Vegatopia Forum

Vegetariërs minder last van obesitas!!Geen wonder!

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Offline chantalv80

  • ****
  • 911
  • Geslacht: Vrouw
Re:Vegetariërs minder last van obesitas!!Geen wonder!
« Reactie #20 Gepost op: 10 september 2012, 23:07:04 »
Ik wil me eigenlijk best wel dik vreten aan chips en bier.....
Vegetarisch zeer verantwoord  ;).

Doet me denken aan het lied Ginette van Stef Bos (van mijn favoriete album 'Zien')
Citaat
Nog één sigaret en ik weet
Het is een soort vlucht
Het is slecht voor mijn longen maar het is goed voor mijn rust
Niets menselijks is vegetariërs vreemd en je kunt prima dik worden als vegetariër. Wel denk ik dat vegetariërs gemiddeld ietsje bewuster leven - schijnt ook ettelijke keren wetenschappelijk bewezen te zijn. Tijd voor een glaasje Chardonnay  8).

Zijn mensen die bewust leven vanzelfsprekend vegetariër. Of leven vegetariërs bewuster?
Daar ben ik me dan niet van bewust  ???
Want a sugarcube?

Re:Vegetariërs minder last van obesitas!!Geen wonder!
« Reactie #21 Gepost op: 20 oktober 2013, 15:35:34 »
Ik eet geen vlees en vis, maar wil het mezelf niet moeilijk maken door iedere keer op de verpakkingen te gaan kijken en tonnen geld uit te geven in de bio winkel. Ik eet dus gewoon gelatine en andere toevoegingen in het eten, die van dieren afkomstig zijn. (ik wist voor het lezen van dit draadje niet eens dat er dierlijke enummers zijn....)

Re:Vegetariërs minder last van obesitas!!Geen wonder!
« Reactie #22 Gepost op: 21 oktober 2013, 21:14:00 »
overgewicht ontstaat niet door vetten maar door de suikers uit onze voeding


Offline Duncan

  • **
  • 34
Re:Vegetariërs minder last van obesitas!!Geen wonder!
« Reactie #23 Gepost op: 20 januari 2014, 00:58:24 »
Minder obesitas, minder kanker enz.

Laten staan van vlees heeft zoveel voordelen dat ik van verbazing van mijn stoel val dat zo weinig mensen die levenswijze volgen.
Bovendien kan het de staat miljarden aan gezondheidskosten op de begroting besparen.




Offline Hizikigrrrl

  • Moderator
  • ******
  • 21.786
  • Geslacht: Vrouw
Re:Vegetariërs minder last van obesitas!!Geen wonder!
« Reactie #24 Gepost op: 20 januari 2014, 14:31:25 »
Dat vegetariers over het algemeen minder obesitas hebben, heeft niks met wel of niet vlees eten te maken, maar met een gezondere levenstijl: minder roken, drinken, overeten, junkfood, meer bewegen, etc.

Re:Vegetariërs minder last van obesitas!!Geen wonder!
« Reactie #25 Gepost op: 23 januari 2014, 11:12:44 »
Misschien ook omdat vegetariërs minder gelegenheid hebben om zich vol te schranzen. Geen Big Mac, geen kapsalon, geen bitterballen bij de borrel, en vegaburgers zijn niet lekker genoeg dat je er op een barbecue 10 stuks van naar binnen gaat zitten stouwen terwijl je eigenlijk allang genoeg hebt. Nu ik veganist ben merk ik dat verschil nog meer.
Kom eens kijken op Vegetus.nl

Offline Duncan

  • **
  • 34
Re:Vegetariërs minder last van obesitas!!Geen wonder!
« Reactie #26 Gepost op: 24 januari 2014, 17:17:05 »
Dat vegetariers over het algemeen minder obesitas hebben, heeft niks met wel of niet vlees eten te maken, maar met een gezondere levenstijl: minder roken, drinken, overeten, junkfood, meer bewegen, etc.
Dat die andere factoren een rol spelen kan niet ontkend worden, maar vleeseten op zich zal ook invloed op je gewicht hebben. Bv vlees zit vol eiwitten en vetten.

Offline bambi

  • ******
  • 5.558
  • Geslacht: Vrouw
Re:Vegetariërs minder last van obesitas!!Geen wonder!
« Reactie #27 Gepost op: 24 januari 2014, 19:32:41 »
Ik denk niet dat je in het algemeen kan stellen dat eiwitten en vetten slecht zijn voor je.
Rivier O Rivier jy's die diepste woord wat ek ken

Offline Miranda

  • *****
  • 3.376
  • Geslacht: Vrouw
Re:Vegetariërs minder last van obesitas!!Geen wonder!
« Reactie #28 Gepost op: 24 januari 2014, 20:25:02 »
Ik ben er niet lichter van geworden in elk geval. In kaas zit ook veel vet  ;D

Offline Hizikigrrrl

  • Moderator
  • ******
  • 21.786
  • Geslacht: Vrouw
Re:Vegetariërs minder last van obesitas!!Geen wonder!
« Reactie #29 Gepost op: 25 januari 2014, 14:21:08 »

 Bv vlees zit vol eiwitten en vetten.


Dat kan, hoeft niet. Maar wat dan nog? Het gaat uiteindelijk om kcal. En vetten en eiwititten heeft je lichaam gewoon nodig. Die voedingsstoffen zijn niet uitgevonden om vegetariers te pesten ;).
« Laatst bewerkt op: 25 januari 2014, 14:24:44 door Hizikigrrrl »

Offline meisbaer

  • *****
  • 5.559
Re:Vegetariërs minder last van obesitas!!Geen wonder!
« Reactie #30 Gepost op: 26 januari 2014, 13:01:15 »
Ik denk dat het inderdaad meer met bewust leven te maken heeft dan persé geen vlees of vis eten. Al is het dacht ik wel bewezen dat te veel rood vlees darmkanker kan bevorderen?
Maar als je niet alles zomaar eet, maar eerst kijkt wat er in zit, dat scheelt volgens mij al heel veel.