Vegatopia Forum

Meat Free Mondays kookboek

Offline Sam

• 7.191
Meat Free Mondays kookboek
« Gepost op: 05 december 2011, 12:13:52 »
Meat Free Mondays. Met een voorwoord van de familie McCartney.

Op zich een leuk kookboek, met voor elke dag recepten voor zowel ontbijt als lunch en diner. Ideaal als je inderdaad een hele dag vegetarisch wilt eten, maar persoonlijk vind ik een sectie ontbijt, een sectie lunch en een sectie diners toch wel makkelijker lezen. De recepten zijn niet ingewikkeld en gebruiken ook in Nederland redelijk verkrijgbare ingredienten. Er zit genoeg variatie in.

Wat een beetje tegenvalt is het aantal foto's van het eten, van heel veel recepten staat er geen foto bij, en van de foto's die er wel in staan zijn er heel veel van ingredienten, zoals groente. Het zijn wel mooie foto's maar ik krijg er geen trek van (toch wel een doel van een kookboek voor mij!)

Gisteren de pompoensoep gemaakt, was erg lekker en heel eenvoudig. Ik vind de recepten snel te maken, het is voor mij een kookboek voor door-de-week en niet voor een uitgebreid -tig gangen diner. Leuke aanvulling op wat ik al heb staan aan kookboeken. Het is best een goed kookboek voor een part-time vegetarier denk ik, omdat het niet zo erg geitenwollensokkerig is.
My candle burns at both ends, it will not last the night
But ah my foes and oh my friends, it gives a lovely light

Offline Sedna

• 160
  • Geslacht: Vrouw
Re:Meat Free Mondays kookboek
« Reactie #1 Gepost op: 04 juni 2012, 19:11:10 »
http://www.bol.com/nl/p/the-meat-free-monday-cookbook/1001004011527827/

Kan wel redelijk engels maar toch vindt ik het prettig als mijn kookboeken gewoon in het Nederlands zijn. Lijkt me wel makkelijk dat er ook ontbijt en lunch bij staat want toen ik vegetarier werd had ik echt zo iets; wat moet ik nu op mijn brood doen!
Als ieder mens zijn stukje vlees zelf zou moeten schieten, dan zouden er veel meer vegetariƫrs zijn.