Vegatopia Forum

De vitamineslikdraad

0 leden en 2 gasten bekijken dit topic.

Offline M.

  • Forumkenner 2013
  • ******
  • 4.168
  • Geslacht: Vrouw
Re:De vitamineslikdraad
« Reactie #20 Gepost op: 07 januari 2012, 15:33:13 »
De ondergrens van de testwaarden van D is trouwens gesteld om rachitis te voorkomen, maar zou wel eens te laag kunnen zijn om andere aandoeningen te voorkomen. Het schijnt dat een waarde tussen de 75-100 25-hydroxy vitamine D optimaal is.

Hmm, kan het zijn dat ze verschillende eenheden gebruiken om die waarde aan te geven? Ik had het vorig jaar laten testen toen ik net zwanger was (in februari) en toen had ik een waarde van 17. Dat zou wel erg laag zijn dan, terwijl de dokter het niet allarmerend vond.

@Fem, code komt eraan. Ze hebben misschien nog wel meer van die combi's, ik zag deze toevallig staan maar heb verder niet gezocht. En ze verkopen vast ook wel iets van omega vetzuren. Als je onder een gewicht van 1,2 kilo blijft zijn de verzendkosten maar 4 dollar! (Nee, ik heb geen aandelen, vind het alleen maar een erg fijne webshop  ;)).

Offline M.

  • Forumkenner 2013
  • ******
  • 4.168
  • Geslacht: Vrouw
Re:De vitamineslikdraad
« Reactie #21 Gepost op: 07 januari 2012, 15:46:13 »
Dit is de code: IKE692
Ik zeg er wel eerlijk bij dat ik er ook iets voor krijg, ik geloof een bepaald percentage (dus toch aandelen!).

Offline Hizikigrrrl

  • Moderator
  • ******
  • 21.786
  • Geslacht: Vrouw
Re:De vitamineslikdraad
« Reactie #22 Gepost op: 07 januari 2012, 17:17:25 »
De ondergrens van de testwaarden van D is trouwens gesteld om rachitis te voorkomen, maar zou wel eens te laag kunnen zijn om andere aandoeningen te voorkomen. Het schijnt dat een waarde tussen de 75-100 25-hydroxy vitamine D optimaal is.

Hmm, kan het zijn dat ze verschillende eenheden gebruiken om die waarde aan te geven? Ik had het vorig jaar laten testen toen ik net zwanger was (in februari) en toen had ik een waarde van 17. Dat zou wel erg laag zijn dan, terwijl de dokter het niet allarmerend vond.
 

Of ze hebben idd een andere testmethode gebruikt, of de arts heeft zitten slapen want de waarde van bovenstaande test moet tussen de 50-150 liggen.
Voor de zekerheid even bellen en vragen wat de referentiewaarden waren. Online ben ik trouwens mensen tegengekomen die waarden hadden van 5 of 7, dus het kan nog lager.


Offline fem fatale

  • Forumkenner 2010 en 2012
  • ******
  • 7.159
  • Geslacht: Vrouw
    • fatalefem
Re:De vitamineslikdraad
« Reactie #23 Gepost op: 16 mei 2013, 18:28:43 »
*Schop*

Ik slik nu B12 van Vitals (methylcobalamine 1000mcg), D3 ook van vitals, niet vegan, maar ik heb moeite om hem hoog te houden, en D3 is schijnt dan beter te zijn (2x 1000ie), de multi van de tuinen, vitamine C van Etos (1000mg), biotine omdat mijn haar en nagels verdrietig zijn, en ik ga nu ook beginnen met gentle iron van Solgar, omdat mijn ijzer op de onderste referentiewaarde zit.

Stomme is dat nu ik ontbijt met een groene smoothie met daarin een schep notenpasta en 2 el lijnzaadolie, ik volgens het voedingscentrum nergens meer te weinig van binnen krijg, maar mijn bloed is niet helemaal overtuigd.
Maar mijn B12 was nu voor het eerst in 5 jaar wel boven de 300. Ik overweeg om tijdelijk 2 tabletten per dag te gaan slikken en dan te kijken of ik me beter voel, maar ik ga eerst een tijdje de ijzer bijslikken omdat ik vaak licht in mijn hoofd ben (dagelijks, soms kort, soms urenlang) en ik heel snel buiten adem ben. Buiten adem is niet van mijn longen, die zijn pas nog getest, en die zijn nu in prima conditie en mijn longinhoud is relatief groot, en mijn lichamelijke fitheid is de afgelopen maanden (sinds ik schildklierpillen heb) juist enorm toegenomen, ik heb veel meer uithoudingsvermogen en ik ben veel sterker, ik ben alleen als ik 5 meter heb gelopen volledig buiten adem. Schijnt door bloedarmoede te kunnen komen, en hoewel ik dat technisch niet heb, is mijn lijf wel wat gevoeliger dan dat van de meeste andere mensen, dus misschien is het voor mij te laag?

Ik twijfel wel nog steeds over die multi van de Tuinen, er zit ijzer in, en D, en die zitten ook in mijn eten, dus waarom moet ik dan nog bijslikken?
Maargoed, na de operatie hebben mijn darmen ruim 9 maanden vrijwel stilgelegen, ik denk eigenlijk dat ik daar nog steeds van aan het herstellen ben.
Supercalifragilisticexpialidocious!

Offline Hizikigrrrl

  • Moderator
  • ******
  • 21.786
  • Geslacht: Vrouw
Re:De vitamineslikdraad
« Reactie #24 Gepost op: 16 mei 2013, 20:11:54 »
Hoe is die multi gedoseerd? Laag, of van bijna alles 100% of zelfs meer?

Offline M.

  • Forumkenner 2013
  • ******
  • 4.168
  • Geslacht: Vrouw
Re:De vitamineslikdraad
« Reactie #25 Gepost op: 16 mei 2013, 20:46:31 »
Er is nu ook vegan vitamine D3, als je dat belangrijk zou vinden. Maar de meeste vitamine D3 die je in de winkel koopt is afkomstig uit wolvet, niet uit vis, dus ik denk dat je er niet zoveel problemen mee hebt.
I

Offline fem fatale

  • Forumkenner 2010 en 2012
  • ******
  • 7.159
  • Geslacht: Vrouw
    • fatalefem
Re:De vitamineslikdraad
« Reactie #26 Gepost op: 22 mei 2013, 00:06:55 »
Hoe is die multi gedoseerd? Laag, of van bijna alles 100% of zelfs meer?
Oja, ik had het bekeken, maar nog niet gepost.

Niets is lager dan 100%, de B's zijn allemaal minimaal 200% (maar ook weer onder de 300)
Supercalifragilisticexpialidocious!