggestie om eens een dieetdagboek bij te houden is erg zinnig en na een tijdje ook een eyeopener.
Er is op deze wereld genoeg voor iedereen, maar er is niet genoeg voor een ieders hebzucht (Gandhi)

Re:Afvallen lukt totaal niet..wie helpt mij?
« Reactie #11 Gepost op: 14 januari 2012, 11:27:55 »
ik ga jullie tips verwerken in mijn dagmenu, en dat menu daarna ook uitwerken in een dagboekje en de eetmeter.
Hieronder mijn menu (plan) van vandaag:
o:klein bakje bio yoghurt (vol) met lijnzaad en goij bessen, 1 boekweit cracker met gekookt ei
T: peer en halve banaan
L: salade met kinoa en borlottibonen, sla en olijfolie en citroen. Moet nog even kijken of ik gekookte groente toevoeg en of een gekookt ei
T:handje rauwe noten en eventueel wat wortel met hummus
A: iets met vis (moet nog naar de markt) en groenten..
misschien wel 1 of 2 wijnjes
vanaf morgen kap ik daar dan mee voor doordeweeks.
Ik heb besloten om meer te gaan hardlopen en lopen, en er af en toe krachtoefeningen bij te doen.

Liefs en bedankt voor jullie steun.
ik zal morgenvroeg ook weer eens op de weegschaal gaan staan en dat voortaan 1 x in de week op zondag weer te gaan doen..ander weet ik ook niet of ik vorderingen boek..gebruikte tot nu toe vooral een meetlint en mijn broeken als hulpmiddel..maar daar gebeurd dus niks.

Re:Afvallen lukt totaal niet..wie helpt mij?
« Reactie #12 Gepost op: 14 januari 2012, 12:34:53 »
Ik heb ook een boek ergens gekocht dat heet ' de vetarme vegetarische keuken'  van Veltman uitgevers.http://www.bol.com/nl/p/nederlandse-boeken/de-vetarme-mediterrane-keuken/1001004005950364/index.html

De recepten uit Puur Plantaardig lijken ook niet allemaal even calorierijk en altijd zonder dierlijk vet.

In de vegabijbel heeft een apart deel m.b.t. vetarm.http://www.bol.com/nl/s/boeken/zoekresultaten/Ntt/vegabijbel/Ntk/nl_books_all/Nty/1/N/8299+8293/Ne/8299+8293/search/true/searchType/qck/index.html?_requestid=49420

Hou er erg in dat veel vleesvervangers niet direct caloriearm zijn.
Er is op deze wereld genoeg voor iedereen, maar er is niet genoeg voor een ieders hebzucht (Gandhi)

Re:Afvallen lukt totaal niet..wie helpt mij?
« Reactie #13 Gepost op: 14 januari 2012, 13:04:35 »
Hoi!

bedankt voor de tips, zal eens kijken bij bol
Ja dat boek heb, de vetarme vegetarische keuken. maar weet je, het is helemaal niet zo gezond om vetarm te eten, natuurlijk niet de ongezonde vetten, maar de vetten uit avocado, kokosolie, goede olijfolie en zelfs (zuinig) roomboter zijn altijd beter dan margarine en andere vieze vetten. dus ik eet niet vetarm. Ik denk niet dat dit een toegevoegde waarde heeft, zeker wanneer je vega bent. dan mis je snel de vetten waarin gebakken wordt bijvoorbeeld. Ik eet bijna nooit vleesvervangers, ik houd er niet van. Ik eet wel zuivel, maar niet veel. als ik het eet is het volle kwark of yoghurt, de andere varianten zijn misschien wel vol, maar bevatten ook niet de, voor zuivel kenmerkende, gezonde voordelen. Ze halen er dingen uit en stoppen er weer dingen in, de magere varianten, en dat doet een mens niet goed..denk ik tenminste.
Ik eet wel weinig zuivel, 2 a 3 keer in de week, als ontbijt vaak.
Ik heb net mijn lunch op: kinoa(een schep), gestoomde broccoli, canelini bonen (een schep), wat kiemen, beetje olijfolie, en wat makreel. Lekker! Ik heb van alles extra gemaakt, en zo hoop ik van de week dit soort lunches mee te kunnen nemen naar werk e.d. Ik ga het afwisselen met zilvervliesrijst en kikkererwten en iedere dag een andere groente/sla.
Zo hoop ik mijn lunch gevarieerd en gezond te houden. Het is niet Kh arm. maar ik hoop dat ik vooral van mijn opgeztte buik af ga komen voor deze week. mijn ontbijtjes ga ik laten bestaan uit: of havermout met verse bessen/fruit/lijnzaad/kaneel of yoghurt met lijnzaad en fruit. Evt ook een keer 2 rijstwafels met boekweit met amandelpasta of een keertje kaas of huttenkase. Vanaf morgen ga ik ook maar weer aan de verse groentensappen.
En morgen ga ik maar weer hardlopen..en 20 keer de zonnegroet moet ik er ook maar weer in gaan brengen..haha! (of wil ik nu wat veel??)
groetjes

Offline Hizikigrrrl

  • Moderator
  • ******
  • 21.786
  • Geslacht: Vrouw
Re:Afvallen lukt totaal niet..wie helpt mij?
« Reactie #14 Gepost op: 14 januari 2012, 13:43:33 »
Lijnzaad moet je, net als andere zaden en noten, droog en koel bewaren, het liefst in de koelkast in een goed afsluitbare plastic doos. Dit voorkomt dat de vetten voortijdig ranzig worden.
Om te profiteren van de omega3-vetzuren, vitaminen en mineralen, dien je het lijnzaad te malen voor gebruik, anders gaat het er net zo uit als dat het er in komt;).
Koop ook een zak waarvan de uiterste houdbaarheidsdatum zo lang mogelijk weg is. Geen gemalen lijnzaad, daarin zijn de vetten al ranzig geworden.

Zelf maal ik vaak voor enkele dagen lijnzaad, dat ik in een ziplockzakje bewaar in de koelkast. Iedere dag schep ik daar een eetlepel uit. Zo eet ik een paar dagen lijnzaad door de kwark, dan weer een paar dagen pompoen- en zonnebloempitten, of hazelnoten en sesamzaadjes.


Pas wel op dat je niet teveel meervoudig verzadige vetzuren binnenkrijgt uit noten en zaden, deze verhogen het risico op ontstekingsreacties.


Vetarm: er is tot nu toe geen duidelijk bewijs dat verzadigd vet zorgt voor een verhoogde kans op hart- en vaatziekten. Hier lees je er meer over in het Nederlands: http://voedingengezondheid.com/voedingscentrum-verzadigd-vet-hart-en-vaatziekten.html
Hier een meta-analyse uit The American Journal of Clinical Nutrition van o.a. Harvard-professor Frank Hu: http://www.ajcn.org/content/early/2010/01/13/ajcn.2009.27725.abstract
Wat wel schadelijk is: verzadigd vet vervangen door koolhydraten met een hoog-glycemische index: http://www.ncbi.nlm.nih.gov/pubmed/21978979


Opgezette buik: mocht dit niet helpen, dan raad ik aan vooral te experimenteren met andere koolhydraatbronnen en bepaalde groenten te vermijden voor een poosje.
Hier is wat info in het NL over het FODMAPdieet: http://fodmaps.blogspot.com/ en http://koolhydraatarmdieetwijzer.com/nieuwste-onderzoeksresultaten-te-koppelen-van-bepaalde-voedingsmiddelen-met-ibs/  Helaas slecht vertaald ('Kunstmatig gezoete tandvlees' ???)
of met Google vertaald, maar het geeft een beetje weer wat ze bedoelen: uitproberen wat het beste bij je past.

Afvallen: het is niet alleen belangrijk dat je afvalt als je daadwerkelijk te veel weegt, maar ook dat je vetmassa verliest en geen spiermassa. Zowel een weegschaal als een centimeter om je buik, kunnen niet meten of je teveel vet hebt of gewoon gespierd bent. Dat er niks veranderd, wil dus nog niet alles zeggen. Je kunt je vetpercentage redelijk nauwkeurig meten met zo'n vettangetje, zie foto hieronder. Vetvrije masse behouden gaat het best met een dieet met ruim voldoende eiwitten (ik vermoed meer dan je nu inneemt) en vetten en weinig koolhydraten. Verder lijkt ook krachtsport te helpen.



Offline Fynnya

  • ***
  • 432
Re:Afvallen lukt totaal niet..wie helpt mij?
« Reactie #15 Gepost op: 14 januari 2012, 17:09:34 »
Ik heb ook een boek ergens gekocht dat heet ' de vetarme vegetarische keuken'  van Veltman uitgevers.http://www.bol.com/nl/p/nederlandse-boeken/de-vetarme-mediterrane-keuken/1001004005950364/index.html

De recepten uit Puur Plantaardig lijken ook niet allemaal even calorierijk en altijd zonder dierlijk vet.

In de vegabijbel heeft een apart deel m.b.t. vetarm.http://www.bol.com/nl/s/boeken/zoekresultaten/Ntt/vegabijbel/Ntk/nl_books_all/Nty/1/N/8299+8293/Ne/8299+8293/search/true/searchType/qck/index.html?_requestid=49420
Appetite For Reduction is ook een goed boek voor in dit rijtje: http://www.bol.com/nl/p/engelse-boeken/appetite-for-reduction/1001004010299425/index.html
Geschreven door Isa Chandra Moskowitz, een van de beste vegan kookboekenschrijfsters (dat is mijn persoonlijke mening, maar ze is ook een van de best verkopende, dus blijkbaar zijn veel mensen het met me eens). Zij moest vanwege een ziekte of aandoening zelf minder vet en suiker gaan gebruiken, en heeft naar aanleiding daarvan toen dit kookboek geschreven. Ik vind het wel een aanrader voor mensen die lekker vegan willen koken, maar moeten/willen afvallen.
Hier staan wat voorbeeldrecepten: http://www.theppk.com/books/appetite-for-reduction

Re:Afvallen lukt totaal niet..wie helpt mij?
« Reactie #16 Gepost op: 15 januari 2012, 10:42:42 »
heb alles even gelezen. Ik kwam er niet helemaal uit wat ik nou moet mijden, ik heb al zoveel uit mijn menu gegoooid de afgelopen 1 jaar, maar niks hielp..maar ik kan het proberen.. Ik heb idd prikkelbaar darmsyndroom. Het eten van vezels heeft mij nooit geholpen, ben ook flink opgeblazen de afgelopen tijd. Maar ja, hier stoei ik al vele jaren mee. Toen ik KH arm at (dat was max vijf gram kh per maaltijd, en 1 x per dag wat meer) was dat wel veel minder.
de boeken heb ik ook bekeken..ik weet nog niet of ik nieuwe boeken ga aanschaffen, ik heb er al zoveel. ze zien er wel leuk uit!

Ik heb mijn eten van gisteren door de eetmeter gegooid:
resultaat:
133 kcal (met 3 wijntjes..)
eiwit: achtenvijftig gram
Kh: 101 gram
vet:73 gram(waarvan 21 verzadigd)
vezls: 24 gram

ga ik zo de goede kant op? Vandaag dus geen wijntjes, en gezond eten zoals mijn plan was: met bonen en granen met groenten.
ik heb wel ontbeten met een speltboterham met ei (man lief maakte een ontbijtje..kon het niet afslaan toen het voor mijn neus stond)

Ik zal weer eens nieuw lijnzaad kopen, je hebt gelijk, de mijn eis al wat ouder, en ook gemalen. ik kocht dat nooit, maar was toen handiger voor het maken van lijnzaadcrackers.
Hoe denken jullie over rijstwafels trouwens? (ik heb spelt rijstwafels, en rijstwafels van zilvervliesrijst met boekweit) zijn die oke?

groetjes!

Offline Hizikigrrrl

  • Moderator
  • ******
  • 21.786
  • Geslacht: Vrouw
Re:Afvallen lukt totaal niet..wie helpt mij?
« Reactie #17 Gepost op: 15 januari 2012, 15:33:39 »
In ben principieel tegen rijstwafels. Want ze zijn goooor. Die geur, blegh!
 ;)

Ik weet niet hoe lang je bent en wat je gewicht is, maar tenzij je een kleintje bent, mag de hoeveelheid proteine wel wat omhoog. En krijg ook niet langdurig té weinig kcal binnen, je lichaam heeft wel voldoende nodig. (ik neem aan dat je 1330 bedoelde?)

PDS: het eten van veel vezels tegen PDS is een achterhaalde theorie, het zijn juist vooral de onoplosbare vezels die klachten veroorzaken zoals een opgeblazen buik. Er zijn zoveel ingredienten die PDS kunnen veroorzaken, van rauwe tomaat tot uien tot tarwe. Het is echt een kwestie van trial and error voor je uitvindt waar je wel en niet tegen kan. Had je al eens het Specifieke Koolhydraten Dieet gevolgd? http://www.scdiet.nl/scdietnl.php

Re:Afvallen lukt totaal niet..wie helpt mij?
« Reactie #18 Gepost op: 15 januari 2012, 18:56:49 »
Ik vind rijstwafels, vooral de spelt wafels, heerlijk..dus tja..
maar behalve smaak, gaat het om de voedingswaarde..en volgens mij is dat wel oke.

1330 idd..maar weet je ik heb juist best veel gegeten voor mijn doen.
ik ben 1 meter vijfenzestig.en weeg tussen de 66 en 68 kilo..veel te veel..woog altijd vijf en vijftig..of minder

heb weleens gekeken ja naar het sc dieet, maar staat mij een beetje tegen, heb al vaker zo gegeten, maar hielp niet echt.
onoplosbare vezels, dus juist de bonen etc? ja ik heb het weleens gelezen, maar ook geen vezels is toch geen optie?

pff weet het nu niet meer zo goed..wat moet ik nou wel en niet eten...

groetjes

Offline Temari

  • *****
  • 1.336
  • Geslacht: Vrouw
Re:Afvallen lukt totaal niet..wie helpt mij?
« Reactie #19 Gepost op: 15 januari 2012, 19:12:25 »
Ook al is het meer dan wat je woog, dat is dan toch niet "veel te veel"?